ryba Napisano 16 Październik 2014 Share Napisano 16 Październik 2014 TAK w skrócie klient przerobił samochód ciężarowy o dmc 4, 5 tony na samochód specjalny sklep /bar wszystko by było ok. tylko gościu chce zmienić dmc na 3, 5 tony, na kursie i na szkoleniach wpajają nam, że dmc jest niezmieniane może to zrobić producent lub bodajże jakiś trzy uczelnie, dla nas to jest oczywiste wynika to nie tylko z przepisów, (które tak do końca nie są klarowne, a klient chce wykorzystać to w sądzie) także z przyczyn technicznych (np. zaprogramowany komputer na 4, 5 ton), gościu już zagroził, że poda nas do sądu. Z opinii rzeczoznawcy, która mnie powaliła z nóg nic nie wynika, nie ma podstaw technicznych, powodów, aby dmc było zmienione. Dołączam opinie rzeczoznawcy polecam szczególnie punkt 2 opis zmian wydaje mi się, że rzeczoznawca tak naprawdę odbił pin ponga, a ustalenie nacisków na oś po wymontowaniu dwóch kół z bliźniaków to jakiś absurd. Proszę kolegów o swoje opinie w tej sprawie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 16 Październik 2014 Share Napisano 16 Październik 2014 Wykonałeś badanie czy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 16 Październik 2014 Share Napisano 16 Październik 2014 Dołączam opinie rzeczoznawcy To coś (załącznik) to teraz tak się nazywa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ryba Napisano 16 Październik 2014 Autor Share Napisano 16 Październik 2014 [ Dodano: 16-10-2014, 21:18 ] sory ale z tymi załącznikami teraz mi wyszło . oczywiście że badanie było negatywne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 16 Październik 2014 Share Napisano 16 Październik 2014 oczywiście że badanie było negatywne Z powodu zbyt małej nośności kół w stosunku do DMC? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ryba Napisano 16 Październik 2014 Autor Share Napisano 16 Październik 2014 było wiele powodów, ale najważniejszy to lakoniczna opinia rzeczoznawcy, której to co dla mnie najważniejsze to opinia producenta na jakiej powinien bazować rzeczoznawca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 16 Październik 2014 Share Napisano 16 Październik 2014 było wiele powodów, ale najważniejszy to lakoniczna opinia rzeczoznawcy, Jak dla mnie "pozytywna" opinia sama w sobie nie może być powodem wyniku negatywnego. Trzeba było zażądać opinii z odpowiednim zakresem danych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ryba Napisano 16 Październik 2014 Autor Share Napisano 16 Październik 2014 dla mnie ta opinia tak jak sugerujesz to jakieś bzdury jeśli chodzi rzeczoznawca odbił ping ponga , jak zauważyłeś w opinii gościu napisał dmc do ustalenia na oskp, to po co mi ten rzeczoznawca , jak czytałeś to gości naciski ustalił już na 3,5 tony ale dmc pojazdu nie ustalił [ Dodano: 16-10-2014, 21:35 ] oczywiście że negatyw , był głownie powodem zbyt mało danych, opinia właściwie nic nie znacząca, to było zrzucenie odpowiedzialności na diagnostę [ Dodano: 16-10-2014, 21:36 ] po tak prymitywnej opinii dałbyś pozytyw jeśli chodzi o zmianę dmc/\? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 16 Październik 2014 Share Napisano 16 Październik 2014 po tak prymitywnej opinii dałbyś pozytyw jeśli chodzi o zmianę dmc/\? Nie dałbym pozytywnego badania, ale nie z powodu opinii, tylko z powodu niespełnienia warunków technicznych. [ Dodano: 16-10-2014, 21:39 ] był głownie powodem zbyt mało danych, opinia właściwie nic nie znacząca To nie może być powód do negatywu - trzeba było żądać opinii z pełnymi danymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ryba Napisano 16 Październik 2014 Autor Share