Skocz do zawartości

Pojazdy wojskowe


kowal

Rekomendowane odpowiedzi

Chodzi mi o taki mały szczegół, pojazd Star 266 CD-PO-4W (cysterna paliwowa)

na protokole z WDT napisano pojazd dopuszczony do mat. niebez.:

Klasa 3,UN 1203, II PALIWO SILNIKOWE (BENZYNY)

Klasa 3,UN 1202, III PALIWO DO SILNIKÓW DIESLA, OLEJ OPAŁOWY LEKKI

Klasa 3,UN 1223, III NAFTA LOTNICZA.

a na ŚWIADECTWIE DOPUSZCZENIA które jest ważne do czerwca 2006

skreślone są wszystki symbole oprócz FL.

Czy nie popełnię błędu wystawiając zaswiadczenie pozostawiając FL,AT ? :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Profil ja stwierdzam według kwitów ADR że STAR 266 nie spełnia żadnych wymogów

które muszą spełniać pojazdy FL , miałem już spięcie z panem z dozoru technicznego i podałem mu co sądze o spełnieniu przez pojazd wymogów ADR . W zaświadczeniu z badania

stwierdzam że pojazd może przewozić paliwa na podstawie Swiadectwa dozoru technicznego , ale nie podpieram się pod kategorię . W przeciwności do cystern na podwoziu Jelcz które

mają już wszystko czego wymaga Adr . Według mojej wiedzy pojazd Star po 2010 roku

nie bedzie mógł przewozić paliw - może się myle i żle interpretuje ten przepis

 

A propo nie ma się o co obrażać ,nawet w najlepszej rodzinie - którą my tworzymy :D

można pozartować i się pośmiać -okazuje skruchę i obiecuje ,że to się nie powtórzy :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystawiam zaświadczenie jak dla badania pojazdu do przewozu materiałów niebezpiecznych

wykreślam wszystkie tak jak piszej , uzupełniam wszystki dane i w uwagach wpisuje

co może przewozić - tak dla pana z dozoru - taka była umowa .

 

Bo jeżeli zajrzyż do Adr odnośnie pojazdów ,to stwierdzisz co musi miec taki pojazd.

Odsyłam cię do http://www.adr.edu.pl/portal/index.php?option=com_content&task=view&id=23&Itemid=47

 

tam jest poruszony problem ADR a MON - zgłosiłem sie tam i przesłali mi ciekawe dokumenty na te temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o cysterny na Star 266 CD to musisz uważać czy sa po dostosowaniu cystern. Czesto się zdaża że WDT robią babole. Wystawić można zaświadczenie jeżeli samochód ma ograniczenia z dopiskiem zakaz przewozu MPS dla własnego RWD. Natomiast jeżeli jest wszystko OK z WDT to na ogólnych zasadach. FL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Darek, ale tak jak mówił Fiedorowicz, Star 266 nie będzie spełniał wymogów pojazdu FL, a pojazdem FL ni można przewozić oleju napędowego. Nierozumiem nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj przeglądałem Zaświadczenia wystawiane w innych SKP dla pojazdów Star 266.

Określają typ pojazdu jako FL, pozosałe skreślone. Pojazd "spełnia" wymogi ADR dla tego typu pojazdu i może przewozić materiały niebezpieczne ciekłe z wyjątkiem oleju napędowego. W Swiadectwie też jest pozostawionw FL (jak pisałem wcześniej) ale w dolnej części jest napisane: Pojazd dopuszczony do przewozu mat. niebezp.:

Klasa 3,UN 1203, II PALIWO SILNIKOWE (BENZYNY)

Klasa 3,UN 1202, III PALIWO DO SILNIKÓW DIESLA, OLEJ OPAŁOWY LEKKI

Klasa 3,UN 1223, III NAFTA LOTNICZA.

 

Wszystko jest pomieszane, jak DIESEL to czemu nie jest AT ?

Czytając wymogi w 9 części ADR to STAR 266 ni jak tam się nie mieści.

