Skocz do zawartości

Citroen Jumper 35 HAK


Cygan1985

Rekomendowane odpowiedzi

Witam diagnostyczną brać,

Potrzebuję pomocy w wyliczeniu DMC przyczepy z i bez hamulca. Pojazd ciężarowy Citroen Jumper masa własna 2225 kg, DMC 3500 kg, DMC zespołu 6500 kg, parametry haka D- 15 kN, S=150 kg.

Jestem zielony w tym temacie. :/ Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co chcesz wyliczyć i w jakim celu ?

Pewnie sprawdzić czy hak jest odpowiedni

Dmc przyczepy ustala jej producent ,,

Januszku chyba MMC :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to, że kolega diagnosta ustalił te wartości na O.1 - 1530 i O.2 - 750 kg, i na badaniu zrobił adnotację, że ze względu na uciąg haka D-15 kN i S - 150 kg zmniejszono O.1. WK się o to strasznie przyczepił, że nie powinien tak zrobić, że powinien być negatywny wynik, a on to jakoś tym parametrem S tłumaczył, ale nie mogę tego pojąć. Powinien być negatywny wynik? Czy "S" jest ujęty we wzorze i ma wpływ na O.1?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to, że kolega diagnosta ustalił te wartości na O.1 - 1530 i O.2 - 750 kg, i na badaniu zrobił adnotację, że ze względu na uciąg haka D-15 kN i S - 150 kg zmniejszono O.1. WK się o to strasznie przyczepił, że nie powinien tak zrobić, że powinien być negatywny wynik

Kolega zrobił źle.Należy wymienić hak o odpowiednim parametrze D.WK ma rację.

Zapytaj się kolegi,czy jak w samochodzie będą zamontowane opony o nieodpowiednim (za niskim) indeksie nośności to też ograniczy nacisk osi i DMC pojazdu :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinien być negatywny wynik?

Wartości O1 i O2, ustala producent pojazdu. Jeżeli wytrzymałość haka była zbyt mała, w stosunku do tego co ustalił producent pojazdu, to wynik badania powinien być negatywny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uciąg haka D-15 kN i S - 150 kg zmniejszono O.1.

Nie może zmniejszyć MMC (w DR jest MMC a nie DMC) , bo tę wartość określa producent.

Te wszystkie wyliczanki są po to, żeby wiedzieć jaką przyczepę fizycznie można cągnąć, żeby haka nie urwać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi tu nie pasuje. Skąd kolega wziął wartości O1 i O2? Co było w DR? I jak mu wyszło, że przy MMC przyczepy 1530 kg dla D=15kN hak nie spełnia wymagań?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WK się o to strasznie przyczepił, że nie powinien tak zrobić, że powinien być negatywny wynik,

Bo tak powinno być, i hak do wymiany, a nie grzebanie w parametrach. Tak nawiasem ten pojazd powinien mieć możliwość ciągnięcia przyczepy o masie 3000 kg,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WK się o to strasznie przyczepił, że nie powinien tak zrobić, że powinien być negatywny wynik,

Bo tak powinno być, i hak do wymiany, a nie grzebanie w parametrach. Tak nawiasem ten pojazd powinien mieć możliwość ciągnięcia przyczepy o masie 3000 kg,,,

:ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.