Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Zaloguj się, aby obserwować  
jaka

Może to znacie DzU 2014 1318

Polecane posty

jaka

Badania techniczne pojazdów prywatnych członków sił zbrojnych Stanów Zjednoczonych lub personelu cywilnego Drukuj

 

Szanowni Państwo,

 

W Dzienniku Ustaw z 2014 roku pod pozycją 1318 ukazało się POROZUMIENIE WYKONAWCZE między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki do Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki o statusie sił zbrojnych Stanów Zjednoczonych Ameryki na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w sprawie rejestracji i badań technicznych pojazdów prywatnych,

podpisane w Warszawie dnia 1 lipca 2014 r.

 

Porozumienie to reguluje kwestię rejestracji i wykonywania badań technicznych pojazdów członka sił zbrojnych Stanów Zjednoczonych lub personelu cywilnego, członków ich rodzin lub wykonawcy kontraktowego Stanów Zjednoczonych, a także pojazdu pracownika wykonawcy kontraktowego Stanów Zjednoczonych.

 

Zgodnie z artykułem 3 porozumienia okresowe badania techniczne pojazdów prywatnych rejestrowanych na polskich tablicach, włączając w to okresowe badanie techniczne poprzedzające pierwszą rejestrację pojazdu, przeprowadzane są zgodnie z odpowiednimi przepisami prawa Rzeczypospolitej Polskiej przez diagnostę uprawnionego zgodnie z przepisami prawa Rzeczypospolitej Polskiej do przeprowadzania badań technicznych pojazdów na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Ważne okresowe badania techniczne pojazdu zarejestrowanego wcześniej przez Konfederację Szwajcarską, państwo członkowskie Unii Europejskiej lub państwo członkowskie Europejskiego Stowarzyszenia Wolnego Handlu (EFTA) - stronę umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym są uznawane przy pierwszej rejestracji pojazdu na polskich tablicach na zasadach określonych przepisami prawa Rzeczypospolitej Polskiej.

 

Zgodnie z art. 4 porozumienia wynik badania technicznego jest pozytywny, o ile stwierdzone niezgodności z wymaganiami technicznymi nie wykraczają poza listę odstępstw ustaloną w Załączniku nr 3.

 

Lista odstępstw od warunków technicznych jest następująca:

 

1. Światła mijania:

a) bez wyraźnej granicy światła i cienia (asymetryczne),

b) nieprawidłowa asymetria (tylko ruch lewostronny).

2. Światła mijania i drogowe niespełniające wymagań dotyczących połączeń elektrycznych (w stosunku do regulaminów EKG ONZ - UN ECE), własności świetlnych i innych warunków, określonych przepisami polskiego prawa.

3. Czerwone światła kierunkowskazów tylnych.

4. Brak świateł przeciwmgłowych tylnych, lub nieprawidłowe usytuowanie tych świateł (tylko ruch lewostronny).

5. Żółte światła pozycyjne przednie.

6. Kierunkowskazy przednie połączone w jednej obudowie (zblokowane) z przednimi światłami pozycyjnymi.

7. Czerwony kolor ostatniego - licząc od przodu pojazdu - samodzielnego światła pozycyjnego bocznego.

8. Różnice w charakterystykach specjalnych lamp ostrzegawczych (w stosunku do regulaminów EKG ONZ - UN ECE).

9. Kierownica umieszczona po prawej stronie pojazdu.

10. Brak numeru VIN, jeżeli pojazd posiada nadany przez producenta numer nadwozia lub podwozia lub ramy.

 

Uprawniony diagnosta, przeprowadzając badanie techniczne, uwzględnia listę odstępstw od wymagań technicznych dla następujących właścicieli pojazdów:

a) członków sił zbrojnych Stanów Zjednoczonych - po okazaniu rozkazu wyjazdu,

b) członków personelu cywilnego oraz członków rodzin - po okazaniu karty identyfikacyjnej lub zaświadczenia, o których mowa w artykule 8 ustęp 3 Umowy,

c) wykonawców kontraktowych Stanów Zjednoczonych oraz pracowników wykonawców kontraktowych Stanów Zjednoczonych - po okazaniu kopii zaświadczenia, o którym mowa w artykule 33 ustęp 1 Umowy,

d) przedstawiciela każdej z wyżej wymienionych grup - po okazaniu zaświadczenia wydanego przez siły zbrojne Stanów Zjednoczonych, potwierdzającego status właściciela pojazdu.

 

W przypadku gdy badanie techniczne prywatnego pojazdu wykaże niezgodność z wymaganiami technicznymi wykraczającą poza listę określoną w Załączniku nr 3, właściciel pojazdu lub jego pełnomocnik może ubiegać się o uzyskanie dodatkowego odstępstwa od warunków technicznych poprzez złożenie indywidualnego wniosku za pośrednictwem Ministerstwa Obrony Narodowej Rzeczypospolitej Polskiej, zgodnie z odpowiednimi przepisami prawa Rzeczypospolitej Polskiej.

 

Porozumienie weszło w życie z dniem podpisania, tj. 1 lipca 2014 roku.

 

Z tekstem porozumienia można zapoznać się tutaj.

 

Wyjaśnienia Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju dostępne są tutaj.

 

Treść oświadczenia Rządowego w powyższej sprawie dostępna jest tutaj.

 

 

 

ISAP 2014 1318

ABC DzU 2014 1318

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.