-
Aktualne tematy
-
-
Aktywni użytkownicy
-
1aboz
2 -
2Mecher
2 -
3diagnosta25
1 -
4nesiasps
1 -
5cezary
1
-
-
Aktualne posty
-
Przez Norbert Jezierski · Napisano
Szanowni Państwo, Polska Izba Stacji Kontroli Pojazdów gorąco zaprasza Państwa na cykl jesiennych spotkań szkoleniowych dla przedstawicieli stacji kontroli pojazdów i starostw powiatowych, urzędów miast. W programie znajdą się najbardziej aktualne zagadnienia techniczne i prawne związane z prowadzeniem stacji kontroli pojazdów oraz wykonywaniem badań technicznych. RAMOWY plan każdego ze spotkań: 1. Omówienie najistotniejszych zmian przepisów dokonanych w ostatnim roku mających wpływ na funkcjonowanie SKP. 2. Zagrożenia w pracy diagnosty w wyniku kontroli lub nieuczciwych praktyk. 3. Samochód osobowy przeznaczony do zawodów sportowych – kompleksowe omówienie nowego rodzaju badania technicznego. 4. Badanie ciągnika rolniczego i przyczepy rolniczej poza SKP – wyposażenie niezbędne do uzyskania decyzji TDT, procedura badania technicznego. 5. Badania pojazdów bez homologacji sprowadzonych z krajów trzecich. 6. Pojazdy zasilane wodorem – najważniejsze informacje. 7. Bieżąca problematyka związana z wykonywaniem badań technicznych pojazdów. 8. Przedstawienie najważniejszych projektów zmian w przepisach, które będą miały wpływ na funkcjonowanie SKP i pracę diagnosty. 9. Panel dyskusyjny. *Program szkoleń może ulec zmianie w przypadku ukazania się nowych aktów prawnych lub ich projektów Więcej szczegółów, w tym harmonogram spotkań, znajdziecie Państwo pod adresem: https://piskp.pl/szkolenia-regionalne/2024-wrzesien-pazdziernik/ Miło nam poinformować Państwa, że firma IT.NORCOM - wzorem lat ubiegłych - jest Partnerem tychże Szkoleń ... Podczas wypełnienia karty uczestnictwa bardzo prosimy o powołanie się na nazwę naszej firmy i niniejsze FORUM ❤️❤️❤️ -
Przez bartek1998 · Napisano
Gdzieś czytałem że początkowe oznaczenia numerów ramy odnoszą się do województwa. Przyczepka jest z lat 80'-90' i wtedy nasze tereny należały do woj. elbląskiego. O OC nie pomyślałem. Generalnie przyczepka potrzebna mi bardziej żeby coś czasem przewieźć ciągnikiem w obrębie podwórka/wsi, ale myślałem że czasem samochodem też możnaby coś przewieźć. Patrząc po waszych wpisach, myślicie że warto ruszać ten temat? Czy lepiej odpuścić i zostawić po prostu bez papierów? -
Przez wojteczek · Napisano
A mnie się wydaje że gdyby to dotyczyło wszystkich pojazdów wymienionych to by było napisane : zarejestrowanych po raz pierwszy przed dniem 01-01-1989. Rozmawiamy o zmianach konstrukcyjnych więc świadectwem na ten motorower można sobie... w piecu napalić. No nie do końca. Marki z niskich półek tak, nikt nie kupi chinola 125cm3 za 50 tyś. Normy euro to nie tylko spaliny, według mojej wiedzy np Euro 5 powyżej 125cm3 musi być wyposażony w ABS. Technika też poszła do przodu, pojawił się dozownik i układ wtryskowy w dwusuwach. Do dziś są marki takie KTM czy GAS GAS z silnikami dwusuwowymi, ale typowe crossy do sportu, coś tam w prasie branżowej piszą że kolejne normy zabiją te motocykle. Ale producenci mają zatrudnionych specjalistów którzy stosują różne sztuczki i kombinują jak obejść zalecenia unijne. Co do WSKi to przeżywa drugą młodość, chore ceny za sprzęt którym w niedzielę wokół domu można się przejechać, za takie pieniądze to się kupi moto którym objedziesz Europę. Bylem w lipcu w Rumuni i nikogo nie widziałem WSKą, a moto z Polski na Transalpinie mnóstwo, i to łatwa trasa. W Austrii na Grossa sporo Czechów przyjeżdża na Jawach, na Vespach ludzie latają, czarno widzę tam WSKę. -
Przez radekd2 · Napisano
Już była o tym mowa. Będziemy mieli więcej pracy, będą tajni klienci itd. Dopiero wprowadzenie tych zmian będzie wiązało się z korekcją cennika. -
-
-
Najbliższe urodziny
Brak użytkowników do pokazania
-
Statystyki użytkowników
-
Użytkowników10 602
-
Najwięcej online1 667
Najnowszy użytkownik
wkg
Rejestracja -