S.K.P-POZNAŃ Napisano 20 Sierpień 2014 Share Napisano 20 Sierpień 2014 Miała sobie wypadek.Nie wiem który rocznik i jaki model. Rama do wymiany.Nowa kosztuje oooooo! To sobie klient ściąga z USA,ale z numerem ramy .,czyli używana ,bo tańsza Nie wnikałem co i jak. Przekłada na tą ramę wszystko co zostało z rozbitej corvetty ,numer z podszybia zostaje "stary" bo deska nadaje sie do przełożenia. Czy na odczytanie numerów i wykonanie TZ przyjeżdża na próbnych tablicach ze skierowaniem z WK (to tak w/g mnie ),czy na starych blachach i co w tym układzie wpisać na zaświadczeniu? Co będzie wpisane w DR? Na podszybiu będzie inny i na ramie i TZ inny numer? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 20 Sierpień 2014 Share Napisano 20 Sierpień 2014 PORD Art. 66. 4. Zabrania się: . . 5) wymiany nadwozia pojazdu posiadającego cechy identyfikacyjne, o których mowa w ust. 3a pkt 1; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 20 Sierpień 2014 Autor Share Napisano 20 Sierpień 2014 zabrania się: markes30 napisał/a: 5) wymiany nadwozia pojazdu posiadającego cechy identyfikacyjne czy napisano że ramy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 20 Sierpień 2014 Share Napisano 20 Sierpień 2014 Grzegorz Łódź napisał/a:markes30 napisał/a: 5) wymiany nadwozia pojazdu posiadającego cechy identyfikacyjne Skasowałem swój post Nie mam nic więcej do powiedzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 20 Sierpień 2014 Autor Share Napisano 20 Sierpień 2014 Nie mam nic więcej do powiedzenia Jeszcze zostało parę pytań Pytam ,bo przerabiam po raz pierwszy taki temat . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 20 Sierpień 2014 Share Napisano 20 Sierpień 2014 Pytam ,bo przerabiam po raz pierwszy taki temat . Domyślam się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 20 Sierpień 2014 Share Napisano 20 Sierpień 2014 Pytam ,bo przerabiam po raz pierwszy taki temat .- a w życiu z czymś takim zaszczytu nie miałem.Po mojemu to powinien zgłosić WK fakt dokonania zmian w pojeździe powodujących zmianę danych w DR, a nawet nie zmianę danych tylko konflikt cech identyfikacyjnych. Więc ze starym dowodem (numerem ramy) jakiekolwiek wcześniejsze czynności na SKP skutkują najłagodniej wynikiem N. Czyli PC z aktualnym numerem ramy i cała reszta z tabliczką zastępczą. Tak mi się zdaje. Ale bardzo, bardzo meczy mnie rama używana numerowana. Nie prościej tak: Art. 66a2. Starosta właściwy w sprawach rejestracji pojazdu wydaje decyzję o nadaniu cech identyfikacyjnych w przypadku pojazdu: 2) w którym dokonano wymiany ramy lub podwozia na odpowiednio ramę lub podwozie bez numeru fabrycznego; 6) w którym cecha identyfikacyjna uległa skorodowaniu lub została zniszczona podczas wypadku drogowego albo podczas naprawy; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 20 Sierpień 2014 Share Napisano 20 Sierpień 2014 Na podszybiu będzie inny i na ramie i TZ inny numer? tu powinien wypowiedzieć się Markes jako rzeczoznawca bo powiem tak że, skoro inna rama z nr. to tak jakby przeszczep . i takie coś jeszcze znalazłem; http://www.sejm.gov.pl/sejm7.nsf/InterpelacjaTresc.xsp?key=54CE6015 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 20 Sierpień 2014 Share Napisano 20 Sierpień 2014 skoro inna rama z nr. to tak jakby przeszczep W tym stanie rzeczy, to bym określił, że to typowy składak a zabrania się składania pojazdu poza wytwórnią! