marbie Napisano 21 Październik 2014 Share Napisano 21 Październik 2014 Jak w temacie. Czy coś z ta predkością trzeba zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 21 Październik 2014 Share Napisano 21 Październik 2014 Jak w temacie. Czy coś z ta predkością trzeba zrobić? a jak ma się Vmax do: 5. Kategoria T: ciągniki rolnicze, w tym: 1) kategoria T1: ciągniki kołowe o maksymalnej prędkości konstrukcyjnej nieprzekraczającej 40 km/h, mające oś położoną najbliżej kierowcy, o minimalnym rozstawie kół nie mniejszym niż 1 150 mm, masę własną, w stanie gotowości do jazdy, przekraczającą 600 kg i prześwit nie większy niż 1 000 mm. W przypadku ciągników ze zmianą pozycji kierowcy (zmiana położenia siedzenia i koła kierownicy), osią położoną najbliżej kierowcy musi być oś z zamontowanymi oponami o największej średnicy; 2) kategoria T2: ciągniki kołowe o maksymalnej prędkości konstrukcyjnej nieprzekraczającej 40 km/h, mające minimalny rozstaw kół mniejszy niż 1 150 mm, masę własną, w stanie gotowości do jazdy, przekraczającą 600 kg i prześwit nie większy niż 600 mm. W przypadku gdy wysokość środka ciężkości ciągnika (mierzona względem podłoża) podzielona przez minimalny rozstaw kół każdej osi przekracza 0,90, maksymalna prędkość konstrukcyjna jest ograniczona do 30 km/h; 3) kategoria T3: ciągniki kołowe o maksymalnej prędkości konstrukcyjnej nieprzekraczającej 40 km/h i masie własnej, w stanie gotowości do jazdy, nieprzekraczającej 600 kg; 4) kategoria T4: ciągniki kołowe specjalnej konstrukcji o maksymalnej prędkości konstrukcyjnej nieprzekraczającej 40 km/h, w ramach której ze względu na prześwit i szerokość wyróżnia się kategorie T4.1, T4.2, oraz T4.3; 5) kategoria T5: ciągniki kołowe o maksymalnej prędkości konstrukcyjnej przekraczającej 40 km/h. Jeżeli kat. T5 o nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 21 Październik 2014 Share Napisano 21 Październik 2014 a PoRD na to Art. 20. 6. Prędkość dopuszczalna niektórych pojazdów, z zastrzeżeniem ust. 2, wynosi:1) ciągnika rolniczego (również z przyczepą) – 30 km/h; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 21 Październik 2014 Share Napisano 21 Październik 2014 a PoRD na to PORD nie ma znaczenia, bo nie mówi o prędkości konstrukcyjnej, ale o dopuszczalnej na drodze. Ważniejsze są warunki techniczne, które mówią o prędkości 40 km/h. Jak się to ma do kategorii T5? Nie wiadomo Ponadto, powstaje pytanie, czy faktycznie ciągnik osiąga tyle ile wpisano w zagranicznym DR? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 21 Październik 2014 Share Napisano 21 Październik 2014 a PoRD na to Art. 20. 6. Prędkość dopuszczalna niektórych pojazdów, z zastrzeżeniem ust. 2, wynosi:1) ciągnika rolniczego (również z przyczepą) – 30 km/h; Jac spójrz PORD załącznik nr 2: http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU19970980602 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 21 Październik 2014 Share Napisano 21 Październik 2014 załącznik nr 2: = Tekst ujednolicony patrzę i widzę to samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 21 Październik 2014 Share Napisano 21 Październik 2014 = Tekst ujednolicony patrzę i widzę to samo Nie patrz na prędkość dopuszczalną tylko kategorie homologacyjne. [ Dodano: 21-10-2014, 09:57 ] Ostatnia strona - 180 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 21 Październik 2014 Share Napisano 21 Październik 2014 Ostatnia strona - 180 Nie patrz na prędkość dopuszczalną tylko kategorie homologacyjne. dokładnie tak jak napisałem załącznik nr 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marbie Napisano 21 Październik 2014 Autor Share Napisano 21 Październik 2014 Dzięki panowie za pomoc. Zapomniałem o kategoriach homologacyjnych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 21 Październik 2014 Share Napisano 21 Październik 2014 Prędkość dopuszczalna Jac... poza zabudowanym dopuszczalna jest 90 km/h - czy mamy dawać N wszystkim autom co wyciągają