Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

S.K.P-POZNAŃ

corvette

Polecane posty

S.K.P-POZNAŃ

Miała sobie wypadek.Nie wiem który rocznik i jaki model.

Rama do wymiany.Nowa kosztuje oooooo! :)

To sobie klient ściąga z USA,ale z numerem ramy .,czyli używana ,bo tańsza :roll:

Nie wnikałem co i jak.

Przekłada na tą ramę wszystko co zostało z rozbitej corvetty ,numer z podszybia zostaje "stary" bo deska nadaje sie do przełożenia.

Czy na odczytanie numerów i wykonanie TZ przyjeżdża na próbnych tablicach ze skierowaniem z WK (to tak w/g mnie 8) ),czy na starych blachach i co w tym układzie wpisać na zaświadczeniu?

Co będzie wpisane w DR?

Na podszybiu będzie inny i na ramie i TZ inny numer?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markes30

PORD

Art. 66.

4. Zabrania się:

.

.

 

5) wymiany nadwozia pojazdu posiadającego cechy identyfikacyjne, o których mowa w ust. 3a pkt 1;

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S.K.P-POZNAŃ

zabrania się:

 

 

markes30 napisał/a:

5) wymiany nadwozia pojazdu posiadającego cechy identyfikacyjne

:)

 

czy napisano że ramy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
Grzegorz Łódź napisał/a:

markes30 napisał/a:

5) wymiany nadwozia pojazdu posiadającego cechy identyfikacyjne

 

 

Skasowałem swój post :)

Nie mam nic więcej do powiedzenia :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S.K.P-POZNAŃ
Nie mam nic więcej do powiedzenia

 

Jeszcze zostało parę pytań 8)

Pytam ,bo przerabiam po raz pierwszy taki temat .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
Pytam ,bo przerabiam po raz pierwszy taki temat .

Domyślam się :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock
Pytam ,bo przerabiam po raz pierwszy taki temat .
- a w życiu z czymś takim zaszczytu nie miałem.

Po mojemu to powinien zgłosić WK fakt dokonania zmian w pojeździe powodujących zmianę danych w DR, a nawet nie zmianę danych tylko konflikt cech identyfikacyjnych. Więc ze starym dowodem (numerem ramy) jakiekolwiek wcześniejsze czynności na SKP skutkują najłagodniej wynikiem N. Czyli PC z aktualnym numerem ramy i cała reszta z tabliczką zastępczą.

Tak mi się zdaje. Ale bardzo, bardzo meczy mnie rama używana numerowana. :/

Nie prościej tak:

Art. 66a

2. Starosta właściwy w sprawach rejestracji pojazdu wydaje decyzję o nadaniu cech identyfikacyjnych w przypadku pojazdu:

2) w którym dokonano wymiany ramy lub podwozia na odpowiednio ramę lub podwozie bez numeru fabrycznego;

6) w którym cecha identyfikacyjna uległa skorodowaniu lub została zniszczona podczas wypadku drogowego albo podczas naprawy;

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
skoro inna rama z nr. to tak jakby przeszczep

 

W tym stanie rzeczy, to bym określił, że to typowy składak a zabrania się składania pojazdu poza wytwórnią!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Czy na odczytanie numerów i wykonanie TZ przyjeżdża na próbnych tablicach ze skierowaniem z WK (to tak w/g mnie 8) ),czy na starych blachach i co w tym układzie wpisać na zaświadczeniu?

 

Może przyjechać na stałych tablicach, nie ma to żadnego znaczenia.

 

co w tym układzie wpisać na zaświadczeniu?

 

Robisz badanie z opisem zmian - wymiana ramy.

 

Więc ze starym dowodem (numerem ramy) jakiekolwiek wcześniejsze czynności na SKP skutkują najłagodniej wynikiem N

 

Nie skutkują - od tego jest opis zmian żeby opisać zmianę ramy z numerem.

 

Czyli PC z aktualnym numerem ramy i cała reszta z tabliczką zastępczą.

 

A na jakiej podstawie ma dostać PC z nowym numerem ramy? Dostanie dopiero w wyniku pozytywnego badania po zmianach. Gdyby przyjechał na PC z nowym numerem to niby jakie zmiany opisywać?

 

Ale bardzo, bardzo meczy mnie rama używana numerowana. :/

 

Bezpodstawnie. Rama jest normalnym wymiennym elementem i numer absolutnie w niczym nie przeszkadza.

 

bo powiem tak że, skoro inna rama z nr. to tak jakby przeszczep

 

J.w. Wymiana ramy jest dopuszczalna i nawet dokładnie opisana od strony WK w rozporządzeniu.

 

tym stanie rzeczy, to bym określił, że to typowy składak

 

J.w. Żaden składak. Zwykły pojazd z wymienioną ramą, która, jeszcze raz podkreślę, JEST ELEMENTEM WYMIENNYM.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

No może... nie wiem...

