raf0 Napisano 14 Sierpień 2014 Share Napisano 14 Sierpień 2014 Witam, wiem, że już był poruszany ten temat, ale nie potrafię tak do końca znaleźć jednoznacznej odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie - jeśli ta odpowiedź znajduje się gdzieś na forum - to prosze o przekierowanie. Prolem przedstawia się nastepująco: Ford Galaxy 2003 rok 2,3 benzyna sprowadzony z Niemiec. W DR są nastepujące wartości: O1 - 1800 kg O2 - 750(nie jestem pewien ale chyba tak, zreszta ta pozycja nie ma dla mnie większego znaczenia) F1 i F2 - 2470 kg F3 - 3700 kg No i tu zaczyna się problem - w końcu mogę holowac przyczepę o DMC 1800 kg (przy zachowaniu RMC pojazdu 1900 kg) czy jak to wynika ze słów Policjanta z WRD i Inspektora ITD zaczepionych na drodze i po pokazaniu im DR z tymi zapisami obaj jednoznacznie stwierdzili, że moge holować przyczepę, której DMC wynika z różnicy F3-F1 = 1230 kg, co jest dla mnie porazką, bo idea zakupu tego auta była własnie taka by móc nim holowac cięższą przyczepę - a na chwilę obecną nie podepnę nawet przyczepy, która posiadam w tej chwili o DMC 1290 kg. Jeśli prawdziwe jest to, że przyczepę o DMC 1800 kg można holować tym autem przy zachowaniu F3<= 3700 kg to jak tłumaczyć się podczas kontroli na drodze przy stanowisku jakie reprezentują oba organy Kontroli Policja oraz ITD? Z góry dziękuje za pomoc Pozdrawiam Rafał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 14 Sierpień 2014 Share Napisano 14 Sierpień 2014 to jak tłumaczyć się podczas kontroli na drodze przy stanowisku jakie reprezentują oba organy Kontroli Policja oraz ITD? - że to co zapisane jest w dowodzie nie wynika z odejmowanki parametrów podanych na tabliczce znamionowej.Już gdzieś dzisiaj było, że nie podano [F.3], że amerykańce (chyba) i nie tylko tego na tabliczce nie mają. Wiele aut volkswagenopodobnych raczej przekracza tą wyliczoną przez różne organa różnicę, a w wielu pojazdach ta luźno stosowana arytmetyka się sprawdza co nie oznacza, że jest poprawna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 14 Sierpień 2014 Share Napisano 14 Sierpień 2014 Jeśli nie przekroczysz rzeczywistej wartości 3700 kg (niech ważą) to jest oki i możesz ciągnąć p-pę 1800 kg nawet nie przekroczysz słynnego 1,33 dmc poj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 14 Sierpień 2014 Share Napisano 14 Sierpień 2014 Jeśli prawdziwe jest to, że przyczepę o DMC 1800 kg można holować tym autem przy zachowaniu F3<= 3700 kg to jak tłumaczyć się podczas kontroli na drodze przy stanowisku jakie reprezentują oba organy Kontroli Policja oraz ITD? Nie tłumaczyć się, nie przyjąć mandatu a do sądu przygotować homologację ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 14 Sierpień 2014 Share Napisano 14 Sierpień 2014 czy jak to wynika ze słów Policjanta z WRD i Inspektora ITD zaczepionych na drodze parę razy daliśmy tu przykład wiedzy tych panów może raczej niewiedzy ....... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 14 Sierpień 2014 Share Napisano 14 Sierpień 2014 Daj pełen nr VIN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
raf0 Napisano 14 Sierpień 2014 Autor Share Napisano 14 Sierpień 2014 Koledzy bardzo dziękuję za to co już mi podpowiedzieliście, lece zaraz po nr vin [ Dodano: 14-08-2014, 11:47 ] Oto VIN WF0GXXPSSG3M33741 Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 14 Sierpień 2014 Share Napisano 14 Sierpień 2014 jak tłumaczyć się podczas kontroli na drodze Ustawa PoRD Art. 62. 1. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez: 1) samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t lub autobus - nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 14 Sierpień 2014 Share Napisano 14 Sierpień 2014 Aby nie było tak różowo to należy nadmienić, że przyczepa o masie 1800 kg nie będzie mogła być wyposażona w hamulec najazdowy! 7. W przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, przeznaczonej do ciągnięcia przez pojazd,którego dopuszczalna masa całkowita wynosi nie mniej niż 1,33 dopuszczalnej masy całkowitej przyczepy, dopuszcza się hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy), działający co najmniej na koła jednej osi; Z tego wynika, że realnie to masa przyczepy będzie wynosiła nieco ponad 1400 kg, bo praktycznie wszystkie z nich posiadaja hamulec najazdowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 14 Sierpień 2014 Share Napisano 14 Sierpień 2014 1800x1,33=2394 DMC pojazdu wynosi 2470 Czyli chyba się mylisz Daniel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 14 Sierpień 2014 Share Napisano 14 Sierpień 2014 tylko to się liczy inaczej 2470 podzielić na 1,33 i to wychodzi 1857 czyli może być 1800 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 14 Sierpień 2014 Share Napisano 14 Sierpień 2014 W przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej trzy i pół tony, przeznaczonej do ciągnięcia przez pojazd, którego dopuszczalna masa całkowita wynosi nie mniej niż jedną masę i trzy dziesiąte dopuszczalnej masy całkowitej przyczepy... (dla uproszczenia obcięto jedną trójeczkę) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 