szef Napisano 4 Czerwiec 2005 Napisano 4 Czerwiec 2005 Klient kupił z woja kuchnie polową ! Pojazd ciągnie za samochodem. Czy taki pojazd podlega badanią technicznym ? Nie posiada numeru fabrycznego ani żadnych cech identyfikacyjnych ? Co byście z tym zrobili ? Cytuj
Kasciuszko Napisano 6 Czerwiec 2005 Napisano 6 Czerwiec 2005 Jest to jakaś przyczepa . jedno osiowa lub dwuosiowa zabudowana sprzetem specjalistycznym jakim jest kuchnia - czyli specjalna i tak to trzeba traktować Cytuj
berecik Napisano 6 Czerwiec 2005 Napisano 6 Czerwiec 2005 No tak, ale może to sprzęt wolnobieżny ! Teoretycznie jest tam nalepka 5km/h !Tak z boku . Opony fabryczne (stare), ale z indeksem prędkości 40 km/h, oświetlenie jest,zaczep standartowy, producent nieznany, ! Ja nie jestem przekonany do żadnej opcjii ! Myśle, że procedura z rzeczoznawcą ! Oni też muszą żyć ! Cytuj
PROFIL Napisano 7 Czerwiec 2005 Napisano 7 Czerwiec 2005 W wojsku kuchnie polowe, sprzęt ciągniony altyleryjski nie podlega rejestracji . Dziennik Ustaw Nr 84 z 16.05.2005 r. poz. 723 ROZPORZĄDZENIE MINISTRA OBRONY NARODOWEJ z dnia 29 marca 2005 r. w sprawie rejestracji pojazdów Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej. Cytuj
wojtek1150 Napisano 3 Sierpień 2005 Napisano 3 Sierpień 2005 Jeżeli jest ciągnięta przez ciągnik rolniczy lub pojazd wolnobieżny. Cytuj
kowal Napisano 6 Sierpień 2005 Napisano 6 Sierpień 2005 Jako diagnosta stacji MON podaje ,żę kuchnia jako pojazd w wojsku nie podlega badaniu, nie ma numery rejestracyjnego. Jednak spotkałem ,że klijent chciał abym przeprowadził mu sprawdzenie amortyzator na testerze Cytuj
Norbert Jezierski Napisano 7 Sierpień 2005 Napisano 7 Sierpień 2005 Ciekawe, co z nią później robił ... Cytuj
andew Napisano 9 Sierpień 2005 Napisano 9 Sierpień 2005 Pojazd który nie posiada nadanych numerów identyfikacyjnych przez producenta nie może być zarejestrowany, chyba że Wydział Kom. na podstawie jakiejś wyłączności nada numery ramy bądź nadwozia. Cytuj
wlodas Napisano 9 Sierpień 2005 Napisano 9 Sierpień 2005 Dalej gotuje zupe na poligonie , ale jak zrobi zbyt gesta grochowe i nie ma sil mieszac to znowu jedzie do FIEDOROWICZA na stacje i prosi o zbadanie amorow. .... i zupa sama sie wymiesza Cytuj
OLEK Napisano 9 Sierpień 2005 Napisano 9 Sierpień 2005 A pokrywa jest zakręcona? bo na amorkach to trzęsie jak diabli Cytuj
kontroler2 Napisano 11 Sierpień 2005 Napisano 11 Sierpień 2005 Chętnie odkupię tę kuchnie. Właściciel pozbędzie się problemu, a ja słuchając radia myślę tak sobie, że może się przydać. Druga Światowa też zaczęła się od przepychanek. Cytuj
berecik Napisano 11 Sierpień 2005 Napisano 11 Sierpień 2005 No i was wszystkich zaskocze ! Oglądałem dowód rejestracyjny, została zarejestrowana jako "przyczepa lekka". Czasami zastanawiam się po co się męczyć jak w fabryce pieczatek i tak wszystko robią jak klient chce ... A o epitetach i skardze do szefa już nie wspomne Cytuj
jaka Napisano 19 Sierpień 2005 Napisano 19 Sierpień 2005 ale to chyba normalne że przyczepa do 750kg(nawet z "woja") zarejestrowana będzie" bez terminowo" tak naprawdę to okręgówka powinna to zrobić i o.k , Cytuj
pan siara Napisano 25 Sierpień 2005 Napisano 25 Sierpień 2005 ja w takim przypadku optowałbym za rzeczoznawca. Bez dwóch zdan. Pewnych rzeczy lepiej nie brac sobie na garba. Cytuj
lala17 Napisano 27 Czerwiec 2007 Napisano 27 Czerwiec 2007 Przeczytałem Wasze posty Koledzy(co prawda sprzed 2 lat) i nie znalazłem odpowiedzi na moje wątpliwości. Na mocy jakich przepisów pojazd ten zwolniony jest z obowiązku rejestracji? Rozumiem sytuację kiedy pojazd ten jest własnością wojskową, ale w cywilu to inna bajka. Liczę na odgrzanie tematu. Cytuj
Psuj Napisano 27 Czerwiec 2007 Napisano 27 Czerwiec 2007 nie znalazłem odpowiedzi na moje wątpliwości Na mocy jakich przepisów pojazd ten zwolniony jest z obowiązku rejestracji? Pojazd który nie posiada nadanych numerów identyfikacyjnych przez producenta nie może być zarejestrowany nie jest zwolniony, tylko nie może być zarejestrowany - subtelna różnica, zostaje tylko wolnobiezka... Cytuj