Ale z powyższego by wynikało, że mając dwa różne motocykle mogę sobie do woli podmieniać ramy. Na przykład z Suzuki Bandit 1200 do Vulcan Kawasaki 900.

Cały czas mowa o numerze ramy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Ale z powyższego by wynikało, że mając dwa różne motocykle mogę sobie do woli podmieniać ramy. Na przykład z Suzuki Bandit 1200 do Vulcan Kawasaki 900.

Cały czas mowa o numerze ramy.

 

Teoretycznie żaden przepis nie wskazuje, że rama musi pochodzić z tej samej marki czy modelu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock
Teoretycznie żaden przepis nie wskazuje, że rama musi pochodzić z tej samej marki czy modelu.

No ale w rejestrach WK numer ramy jest odnotowany. Ta przedmiotowa rama też gdzieś za zachodem słońca zaiste była/jest rejestrowana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
Wymiana ramy jest dopuszczalna i nawet dokładnie opisana od strony WK w rozporządzeniu.

Dobrze prawi :)

 

4. W przypadku zawiadomienia o wymianie podwozia

lub ramy w pojeêdzie zarejestrowanym organ

rejestrujàcy przyjmujàcy to zawiadomienie:

1) zamieszcza na dowodzie wΠasnoÊci podwozia lub

ramy adnotacj´ o treÊci: „Podwozie/ram´ zamontowano

do pojazdu o Nr rej. ....., data .....”, wpisujàc

numer rejestracyjny i dat´ zawiadomienia organu

o wymianie podwozia lub ramy, oraz przystawia

pieczàtk´ organu rejestrujàcego, wykonuje

kserokopi´ tego dokumentu, a dowód wΠasnoÊci

podwozia lub ramy zwraca wΠaÊcicielowi pojazdu;

2) zamieszcza w dowodzie rejestracyjnym pojazdu

lub na innym dokumencie potwierdzajàcym rejestracj

´ pojazdu, z którego pochodzi podwozie lub

rama, adnotacj´ o treÊci: „Pojazd bez podwozia/ramy”

oraz przystawia pieczàtk´ organu rejestrujàcego

albo

3) przyjmuje zaÊwiadczenie, o którym mowa w § 14

ust. 1 pkt 4 rozporzàdzenia o rejestracji pojazdów,

i zamieszcza na tym zaÊwiadczeniu adnotacj´

o treÊci: „Podwozie/ram´ zamontowano do pojazdu

o Nr rej. ..., data ... ”, wpisujàc numer rejestracyjny

i dat´ zawiadomienia organu o wymianie

podwozia lub ramy, oraz przystawia pieczàtk´ organu

rejestrujàcego;

4) wykonuje kserokopi´ dokumentu, o którym mowa

w pkt 2, po czym dokument ten zwraca wΠaÊcicielowi

pojazdu;

5)44) zamieszcza na dowodzie odprawy celnej przywozowej

podwozia, ramy lub pojazdu, z którego pochodzi

podwozie lub rama, je˝eli pojazd, podwozie

lub rama zostaΠy sprowadzone z terytorium paƒstwa

trzeciego, adnotacj´ o treÊci: „Podwozie/ram´

zamontowano do pojazdu o Nr rej. ..., data ...”,

wpisujàc numer rejestracyjny i dat´ zawiadomienia

organu o wymianie podwozia lub ramy, oraz

przystawia pieczàtk´ organu rejestrujàcego, wykonuje

kserokopi´ tego dokumentu, po czym dokument

zwraca wΠaÊcicielowi pojazdu albo

6) sprawdza zamieszczenie na dowodzie wΠasnoÊci

podwozia lub ramy, lub pojazdu, z którego pochodzi

podwozie lub rama, odpowiedniej adnotacji

potwierdzajàcej speΠnienie formalnoÊci celnych

w przypadku, o którym mowa w § 1 pkt 8 lit. b rozporzàdzenia;

7) w przypadku, o którym mowa w pkt 2, zawiadamia

organ rejestrujàcy, który wydaΠ dowód rejestracyjny

pojazdu, z którego pochodzi podwozie lub rama,

o monta˝u tego podwozia lub ramy do innego

pojazdu; do zawiadomienia doΠàcza kopi´ dowodu

rejestracyjnego pojazdu, z którego pochodzi podwozie

lub rama;

8) w przypadku, o którym mowa w pkt 3, zawiadamia

organ rejestrujàcy, który wydaΠ zaÊwiadczenie; do

zawiadomienia doΠàcza kopi´ tego zaÊwiadczenia.

 

Tak mi się skopiowało :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Ta przedmiotowa rama też gdzieś za zachodem słońca zaiste była/jest rejestrowana.

 

Mogła być, ale DR albo zaświadczenia wymaga się jedynie dla ramy pochodzącej z pojazdu zarejestrowanego w kraju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock
Tak mi się skopiowało
- no ładnie :roll:

Za to w temacie jaśniej. :ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k

Proponuję przeczytać jeszcze par. 14 pkt 4 rozporządzenia w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
Proponuję przeczytać jeszcze par. 14 pkt 4 rozporządzenia w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów.