14 Sierpień 2014 Share Napisano 14 Sierpień 2014 DMC pojazdu wynosi 2470 Czyli chyba się mylisz Daniel. No fakt, DMC 2470 a nie jak 1900 jak się sugerowałem. wychodzi 1857 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 14 Sierpień 2014 Share Napisano 14 Sierpień 2014 Z tego wynika, że Czyli chyba się mylisz tylko to się liczy inaczej Nie wiem przez jakie działania, ale z tej zależności wychodzi hamulec najazdowy minimum dla jednej osi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ddaro Napisano 18 Sierpień 2014 Share Napisano 18 Sierpień 2014 ku twojemu pewnie zadowoleniu , powiem ci że jeżeli chodzi o wyciag ze świadectwa homologacji to możesz miec 2000kg, tak ma na pewno galaxy i sharan tdi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
raf0 Napisano 19 Sierpień 2014 Autor Share Napisano 19 Sierpień 2014 Dziękuję jeszcze raz za wszystkie podpowiedzi i porady. Rozumiem, że w przypadku kiedy auto jest sprowadzone z Niemiec - muszę do tamtejszej centrali Forda się zwrócić - w Polsce nie uzyskam takowego? Rozumiem też, że dane zawarte w DIP nie wystarczą by "obronić" słuszność swych racji przed organami kontroli na drodze? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 19 Sierpień 2014 Share Napisano 19 Sierpień 2014 Rozumiem też, że dane zawarte w DIP nie wystarczą by "obronić" słuszność swych racji przed organami kontroli na drodze?Dokumentu Identyfikacyjnego to organa kontroli raczej nie widzą. Trza wozić ze sobą ustawę, a przynajmniej jej kawałek: Art. 2. Użyte w ustawie określenia oznaczają:61) maksymalna masa całkowita - największą masę pojazdu obciążonego osobami i ładunkiem, określoną przez producenta pojazdu; Objaśnienia [O.1] / [O.2] na szczęście są w dowodzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 19 Sierpień 2014 Share Napisano 19 Sierpień 2014 Ustawa PoRD Art. 62. 1. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez: 1) samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t lub autobus - nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego; Ale warunki techniczne pojazdów : 4) dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez pojazd samochodowy przyczepy z hamulcem nie może przekroczyć: a) wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego, b) dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu, c) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta, d) 3.500 kg, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KOTLET Napisano 31 Marzec 2016 Share Napisano 31 Marzec 2016 Ustawa PoRD Art. 62. 1. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez: 1) samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t lub autobus - nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego; ?? / ale ten przepis dotyczy tez przyczepy z hamulcem tzw najazdowym ???? bo już zgłupiałem to jaka mogę ciągnąć przyczepę z hamulcem najazdowym ??? . 1) co by nie przekroczyła rzeczywistej masy mojego auta czyli +/- 1850 kg (trzeba by dokladnie go zważyć z pasażerami) ??. 2) 1,33: 2770 kg masy DMC auta czyli 2100 kg . 3 ) czy według rubryki O 1 czyli 2500 kg ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 31 Marzec 2016 Share Napisano 31 Marzec 2016 Odp. 2 ale 2770/1,33=2082 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KOTLET Napisano 31 Marzec 2016 Share Napisano 31 Marzec 2016 Odp. 2 ale 2770/1,33=2082 no OK 2082 kg , a co z art 62 punkt 1 o rzeczywistej masie pojazdu do czego to się odnosi , te przepisy to tragedia za granica jakies to wszystko prostsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 1 Kwiecień 2016 Share Napisano 1 Kwiecień 2016 bo już zgłupiałem to jaka mogę ciągnąć przyczepę z hamulcem najazdowym ??? Bo mieszasz sobie w głowie dwoma różnymi zagadnieniami. Masz prawo (konstrukcyjnie) ciągnąć taką przyczepę jaką masz wpisaną do DR z zastrzeżeniem, że na drodze, zgodnie z PoRD, możesz ciągnąc przyczepę o maksymalnej masie równej pojazdowi ciągnącemu. Mówiąc wprost, nie możesz ciągnąć więcej niż sam ważysz - w danej chwili, bez względu na to, ile pozwala ci konstruktor pojazdu. Natomiast "1,33" to warunki techniczne pojazdów odnośnie przyczep - kiedy i jakie mają posiadać hamulce, a nie warunek kiedy możesz ciągnąć przyczepę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KOTLET Napisano 2 Kwiecień 2016 Share Napisano 2 Kwiecień 2016 to w końcu mogę ciągnąc na drodze 1850 kg czy 2085 kg ????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 3 Kwiecień 2016 Share Napisano 3 Kwiecień 2016 To zależy jak bardzo załadujesz pojazd ciągnący. Czyli masa przyczepy nie może przekraczać masy rzeczywistej pojazdu i nie może przekraczać DMC/1.33. Jedziesz pustym pojazdem to 1850 kg a gdy go w pełni załadujesz to 2082 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KOTLET Napisano 3 Kwiecień 2016 Share Napisano 3 Kwiecień 2016 OK- dzięki! , trochę to martwy przepis , bez wagi policjant nie określi ile wazy pojazd ciągnący , więc lipa po całości . A nie lepiej by było jak w normalnych krajach tzn dokładnie określić masĘ przyczepy i tego się trzymać w DR ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.