drogba Napisano 29 Sierpień 2014 Share Napisano 29 Sierpień 2014 witam , koledzy mam taki dylemat , klient zapowiedział się na zmianę liczby miejsc w ciężarówce 5 miejsc bez kraty bo to 2011r i ma homo , czy po zmianie na 2msc dalej może być bez kraty czy raczej powinna być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 29 Sierpień 2014 Share Napisano 29 Sierpień 2014 Takie zmiany to pewnie pod VAT a w takim przypadku, to przegroda i tak będzie musiała byc zamontowana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 29 Sierpień 2014 Share Napisano 29 Sierpień 2014 Uważałbym na takie zmiany, bo US może je podważyć. Ale to problem klienta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 29 Sierpień 2014 Share Napisano 29 Sierpień 2014 Dział VI → Przepisy przejściowe i końcowe → § 58. ust. 3.Samochody ciężarowe objęte świadectwem homologacji (…) i rejestrowane po 29 kwietnia 2009 r. mogą nie spełniać warunku „kraty”. Po mojemu to mniej więcej tyle znaczy, że jeżeli został zwolniony z obowiązku kraty na podstawie homologacji, to jakakolwiek dozwolona modyfikacja powinna się opierać przynajmniej o pozostałe paragrafy. Czyli montaż kraty, albo niech dostarczy wyciąg ze świadectwa na dwa miejsca bez kraty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 29 Sierpień 2014 Share Napisano 29 Sierpień 2014 Paprock, do VAT-u i tak kratkę musi mieć, bo nasze przepisy podatkowe tak stanowią. A widać, że przeróbka zmierza w tym właśnie kierunku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 29 Sierpień 2014 Share Napisano 29 Sierpień 2014 A widać, że przeróbka zmierza w tym właśnie kierunku.- nie widzę tego kierunku. Temat zadano w konkretnym dziale i wnoszący ani słowem nie wspomniał o vacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikita_Bennet Napisano 29 Sierpień 2014 Share Napisano 29 Sierpień 2014 a jak to jest ze zmianą miejsc w ciągniku rolniczym? np Ursus 902 do 1634 (chyba nawet do modelu 1934) ma dwa miejsca, w zetorze mam podobnie (Z10145) natomiast MTZ952.3 jest podobnej mocy ciągnikiem i ma jedno miejsce. Temat czasem przewija się przez fora rolnicze. Czy montaż siedzenia + f.vat od odpowiedniej firmy i dbt a potem wymiana DR wystarcza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 29 Sierpień 2014 Share Napisano 29 Sierpień 2014 Czy montaż siedzenia + f.vat od odpowiedniej firmy i dbt a potem wymiana DR wystarcza? Wystarczy montaż + DBT. Faktura zbędna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 29 Sierpień 2014 Share Napisano 29 Sierpień 2014 - nie widzę tego kierunku. To spójrz na to tak: pojazd kat. N1 z dwoma rzędami siedzeń zmienia się na N1 z jednym rzędem. Bo po cóż usuwać 3 miejsca. Ale trzymając się stricte pytania autora § 58.3. Samochody ciężarowe objęte świadectwem homologacji typu pojazdu wydanym zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającą ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów' date=' części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów (Dz. Urz. UE L 263 z 09.10.2007, str. 1, z późn. zm.) i zarejestrowane po raz pierwszy po dniu 29 kwietnia 2009 r. mogą nie spełniać warunku, o którym mowa w § 8 ust. 4 pkt 7.[/quote']Po mojemu taka przeróbka powoduje, że pierwotna homologacja traci ważność więc§ 8.4. Wnętrze kabiny kierowcy oraz pomieszczenia przeznaczonego do przewozu osób powinno odpowiadać następującym warunkom:...7) w samochodzie ciężarowym powinno być oddzielone od przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o odpowiedniej wytrzymałości; przepis stosuje się do samochodu ciężarowego zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 29 maja 1999 r.; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 29 Sierpień 2014 Share Napisano 29 Sierpień 2014 Ale trzymając się stricte pytania autora aboz no przecież to samo wyżej napisałem! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 29 Sierpień 2014 Share Napisano 29 Sierpień 2014 Ale trzymając się stricte pytania autora aboz no przecież to samo wyżej napisałem! A bo Ciebie pojąć to trzeba się zastanowić. I jak napiszesz coś po ludzku to się człowiek gubi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 29 Sierpień 2014 Share Napisano 29 Sierpień 2014 Po mojemu taka przeróbka powoduje, że pierwotna homologacja traci ważność więc Niektóre homologacje mają ilość miejsc od-do, więc trzeba by wiedzieć co jest tam wpisane, żeby stwierdzić, ze przeróbka wykracza poza jej granice... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 29 Sierpień 2014 Share Napisano 29 Sierpień 2014 Temat zadano w konkretnym dziale i wnoszący ani słowem nie wspomniał o vacie. Tobie to przypadkiem nie przygrzało w .... Liczysz na to że właściciel auta powiedział diagnoście wszytko na temat o co mu chodzi i do czego zmierza ? No ale można sobie liczbę miejsc z 5 na 2 zmienić tak dla picu, nikt nie broni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 29 Sierpień 2014 Share Napisano 29 Sierpień 2014 Liczysz na to że właściciel auta powiedział diagnoście wszytko na temat o co mu chodzi i do czego zmierza ? - na to właśnie liczę, że trzymając jęzor za zębami wywali z tyłu kanapę i będzie się ciskał o VAT bez kraty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dasmin Napisano 31 Sierpień 2014 Share Napisano 31 Sierpień 2014 Witam, mam podobny temat związany ze zmiana liczby miejsc. Bus wyposażony był fabrycznie w 9 miejsc o różnej konfiguracji. Chciałbym dokonać zmian i doposażyć auto w dodatkowe 2 miejsca. Dodatkowe fotele były by zamontowane w fabrycznych punktach kotwiczenia. Nie zostanie przekroczona ładowności i DMC, która jest poniżej 3,5tony. Czy jest możliwa taka zimna, mimo ze samochód został przewidziany do przewozu max. 9 osób łącznie z kierowcą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 31 Sierpień 2014 Share Napisano 31 Sierpień 2014 mam podobny temat związany ze zmiana liczby miejsc.Podobny do czego? Bo chyba nie do zmiany liczby miejsc w ciężarowym.Bus wyposażony był fabrycznie w 9 miejsc o różnej konfiguracji. Chciałbym dokonać zmian i doposażyć auto w dodatkowe 2 miejsca. Dodatkowe fotele były by zamontowane w fabrycznych punktach kotwiczenia. Nie zostanie przekroczona ładowności i DMC' date=' która jest poniżej 3,5tony.[/quote']Czyli zapewne z osobowego zmieni się w autobus. Czyli inne wymagania co do uprawnień do prowadzenia takiego pojazdu po zmianach Czy jest możliwa taka zimna' date=' mimo ze samochód został przewidziany do przewozu max. 9 osób łącznie z kierowcą?[/quote']Prawo nie zabrania, pod warunkiem zachowania wymagań jakie obowiązują w takim przypadku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dasmin Napisano 31 Sierpień 2014 Share Napisano 31 Sierpień 2014 Przede wszystkim dziękuje aboz za odpowiedz. mam podobny temat związany ze zmiana liczby miejsc.Podobny do czego? Bo chyba nie do zmiany liczby miejsc w ciężarowym. Temat podobny bo równie dobrze w moim przypadku mógłbym takie zmiany przeprowadzić nawet jakby był to pojazd ciężarowy. Czy mógłbym dostać podpowiedz gdzie mógłbym zgłębić wiedze i doczytać jakim to obowiązującym przepisom i wymaganiom ma sprostać mój przypadek i co do nich się zalicza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 31 Sierpień 2014 Share Napisano 31 Sierpień 2014 Czy mógłbym dostać podpowiedz gdzie mógłbym zgłębić wiedze i doczytać jakim to obowiązującym przepisom i wymaganiom ma sprostać mój przypadek i co do nich się zalicza. Najprawdopodobniej będzie szło o spełnienie wyjątku z artykułu 66 ustęp 4 punkt 6) ustawy: 4. Zabrania się: 6) dokonywania zmian konstrukcyjnych zmieniających rodzaj pojazdu, z wyjątkiem: a) pojazdu, na którego typ zostało wydane świadectwo homologacji typu lub inny równoważny dokument, o którym mowa w art. 70j ust. 1, art. 70k ust. 1, art. 70o ust. 1, art. 70zo ust. 1, art. 70zp ust. 1 albo art. 