Piasek80 Napisano 3 Październik 2014 Share Napisano 3 Październik 2014 Witam. Będąc przy okazji w NL kupiłem motocykl albo raczej coś co nim było. Okazyjnie Yamahę XJ600 z `89r w skład którego wchodzą: - przedni widelec z kiera i przyrządami - rama - silnik - tylny zawias - i najważniejsze czyli kpl dokumentów Oczywiście cały zestaw jest bezwypadkowy. Został rozebrany (albo po kradzieży albo robił za jakiegoś dawcę) Idzie zima, żeby było coś do podłubania na zimową nudę i wpadłem na pomysł żeby zbudować na jego podstawie Bobbera albo Brata bo to idealny materiał. Formalności urzędowe wiadomo - rzecz najważniejsza czyli papiery do tłumaczenia i skarbowego po VAT-25 (rozumiem że z UC nie potrzebuję żadnego zaświadczenia o zwolnieniu z akcyzy ??) co uprawnia mnie do rejestracji pojazdu ale... wiadomo że w obecnym stanie motocykl nie przejdzie badania technicznego i teraz pytanie: czy nie będzie problemów jeżeli pojawię się na badaniu np za rok dopiero... a może za 2 lata, kiedy wszystko będzie sprawne i działające aczkolwiek odbiegające wyglądem zewnętrznym jedynie od oryginału jakim jest Yamaha XJ ?? Żadne parametry jak rozstaw kół, kąty główki ramy, długości wahaczy czy mocowania amortyzatorów nie zostaną zmienione tylko inaczej gięta kierownica, inny zbiornik paliwa, inne siedzisko i tyle. 1. Czy nie będzie problemu z przeglądem technicznym takiego motocykla na podstawie org. dokumentów ? (jak wspominałem żadnych zmian konstrukcyjnych) 2. Czy nie będzie problemów natury czasowej czyli okresu jaki upłynął od daty zgłoszenia motocykla a daty pierwszej rejestracji ? Z góry dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 3 Październik 2014 Share Napisano 3 Październik 2014 1. Czy nie będzie problemu z przeglądem technicznym takiego motocykla na podstawie org. dokumentów ? (jak wspominałem żadnych zmian konstrukcyjnych) Diagnosta sam oceni zakres tych zmian - czy to faktycznie tylko kosmetyka możliwa do podciągnięcia pod taki czy inny tuning, czy też zmiana jest dużo bardziej skomplikowana niż Ci się wydaje (zmiany mas, nacisków, montaż niehomologowanych elementów nieprzeznaczonych dla tego pojazdu itd.). Diagnosta może wtedy wymagać opinii rzeczoznawcy, jak też w ogóle odstąpić od badania w praktyce. Warto, żebyś już na tym etapie nawiązał bezpośredni kontakt z konkretnym diagnostą, który będzie Ci to w przyszłości badał, bo jest to indywidualna decyzja takiego człowieka. Idź z tym co masz, wytłumacz dokładnie co zamierzasz zrobić i będziesz widział kto kreci głową, a kto ewentualnie będzie skłonny Ci pomóc. Tu forum nic nie pomoże. 2. Czy nie będzie problemów natury czasowej czyli okresu jaki upłynął od daty zgłoszenia motocykla a daty pierwszej rejestracji ? Na dzień dzisiejszy nie jest to problemem. Być może w przyszłości jakieś sankcje za to będą, ale to z pewnością wcześniej o tym usłyszysz i zdążysz zareagować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.