franek Napisano 25 Wrzesień 2014 Share Napisano 25 Wrzesień 2014 Witam Jestem z okolic Barlinka. Przedstawię moją historię co chcę osiągnąć. Mam przyczepkę lekką zarejestrowana jako SAM jeszcze na starym dowodzie (czarne tablice). O ile pamiętam coś było wpłacane do US czy jakoś. Przyczepka jeszcze nie zarejestrowana na mnie jest (10 lat ma przyczepka i używana od czasu do czasu jako użytek wewnętrzny tzw przywieź wywieź pozamiataj). Chyba nie stanowi to problemu bo papiery sa jak i umowa itd. W DR przyczepki jest tylko ładowność która wynosi 450kg. Oczywiście chcę zrobić ją na 2osie ale jako przyczepka lekka. I teraz tak chciałbym ją zbudować od zera tzn: 2XOsie Knott 750kg Zaczep kulowy na 1400kg Burty alu Rama profil 80x60x3-4mm ścianka lub 60x60x4mm ścianka Podobnie dyszel V 80x60x3-4mm Takze wszystko dość masywne. O samą konstrukcję się nie boję gdyż potrafię spawać jak i projektować w 3d. Co do wagi to na około 400kg max obliczylem sobie z naddatkiem całość. Wiadomo na wage i tak by trzeba pojechać i zważyć do DR o niwe dane techniczne. I teraz pytanie do szanownego grona forumowiczów diagnostów: Czy da się to spokojnie zrobić legalnie bez żadnych machlojek? P.S przyczepka coś na wzór http://www.liderprzyczepy.pl/images/P._NOWE_2/P._lekkie/Rydwan/C-750_L8/1.jpg Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 25 Wrzesień 2014 Share Napisano 25 Wrzesień 2014 Mam przyczepkę lekką zarejestrowana jako SAM jeszcze na starym dowodzie (czarne tablice) 10 lat ma przyczepka 10 lat temu nie było w Polsce "czarnych tablic" - tak tak... czas leci Może ktos sam te tablice sobie zrobił? A może przyczepka nie ma 10 lat, tylko 20? I jeszcze raz: Mam przyczepkę lekką zarejestrowana jako SAM ale chciałbym ją zbudować od zera Czyli klasyczny paradoks... Chciałbyś zjeść jabłko i mieć jabłko... czy jakoś tak My tu prości ludzie - wytłumacz nam to jakoś, co? Myślę, że jedyne co możesz zrobić to przebudować tą przyczepkę - prawda? Tylko jak ją przebudujesz tak bardzo, że np wymienisz wszystko - m.in. dyszel, na którym jest nr nabity no to.... No to gdzie tu przebudowa jak wymieniasz 100% części? W tym układzie masz rację - budujesz nowy pojazd od zera. Wolno Ci. Tylko po co dwie osie? Po co zaczep na 1400 jak to ma być lekka?? Ale to już jak tam chcesz... Ale pytania i tak nie tutaj. Taką przyczepkę poddajesz badaniu w w wybranych stacjach w Warszawie (dopuszczenie jednostkowe). Koszt od 1000 zł - zależy co tam nawymyślasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
franek Napisano 25 Wrzesień 2014 Autor Share Napisano 25 Wrzesień 2014 Źle napisalem przyczepka u nas stoi 10lat bo tule ma umowa Co do tej przebudowy to stara przyczepka nie nadaje sie do jazdy po publicznych drogach brak wszystkiego i stan techniczny jej jest powiem krotko do bani... Tzn te jednostkowe to wiem ale ja mam papiery na sam i chcę je jako tako użyć. Zaczep na 1400kg bo te male na 750niby to blaszka cieńka ze szok... 2osie lepiej się cofa i prowadzi. Kwestie ciężaru ładunku przemilcze . I nie chodzi że będę latał nią ż 1.3t DMC tylko ogolnie lepiej mieć na wyrost niż ma zabraknąć czy coś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 25 Wrzesień 2014 Share Napisano 25 Wrzesień 2014 Koszt od 1000 zł - zależy co tam nawymyślasz. bogatemu wszystko wolno a co Błażeju Taką przyczepkę poddajesz badaniu w w wybranych stacjach np. http://www.its.waw.pl/Dopuszczenie_jednostkowe,0,3402,1.html http://www.pimot.eu/dopuszczenie-jednostkowe http://www.tdt.pl/homologacja-pojazdow/kompetencje/dopuszczenie-jednostkowe.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 25 Wrzesień 2014 Share Napisano 25 Wrzesień 2014 mam papiery na sam i chcę je jako tako użyć Czy da się to spokojnie zrobić legalnie bez żadnych machlojek? Taaa.... Słuchaj - a nie lepiej zwinąć komuś taką przyczepkę, przeszlifować na te co Ci pasują w papierach i jazda!! Na pewno gdzieś na jakimś forum Ci opiszą jak szlifować numery. Co będziesz tracił na części i budowę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 25 Wrzesień 2014 Share Napisano 25 Wrzesień 2014 Słuchaj - a nie lepiej zwinąć komuś taką przyczepkę, przeszlifować na te co Ci pasują w papierach i jazda!! Na pewno gdzieś na jakimś forum Ci opiszą jak szlifować numery. Co będziesz tracił na części i budowę... Błażeju no proszę Cię Nie ma takiego forum do złej drogi nie na mawiaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
