Darek :-) Napisano 13 Listopad 2005 Share Napisano 13 Listopad 2005 Koledzy z wojskowych SKP mam pytanie. Jakie jest wasze zdanie odnośnie samochodów ciężarowych które fabrycznie mają zamontowaną ławkę, urządzenie do komunikacji z kabiną kierowcy a dokładnie chodzi o rodzinę Starów 266 i 200. Dostałem kiedyś telegram odnośnie tahografów gdzie wojskowa instytucja prawnicza w formie nakazu interpretuje rozporządzenie : pojazdy wojskowe w których powinny być zamontowane tahografy to autobusy, mikrobusy (pojazdy przewożące ludzi). Drugi telegram był jeszcze bardziej ciekawy, a mianowicie że ze względu na koszt legalizacji i wymiany tahografów w samochodach Star200 należy zamontować zwykłe liczniki. I tu teraz jest wielki problem dotyczący przewozu ludzi na skrzyni ładunkowej. Każdy Star przechodzi badanie okresowe co pozwala mu na przewóz towarów, a nie ludzi ponieważ musi przejść dodatkowe badanie stwierdzające iż jest przystosowany do przewozu ludzi. Z góry wiadomo wynik negatywny ponieważ nie posiada tahografu a jak wcześniej napisałem kazali je zdemontować. Jak podchodzicie do tego typu zagadnienia? Bo na dobrą sprawę z chwilą kiedy samochód spełnia wszystkie warunki do przewozu ludzi na skrzyni ładunkowej, to brakuje mu tahografu. Chodzi o to co jest w nawiasie (pojazdy przewożące ludzi). Czy nie uważacie że jest to taki kruczek prawny? Darek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 14 Listopad 2005 Share Napisano 14 Listopad 2005 Przewóz osób Dz.U. 32 poz 262 \ 2003 o warukach technicznych pojazdów ,rozdział 10 o pojazdach do przewozu osób samochodami ciężarowymi pkt. 4 zwalnia pojazdy MON z tych wymagań . Natomiast Dz.U. 116 poz 974 o pojazdach specjalnych , & 10 .1 podaje jakie musi spełniać wymagania pojazd do przewozu ludzi - i tak sprawdzam - sygnał dzwiekowy mają pomontowane. Co do tachografów - nie pamietam teraz, ale mam gdzieś pismo , że diagnosta nie sprawdza teraz ważności , koledzy diagności napewno wiedzą o czym mówie . Nasze pojazdy które mogły przeszły na zwykłe liczniki , a te które są , nie są legalizowane . NIe obejmuje nas przecież ustawa o czasach pracy. Co do pisma to mi się obiło o uszy że mają mieć autobusy które poruszają się w ruch miedzynarodowym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek :-) Napisano 16 Listopad 2005 Autor Share Napisano 16 Listopad 2005 Tak ostatnio myślałem o tych tahografach i samocodach ciężarowych przystosowanych do przewozu ludzi sądzę że tu jest jakieś niedomówienie ponieważ: Informacja dot. ustawowego obowiązku wyposażenia pojazdów w homologowane ograniczniki prędkości W związku z uchwaleniem w trzecim czytaniu przez Sejm zmiany do ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. Nr 98 poz. 602 z późniejszymi zmianami) nałożony zostaje ustawowy obowiązek wyposażenia pojazdów w homologowane ograniczniki prędkości - Departament Transportu Drogowego uprzejmie informuje: Wyposażenie pojazdu w ogranicznik prędkości dotyczy: • autobusu o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 10ton, • samochodu ciężarowego, ciągnika siodłowego o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 12 ton. Powyższy przepis nie dotyczy pojazdu: • specjalnego lub używanego do celów specjalnych Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Straży Granicznej, Służby Więziennej, Sił Zbrojnych i jednostek ochrony przeciwpożarowej, • zabytkowego, • nierozwijającego, ze względów konstrukcyjnych, prędkości przewidzianych dla ogranicznika, • używanego do badań naukowych na drogach, • przeznaczonego wyłącznie do robót publicznych na obszarach miejskich. Pojazd powinien być wyposażony w homologowany ogranicznik prędkości montowany przez producenta lub jednostkę przez niego uprawnioną, ograniczając maksymalną prędkość autobusu do 100km/h, a samochodu ciężarowego i ciągnika siodłowego do 85km/h, tak aby prędkość rzeczywista tego pojazdu nie mogła przekroczyć 90km/h. Powyższego przepisu nie stosuje się do pojazdów zarejestrowanych przed dniem 1 stycznia 1988r. Do pojazdów zarejestrowanych w okresie od dnia 1 stycznia 1988r. do dnia 31 grudnia 2002r. powyższy wymóg stosuje się od dnia 1 stycznia 2004r. Z tego wynika,że tahografu nie muszą mieć pojazdy specjalne, a Star 200 skrzyniaowy nawet jeżeli będzie przystosowany do przewozu ludzi nie będzie spełniał wymogów ponieważ nie posiada tahografu które nakazem zostały zamienione zwykłymi licznikami. W takim bądz razie kiedy np. d-ca kompanii jedzie na zajęcia samochodem Star200 z ludzmi na skrzyni ładunkowej nie ma pojęcia, że jako d-ca pojazdu w razie wypadku ponosi kolosalną odpowiedzialność na współ z odpowiedzialnym za eksploatacje pojadów poniważ on także podpisuje rozkaz wyjazdu samochodu. Jeżeli źle kombinuję to poprawcie. Darek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 25 Luty 2006 Share Napisano 25 Luty 2006 z tego co pamiętam to jeśli pojazd ma tachograf to ma miec uwierzytelniony jeśli niema to nie ma i nic nam do tego, wynika to z przepisu iż wszystkie pojazdy mają mieć wszystkie urządzenia i przyrządy sprawne ( w przypadku tacho uwierzytelnione). A jeśli prawo wymusza w pojeździe posiadanie tacho to już jest sprawa kierowcy czy właściciela pojazdu, a nie nasza. Jeśli się mylę to poprawcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.