Skocz do zawartości

Ciągnik rolniczy z Niemiec w brifie predkośc max 50km/h


marbie

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie. Czy coś z ta predkością trzeba zrobić?

 

a jak ma się Vmax do:

5. Kategoria T: ciągniki rolnicze, w tym:

 

1) kategoria T1: ciągniki kołowe o maksymalnej prędkości konstrukcyjnej nieprzekraczającej 40 km/h, mające oś położoną najbliżej kierowcy, o minimalnym rozstawie kół nie mniejszym niż 1 150 mm, masę własną, w stanie gotowości do jazdy, przekraczającą 600 kg i prześwit nie większy niż 1 000 mm. W przypadku ciągników ze zmianą pozycji kierowcy (zmiana położenia siedzenia i koła kierownicy), osią położoną najbliżej kierowcy musi być oś z zamontowanymi oponami o największej średnicy;

2) kategoria T2: ciągniki kołowe o maksymalnej prędkości konstrukcyjnej nieprzekraczającej 40 km/h, mające minimalny rozstaw kół mniejszy niż 1 150 mm, masę własną, w stanie gotowości do jazdy, przekraczającą 600 kg i prześwit nie większy niż 600 mm. W przypadku gdy wysokość środka ciężkości ciągnika (mierzona względem podłoża) podzielona przez minimalny rozstaw kół każdej osi przekracza 0,90, maksymalna prędkość konstrukcyjna jest ograniczona do 30 km/h;

3) kategoria T3: ciągniki kołowe o maksymalnej prędkości konstrukcyjnej nieprzekraczającej 40 km/h i masie własnej, w stanie gotowości do jazdy, nieprzekraczającej 600 kg;

4) kategoria T4: ciągniki kołowe specjalnej konstrukcji o maksymalnej prędkości konstrukcyjnej nieprzekraczającej 40 km/h, w ramach której ze względu na prześwit i szerokość wyróżnia się kategorie T4.1, T4.2, oraz T4.3;

5) kategoria T5: ciągniki kołowe o maksymalnej prędkości konstrukcyjnej przekraczającej 40 km/h.

 

 

Jeżeli kat. T5 o nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a PoRD na to

 

PORD nie ma znaczenia, bo nie mówi o prędkości konstrukcyjnej, ale o dopuszczalnej na drodze. Ważniejsze są warunki techniczne, które mówią o prędkości 40 km/h. Jak się to ma do kategorii T5? Nie wiadomo :razz:

 

Ponadto, powstaje pytanie, czy faktycznie ciągnik osiąga tyle ile wpisano w zagranicznym DR? :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

= Tekst ujednolicony :?:

 

patrzę i widzę to samo

 

Nie patrz na prędkość dopuszczalną tylko kategorie homologacyjne.

 

[ Dodano: 21-10-2014, 09:57 ]

Ostatnia strona - 180

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poza zabudowanym dopuszczalna jest 90 km/h

na autostradach nawet 140 :-P

 

Ciągnik rolniczy z Niemiec w brifie predkośc max 50km/h

Czy coś z ta predkością trzeba zrobić?

robimy to samo co z prędkością np. 200km/h w brifie osobówki

czyli nic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robimy to samo co z prędkością np. 200km/h w brifie osobówki

czyli nic

To nie do końca tak, gdyż w pojazdach samochodowych ustawodawca nie określił ich maksymalnej prędkości konstrukcyjnej a w przypadku ciągników rolniczych prędkość ta wynosi 42 km/h z tym, że nie dotyczy to ciągnika homologowanego jako T5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co trzeba spełniać aby ciągnik był homologowany na T5 ? mam na myśli fastrac jcb oraz jak to jest z jazdą na drogach ekspresowych ,czy jest jakiś sposób aby z nich korzystać ciągnikiem co bez problemu może jechać 70-80 km/h ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ak to jest z jazdą na drogach ekspresowych ,czy jest jakiś sposób aby z nich korzystać ciągnikiem co bez problemu może jechać 70-80 km/h ?

 

Nie ma sposobu. Jazda ciągnikiem rolniczym po drodze ekspresowej jest dozwolona tylko jeśli jest pojazdem wykonującym na drodze prace porządkowe, remontowe lub modernizacyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet w niemczech a autostradach często można spotkać ciągniki JCB a u nas powstaje coraz więcej ekspresówek zastępując drogi krajowe ku uciesze kierowców samochodów ale nie rolników co muszą teraz przez kiepskie lokalne drogi nadkładać kupę kilometrów ,a piszę to pod kontem przebudowy trasy E7 w okolicy Nidzicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 years later...
W dniu 21.10.2014 o 08:50, marbie napisał:

Jak w temacie. Czy coś z ta predkością trzeba zrobić?

Moje ostatnie ustalenia .:

Ciągnik rolniczy kat T5 - zgodnie z warunkami technicznymi ,czyli OK.

Ciągnik rolniczy ( J=  87 lub 89 ,lub brak  określonej kat.) - należy ograniczyć prędkość maksymalną w sposób trwały do 40 km/h  + opinia rzeczoznawcy z przeprowadzoną próbą drogową oraz badanie po zmianach konstrukcyjnych.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile już takich opinii dostałeś ?? Co takiego się zmienia w naszym dowodzie rejestracyjnym, że zmiany konstrukcyjne robimy ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest  istotne ile ,a liczy się sam fakt. Sprawa najczęściej dotyczy ciągników z przekładnią bezstopniową,blokowanie odbywa się w sterowniku ,a nikt na "ładne oczy " bez próby drogowej nie potwierdzi dokonanego ograniczenia. Pomimo posiadanego stosownego doposażenia ( przednie hamulce ) - dopuszczenie bez kat T5 obowiązuje tylko zagranicą. Z tym badaniem ZK , też miałem wątpliwości, ale " panie potrzeba ".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na co ZK? Przecież w polskim dowodzie nie ma prędkości konstrukcyjnej, to co ulega zmianie w danych technicznych. Do badania okresowego czy DBT ustalenie danych też można posłużyć się opinią, która potwierdzi, że ciągnik spełnia WT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.