franek Napisano 25 Wrzesień 2014 Autor Share Napisano 25 Wrzesień 2014 No to co mam wywalić te papiery, przyczepke pociac na zlom i tyle? A diagnosta nie może nabić starych numerów na nową ramę? Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 26 Wrzesień 2014 Share Napisano 26 Wrzesień 2014 No to co mam wywalić te papiery, przyczepke pociac na zlom i tyle? Przyczepki się nie tnie, tylko oddaje na takie uprawnione złomowiska, a papiery oddaje się do WK. A diagnosta nie może nabić starych numerów na nową ramę? W sumie można. Mam nawet namiary na jednego diagnostę z Barlinka - może będzie w stanie Ci pomóc. Bywa tu często na forum. W ogóle tak widzę, że w Barlinku to same oryginały mieszkają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
franek Napisano 26 Wrzesień 2014 Autor Share Napisano 26 Wrzesień 2014 Panie blakop pytam poważnie. A co do tych numerów (znalazłem w sieci nawet w tym samym dziale): Art. 66a. 1. Cechy identyfikacyjne, o których mowa w art. 66 ust. 3a, nadaje i umieszcza producent. 2. Starosta właściwy w sprawach rejestracji pojazdu wydaje decyzję o nadaniu cech identyfikacyjnych w przypadku pojazdu: 1) zbudowanego przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej, którego markę określa się jako "SAM"; 2) w którym dokonano wymiany ramy lub podwozia na odpowiednio ramę lub podwozie bez numeru fabrycznego; 3) odzyskanego po kradzieży, w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu; 4) nabytego na licytacji publicznej lub od podmiotu wykonującego orzeczenie o przepadku pojazdu na rzecz Skarbu Państwa, w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu; 5) w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu, a prawomocnym orzeczeniem sądu zostało ustalone prawo własności pojazdu; 6) w którym cecha identyfikacyjna uległa skorodowaniu lub została zniszczona podczas wypadku drogowego albo podczas naprawy; 7) zabytkowego, w którym cecha identyfikacyjna nie została umieszczona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 26 Wrzesień 2014 Share Napisano 26 Wrzesień 2014 Mam przyczepkę lekką W DR przyczepki jest tylko ładowność która wynosi 450kg I teraz tak chciałbym ją zbudować od zera tzn Oczywiście chcę zrobić ją na 2osie ale jako przyczepka lekka. Co do wagi to na około 400kg max obliczylem sobie z naddatkiem całość Przemyśl sobie to co napisałeś Co chcesz osiagnąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
franek Napisano 26 Wrzesień 2014 Autor Share Napisano 26 Wrzesień 2014 No z moich obliczeń wynika MW 390kg z przekroju stali wagi osi koł burt swiatel kół podporowych itp To jest stary dowód co ma 450kg ładowności. Nadal to ma być lekka gdyż ciężka to B+E ktorego nie posiadam. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 26 Wrzesień 2014 Share Napisano 26 Wrzesień 2014 To jest stary dowód co ma 450kg ładowności To nowa będzie mniejsza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 26 Wrzesień 2014 Share Napisano 26 Wrzesień 2014 To nowa będzie mniejsza Z wypowiedzi franek, wynika, że tak. Pomijając aspekt prawny, tego przedsięwzięcia to po co budować przyczepę lekką o MW 400 kg i ładowności ok. 350 kg skoro MW bez problemu można zredukować do 200-250 kg i uzyskań ładowność w granicach 500 kg? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 26 Wrzesień 2014 Share Napisano 26 Wrzesień 2014 Pomijając aspekt prawny- a jest jakiś przeczący temu zamysłowi rewitalizacji czy też wymiany ramy przyczepki z identyfikacyjnymi cechani, oraz zmianie jej konstrukcji nośnej przy okazji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 26 Wrzesień 2014 Share Napisano 26 Wrzesień 2014 Franiu weź po prostu tę swoją przyczepę, przebuduj wg własnego uznania, zachowując cechy identyfikacyjne i jedź na SKP na badanie techniczne po zmianach konstrukcyjnych. Cała filozofia dla Twojego tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 26 Wrzesień 2014 Share