Napisano 16 Październik 2014 na negatyw wpłynęło nie tylko opinia rzeczoznawcy, ale pojazd przyjechał niekompletny tylko na 4 kołach kłania się homologacja pojazdu, przecież jak człowiekowi odetniesz pół stopy to straci stabilność, w pojeździe jest to samo a w jakim stopniu to zależy od konstruktorskich obliczeń których rzeczoznawca nie obliczył Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 16 Październik 2014 Share Napisano 16 Październik 2014 Tak na marginesie to wydaje mi się, że rzeczoznawca tak naprawdę posługuje się "dziwnym" językiem (np.kwit,inne urządzenia) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 17 Październik 2014 Share Napisano 17 Październik 2014 na szkoleniach wpajają nam, że dmc jest niezmieniane może to zrobić producent Jest zmieniane, a producentowi nic do tego ponieważ nie ma pojęcia w jakim zakresie chcesz dokonać zmian. dla mnie ta opinia tak jak sugerujesz to jakieś bzdury jeśli chodzi rzeczoznawca odbił ping ponga , jak zauważyłeś w opinii gościu napisał dmc do ustalenia na oskp, to po co mi ten rzeczoznawca , jak czytałeś to gości naciski ustalił już na 3,5 tony ale dmc pojazdu nie ustalił Przy zmianie DMC (jak też przy "grubszych" zmianach) w opinii rzeczoznawcy mają być wyliczenia wytrzymałościowe konstrukcji, innej nie przyjmuje. Ma być w niej napisane wyraźnie z jakiego powodu jest dokonana korekta DMC. Wszystkie inne kwity (z całą odpowiedzialnością za nazwę) odrzucam w przedbiegach i podtrzymuję w dalszym ciągu temat wykonania BT po przedstawieniu opinii rzeczoznawcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 17 Październik 2014 Share Napisano 17 Październik 2014 wykonania BT po przedstawieniu opinii rzeczoznawcy. porządnej opinii bo ta może służyć tylko do jednego - nie chce się wyrażać bo może jeszcze niektórzy jedzą śniadanie -jeden wielki stek bzdur-jakie diagnosta na SKP ma możliwości ustalenie dmc i ładowności dla pojazdu specjalnego - jak wiele razu już tu rozmawialiśmy dla pojazdu specjalnego nie określił bym ładowności .Zmienić dmc na mniejszą i masę ciągnięte przyczepy zostawić bez zmian ............. Na oś przystosowaną do bliźniaków założyć po jednym kole -rozumiem przy zmianie mostu napędowego .Przy takiej zmianie nie zmieniły się wymiary pojazdu ...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredek Napisano 17 Październik 2014 Share Napisano 17 Październik 2014 Ta opinia to jeden z wielu przykładów braku kompetencji osób zajmujących się rzeczoznawstwem samochodowym , wypisał podpisał i skasował , tak jak koledzy pisali wyżej nie dość , że brak jakiegokolwiek podparcia co do zmiany warunków technicznych , to jeszcze nazewnictwo "kwit" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 17 Październik 2014 Share Napisano 17 Październik 2014 po wymontowaniu dwóch kół z bliźniaków to jakiś absurd. Taka operacja jest niedopuszczalna... Nie można osłabiać w ten sposób konstrukcji auta. na kursie i na szkoleniach wpajają nam, że dmc jest niezmieniane może to zrobić producent lub bodajże jakiś trzy uczelnie, dla nas to jest oczywiste wynika to nie tylko z przepisów, No to wciskają wam kit na szkoleniu. Bo z przepisów wynika, że MOŻNA zmniejszyć DMC. Zał. nr.2 Dział II Szczegółowy sposób ustalania nieznanych lub nowych danych technicznych pojazdu podczas przeprowadzania badania technicznego pojazdu§ 3. 