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 20 Sierpień 2014 Share Napisano 20 Sierpień 2014 Czy na odczytanie numerów i wykonanie TZ przyjeżdża na próbnych tablicach ze skierowaniem z WK (to tak w/g mnie ),czy na starych blachach i co w tym układzie wpisać na zaświadczeniu? Może przyjechać na stałych tablicach, nie ma to żadnego znaczenia. co w tym układzie wpisać na zaświadczeniu? Robisz badanie z opisem zmian - wymiana ramy. Więc ze starym dowodem (numerem ramy) jakiekolwiek wcześniejsze czynności na SKP skutkują najłagodniej wynikiem N Nie skutkują - od tego jest opis zmian żeby opisać zmianę ramy z numerem. Czyli PC z aktualnym numerem ramy i cała reszta z tabliczką zastępczą. A na jakiej podstawie ma dostać PC z nowym numerem ramy? Dostanie dopiero w wyniku pozytywnego badania po zmianach. Gdyby przyjechał na PC z nowym numerem to niby jakie zmiany opisywać? Ale bardzo, bardzo meczy mnie rama używana numerowana. Bezpodstawnie. Rama jest normalnym wymiennym elementem i numer absolutnie w niczym nie przeszkadza. bo powiem tak że, skoro inna rama z nr. to tak jakby przeszczep J.w. Wymiana ramy jest dopuszczalna i nawet dokładnie opisana od strony WK w rozporządzeniu. tym stanie rzeczy, to bym określił, że to typowy składak J.w. Żaden składak. Zwykły pojazd z wymienioną ramą, która, jeszcze raz podkreślę, JEST ELEMENTEM WYMIENNYM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 20 Sierpień 2014 Share Napisano 20 Sierpień 2014 No może... nie wiem... Ale z powyższego by wynikało, że mając dwa różne motocykle mogę sobie do woli podmieniać ramy. Na przykład z Suzuki Bandit 1200 do Vulcan Kawasaki 900. Cały czas mowa o numerze ramy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 20 Sierpień 2014 Share Napisano 20 Sierpień 2014 Ale z powyższego by wynikało, że mając dwa różne motocykle mogę sobie do woli podmieniać ramy. Na przykład z Suzuki Bandit 1200 do Vulcan Kawasaki 900.Cały czas mowa o numerze ramy. Teoretycznie żaden przepis nie wskazuje, że rama musi pochodzić z tej samej marki czy modelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 20 Sierpień 2014 Share Napisano 20 Sierpień 2014 Teoretycznie żaden przepis nie wskazuje, że rama musi pochodzić z tej samej marki czy modelu. No ale w rejestrach WK numer ramy jest odnotowany. Ta przedmiotowa rama też gdzieś za zachodem słońca zaiste była/jest rejestrowana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 20 Sierpień 2014 Share Napisano 20 Sierpień 2014 Wymiana ramy jest dopuszczalna i nawet dokładnie opisana od strony WK w rozporządzeniu. Dobrze prawi 4. W przypadku zawiadomienia o wymianie podwozia lub ramy w pojeêdzie zarejestrowanym organ rejestrujàcy przyjmujàcy to zawiadomienie: 1) zamieszcza na dowodzie wΠasnoÊci podwozia lub ramy adnotacj´ o treÊci: „Podwozie/ram´ zamontowano do pojazdu o Nr rej. ....., data .....”, wpisujàc numer rejestracyjny i dat´ zawiadomienia organu o wymianie podwozia lub ramy, oraz przystawia pieczàtk´ organu rejestrujàcego, wykonuje kserokopi´ tego dokumentu, a dowód wΠasnoÊci podwozia lub ramy zwraca wΠaÊcicielowi pojazdu; 2) zamieszcza w dowodzie rejestracyjnym pojazdu lub na innym dokumencie potwierdzajàcym rejestracj ´ pojazdu, z którego pochodzi podwozie lub rama, adnotacj´ o treÊci: „Pojazd bez podwozia/ramy” oraz przystawia pieczàtk´ organu rejestrujàcego albo 3) przyjmuje zaÊwiadczenie, o którym mowa w § 14 ust. 1 pkt 4 rozporzàdzenia o rejestracji pojazdów, i zamieszcza na tym zaÊwiadczeniu adnotacj´ o treÊci: „Podwozie/ram´ zamontowano do pojazdu o Nr rej. ..., data ... ”, wpisujàc numer rejestracyjny i dat´ zawiadomienia organu o wymianie podwozia