70zu ust. 1, b) pojazdu, w którym zmian konstrukcyjnych dokonał przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w tym zakresie. Oraz o badaniu technicznym, o którym mowa w artykule 81 ustęp 11 punkt 3 ustawy: 11. Niezależnie od badań, o których mowa w ust. 3–5, dodatkowemu badaniu technicznemu podlega pojazd:3) w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym, z zastrzeżeniem art. 66 ust. 4 pkt 5 i 6, z wyłączeniem montażu instalacji do zasilania gazem; Czynności kontrolne precyzuje § 3 ustęp 1 punkt 5): (rozporządzenia w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach) § 3. 1. Zakres dodatkowego badania technicznego pojazdu, o którym mowa w art. 81 ust. 11 ustawy: 5) w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym, z zastrzeżeniem art. 66 ust. 4 pkt 5 i 6 ustawy, z wyłączeniem montażu instalacji do zasilania gazem – obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych, w sposób określony dla okresowego badania technicznego pojazdu, oraz zakres czynności określonych w pkt 1–2 działu I załącznika nr 2 do rozporządzenia, a także ustalenie nieznanych lub nowych danych technicznych pojazdu, podczas przeprowadzania badania technicznego pojazdu w sposób określony w dziale II załącznika nr 2 do rozporządzenia, oraz sporządzenie opisu zmian dokonanych w pojeździe, zgodnie z załącznikiem nr 5 do rozporządzenia; nie wymaga się wykonania czynności określonych w pkt 1 działu I załącznika nr 2 do rozporządzenia, jeżeli zmiany konstrukcyjne lub wymiana elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym nie mają wpływu na działanie układu kierowniczego, skuteczność tłumienia zawieszenia oraz ustawienie kół jezdnych; Wynik badania uwarunkowany jest spełnieniem przez pojazd wymagań zawartych w: (rozporządzeniu w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia). No. Czyli to samo co wyżej aboz. Więcej wskazówek odnośnie zmian, papierów, oświadczeń, dokumentów w temacie "Zmiana z ciężarówki na osobówkę" → http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=13214&postdays=0&postorder=asc&start=0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 1 Wrzesień 2014 Share Napisano 1 Wrzesień 2014 Temat podobny bo równie dobrze w moim przypadku mógłbym takie zmiany przeprowadzić nawet jakby był to pojazd ciężarowy. To tak nie do końca. Bo w twoim przypadku zachodzi zmiana rodzaju pojazdu, a nie sama liczba miejsc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dasmin Napisano 1 Wrzesień 2014 Share Napisano 1 Wrzesień 2014 Z warunków technicznych a w szczególności wyposażenia jakim są pasy i siedzenia wynika, że mogą to być: 1. posiadające międzynarodowe atesty/homologacje 2. oryginalne/fabryczne 3. od producenta posiadającego homologacje do danego pojazdu na produkowane przez siebie fotele/pasy 4. jak będą spełniać warunki i normy bezpieczeństwa Czy przepisy zabraniają montowana powyższych zgodnych foteli ale używanych? Nie spotkałem sie z takim zapisem! Jeszcze inne zagadnienie: O dostępności miejsca siedzącego decyduje obecność punktów kotwiczenia w pojeździe. Stelaż certyfikowanych siedzeń posiada mniejszą ilość zaczepów mocujących go do fabrycznych punktów kotwiczenia czy to możne stanowić problem np. skutkujący negatywnym wynikiem badań technicznych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 1 Wrzesień 2014 Share Napisano 1 Wrzesień 2014 2. oryginalne/fabryczneczyli zakładane w fabryce produkującej pojazd lub zabudowę, homologowane dla tego pojazdu.Stelaż certyfikowanych siedzeń posiada mniejszą ilość zaczepów mocujących go do fabrycznych punktów kotwiczeniaCzy dajesz nam do zrozumienia, że fotel nie będzie od tego modelu. Bo jeśli by był to punkty kotwiczenia siedzeń powinny być zgodne. Zdarzają się pojazdy, które mają różne punkty kotwiczenia dla różnych konfiguracji w obrębie jednego modelu (np. inne dla układu 2-2-2 a inne dla 2-3-2), ale na pierwszy rzut oka widać prawidłowość