Darek :-) Napisano 19 Listopad 2005 Share Napisano 19 Listopad 2005 Chciałbym przybliżyć kolegą co mniej więcej obsługują wojskowe SKP. Obrazki są ściągnięte ze strony: http://www.wp.mil.pl/index.html . Jest to mały wycinek naszej działalności, do tego dochodza wszelkiego rodzaju pojazdy ciężarowe, dostawcze, osobowe i inne pojazdy specjalne. Przedstawione obrazki to taka ciekawostka. Darek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 20 Listopad 2005 Share Napisano 20 Listopad 2005 Jeden jest do kupienia na Allegro [glow=blue]http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=71827661[/glow][glow=black][/glow] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 20 Listopad 2005 Share Napisano 20 Listopad 2005 Jak byłem w Mrągowie pełnić zaszczytną służbe to zajmowałem się tam takimi antenkami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 21 Listopad 2005 Share Napisano 21 Listopad 2005 ja byłem w rozpoznaniu i po lesie łaziłem z buta i nieraz takie pojazdy znaczyłem farbą jeśli wartownicy słabo pilnowali (coś mi z tym linkiem nie wyszło) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 21 Listopad 2005 Share Napisano 21 Listopad 2005 Z tego co wiem to w Mrągowie już zostały tylko mury po jednostce , jak w wielu innych miastach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek :-) Napisano 15 Grudzień 2005 Autor Share Napisano 15 Grudzień 2005 Star 266, zblokowane wszystkie napędy, nieszczelna instalacja pneumatyczna (zawór powietrza, elektrozawory), wał napędowy pomiędzy S - SB z jednej strony na 4 śrubach, luz na ŁP i to jeszcze jaki, nie wspomnę o wyciekach z wszystkich mostów, silnika, SB, SR, przewód giętki od zbiornika powietrza do zaworu leżący na układzie wydechowym, hamulców nie było możliwości sprawdzenia ze względu na zblokowane napędy, cięgno SR teren-szosa dorobiony z pręta zbrojeniowego i w sumie tylko dla ozdoby, koło kierownicy ponacinane jak kolba u snajperów i na koniec brak sygnału dźwiękowego. Do tego jeszcze był agregat PAD 16 na p-pe 1 osiowej gdzie dyszel spawany i krzywy, n-na pompa hamulca najazdowego (od nowości nie zaglądano do tego). Ręce opadły, szczęka na ziemi a kierowca mówi że wszystko OK. Panowie czy was też takie cuda nawiedzają? Zabrać dowód to pikuś, tu tylko" Szrot Wiczlino rozwiąże ten problem" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 15 Grudzień 2005 Share Napisano 15 Grudzień 2005 DAREK wcale mnie nie zaskoczyłeś - dzisiaj do mnie przyjechał Star 244 z innej jednostki , badanie techniczne skończyło się rok temu . Więc wymyślili jak jeżdżą do mnie na badanie - to ktoś im stawia taką pieczęc ,żę pojazd zdjety z konserwacji , sprawny technicznie i to napisane na KUT [ karta usługi technicznej ] ,a ja wpisuje im około 15 usterek i pytam się jak to ma się do tej pieczeci i mówie ,że ktoś się w końcu na niej przejedzie , ale narazie nikt tego nie bieże do głowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek :-) Napisano 15 Grudzień 2005 Autor Share Napisano 15 Grudzień 2005 Stare powiedzenie "Gdzie kończy się logika zaczyna się wojsko" Samochody stałej konserwacji potrafią przyjechać owinięte w papier likowy, a zasmarowane smarem że nawet niektórych części nie widać łącznie z układem wydechowym. Co do diagnostów kamikadze znałem jednego takiego pana bez stacji tylko z pieczątką "SP Diagnosta" podbijał wszystko jak leci, stoi i wisi. Po kontroli gospodarczej wyleciał dyscyplinarnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 11 Styczeń 2006 Share Napisano 11 Styczeń 2006 Opony pełne Zwracam się z pytaniem do kolegów z branży MON oraz zainteresowanych . Przyjechała przyczepa na pełnych oponach nie pneumatycznych , miała jechać do remonty ,ale podpierając się rozp. z DZ.U 116 poz. 974 o pojazdach specjalnych § 4. Pojazd specjalny i pojazd używany do celów specjalnych powinien być zbudowany, wyposażony i utrzymywany w taki sposób, aby spełniał warunki techniczne określone w § 7 ust. 1 i 8, § 8 ust. 4 pkt 2 oraz ust. 5 pkt 1, § 9 ust. 1 pkt 5, 6, 7 lit. a i b, pkt 8 i 12 oraz ust. 2 i 5, § 11 ust. 1 pkt 13 oraz ust. 5, 7 i 8, § 18 ust. 1 pkt 5, § 45 ust. 1 pkt 1, a także odpowiednio § 14-16 i § 48-51 rozporządzenia ministra właściwego do spraw transportu, z tym że warunek w zakresie: 3) ogumienia pneumatycznego nie dotyczy pojazdów gąsienicowych. ze względu na te pełne