Z tego wszystkiego to chyba Fiedorowicz ma rację, wykreślić wszystko i napisać w uwagach to co ustalili w WDT. :shock::shock::shock::shock::shock::shock::shock::shock::shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie kolego moje rozumowanie jest podobne jak teraz twoje -pojazd przeznaczony do

przewozu mat. niebezpiecznych bez przydzielenia do kategorii , i ta właśnie 9 częśc adr .

 

Do dnia dzisiejszego nikt mi tego jeszcze nie zanegował , ale i nie powiedział ,że dobrze .

Czy wchodziłeś na tą stronę którą podałem ,bo po przeczytaniu wyjaśnień Góry które są

zawarte w tych dokumentach można ogłupieć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Onosnie ADR w WP jest trochę sprawa zagmatwana i na dobrą sprawę pojazdy ktore zostały wyprodukowane przed rodzina Starów 1142, Jelczy (nie pamiętam nr ale tych z prostymi szybami z przodu), Honkerów (patrpl saperski) przystosowanych do przewozów niewybuchów kl.1 raczej nic nie powinno spełniać wymogów. Dlaczego? Ano dlatego iż ich konstrukcje nie spełniają wymogów zawartych w umowie ADR. Nijak to sie ma do przepisów odnośnie nateriałów z których została wyposażona kabina kierowcy, instalacja elektryczna, zwalniacze, retardery, wyłączniki zewnętrzne prądu itp. Obecnie wojsko posiada sporo cystern na podwoziu Star 266, które są przystosowywane do nowych wymogów związanych z zaworami i przystosowaniem cysterny do nowych wymogów eksploatacyjnych. W takiej sytuacji kiedy pojazd przyjeżdza na badanie w 99 % nie posiada już ważnych badań diagnostycznych i dozorowych (nie ma się co oszukiwać, taka jest prawda). Dla mnie jest to super ponieważ mogę wykonać badanie okresowe z zastrzeżenie zakazu przewozu MPS i w tym wypadku nie interesuje mnie cysterna. Wystawiam zaświadczenie na 14 dni zakładając że pojazd jest technicznie sprawny z wynikiem badania N poniweaż nie spełnia wymogów i nie posiada aktualnego świadectwa z WDT. Właściciel pojazdu jedzie do WDT gdzie wystawiane jest świadectwo na podstawie dokumentów wystawionych przez firme która dokonywała modyfikacji cysterny. Sporządzony protokół przez firmę uprawnioną do dokonywania takich modyfikacji jest podstawą do wystawienia świadectwa przez WDT. W takim protokóle są zawarte wszystkie dane odnośnie budowy zbiornika, zaworów.ciśnienia, zastosowanych materiałów, manometrów itp. Jak WDT wystawi ważne świadectwo to musi niestety go wypełnić gdzie muszą wpisać konstrukcję pojazdu.

Dlaczego FL dla Star 266CD5 - oznacza pojazd pzreznaczony do przwozu materiałów ciekłych o temp. zapłonunie wyższej niż 61ºC, a ON ma niższą temp. zapłonu zgodnie z EN590:1993- UN 1202.

Po spełnieniu wszystkich warunków prawnych związanych z ADR i sprawnością pojazdu wpisuję pojazd do rejestru, wystawiam zaświadczenie o badaniu dodatkowym, wpisuję w DR lub wkładkę do DR badanie i wystawiam zaświadczenie o przeprowadzonym BT pojazdu z wynikiem P (nadgorliwość).

Co do pozostałych pojazdów przewożących materiały kl.1 też wysyłam do WDT celem przedłużenia świadectwa i postępuję jak wyżej.

Lublinów z natury nie podbijam ponieważ nie posiadają zadnego świadectwa, a WDT raczej się nie bawi w takie pierdoły.To tylko JW przystosowują te samochody do przewozu ADR ponieważ musza przewieść skrzynkę granatów albo hloropikrynę, a do tego jest wymagany pojazd z ADR-em. W Składnicach Materiałowych raczej nie dostaną tego towaru jak nie przedstawią iż pojazd jest przystosowany i posiada odpowiednie dokumenty.