§ 14. 1. W przypadku zawiadomienia o zmianie stanu faktycznego wymagającej zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym, wynikającej:

1) ze zmiany adresu miejsca zamieszkania właściciela pojazdu, powodującej zmianę właściwości miejscowej organu rejestrującego, organ rejestrujący na wniosek właściciela pojazdu dokonuje rejestracji pojazdu;

2) ze zmiany adresu miejsca zamieszkania właściciela pojazdu niepowodującej zmiany właściwości miejscowej organu rejestrującego, organ rejestrujący wydaje nowy dowód rejestracyjny oraz dokonuje legalizacji tablic rejestracyjnych zgodnie z zasadami określonymi w przepisach w sprawie legalizacji tablic rejestracyjnych;

3) (uchylony);

4) z wymiany podwozia lub ramy w pojeździe zarejestrowanym, do zawiadomienia dołącza się:

a) dowód własności podwozia lub ramy,

b) dowód odprawy celnej przywozowej, jeżeli podwozie lub rama zostały sprowadzone z terytorium państwa niebędącego państwem członkowskim Unii Europejskiej,

c) dowód rejestracyjny pojazdu lub zaświadczenie wystawione przez organ rejestrujący właściwy ze względu na miejsce rejestracji pojazdu, z którego pochodzi podwozie lub rama, jeżeli to podwozie lub rama pochodzi z pojazdu zarejestrowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;

 

[ Dodano: 20-08-2014, 23:00 ]

I teraz pytanie do michał-k :) Nie widzę w tym pogrubionym tekście mowy o zaświadczeniu z SKP :?

Tak jak w tej części

 

5) z wprowadzenia w pojeździe zarejestrowanym zmian konstrukcyjnych zmieniających rodzaj pojazdu, do zawiadomienia dołącza się:

a) dokument potwierdzający, że dokonane zmiany konstrukcyjne zmieniające rodzaj pojazdu wykonane zostały przez przedsiębiorcę, o którym mowa w art. 66 ust. 4 pkt 6 lit. b ustawy,

b) zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego potwierdzające, że dokonane zmiany są zgodne z przepisami określającymi warunki techniczne pojazdów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
I teraz pytanie do michał-k :) Nie widzę w tym pogrubionym tekście mowy o zaświadczeniu z SKP :?

 

Masz rację - tam tego nie ma. Ale pod spodem jest mowa, że par. 2-5 stosuje się odpowiednio, a w par. 2 mowa jest o badaniu. Ponadto, z mocy samej ustawy badanie dodatkowe może być wymagane - jest wymiana elementu (ramy) powodująca zmianę danych w DR (numer identyfikacyjny).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź

Dziękuję :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k

Chociaż pewnie może zdarzyć się sytuacja, że jakieś WK będzie wymagało wyłącznie dokumentów wymienionych w punktach od a) do c) i wymieni DR bez badania technicznego.

 

Z punktu widzenia dokumentów to tylko zmiana numeru, ale z punktu widzenia bezpieczeństwa - to bardzo poważna ingerencja w pojazd (rozebranie i ponowne złożenie znacznej ilości części podczas wymiany ramy).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Nie prościej tak:
Art. 66a

2. Starosta właściwy w sprawach rejestracji pojazdu wydaje decyzję o nadaniu cech identyfikacyjnych w przypadku pojazdu:

2) w którym dokonano wymiany ramy lub podwozia na odpowiednio ramę lub podwozie bez numeru fabrycznego;

6) w którym cecha identyfikacyjna uległa skorodowaniu lub została zniszczona podczas wypadku drogowego albo podczas naprawy;

 

Taki przypadek ja przerabiałem.

Była to rama w motocyklu w którym serwis BMW założył nową, nienumerowaną ramę.

Motocykl dostarczono z PC i TTR z decyzją o nadaniu numerów i TZ co wykonałem + badanie po zmianach konstrukcyjnych z zakresem badania okresowego oczywiście... 8)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Taki przypadek ja przerabiałem.

Była to rama w motocyklu w którym serwis BMW założył nową, nienumerowaną ramę.

 

Przypadek w temacie jest identyczny z tą różnicą, że rama jest numerowana, więc odpada nabicie numeru. Reszta bez zmian.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
duchu

Czyli rozumiem ze po takiej operacji w DR bedzie nowy nr VIN? Ten z ramy. A co jeżeli ta rama bedzie z innego roku i tak też będzie wynikało z rozkodowania, jaki rok będzie w DR nadwozia czy ramy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Przypadek w temacie jest identyczny z tą różnicą, że rama jest numerowana, więc odpada nabicie numeru. Reszta bez zmian.

 

Identyczny, bo wymiana ramy, ale jednak inny 8)

Ta rama ma nr, który jest nr VIN pojazdu z którego pochodzi.

 

Z tego co piszesz wynika, że pojazd po tej "naprawie" otrzyma VIN pojazdu od którego pochodzi ta rama... :shock:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.