ogumienie nie dopuściłem do ruchu . Czy spotykacie się z takim ogumieniem i co wtedy robicie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek :-) Napisano 11 Styczeń 2006 Autor Share Napisano 11 Styczeń 2006 Zapewne to jakiś agregat z lamusa lub p-pa do przewozu ADR kl 1 wszystko produkcji CCCP. I dobrze zrobiłeś, czas wreście aby nasi kochani przełożeni zaczęli żyć rzeczywistością a nie starymi czsami. Będzie dym ale jesteś na prawie. Tak trzymaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 12 Styczeń 2006 Share Napisano 12 Styczeń 2006 Zapomniałem napisać,że chodzi o przyczepy do przewozu ŁWD , byłeś czołgistą to wiesz co to jest . Nasi przełożeni jeszcze wiele rzeczy nie mogą zrozmieć , że prawo się zmienia. Pojechały do Modlina na polecenie przełożonych bez moich kwitów - ich problem . Akurat dzisiaj dzwoniłem na stację do Modlina i uzgodniłem z tamtejszym kierownikiem tą sprawę . Ostatnio też miałem ścięcie z swoim szefem bo nie chciałem dopuścic do przegrupowania niesprawnego pojazdu do AMW , a on powiedział że kiedyś się to robiło , ale im do głów nie chce to wejść . Ale jak coś się wydarzy - przewrócenie ciężarówki to będzie się szukać Jelenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek :-) Napisano 12 Styczeń 2006 Autor Share Napisano 12 Styczeń 2006 Zapewne kierowcą był jakiś terminator lub coś podobnego. Żal mi tych chłopaków którzy na dobrą sprawę nie mają pojęcia w co się pakują w razie jakiegokolwiek wypadku. Życie jest okrutne ale nie do przesady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 13 Lipiec 2006 Share Napisano 13 Lipiec 2006 A jak wykonasz badanie tak specjalistycznego sprzętu http://ueba.net/hosted_pages/Iraqi-Militias-Cars-20060603 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 13 Lipiec 2006 Share Napisano 13 Lipiec 2006 Fajne. Na pierwszy i drugi rzut oka robota polaków. Amerykanie są za tępi żeby wpaść na taki pomysł... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek :-) Napisano 14 Lipiec 2006 Autor Share Napisano 14 Lipiec 2006 Podciągnąć pod pojazdy opancerzone jak SKOT, BRDM, BTR i nie muszą mieć badań . Problem z czaszki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 15 Lipiec 2006 Share Napisano 15 Lipiec 2006 Dlaczego piszesz ,że Skot i BRDM nie muszą mieć badań. Ja mam parę takich sztuk i normalnie sprawdzam to co wpływa na bezpieczeństwo jazdy . BRDM po remontach wracają z nowymi dowodami i mają określony termin następnego badania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PROFIL Napisano 15 Lipiec 2006 Share Napisano 15 Lipiec 2006 No właśnie dlaczego ? Ja podobnie jak kolega Fiedorowicz przeprowadzam badania techniczne kołowych pojazdów opancerzonych na ogólnych zasadach jako pojazdy specjalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek :-) Napisano 16 Lipiec 2006 Autor Share Napisano 16 Lipiec 2006 Od kiedy pojazdy będącymi nośnikami uzbrojenia są pojazdami specjalnymi? Są to pojazdy bojowe, a dla takich nie jest wymagane BTP. Pozatym nie spełniają wymogów aby je dopuścić do ruchu. Jeżeli już się poruszają po drogach to albo na naczepie niskopodwoziowej albo jadą w kolumnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 16 Lipiec 2006 Share Napisano 16 Lipiec 2006 A czy Skot czy BRDM jako wóz dowodzenia jest nośnkiem uzbrojenia - niestety nie . Przecież posiada numer rejestracyjny i dowód z miejscem na wykonanie badania technicznego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej65 Napisano 16 Lipiec 2006 Share Napisano 16 Lipiec 2006 U mnie wszystkie BRDM przechodza normalnie badanie techniczne, SKOTÓW już nie ma od dawna. To samo czeka ROSOMAKI, których jest u nas coraz więcej. Także normalnie mają przechodzić badania techniczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 17 Marzec 2007 Share Napisano 17 Marzec 2007 Średnie ciężarówki Star, niezastąpione w wojsku od półwiecza, nie pojawią się więcej w polskich koszarach. Z dostarczania pojazdów rezygnuje niemiecki MAN Decyzja o zamknięciu produkcji wojskowych starów (na zdjęciu w wersji hiena) już zapadła. Ciężarówki tego typu będą zapewne robione w Indiach JAKUB OSTAŁOWSKI Choć stary służyły kolejnym pokoleniom wojskowych jeszcze w pakcie warszawskim, a potem w NATO, niemiecki koncern MAN podjął właśnie decyzję o zakończeniu produkcji średniej ładowności modelu LE2000, który