Skocz do zawartości

VW Transporter T4 z Danii


małek

Rekomendowane odpowiedzi

Chcę zakupić auto z komisu które pochodzi z Danii, Transporter T4 rok 2002. Jest to dostawczak blaszak z dwoma fotelami z przodu. Przestrzeń pasażerska od ładunkowej jest oddzielona kratą jednak krata jest tylko za fotelami, a mianowicie za fotelem kierowcy i pasażera, a środek jest pusty.

W części ładunkowej również znajduje się jeden fotel oraz zabudowane dwa regały z szufladami szafkami itp.

W dodowdzie rejestracyjnym Duńskim jako rodzaj pojazdu jest wpisany lekki samochód ciężarowy, natomiast przeznaczenie pojazdu: szczególne przeznaczenie.

 

Do rzeczy: potrzebuję auto z VAT-1, z informacji jakie posiadam potrzebna jest homologacja, jednak z uwagi iż auto nie było wyprodukowane na polskę homologacji nie posiada. Kontaktowałem się z duńskim urzędem i oni nie posiadają takiej dokumentacji u nich jeśli jest wpis Varebil to wystarczy. Volkswagen Polska ma informację, że auto było wyprodukowane do dalszej zabudowy i może wystawić zaświadczenie o rodzaju nadwozia wielozadaniowe.

 

Byłem w WK u siebie zapytać jak to zarejestrują a mianowicie czy jako ciężarowe uzyskałem informacje że zarejestrują jak diagnosta napisze.

 

Kolejnie udałem się na OSKP i no i tu dwie opcje jeżeli zostawię regały to będzie specjalne warsztat ale z VAT-1 mogę się pożegnać, inna opcja wywalić regały, fotel z ładunkowej wstawić kratę na całość i mieć wielozadaniowe i modlić się że w WK nie odwidzi się Panu. Podobno bywają sytuacje że w DR zagranicznym jest co innego a w zaświadczeniu z OSKP co innego i WK nie chce tego akceptować.

 

Co radzicie, bo auto jest dość ciekawe i w rozsądnej cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze jena ważna kwestia a mice jakie jest DMC tego samochodu bo od niego będzie zależało, czy przegroda będzie musiała być pełna czy może być w formie kraty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DMC to 2800

 

Rozumiem że krata musi być na całości przestrzeni nie tylko za siedzeniami? No i kwestia czy mogę zamontować ją sobie sam czy uprawniona firma. W przypadku możliwości montażu samemu czy nabyta krata z rynku wtórnego musi posiadać oznaczenia producenta (jakaś tabliczka )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7) w samochodzie ciężarowym powinno być oddzielone od przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o odpowiedniej

wytrzymałości; przepis stosuje się do samochodu ciężarowego zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 29 maja

1999 r.;

przegroda, o której mowa w pkt 7, w samochodzie ciężarowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej

2,5 t powinna odpowiadać następującym warunkom:

a) powinna być pełna na całym poprzecznym przekroju wnętrza pojazdu, co najmniej do wysokości odpowiadającej

80% wysokości oparć siedzeń znajdujących się przed nią,

b) powyżej wysokości, o której mowa w lit. a, dopuszcza się, aby odległość między elementami przegrody wynosi-

ła nie więcej niż 100 mm w dowolnych wzajemnie prostopadłych kierunkach,

c) odległość od przegrody do ścian wewnętrznych bocznych oraz sufitu pojazdu nie powinna przekraczać 50 mm,

d) powinna wytrzymać równomiernie przyłożone na całej powierzchni równoległe do osi podłużnej pojazdu obcią-

żenie odpowiadające dwukrotnej masie ładunku przewidzianego do umieszczenia w przestrzeni ładunkowej

 

[ Dodano: 03-11-2014, 21:50 ]

czyli tu

Warszawa, dnia 22 sierpnia 2013 r.

Poz. 951

OBWIESZCZENIE

MINISTRA TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI MORSKIEJ1)

z dnia 6 czerwca 2013 r.

w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych

pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mogę ją wykonać sam tak w zasadzie chodzi mi o zamontowanie z innego t4 tylko .... ściany grodziowe pełne z t4 posiadają okno a z tego co zamieściłeś okna nie może być.

 

Wracając do początku to czy można tak zrobić jak pisałem i czy papier z volkswagena jest potrzebny czy diagnosta może sam wpisać sobie że jest to samochód ciężarowy i wielozadaniowy

 

 

Momento, ale to DMC co podałem to chyba jest nie to. W DR z Danii są rubryki, ciężar własny 1900kg, dopuszczalna ładowność 900kg, masa całkowita 2800kg.

 

Na tabliczce znamionowej mam wartości 4500kg , 2800kg oraz 1- 1480kg, 2- 1490kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4500kg , 2800kg oraz 1- 1480kg, 2- 1490kg
a nie raczej tak

2800 kg

4500 kg

1- 1480 kg

2- 1490 kg

więc DMC=MMC=2800 kg

Momento, ale to DMC co podałem to chyba jest nie to

jest to
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.