blakop Napisano 27 Czerwiec 2007 Napisano 27 Czerwiec 2007 Nie czarujmy się - takie przyczepy są rejestrowane i to nagminnie - wystarczy przejechać się dowolną droga, aby natrafić na popularne ostatnio punkty wydawania grochówek bazujące na takich właśnie kuchniach z demobilu. Bez znaczenia pozostaje dla mnie fakt, iż nie podlegają rejestracji w warunkach wojskowych. Nie ma to nic wspólnego z procedurami związanymi z dopuszczeniem jej do ruchu w "normalnych" warunkach cywilnych. Niby dlaczego nie może ona poruszać sie po drogach jeśli spełni wymagania art 66? A jeśli spełni, to dlaczego nie miałaby być zarejestrowana? Również kwestionowana tu klasyfikacja (przyczepa lekka) jest przecież jedyną prawidłową jaką można tu zastosować, co znajduje potwierdzenie w katalogu źródłowym ITS (no chyba, że to istotnie jakiś spory model kuchni powyżej 750 DMC - wtedy będzie specjalna). Myślę, że jedyną przeszkodą może być posiadanie nadanego przez producenta nr ident. Nie wiem czy rzeczywiście wszystkie one nie mają numerów nadawanych przez producenta. Jeśli rzeczywiście by tak było to jest to istotna przeszkoda na drodze do dopuszczenia jej do ruchu - przynajmniej w legalny sposób, bo w praktyce konstrukcja art.66a umożliwia legalizację takich przyczepek, jeśli tylko znajdzie się przychylny rzeczoznawca Cytuj
Jacdiag Napisano 29 Czerwiec 2007 Napisano 29 Czerwiec 2007 zostaje tylko wolnobiezka... niekoniecznie można "rozebrać" na czynniki pierwsze, na podstawie starej ramy wyspawać nową, zamontować kociołki i reszte, zgłosić się do WK po skierowanie na nabicie nru i wtedy mamy: marka SAM rodzaj 10 przyczepa lekka podrodzaj 02 specjalna przeznaczenie 599 inny - kuchnia polowa Cytuj
adam1501 Napisano 29 Czerwiec 2007 Napisano 29 Czerwiec 2007 Psuj napisał/a: zostaje tylko wolnobiezka... niekoniecznie można "rozebrać" na czynniki pierwsze, na podstawie starej ramy wyspawać nową, zamontować kociołki i reszte, zgłosić się do WK po skierowanie na nabicie nru i wtedy mamy: marka SAM rodzaj 10 przyczepa lekka podrodzaj 02 specjalna przeznaczenie 599 inny - kuchnia polowa A mówili, że się nie da... Cytuj
blakop Napisano 29 Czerwiec 2007 Napisano 29 Czerwiec 2007 Nie - no jasne, ale po co tyle kombinować... Rzeczoznawca wystawia glejt, że nr owszem był, ale został zniszczony podczas np. naprawy powypadkowej i też sie nowy nr da - bez problemu Cytuj
Psuj Napisano 30 Czerwiec 2007 Napisano 30 Czerwiec 2007 że nr owszem był, ale ten numer który podobno "był" musi być w papierach, inaczej nikt nie wyda skierowania na nabicie nowego... Cytuj
Jacdiag Napisano 30 Czerwiec 2007 Napisano 30 Czerwiec 2007 Rzeczoznawca wystawia glejt, że nr owszem był, jeżeli jest ryzykantem => potwierdzenie nieprawdy => wczasy na koszt podatnika a wykonanie ramy samodzielnie całkiem legalne Cytuj
blakop Napisano 30 Czerwiec 2007 Napisano 30 Czerwiec 2007 Hmmm - no proszę - a w innych tematach piszecie, że rzeczoznawca to sie pod wszystkim podpisze za co mu się zapłaci... Sam już nie wiem... ;) Po co robić drugą identyczna ramę? Skoro pierwsza nie będzie miała żadnych cech identyfikacyjnych to udowodnijcie mi że już ona nie została przez mnie wykonana w sposób opisany przez Jacdiag - prawda Cytuj
lala17 Napisano 1 Lipiec 2007 Napisano 1 Lipiec 2007 Dziękuję za opinie i odgrzanie tematu, bo jednak jest ciekawy. Kuchnia polowa o której napisałem, stoi w pobliżu mojej SKP (Bar Przydrożny"\) i codziennie podwozi grochówę ciągnięta przez leciwego Poloneza. "Stołują" się tam często Panowie Policjanci i nie widzą tematu braku tablic rejsstracyjnych. Na dodatek mój doświadczony Kolega Diagnosta twierdzi, że taka przyczepa ..........nie podlega rejestracji. Właśnie stąd mój niepokój duchowy. Po dyskusji na forum mam szerszy pogląd na ten temat. Dziękuję Hejjjj. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.