Skocz do zawartości

Pojazdy wojskowe


kowal

Rekomendowane odpowiedzi

Ja wole na tym forum ,bo tu są ludzie którzy mają pojecie w temacie badań diagnostycznych

,a tam jest beton i nic nie możesz powiedzieć co jest zgodne z prawem i przepisami bo od razu cię zakraczą - jeden człowiek nie da siły temu betonowi ,obłudzie i zakłamaniu . Co jeden to mądrzejszy ,a przepisy to dla nich czarna magią - wiec po co sie denerwować .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Panowie jak podchodzicie do tematu > jest SEICENTO i ma w Dowodzie Rejestracyjnym wbite VAN. Ma Kratkę i dwa miejsca. Wymagać wyciąg z homologacji czy nie :?: . Na dodatek w DR jest DMC-750 a na tabliczce 1250.

Rocznik 1999.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jak podchodzicie do tematu > jest SEICENTO i ma w Dowodzie Rejestracyjnym wbite VAN. Ma Kratkę i dwa miejsca. Wymagać wyciąg z homologacji czy nie :?: . Na dodatek w DR jest DMC-750 a na tabliczce 1250.

Rocznik 1999.

badanie negatywnie - niezgodność danych z dowodem rejestracyjnym Wpisać DMC jakie powinno być :evil:

A po co homologacja - jak nie będziesz wykonywał badania VAT-1 :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dodatek w DR jest DMC-750 a na tabliczce 1250.

A przypadkiem p.urzędnik nie pomyliła masy wlasnej z DMC...?????

A ładownośc ma wpisaną....???? :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dodatek w DR jest DMC-750 a na tabliczce 1250.

Rocznik 1999.

 

Dane z wyciągu homo (2004 rok produkcji):

ciężarowy(rodz nadw.-FURGON):

-DMC-1260kg

- MASA WŁ-755kg

-ŁADOWNOŚĆ-505 kg

uwagi-sam nie jest przezn. do ciągniecia przyczep

 

osobowy(2003):

-DMC-1200kg

-masa wł-735kg

-MMC ZESPOŁU-1600kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dodatek w DR jest DMC-750 a na tabliczce 1250.

Rocznik 1999.

 

Dane z wyciągu homo (2004 rok produkcji):

ciężarowy(rodz nadw.-FURGON):

-DMC-1260kg

- MASA WŁ-755kg

-ŁADOWNOŚĆ-505 kg

uwagi-sam nie jest przezn. do ciągniecia przyczep

 

osobowy(2003):

-DMC-1200kg

-masa wł-735kg

-MMC ZESPOŁU-1600kg

 

 

 

Dziękuje . ::hey

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 months later...

I znów w związku z nowym projektem

Projekt z dnia 30 czerwca 2010 r.

ROZPORZĄDZENIE

MINISTRA INFRASTRUKTURY1)

z dnia ............................................. 2010 r.w sprawie wymagań technicznych dla pojazdów, których niespełnienie powoduje uznanie pojazdów za pojazdy wycofane z eksploatacji

 

Zawarte w tym projekcie zapisy mają spowodować wycofanie z eksploatacji pojazdów skorodowanych ,pogiętych itp ,spraw mających wpływ na bezpieczeństwo i ekologie . Po lekturze Serwisu Motoryzacyjnego nr 10 gdzie jest dokładnie wyjaśniony sens tego rozporządzenia i dokładna rozpiska usterek no jest o czym dyskutować ,ale to co chce poruszyć to zapis który jest na początku

§ 1. 1. Rozporządzenie określa wymagania techniczne dla pojazdów, zapewniające ochronę środowiska lub zdrowia lub życia ludzi, których niespełnienie powoduje, że pojazd uznaje się za pojazd wycofany z eksploatacji .

2. Przepisów rozporządzenia nie stosuje się do:

1) pojazdu zabytkowego;

2) pojazdu specjalnego lub używanego do celów specjalnych Sił Zbrojnych,

z wyjątkiem oznakowania określonego dla pojazdu uprzywilejowanego;

3) pojazdu specjalnego lub używanego do celów specjalnych Policji, Biura Ochrony

Rządu, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby

Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura

Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, kontroli skarbowej i Służby Celnej, Służby

Więziennej i straży pożarnej, z wyjątkiem oznakowania określonego dla pojazdu

uprzywilejowanego;",

4) tramwaju i trolejbusu, dla których warunki techniczne określają odrębne przepisy.

 

Oprócz tego że w zapisie wkradł się dziwny zapis oznaczony na kolorowo ,to pytam się ustawodawcy czy mamy taki super sprzęt w tych resortach mundurowych że znowu piszemy nie dotyczy ,sądzę ,że jeżeli to rozp. weszło by w życie śmiało 80 % sprzętu kwalifikowało by się jako pojazd wysłużony ,nadający sie do utylizacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytam się ustawodawcy czy mamy taki super sprzęt w tych resortach mundurowych że znowu piszemy nie dotyczy ,sądzę ,że jeżeli to rozp. weszło by w życie śmiało 80 % sprzętu kwalifikowało by się jako pojazd wysłużony ,nadający sie do utylizacji

 

No cóż deficyt budżetowy mamy dosyć pokaźny i nie zanosi się że szybko się zmniejszy. Państwa nie stać na wymianę szrotów natomiast obywatele muszą wesprzeć swoją ojczyznę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprócz tego że w zapisie wkradł się dziwny zapis oznaczony na kolorowo

Bo oczywiście silnie pracując nad projektem używa się kopiuj-wklej bez myślenia tak jak zmiany w rozporządzeniach robią ludzie, którzy nie koniecznie wiedzą co czynią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sądzę ,że jeżeli to rozp. weszło by w życie śmiało 80 % sprzętu kwalifikowało by się jako pojazd wysłużony ,nadający sie do utylizacji

 

No to sam sobie odpowiedziałeś na pytanie, skąd ten zapis się wziął :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...
co Ty i koledzy o nich myślicie.

 

artykuł mówi wszystko -składak z wszystkiego co się da -jakość mizerna ,jazda nim to tragedia i za taką cenę to naprawdę nie na te czasy :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 years later...

Pytanko, jest sobie pojazd 4-osiowy, DMC 34t + możliwość ciągnięcia przyczepy 20t. Czy będą pojazdem specjalnym jest całkowicie zwolniony z obostrzeń rozporządzenia o warunkach technicznych pojazdów cywilnych? Tak mówi par1. niniejszego rozporządzenia, a Dz.U. 2005 nr 116 poz. 974 (wojskowe warunku powołują się na cywilne warunki). 

 

Jak to w praktyce wygląda, pojazdy specjalne MON mają jakieś ograniczenia masowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, adamos napisał:

pojazdy specjalne MON mają jakieś ograniczenia masowe?

Pojazd specjalny ze względu na przeznaczenie może nie spełniać wymagań "cywilnych" (§2) a używany do celów specjalnych musi uwzględniać przepisy "cywilne" (§12 przytaczanego dziennika) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, ale 1 par. cywilnego rozporządzenia o warunkach technicznych zwalnia pojazdy używane do celów specjalnych SZ z tych wymagań. 

 

"Czyli muszą spełniać, ale nie muszą."

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.