markes30 Napisano 17 Listopad 2005 Share Napisano 17 Listopad 2005 Zycie pisze takie scenariusze o których ( fizjonomom ) się nie śniło. Klient sprowadza całe auto z niemiec przed pierwszym bad ma wypadekw polsce, ma 5 dni na akcyzę . Pytanie brzmi jakie badanie ( na akcyzę)mu wykonać ? (uszkodzenia niewielkie ale pęknięta lampa i kierunek na pierwszym napewno wynik N) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abc Napisano 17 Listopad 2005 Share Napisano 17 Listopad 2005 a do akcyzy to wogóle potrzeba badania?? /JAKIE PRZEPISY BY TO REGULOWAŁY/ a jesli tak, bo tak sobie chce UC to tylko identyfikacja pojazdu (a do ewentualnej wyceny opinia rzeczoznawcy) pytanie czy taka opinia coś da, bo UC i tak weźmie cenę z faktury Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 17 Listopad 2005 Autor Share Napisano 17 Listopad 2005 bo tak sobie chce UC to tylko identyfikacja pojazdu Tak ale która to pozycja w cenniku ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abc Napisano 17 Listopad 2005 Share Napisano 17 Listopad 2005 tak dotycząca ustalenia danych /bad. dodatkowe/ do rejestracji musi i tak mieć pierwsze z zagranicy poczytaj również http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=1251 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 17 Listopad 2005 Share Napisano 17 Listopad 2005 Po co UC badanie? Pewnie tylko po to aby panowie (władcy) mieli łatwiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 17 Listopad 2005 Autor Share Napisano 17 Listopad 2005 tak dotycząca ustalenia danych /bad. dodatkowe/ do rejestracji musi i tak mieć pierwsze z zagranicy Raczej nie pasuje bo to badanie ( dodatkowe)można wykonać tylko po skierowaniu przez starostę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abc Napisano 17 Listopad 2005 Share Napisano 17 Listopad 2005 a może to dodatkowe - dotyczące pojazdu sprowadzonego z zagranicy i noszącego ślady uszkodzeń lub którego stan techniczny wskazuje na naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogących stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego; ale wtedy trzeba skasować 94 PLN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Barczuk Napisano 17 Listopad 2005 Share Napisano 17 Listopad 2005 http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=1251 W tym wątku masz wszystko. Zadnego badnia nie musi mieć ani do UC ani do US składa papiery i ma ich w .... poważaniu. Jak już naprawi samochód to robisz pierwsze ewentualnie to magiczne dla samochodów sprowadzonych uszkodzonych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 17 Listopad 2005 Share Napisano 17 Listopad 2005 składa papiery i ma ich w .... poważaniu. Też jestem tego zdania, ale... no właśnie otóż wiele UC nadal wymaga nr silnika i po to im badanie od diagnosty. Rozwiązaniem jest dostarczyć im auto na lawecie (ale to kosztuje). Moim skromnym zdaniem wystarczy poprosić UC o odmowę przyjęcia akcyzy na piśmie. Wtedy na pewno nie będą potrzebowali nr silnika ale gwarantuję, że klient na rozpatrzenie sprawy będzie czekał 30 dni. Nikomu to się po prostu nie uśmiecha i wolą zapłacić na stacji za ustalenie nr. silnika (którego już nie ma)... i to jest masło maślane. A cena ?? no cóż nie ma już takiego punktu w cenniku a ludziom trzeba iść na rękę i stąd wychodzą takie nikomu niepotrzebne dyskusje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 17 Listopad 2005 Share Napisano 17 Listopad 2005 a ludziom trzeba iść na rękę i stąd wychodzą takie nikomu niepotrzebne dyskusje... i tu się zgadzam !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Barczuk Napisano 18 Listopad 2005 Share Napisano 18 Listopad 2005 Praktyka zaprzyjaźnionych handlarzy: Wysyłają pocztą dokumenty akcyzowe, bez badania ale w przepisowym terminie 5 dni. Czasem nawet nie wpłacają należnej akcyzy (ten termin 5 dni dotyczy zgłoszenia a nie zapłaty). Jak już maja auto sprawne,czasem klika tygodni, przybywają na badanie. Z zaświadczeniem idą do UC i wpłacają pieniądze - UC wydaje kwity. Metoda bardzo dobra, szczególnie w przypadkach gdy na umowie wartość jest znacząca zaniżona (czyli w 99%) - nie ma zdziwienia, że auto zostało naprawione w ciągu jednej nocy . p.s. w sprawie numerów silnika - no przeciez uzgodniliśmy, że wszystkie silnki mają od 21 pazdziernika numer: XXX i stąd uważm wyższość "X" nad "-" . Bo o ile numer "trzy iksy" moze istnieć o tyle numer "trzy myślniki" niebardzo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.