Fredek Napisano 17 Październik 2014 Share Napisano 17 Październik 2014 Czy ktoś z Was spotkał się z przyczepami niejakiej firmy KALA ? pytam ponieważ dziwne wydaje się rozwiązanie konstrukcyjne budowy układu hamulcowego , a dokładnie jego sterowania. Na dołączonych zdjęciach widać , że owa przyczepa posiada układ pneumatyczny lecz za siłownikiem pneumatycznym mamy zamontowane tradycyjne linki hamulca ręcznego na każdą z osi. Działa to na zasadzie dzwigni ręcznego z tym , że elementem wykonawczym jest tutaj siłownik który je uruchamia. Cały układ działa fatalnie i są ciągłe problemy z hamulcami, przyczepa 3 osiowa firmy KALA, przyczepa nie posiada najazdowego. Przyczepa DMC 3650 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 18 Październik 2014 Share Napisano 18 Październik 2014 Cały układ działa fatalnie i są ciągłe problemy z hamulcami bo to taki patent, że ciągle są z nim problemyprzyczepa nie posiada najazdowego. Przyczepa DMC 3650 kg. A może posiadać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 18 Październik 2014 Share Napisano 18 Październik 2014 Fredek napisał/a: przyczepa nie posiada najazdowego. Przyczepa DMC 3650 kg. A może posiada Może ale musiała by być zarwana przed 01.01.1968r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredek Napisano 18 Październik 2014 Autor Share Napisano 18 Październik 2014 Zapytam tak, czy to rozwiązanie powinno nasuwać jakieś wątpliwości co do samej konstrukcji? Jak ma się to do obowiązujących warunków technicznych ? ten patent nie jest w stanie zapewnić działania układu w sposób skuteczny, połączenie układu hamulca pneumatycznego z hamulcem postojowym (linka hamulcowa) jest co najmniej dziwne. Czy tak były homologowane ?? To wygląda na robotę rzemieślniczą garażową Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 18 Październik 2014 Share Napisano 18 Październik 2014 połączenie układu hamulca pneumatycznego z hamulcem postojowym jest co najmniej dziwne. Dlaczego uważasz, że dziwne, skoro większość samochodów ciężarowych z pneumatycznym układem hamulcowym ma podobne rozwiązanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredek Napisano 18 Październik 2014 Autor Share Napisano 18 Październik 2014 Dlaczego uważasz, że dziwne, daniel chodzi mi o te linki hamulcowe, pierwszy raz widzę takie że tak określę cuś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 18 Październik 2014 Share Napisano 18 Październik 2014 Jest to stosowane też przez inne firmy. Ale tak naprawdę jest to rozwiązanie od hamulca najazdowego "przystosowane" do układu pneumatycznego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 18 Październik 2014 Share Napisano 18 Październik 2014 To wygląda na robotę rzemieślniczą garażową Jeżeli mówimy o tej samej firmie to tak jest. I chyba nie ma rzeczy niemozliwych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 18 Październik 2014 Share Napisano 18 Październik 2014 W starszych przyczepach było to typowe rozwiązanie kwestii hamulca ręcznego. Ba newet nie było to rozwiązanie na siłownik pneumatyczny, a na rodzaj korbki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.