mocowania siedzeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 1 Wrzesień 2014 Share Napisano 1 Wrzesień 2014 Czy przepisy zabraniają montowana powyższych zgodnych foteli ale używanych? Nie spotkałem sie z takim zapisem! - tam: → Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 28 września 2005 r. w sprawie wykazu przedmiotów wyposażenia i części wymontowanych z pojazdów, których ponowne użycie zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego lub negatywnie wpływa na środowisko:TABELA 6. Fotele zintegrowane z pasami bezpieczeństwa lub poduszkami powietrznymi 15. Automatyczne i nieautomatyczne zestawy pasów bezpieczeństwa, łącznie z częścią pasa wykonaną z materiału, klamrami, mechanizmem służącym do zwijania pasów, aktywatorami pirotechnicznymi i mechanicznymi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 1 Wrzesień 2014 Share Napisano 1 Wrzesień 2014 Czy przepisy zabraniają montowana powyższych zgodnych foteli ale używanych? Nie spotkałem sie z takim zapisem! - tam: → Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 28 września 2005 r. w sprawie wykazu przedmiotów wyposażenia i części wymontowanych z pojazdów, których ponowne użycie zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego lub negatywnie wpływa na środowisko:TABELA 6. Fotele zintegrowane z pasami bezpieczeństwa lub poduszkami powietrznymi 15. Automatyczne i nieautomatyczne zestawy pasów bezpieczeństwa, łącznie z częścią pasa wykonaną z materiału, klamrami, mechanizmem służącym do zwijania pasów, aktywatorami pirotechnicznymi i mechanicznymi słuszna uwaga pod warunkiem, że te fotele Dasmin-a zintegrowane z pasami lub poduszkami są, a nic na to nie wskazuje. Chociaż ten zapis uważam za absurdalny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 1 Wrzesień 2014 Share Napisano 1 Wrzesień 2014 Stelaż certyfikowanych siedzeń posiada mniejszą ilość zaczepów mocujących go do fabrycznych punktów kotwiczenia czy to możne stanowić problem np. skutkujący negatywnym wynikiem badań technicznych?- istnieją setki jak nie tysiące pojazdów poprzerabianych po homologacji. Różnego rodzaju przeszklone w całości, czy w połowie blaszaki ciężarowe, które mają domontowywane siedzenia dla brygady. Jeden rząd, dwa rzędy, mniejsza o to. Najczęściej są to nowe potrójne zestawy od fabrycznych konstrukcją daleko odbiegające jak i przewidzianym przez producenta miejscem ich mocowania. Pasy najczęściej spotyka się biodrowe mocowane gdzieś do szkieletu siedzenia/siedziska, a nie tam gdzie konstruktor pojazdu przewidział.- Po co to piszę? - Nie wiem. Samo życie. Nadal trza drążyć warunki techniczne! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dasmin Napisano 2 Wrzesień 2014 Share Napisano 2 Wrzesień 2014 Wnioski z warunków technicznych > Rozdział 2 - Wyposażenie § 10. 1. Przedmioty wyposażenia i części pojazdów związane z bezpieczeństwem ich użytkowania i ochroną środowiska mogą być stosowane w pojazdach, jeżeli spełniony jest co najmniej jeden z następujących warunków: 4) oznakowane są znakiem zgodności zgodnie z przepisami o systemie oceny zgodności i akredytacji; przepisu nie stosuje się do przedmiotów wyposażenia i części oznakowanych znakiem bezpieczeństwa na podstawie dotychczasowych przepisów o badaniach i certyfikacji; 2. Przepis ust.1 stosuje się do producentów, importerów, dystrybutorów oraz podmiotów montujących i świadczących usługi. 3. Wykaz przedmiotów wyposażenia i części związanych z bezpieczeństwem użytkowania pojazdu i ochroną środowiska podlegających sprawdzeniu w tym zakresie przez jednostki akredytowane w polskim systemie akredytacji określa załącznik nr 3 do rozporządzenia. Czy nie jest tak, że z powyższych przepisów wynika ze fotele/siedzenia, które nie występują w załączniku nr 3 są wyposażeniem nie podlegającym badaniom celem uzyskania certyfikacji przez jednostki akredytujące? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.