Co do innych samochodów to one zawsze poruszają sie w kolumnach które są konwojowne przez ŻW i w tym wypadku te samochody posiadają okresowe badanie techniczne, a odpowiedzialność za wykorzystanie do przewozu materiałów niebezpiecznych ponosza ich zleceniodawcy.

Nowe typy pojazdów które wchodzą na wyposażenia WP już nie mają żadnych problemów z ADR-em ponieważ są produkowane pod kątem przewozu tych towarów.

 

Myślę, że po części trochę pojaśniłem kwestię odnośnie ADR w WP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 months later...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...
  • 3 weeks later...

http://www.redakcjawojskowa.pl/gazeta/index.php?option=com_content&task=view&id=8165&Itemid=35

 

 

Koledzy chciałbym abyście zapoznali się z tym artykułem i odpowiedzieli na pytanie które zadam . Dzwonił dzisiaj kolega ze stacji w Modlinie w której to pewien pan biorąc podwozie pojazdu Star 266 wykonał taki opancerzony pojazd i jak mówi mój kolega chciał wykonać badanie techniczne tego pojazdu - jednak na ten pojazd nie ma zadnej dokumentacji , nie ma opinii odpowiednich organów odpowiedzialnych za zmiany konstrukcyjne pojazdu który otrzymał homologację jako samochód ciężarowo terenowy i moim zdaniem pojazd ten powinien przejść cały proces tak jak to podaje rozp. 116\974\ 2005

 

§ 11. 1. Dane techniczne pojazdu specjalnego, w szczególności dopuszczalną ładowność, dopuszczalną masę całkowitą pojazdu, dopuszczalny nacisk osi oraz liczbę miejsc w pojeździe, określa organ dokonujący rejestracji pojazdu na podstawie:

1) danych zawartych w świadectwie homologacji, a w odniesieniu do pojazdów, na które świadectwo nie zostało wydane - danych producenta;

2) opinii właściwej jednostki badawczo-rozwojowej nadzorowanej przez Ministra Obrony Narodowej - w przypadku zmiany jego dopuszczalnej ładowności, dopuszczalnej masy całkowitej lub liczby miejsc.

 

 

Kiedy w wojsku skończy sie zakłamanie i obłuda - któś zdobył medal za to co zrobił ,tylko nie przemyślał procedur jakie obowiązują w przypadku tworzenia nowego pojazdu -

bo jak to inaczej ocenic .A kto jest ostatni w tym łancuszku -diagnosta który ma stwierdzić ,że pojazd jest okey .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie w twoim poście jest jedno z tego co widzę: "Kiedy w wojsku skończy sie zakłamanie i obłuda"... Odpowiedzi się domyślasz, więc po co pytasz? ;)

Zarówno w wojskowy, jak i cywilny pojazd zabudowany w taki lub podobny sposób powinien mieć porównywalną dokumentację - a więc wyciąg ze świadectwa homologacji na pierwszy etap - czyli ramę pojazdu (z kabiną?), oświadczenie podmiotu dokonującego zabudowy (w cywilnych) lub dokumentację o której sam napisałeś w pkt 2 w przypadku wojskowych... Następnie badanie na tej podstawie i dopuszczenie do ruchu... O ile w przypadku cywilnych idzie jeszcze tego wszystkiego wymagać, o tyle u Ciebie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy w wojsku skończy sie zakłamanie i obłuda - któś zdobył medal za to co zrobił ,tylko nie przemyślał procedur jakie obowiązują w przypadku tworzenia nowego pojazdu -

bo jak to inaczej ocenic .A kto jest ostatni w tym łancuszku -diagnosta który ma stwierdzić ,że pojazd jest okey .

 

Jacek moze byłes na tym forum -wszystko o WP .

http://www.nfow.pl/viewforum.php?f=29

Absurd goni absurd .Nic sie nie zmienia.

Mozesz tam zamiescic temat "BT pojzdów wojskowych "

Troszke poczytałem to forum i jestem w szoku.

Jak to kiedys mówili w armii "młody zawsze żdziwiony" :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.