więcej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 21 Październik 2014 Share Napisano 21 Październik 2014 poza zabudowanym dopuszczalna jest 90 km/h na autostradach nawet 140 Ciągnik rolniczy z Niemiec w brifie predkośc max 50km/h Czy coś z ta predkością trzeba zrobić? robimy to samo co z prędkością np. 200km/h w brifie osobówki czyli nic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 22 Październik 2014 Share Napisano 22 Październik 2014 robimy to samo co z prędkością np. 200km/h w brifie osobówkiczyli nic To nie do końca tak, gdyż w pojazdach samochodowych ustawodawca nie określił ich maksymalnej prędkości konstrukcyjnej a w przypadku ciągników rolniczych prędkość ta wynosi 42 km/h z tym, że nie dotyczy to ciągnika homologowanego jako T5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koseś Napisano 25 Październik 2014 Share Napisano 25 Październik 2014 A co trzeba spełniać aby ciągnik był homologowany na T5 ? mam na myśli fastrac jcb oraz jak to jest z jazdą na drogach ekspresowych ,czy jest jakiś sposób aby z nich korzystać ciągnikiem co bez problemu może jechać 70-80 km/h ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 25 Październik 2014 Share Napisano 25 Październik 2014 ak to jest z jazdą na drogach ekspresowych ,czy jest jakiś sposób aby z nich korzystać ciągnikiem co bez problemu może jechać 70-80 km/h ? Nie ma sposobu. Jazda ciągnikiem rolniczym po drodze ekspresowej jest dozwolona tylko jeśli jest pojazdem wykonującym na drodze prace porządkowe, remontowe lub modernizacyjne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koseś Napisano 25 Październik 2014 Share Napisano 25 Październik 2014 Nawet w niemczech a autostradach często można spotkać ciągniki JCB a u nas powstaje coraz więcej ekspresówek zastępując drogi krajowe ku uciesze kierowców samochodów ale nie rolników co muszą teraz przez kiepskie lokalne drogi nadkładać kupę kilometrów ,a piszę to pod kontem przebudowy trasy E7 w okolicy Nidzicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 26 Październik 2014 Share Napisano 26 Październik 2014 Nawet w niemczech Być może niemiecki przepisy zawierają jakieś wyłączenie dla pewnej grupy ciągników (np. T5) ale w naszym kraju takiej wzmianki brak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wadi Napisano 24 Styczeń Share Napisano 24 Styczeń W dniu 21.10.2014 o 08:50, marbie napisał: Jak w temacie. Czy coś z ta predkością trzeba zrobić? Moje ostatnie ustalenia .: Ciągnik rolniczy kat T5 - zgodnie z warunkami technicznymi ,czyli OK. Ciągnik rolniczy ( J= 87 lub 89 ,lub brak określonej kat.) - należy ograniczyć prędkość maksymalną w sposób trwały do 40 km/h + opinia rzeczoznawcy z przeprowadzoną próbą drogową oraz badanie po zmianach konstrukcyjnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Logen Napisano 25 Styczeń Share Napisano 25 Styczeń Ile już takich opinii dostałeś ?? Co takiego się zmienia w naszym dowodzie rejestracyjnym, że zmiany konstrukcyjne robimy ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wadi Napisano 25 Styczeń Share Napisano 25 Styczeń Nie jest istotne ile ,a liczy się sam fakt. Sprawa najczęściej dotyczy ciągników z przekładnią bezstopniową,blokowanie odbywa się w sterowniku ,a nikt na "ładne oczy " bez próby drogowej nie potwierdzi dokonanego ograniczenia. Pomimo posiadanego stosownego doposażenia ( przednie hamulce ) - dopuszczenie bez kat T5 obowiązuje tylko zagranicą. Z tym badaniem ZK , też miałem wątpliwości, ale " panie potrzeba ". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 26 Styczeń Share Napisano 26 Styczeń No to ZK, rzeczoznawca i działasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 26 Styczeń Share Napisano 26 Styczeń Na co ZK? Przecież w polskim dowodzie nie ma prędkości konstrukcyjnej, to co ulega zmianie w danych technicznych. Do badania okresowego czy DBT ustalenie danych też można posłużyć się opinią, która potwierdzi, że ciągnik spełnia WT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.