stanowił bazę do wytwarzania legendarnego już stara 944. Wyposażone w klimatyzację wersje terenowe ciężarówek Star MAN 944 służą nadal żołnierzom polskiego kontyngentu w Iraku i niemal we wszystkich zagranicznych misjach wojskowych, w których uczestniczy nasze wojsko. Pełno ich też w każdej jednostce wojskowej. Decyzja o zamknięciu produkcji LE w Europie już zapadła. Będą składane w Indiach, gdzie jest duże zapotrzebowanie na sprawdzone, choć mniej wyrafinowane technicznie konstrukcje. Zaprzestanie produkcji LE, a tym samym starów, nie oznacza, że MAN nie wywiąże się z ostatniego kontraktu dla Ministerstwa Obrony Narodowej, który zamówiło 130 ciężarówek za 37 mln zł. Marta Stefańska z Man-Star Trucks, właściciela zakładów w Starachowicach, przyznaje jednak, że gdy kontrakt zostanie zrealizowany, produkcja wojskowych starów się zakończy. Nie wiadomo, co w przyszłości MAN chciałby zaproponować polskiej armii. - Na temat starów nie zapadła żadna konkretna decyzja. Sprawa jest rozważana w koncernie i nie możemy nic więcej powiedzieć - poinformowała przedstawicielka MAN. Tymczasem Jan Seweryn, szef "Solidarności" MAN w Starachowicach, jest pewien, że gdy za dwa miesiące wyjadą ostatnie w historii wojskowe ciężarówki Star, produkcja wojskowa w Polsce się skończy. O braku zainteresowania Niemców pojazdami dla polskiego wojska może jego zdaniem świadczyć choćby przeniesienie produkcji z hali fabrycznej do garaży pobliskiego Centrum Serwisu, co zdecydowanie opóźniało prace. Informacja o zakończeniu przez MAN wytwarzania ciężarówki średniego tonażu cieszy Władysława Czubaka, prezesa spółki Jelcz Komponenty. To obecnie jedyna polska firma produkująca wojskowe ciężarówki. W ubiegłym roku do polskiej armii trafiło ponad 60 jej pojazdów i jest szansa, że w kolejnych latach zwiększy swoją sprzedaż. rzeczpospolita.pl Teraz to będzie dopiero kanibalizm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dccat Napisano 3 Lipiec 2008 Share Napisano 3 Lipiec 2008 Mając teraz trochę więcej czasu przeglądam forum NORCOMu i czasami dowiaduje się ciekawych rzecz Kolega Darek mam nadzieje że się już do tego momentu doszkolił w przepisach dotyczących badania pojazdów a w szczególności tych w MON... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 22 Listopad 2008 Share Napisano 22 Listopad 2008 Iveco powiezie żołnierzy Zwycięzcą przetargu na dostawę 646 samochodów ogólnego przeznaczenia średniej ładowności w latach 2008–2012 została spółka Auto-Hit z Tychów. Kontrakt, jaki zawarła 1 października z Departamentem Zaopatrywania Sił Zbrojnych MON, wart jest ponad 207 mln zł. Wybrańcem wojska jest ciężarówka Iveco Eurocargo ML160E25. W zależności od roku dostawy jeden pojazd kosztować ma od 315 tys. zł do prawie 323 tys. zł. Do końca 2008 roku Auto-Hit ma dostarczyć 21 wozów, w przyszłym tuzin, w 2010 roku 65 sztuk (10 warunkowo, po potwierdzeniu zdolności płatniczych wojska), w 2011 roku – 197 (43 warunkowo) i w 2012 roku aż 351 (75 warunkowo). A zatem wartość umowy do bezwarunkowej realizacji wynosi 66,177 mln zł. Potwierdzenie realizacji umowy w latach 2010–2012 następować będzie w formie pisemnej, po zatwierdzeniu budżetu MON oraz po umieszczeniu odpowiednich środków finansowych przez ich dysponentów w planie modernizacji technicznej armii na dany rok. Przetargiem zainteresowane były cztery firmy MAN-Star Trucks, AMZ, Auto-Hit i Jelcz-Komponenty. Jednak jedyną ważną ofertę złożyła spółka Auto-Hit. Man spóźnił się z dostarczeniem dokumentacji, więc nie był brany pod uwagę. W końcu srednia wieku sprzetu w wojsku troche sie zmiejszy -ale to jest kropla w morzu ile tego złomu trzeba jeszcze wymienić http://www.altair.com.pl/start-1687 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norbert Jezierski Napisano 22 Listopad 2008 Share Napisano 22 Listopad 2008 Może coś takiego w przyszłości dla WP ? Recenzje zbiera toto takie sobie - ale może nie mam racji ? Zawsze to coś nowszego w szeregach ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 22 Listopad 2008 Share Napisano 22 Listopad 2008 Może kiedyś - bo z takimi pojazdami też jest kiepsko -wysłużone i zużyte uaz-y oraz tarpany , mercedesy też już ledwo ciągną - koszty ich napraw nieraz przekraczają wielokrotnie ich wartość -ale tu nikt nie zwraca na to uwagi -jak długo jeszcze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.