Skocz do zawartości

naczepa i 42 tony dmc.


lukiii86

Rekomendowane odpowiedzi

I dlatego dal ciągnika i naczepy praktycznie nie ma parametru F1, F2, i ładowności. Bo te pojazdy są przeznaczone do łączenia i takiego poruszania się na drodze, a wtedy liczy się F3

I tak nie do końca :oops:

Bo jak weźmiesz naczepę dwu osiową :roll: ,

A jak weźmiesz jedno osiową :nook:shock::?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo jak weźmiesz naczepę dwu osiową

 

A co Ci powie jej ładowność lub F1? - absolutnie NIC. W tym wypadku masz racje tutaj:

 

Stąd wniosek jest jeden - to kierowca i ładujący są odpowiedzialni za to aby przestrzegać prawo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i wymagam tego określenia do rejestracji

 

ok. To teraz od tego dmc odejmij masę własną takiej naczepy i zobacz jaką ma ładowność. I jak to ma się to zespołu 40 ton i transportu drogowego.

Nie daje mi to spokoju więc muszę jescze coś dopytać.

Jak w twojej teorii wygląda samochód ciężarowy trzy osiowy (DMC 26 tony) oraz przyczepa trzy osiowa (DMC 24 tony) - Czy też nie potrzeba określać DMC przyczepy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy też nie potrzeba określać DMC przyczepy?

 

musi to analizować kierowca -naczepa 3 osiowa -24 tony lub 21 -zależnie od rozstawu osi - plus nacisk na siodło danego pojazdu który będzie w zestawie .Czyli zaczynając od 7,5t ,8,5t ,10,0t ,11,5t ,16t ,18t i 19t .- sumując te liczby mamy dany parametr .

Tak samo przeliczamy naczepę dwuosiową ............................

 

dlatego nie ma tak ścisłego zapisu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 years later...
W dniu 2.09.2014 o 19:56, ketiw38 napisał:

A od kiedy to w naczepie podajemy F3 :?::shock:

A jak podejść do badania jak w DR naczepy mamy określone F3= 40 000 kg. Jest to badanie okresowe na zaświadczeniu ze względu na brak miejsca w DR. Jest to naczepa kupiona nowa w kraju, ma wpisany nr hom. w DR i wchodząc w homologacje po tym numerze rówieniż jest wypełniona masa zespołu pojazdów = 40 000 kg. Czy w takim przypadku należy wpisać w uwagach, coś typu "pozycja F3 nie dotyczy naczepy ciężarowej", czy nic nie pisać?? W naczepach sprowadzonych to różnie czasami są określone parametry przy "pierwszym badaniu" ale tu mamy naczepę od nowości w kraju u jednego właściciela i rejestrowaną na podstawie homologacji.

Edytowane przez Bartek24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas do rejestracji obowiązuję oświadczenie producenta o danych technicznych niezbędnych... i tak dalej. Nic nie pisz.

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu ‎2014‎-‎09‎-‎03 o 11:29, ketiw38 napisał:

A na to ile może spoczywać na pojeździe warunków nie ma, a skoro nawet w Prawie o Ruchu Drogowym

pośrednio jest - nie może przekroczyć nacisków na osie zarówno ciągnika jak i naczepy

 

W dniu ‎2014‎-‎09‎-‎03 o 12:02, Psuj napisał:

I dlatego dal ciągnika i naczepy praktycznie nie ma parametru F1, F2, i ładowności.

są ,są .

 

W dniu ‎2014‎-‎09‎-‎03 o 09:32, Psuj napisał:

od tego dmc odejmij masę własną takiej naczepy i zobacz jaką ma ładowność. I jak to ma się to zespołu 40 ton i transportu drogowego.

naczpę można załadowaćtylko tyle ,żeby DMCZ nie przekroczyło 40 ton i nacisków na osie . tu o "faktycznej ładowności decyduje masa własna " członowego" . dzis naczepę ciągnie np Magnum o MW 8500 kg a jutro  Premium o MW 6700 kg  i wtedy można nieco więcej załadować .  a definicja stanowi co to jest ładowność : DMC - MW i ten parametr okreslamy dla naczep ( przecież to przyczepa ) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

naczepa badanie DIP. Masy F1 i F2  wpisałem tak jak w dowodzie niemieckim i również pokrywają się z  tabliczka. myślę że zrobiłem dobrze ale wole sie upewnić?

F.1- maksymalna masa całkowita -konstrukcyjna 39000kg

F2-dopuszczalna -administracyjna 36000kg

IMG_20210327_095619.jpg

IMG_20210327_101432.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.03.2021 o 19:54, wrc69 napisał:

Odległości są zgodne z §5.3)b) [Dz.U.2016r. 2022], jeśli to typowa naczepa to 1,35, tak mniej-więcej. Czyli grupa 24 tony.

Próbuję uświadomić kolegę jak to działa, żeby na przyszłość wiedział i nie musiał pytać o rzeczy oczywiste. Nie ma nic lepszego niż samemu dojść do sedna, bo zostaje na całe życie.

 

12 minut temu, Oczko napisał:

1,35m

No to ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, aboz napisał:

nie musiał pytać o rzeczy oczywiste.

Nawet z WK dzwonią i pytają o takie rzeczy. Trzeba się wczytać dokładnie w §5, to nie jest łatwa i przyjemna literatura piękna, ale są to rzeczy logiczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 months later...

Może tutaj ktoś z szanownych kolegów wrzucić wypełniony DIP z naczepy ? Najlepiej jakby jeden był do typowej 3 osiowej a drugi z jakiegoś niskopodwoziowego cudaka co ma dużo kół 😄 Z góry dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Rafi90 napisał:

Może tutaj ktoś z szanownych kolegów wrzucić wypełniony DIP z naczepy ?

A w czym masz dylemat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyskutujemy z WK odnośnie grup osi i DMC naczep,i przydałoby mi się trochę pomocy z postaci prawidłowo wypełnionych dipów i zdjęć tabliczek, bo w mojej karierze naczep z zagranicy zrobiłem całe dwie. Tak się jakoś złożyło.

Nie powiem bo współpraca z WK układa nam się dobrze, z kilkoma rzeczami już uświadomiliśmy załogę WK, oczywiście bez darcia kotów, ale są dalej tematy na które każdy ma inny pomysł. Tak że jeśli coś macie to bardzo proszę, oczywiście poufne dane jak VIN czy pieczęcie zamalujcie .

Edytowane przez Rafi90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A niech stracę, może się przy okazji czegoś nauczę ;) badanie robione rok temu, na pewno zepsułem typ/wariant/wersję bo wpisałem sam typ. Rozstawu kół i osi też nie wpisałem :P Do podrodzaju też pewnie ktoś by się przyczepił :P no ale zarejestrowali tak że jakieś pozytywy są ;) Skanuj_2022_03_25_19_47_43_110.pdf

Jak są jeszcze jakieś zastrzeżenia to walić ;) i jak ktoś ma powypełniane wszystkie wymiary to też poproszę tak żeby brać przykład :) 

Nie powiem bo nie przepadam za pierwszymi badaniami dużych pojazdów, tak samo z metrówką nie lubię biegać :P 

Edytowane przez Logen
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.