Napisano 26 Wrzesień 2014 Możesz legalnie wymienić ramę na ramę bez numerów - wtedy będziesz potrzebował decyzji o nadaniu numerów z urzędu (oraz na wykonanie tabliczki znamionowej zastępczej). Z tą decyzją udajesz się na SKP, gdzie diagnosta nabije nowy numer, nada tabliczkę oraz wykona badanie dodatkowe opisujące dokonane zmiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 26 Wrzesień 2014 Share Napisano 26 Wrzesień 2014 Nadal to ma być lekka gdyż ciężka to B+E ktorego nie posiadam.To jest nieprawda Art. 6.1. Prawo jazdy stwierdza posiadanie uprawnienia do kierowania: 6) kategorii B: b) zespołem pojazdów złożonym z pojazdu' date=' o którym mowa w lit. a, oraz z przyczepy lekkiej, c) zespołem pojazdów złożonym z pojazdu, o którym mowa w lit. a, oraz z przyczepy innej niż lekka, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita ze-społu tych pojazdów nie przekracza 4.250 kg, z zastrzeżeniem ust. 2, 2. Zespołem pojazdów, o którym mowa w ust. 1 pkt 6 lit. c, którego dopuszczalna masa całkowita przekracza 3,5 t, może kierować osoba, która zdała część prak-tyczną egzaminu państwowego, potwierdzoną wpisem do prawa jazdy.[/quote'] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 26 Wrzesień 2014 Share Napisano 26 Wrzesień 2014 W ogóle tak widzę, że w Barlinku to same oryginały mieszkają Gwarantuję Ci, że są lepsi ode mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
franek Napisano 26 Wrzesień 2014 Autor Share Napisano 26 Wrzesień 2014 Witam @aboz, Wiem że na te B można 4250kg z jakimś kodem 96 ktory sie uzyskuje po dodatkowym egzaminie w WORD. Co do tych zmian to tak jak chce wedle obowiązujących przepisów oczywiście tak. Osie homologacja swiatla j zaczep itd. Wymiary jakie chce tzn 3600x1800x400 (dłu x szer x wys burt) I czy jest jakiś aspekt o którym wspomniał @Paprock że nie można? @adam1501, na "kołach" czy na lawecie/busie? Na ten przeglad czy tylko na SKP czy może OSKP? Jakieś wzory wniosków lub nazwy tych wniosków ma Pan może o ile jakieś są? Pozdrawiam i dziękuję za konkretne odpowiedzi kolegom. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 26 Wrzesień 2014 Share Napisano 26 Wrzesień 2014 Wymiary jakie chce tzn 3600x1800x400 (dłu x szer x wys burt) Przyczepa lekka? Chyba by z papieru musiała być... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 26 Wrzesień 2014 Share Napisano 26 Wrzesień 2014 Wiem że na te B można 4250kg z jakimś kodem 96 ktory sie uzyskuje po dodatkowym egzaminie w WORD. Na kat. B możesz poruszać się zespołem pojazdów o DMC do 3,5 t. Czyli jeśli masz pojazd o DMC np. 2000 kg i przyczepę o DMC 1300 kg to możesz prowadzić taki zespół bez żadnych dodatkowych uprawnień. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 26 Wrzesień 2014 Share Napisano 26 Wrzesień 2014 Przyczepa lekka? Chyba by z papieru musiała być... Raczej ładowność bliska zeru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 26 Wrzesień 2014 Share Napisano 26 Wrzesień 2014 @adam1501, na "kołach" czy na lawecie/busie? Na ten przeglad czy tylko na SKP czy może OSKP?Jakieś wzory wniosków lub nazwy tych wniosków ma Pan może o ile jakieś są? Wygląd może pański ale reszty brakuje Zgodnie z literą prawa na lawecie (zatrzymany pojazd będzie inny niż posiadasz dokument - liczba osi - grozi zatrzymaniem DR). SKP z rozszerzeniem lub każda OSKP. Dokumenty wszystkie wystawi stacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 26 Wrzesień 2014 Share Napisano 26 Wrzesień 2014 I czy jest jakiś aspekt o którym wspomniał @Paprock że nie można? - o niczym takim nie wspominałem!!! Tam jest temat tyczący co prawda Corvetty ramy, lecz od tego wylinkowanego postu został rozwiany: → http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=217328#217328 Mam nadzieję, że materiał okaże się pomocny i jasny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 26 Wrzesień 2014 Share Napisano 26 Wrzesień 2014 To że ładowność tej planowanej przyczepy będzie bardzo mała to diagnosty nie interesuje, ale każdy diagnosta rozsądnie myślący pogoni kolegę Franka bo będzie podejrzewał że to nie są zmiany konstr. a po prostu inny pojazd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.