lub ramy, oraz przystawia pieczàtk´ organu rejestrujàcego; 4) wykonuje kserokopi´ dokumentu, o którym mowa w pkt 2, po czym dokument ten zwraca wΠaÊcicielowi pojazdu; 5)44) zamieszcza na dowodzie odprawy celnej przywozowej podwozia, ramy lub pojazdu, z którego pochodzi podwozie lub rama, je˝eli pojazd, podwozie lub rama zostaΠy sprowadzone z terytorium paƒstwa trzeciego, adnotacj´ o treÊci: „Podwozie/ram´ zamontowano do pojazdu o Nr rej. ..., data ...”, wpisujàc numer rejestracyjny i dat´ zawiadomienia organu o wymianie podwozia lub ramy, oraz przystawia pieczàtk´ organu rejestrujàcego, wykonuje kserokopi´ tego dokumentu, po czym dokument zwraca wΠaÊcicielowi pojazdu albo 6) sprawdza zamieszczenie na dowodzie wΠasnoÊci podwozia lub ramy, lub pojazdu, z którego pochodzi podwozie lub rama, odpowiedniej adnotacji potwierdzajàcej speΠnienie formalnoÊci celnych w przypadku, o którym mowa w § 1 pkt 8 lit. b rozporzàdzenia; 7) w przypadku, o którym mowa w pkt 2, zawiadamia organ rejestrujàcy, który wydaΠ dowód rejestracyjny pojazdu, z którego pochodzi podwozie lub rama, o monta˝u tego podwozia lub ramy do innego pojazdu; do zawiadomienia doΠàcza kopi´ dowodu rejestracyjnego pojazdu, z którego pochodzi podwozie lub rama; w przypadku, o którym mowa w pkt 3, zawiadamia organ rejestrujàcy, który wydaΠ zaÊwiadczenie; do zawiadomienia doΠàcza kopi´ tego zaÊwiadczenia. Tak mi się skopiowało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 20 Sierpień 2014 Share Napisano 20 Sierpień 2014 Ta przedmiotowa rama też gdzieś za zachodem słońca zaiste była/jest rejestrowana. Mogła być, ale DR albo zaświadczenia wymaga się jedynie dla ramy pochodzącej z pojazdu zarejestrowanego w kraju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 20 Sierpień 2014 Share Napisano 20 Sierpień 2014 Tak mi się skopiowało - no ładnie Za to w temacie jaśniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 20 Sierpień 2014 Share Napisano 20 Sierpień 2014 Proponuję przeczytać jeszcze par. 14 pkt 4 rozporządzenia w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 20 Sierpień 2014 Share Napisano 20 Sierpień 2014 Proponuję przeczytać jeszcze par. 14 pkt 4 rozporządzenia w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów. § 14. 1. W przypadku zawiadomienia o zmianie stanu faktycznego wymagającej zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym, wynikającej: 1) ze zmiany adresu miejsca zamieszkania właściciela pojazdu, powodującej zmianę właściwości miejscowej organu rejestrującego, organ rejestrujący na wniosek właściciela pojazdu dokonuje rejestracji pojazdu; 2) ze zmiany adresu miejsca zamieszkania właściciela pojazdu niepowodującej zmiany właściwości miejscowej organu rejestrującego, organ rejestrujący wydaje nowy dowód rejestracyjny oraz dokonuje legalizacji tablic rejestracyjnych zgodnie z zasadami określonymi w przepisach w sprawie legalizacji tablic rejestracyjnych; 3) (uchylony); 4) z wymiany podwozia lub ramy w pojeździe zarejestrowanym, do zawiadomienia dołącza się: a) dowód własności podwozia lub ramy, b) dowód odprawy celnej przywozowej, jeżeli podwozie lub rama zostały sprowadzone z terytorium państwa niebędącego państwem członkowskim Unii Europejskiej, c) dowód rejestracyjny pojazdu lub zaświadczenie wystawione przez organ rejestrujący właściwy ze względu na miejsce rejestracji pojazdu, z którego pochodzi podwozie lub rama, jeżeli to podwozie lub rama pochodzi z pojazdu zarejestrowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej; [ Dodano: 