Skocz do zawartości

Cofanie rozszerzeń skp


arturo2313

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie jak to jest ostatnio pare razy slyszałem ze od nowego roku zabieraja rozszerzenia podstawowym wiecie cos na ten temat?

Coś tam pewnie słyszałeś ,,,

Dodaj tylko, że od nowego 2016 roku ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jak to jest ostatnio pare razy slyszałem ze od nowego roku zabieraja rozszerzenia podstawowym wiecie cos na ten temat?

Coś tam pewnie słyszałeś ,,,

Dodaj tylko, że od nowego 2016 roku ,,,

 

Raczej do koca 2015 r. utrzymują rozszerzenia.

I wszystkie, do 31 12 2015 podlegają ponownej certyfikacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Największą stratą dla stacji podstawowych będzie brak możliwości badania ciągników rolniczych i przyczep powyżej 3,5 T. Skończy się to tym, że rolnik będzie musiał jechać z ciągnikiem i przyczepą 30-50 km na najbliższą OSKP. Czy waszym zdaniem stacje podstawowy powinny badać wszystkie ciągniki rolnicze i przyczepy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy widzicie jakieś techniczne przeciwwskazania by badać na podstawowych SKP wszystkie ciągniki rolnicze?

Na rolkach hamulcowych - TAK. Koła nie mieszczą się w rolkach. Bieżnik opon zahacza o obudowy.

Na podnośnikach brak możliwości zablokowania kół przednich.

Wszystkie do 3,5T powinny być sprawdzane na placu podczas jazdy i to powinno wystarczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie do 3,5T powinny być sprawdzane na placu podczas jazdy i to powinno wystarczyć.

Też o tym pomyślałem by zamiast wjeżdżać na rolki badać hamulce opóźnieniomierzem.

Co jeszcze waszym zdaniem przeszkadza by ciągniki rolnicze i przyczepy były badane na podstawowych SKP ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie do 3,5T powinny być sprawdzane na placu podczas jazdy i to powinno wystarczyć.

Ile stacji ma dość miejsca żeby sprawdzić na placu ? Ketiw widział jaki dojazd i ile placu ma jedna okręgówka .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam i nie przelotową co przyczepki stuka.

 

 

 

3.Stanowisko kontrolne może znajdować się w pomieszczeniu nieprzelotowym wyłącznie na stacji kontroli pojazdów przeprowadzającej badania techniczne pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t, przy czym na stacjach upoważnionych do przeprowadzania badań technicznych przyczep przeznaczonych do łączenia z tymi pojazdami długość stanowiska lub kanału przeglądowego powinna wynosić co najmniej 12 m.

 

tak ,ze jest to trochę absurdem -ale stacja nie przelotowa może badać przyczepki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jak to jest ostatnio pare razy slyszałem ze od nowego roku zabieraja rozszerzenia podstawowym wiecie cos na ten temat?

Coś tam pewnie słyszałeś ,,,

Dodaj tylko, że od nowego 2016 roku ,,,

 

Raczej do koca 2015 r. utrzymują rozszerzenia.

I wszystkie, do 31 12 2015 podlegają ponownej certyfikacji.

Jesteś po prostu niemożliwy ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja znam do 3,5 tony i duże ciągniki stuka

 

To nie wiesz gdzie zadzwonić?

 

...ale, że co niby nie można ? Nie znamy szczegółów. Jeśli jest stara" podstawowa z rozszerzeniami to do końca 2015 roku może robić wszystkie ciągniki. Podajcie więcej szczegółów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Czy waszym zdaniem stacje podstawowy powinny badać wszystkie ciągniki rolnicze i przyczepy ?

 

Jeżeli podejść do zagadnienia od strony społecznej to powinna być możliwość badanie ciągników i przyczep rolniczych w akceptowalnej odległości (do 20km) od miejsca zamieszkania.

Z technicznego punktu widzenia zbadanie ciągnika czy przyczepy bez wjeżdżanie na roki czy kanał to jest niemożliwe. Zwłaszcza chodzi tu o przyczepę, bo w niej hamulców zbadać opóźnieniomierzem nie można.

Kompromisem było by wprowadzenie pewnej podkategorii SKP, które nie były by stacjami okręgowymi a posiadały by warunki lokalowe umożliwiające badanie pojazdów o nieco większych gabarytach. Zwłaszcza chodzi o rolki hamulcowe, które powinny mieć większą szerokość i nośność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dawniej hamulce przyczepy badali ciągnąc ją po odpięciu przewodu hamulcowego i było widać które koła blokują.

Dawne to były czasy do których z pewnością już się nie cofniemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.