2. W przypadku dokonania zmian konstrukcyjnych, przeznaczenia pojazdu, marki, typu i modelu produkowanego fabrycznie, ustalona dopuszczalna masa całkowita nie może przekraczać jej pierwotnej wielkości. Można jeśli są ku temu odpowiednie przesłanki. Opinia jest kompletnie źle napisana, powinna uwzględnić wyliczenia związane ze sporym podniesieniem środka ciężkości po zamontowaniu na stałe sprzętu gastronomicznego. Wtedy była by podstawa do zmniejszenia dmc do 3,5 t. Oczywiście trzeba od razu tabliczkę zastępczą, bo stara traci ważność. Ogólnie jest to ciężki temat i każda sprawa wymaga indywidualnego podejścia, ale w pewnych przypadkach jest to do zrobienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 17 Październik 2014 Share Napisano 17 Październik 2014 jak wiele razu już tu rozmawialiśmy dla pojazdu specjalnego nie określił bym ładownośc Jak wiele razy tu rozmawialiśmy - zawsze określam ładowność dla pojazdów specjalnych, o ile przyczepa specjalna takowej nie musi posiadać, to samochód jak najbardziej powinien, bo w jakiejś ładowności musi zawierać się masa kierowcy chociażby... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 17 Październik 2014 Share Napisano 17 Październik 2014 Oczywiście trzeba od razu tabliczkę zastępczą, bo stara traci ważność. Ale nie traci ważności w zakresie cech identyfikacyjnych - znowu luka w przepisach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredek Napisano 17 Październik 2014 Share Napisano 17 Październik 2014 Ale nie traci ważności w zakresie cech identyfikacyjnych - znowu luka w przepisach. Co nie zmienia faktu , że traci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 17 Październik 2014 Share Napisano 17 Październik 2014 Co nie zmienia faktu , że traci Ale rozporządzenie mówi tylko o utracie aktualności w zakresie cech identyfikacyjnych (a nie danych technicznych). Co nie zmienia faktu, że dane robią się niezgodne z tabliczką, więc lepiej się jej pozbyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 17 Październik 2014 Share Napisano 17 Październik 2014 więc lepiej się jej pozbyć na tak poważnym forum namawianie do popełnienia przestępstwa....... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 17 Październik 2014 Share Napisano 17 Październik 2014 na tak poważnym forum namawianie do popełnienia przestępstwa....... To podaj art. z kodeksu karnego, który tego zabrania? To nie jest usuwanie cech identyfikacyjnych, a jedynie tabliczki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marceli2 Napisano 17 Październik 2014 Share Napisano 17 Październik 2014 więc lepiej się jej pozbyć Dlaczego trzeba pozbywać się TZ? Nr. VIN się nie zmienił i widać pierwotne parametry a że nieaktualne są dane techniczne to obok niej czy w innym miejscu przymocować TZ zastępczą. Rozporządzenie mówi że przy nabiciu nowego nr. ramy/nadwozia stary (np. skorodowany) należy skreślić przez wybicie lini ciągłej ale że TZ należy zniszczyć/zgubić nic nie pisze. Więc chyba nie ma przeciwskazań do jej zostawienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 17 Październik 2014 Share Napisano 17 Październik 2014 nieaktualne są dane techniczne to obok niej czy w innym miejscu przymocować TZ zastępczą. Tylko jaka jest podstawa na jej wykonanie? [ Dodano: 17-10-2014, 12:09 ] Tabliczkę zastępczą wydaje się w przypadku: 1) braku, utraty lub zniszczenia tabliczki znamionowej; 2) utraty aktualności treści tabliczki znamionowej w zakresie określenia cech identyfikacyjnych pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marceli2 Napisano 17 Październik 2014 Share Napisano 17 Październik 2014 OK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 17 Październik 2014 Share Napisano 17 Październik 2014 Ciągle czegoś się uczę. Zawsze myślałem że na tabliczce jest MMC a to jednak DMC. To co tam w końcu jest na tej tabliczce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.