20-08-2014, 23:00 ] I teraz pytanie do michał-k Nie widzę w tym pogrubionym tekście mowy o zaświadczeniu z SKP Tak jak w tej części 5) z wprowadzenia w pojeździe zarejestrowanym zmian konstrukcyjnych zmieniających rodzaj pojazdu, do zawiadomienia dołącza się: a) dokument potwierdzający, że dokonane zmiany konstrukcyjne zmieniające rodzaj pojazdu wykonane zostały przez przedsiębiorcę, o którym mowa w art. 66 ust. 4 pkt 6 lit. b ustawy, b) zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego potwierdzające, że dokonane zmiany są zgodne z przepisami określającymi warunki techniczne pojazdów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 20 Sierpień 2014 Share Napisano 20 Sierpień 2014 I teraz pytanie do michał-k Nie widzę w tym pogrubionym tekście mowy o zaświadczeniu z SKP Masz rację - tam tego nie ma. Ale pod spodem jest mowa, że par. 2-5 stosuje się odpowiednio, a w par. 2 mowa jest o badaniu. Ponadto, z mocy samej ustawy badanie dodatkowe może być wymagane - jest wymiana elementu (ramy) powodująca zmianę danych w DR (numer identyfikacyjny). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 20 Sierpień 2014 Share Napisano 20 Sierpień 2014 Dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 20 Sierpień 2014 Share Napisano 20 Sierpień 2014 Chociaż pewnie może zdarzyć się sytuacja, że jakieś WK będzie wymagało wyłącznie dokumentów wymienionych w punktach od a) do c) i wymieni DR bez badania technicznego. Z punktu widzenia dokumentów to tylko zmiana numeru, ale z punktu widzenia bezpieczeństwa - to bardzo poważna ingerencja w pojazd (rozebranie i ponowne złożenie znacznej ilości części podczas wymiany ramy). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 21 Sierpień 2014 Share Napisano 21 Sierpień 2014 Nie prościej tak:Art. 66a2. Starosta właściwy w sprawach rejestracji pojazdu wydaje decyzję o nadaniu cech identyfikacyjnych w przypadku pojazdu: 2) w którym dokonano wymiany ramy lub podwozia na odpowiednio ramę lub podwozie bez numeru fabrycznego; 6) w którym cecha identyfikacyjna uległa skorodowaniu lub została zniszczona podczas wypadku drogowego albo podczas naprawy; Taki przypadek ja przerabiałem. Była to rama w motocyklu w którym serwis BMW założył nową, nienumerowaną ramę. Motocykl dostarczono z PC i TTR z decyzją o nadaniu numerów i TZ co wykonałem + badanie po zmianach konstrukcyjnych z zakresem badania okresowego oczywiście... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 21 Sierpień 2014 Share Napisano 21 Sierpień 2014 Taki przypadek ja przerabiałem.Była to rama w motocyklu w którym serwis BMW założył nową, nienumerowaną ramę. Przypadek w temacie jest identyczny z tą różnicą, że rama jest numerowana, więc odpada nabicie numeru. Reszta bez zmian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 21 Sierpień 2014 Share Napisano 21 Sierpień 2014 Czyli rozumiem ze po takiej operacji w DR bedzie nowy nr VIN? Ten z ramy. A co jeżeli ta rama bedzie z innego roku i tak też będzie wynikało z rozkodowania, jaki rok będzie w DR nadwozia czy ramy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 21 Sierpień 2014 Share Napisano 21 Sierpień 2014 Przypadek w temacie jest identyczny z tą różnicą, że rama jest numerowana, więc odpada nabicie numeru. Reszta bez zmian. Identyczny, bo wymiana ramy, ale jednak inny Ta rama ma nr, który jest nr VIN pojazdu z którego pochodzi. Z tego co piszesz wynika, że pojazd po tej "naprawie" otrzyma VIN pojazdu od którego pochodzi ta rama... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.