Natasza Napisano 24 Grudzień 2014 Share Napisano 24 Grudzień 2014 Poniżej zamieszczam pytania z Shoutbox-a. [Dzisiaj 9:57] Marek454: Witam, jestem pierwszy raz na tym forum ponieważ mam problem z diagnostą i potrzebuję fachowej porady. Mam zablokowane forum więc jeśli można to zapytam o sprawę wyjścia awaryjnego w autobusie w którym zostały przyciemnione folią wszystkie boczne szyby. Czy diagnosta ma prawo nie "podbić badań" z tego powodu, tłumacząc że szyba powinna się pokruszyć na drobne kawałki (taki napis na naklejce szyby) W przypadku oklejenia, szyba się pokruszy na drobne kawłki ale nie musi wypaść z ram. [Dzisiaj 9:59] Marek454: Chodzi mi o podstawę prawną, gdzie jest opisane co to jest wyjście awaryjne; jakie musi spełniać wymagania jesli chodzi o autobusy? Jedni diagności dopuszczają takie oklejone pojazdy (komunikacja miejska z reklamami) inni nie dopuszczają. Gdzie jest to sprecyzowane w przepisach -będę bardzo wdzięczny za pomoc Jeśli chodzi o tramwaje i trolejbusy oklejanie wyjść awaryjnych zostało uregulowane w Dziennik Ustaw Nr 65, poz. 344 ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 2 marca 2011 r. w sprawie warunków technicznych tramwajów i trolejbusów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia § 10.3. Szyby okien wyjść awaryjnych powinny być łatwe do usunięcia poprzez otwarcie okna, usunięcie szyby lub rozbicie szyby młotkiem umieszczonym wewnątrz tramwaju. Szyby przeznaczone do rozbicia nie mogą być wykonane ze szkła klejonego lub z tworzyw sztucznych oraz oklejane foliami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 24 Grudzień 2014 Share Napisano 24 Grudzień 2014 A w dz.u.poz 951 odnośnie szyb mamy taki zapis 5. Szyby pojazdu: 2) powinny być umocowane w taki sposób lub sporządzone z takiego tworzywa, aby w razie konieczności istniała możliwość wyjścia na zewnątrz pojazdu co najmniej przez jeden otwór okienny z każdej strony pojazdu; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 24 Grudzień 2014 Share Napisano 24 Grudzień 2014 65 POZ.344. dotyczy tramwajów i trolejbusów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 24 Grudzień 2014 Share Napisano 24 Grudzień 2014 Marek454 napisał/a: Jeżeli diagnosta widzi jak szyba jest oklejona i jak zostało to wykonane - to on ponosi pełną odpowiedzialność za to ,że dopuszcza taki pojazd do ruchu .Są różne rodzaje wyjść awaryjnych w autobusach -jedną należy zbić specjalnym młotkiem w innych za pomocą specjalnego zaczepu pociąga się uszczelkę .Autobus otrzymał homologację i jeżeli diagnosta żąda dokumentów na to ,że oklejona szyba spełni swoje zadanie w czasie wypadku -to ma takie prawo gdyż nie jest alfą i omegą i prawo mu na to pozwala .......... a to ,że jedni diagności dopuszczają a inni nie to jest norma w tym patologicznym systemie badań............................ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 24 Grudzień 2014 Share Napisano 24 Grudzień 2014 czy takowe dokumenty na oklejane szyby występują ,że oklejona szyba spełni swoje zadanie w czasie wypadku? bo homologowane autobusy z taśmy raczej nie wychodzą oklejone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Natasza Napisano 24 Grudzień 2014 Autor Share Napisano 24 Grudzień 2014 65 POZ.344. dotyczy tramwajów i trolejbusów. Chyba nie uważnie czytałeś mój post kolego. Wyraźnie napisałem, że Jeśli chodzi o tramwaje i trolejbusy oklejanie wyjść awaryjnych zostało uregulowane w … Ponadto zwróć uwagę na poniższy zapis z przytoczonego rozporządzenia § 2.Użyte w rozporządzeniu określenia oznaczają: 12)trolejbus - autobus przystosowany do zasilania energią elektryczną z sieci trakcyjnej; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 24 Grudzień 2014 Share Napisano 24 Grudzień 2014 ,że oklejona szyba spełni swoje zadanie w czasie wypadku? jeżeli szyba została homologowana do określonego przeznaczenia ,a ktoś nakleja sobie jakaś folię to zmienia jej właściwości i nie wiadomo jak zachowa się w momencie gdy dojdzie do nieszczęścia i wtedy znajdzie się ktoś udowodni diagnoście ,że to jego wina - a najgorzej jak ktoś kto nie jest diagnostą i nie składa swojego podpisu udaje chojraka i mądrzejszego - ciekawe jak by się zachowywał gdyby to on miał by się podpisać . [ Dodano: 24-12-2014, 19:46 ] poświęciłem trochę cennego czasu i znalazłem aby pomóc diagnoście - bo to nie pan ]Marek454 ma problem z diagnostą ale diagnosta ,że musi pracować z takimi ludźmi pnk.2.6.8 dla mnie wyraźnie podaje ................... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Natasza Napisano 25 Grudzień 2014 Autor Share Napisano 25 Grudzień 2014 ma problem z diagnostą ale diagnosta ,że musi pracować z takimi ludźmi pnk.2.6.8 dla mnie wyraźnie podaje ................... Nie psujmy proszę świątecznej atmosfery. Wyjaśnijmy Markowi spokojnie powagę sytuacji. Uważam, że w zapisie 65-ki jest to poprawniej sformułowane. Zauważ, że "nie mogą być wykonane ze szkła klejonego lub z tworzyw sztucznych oraz oklejane foliami" Nie byłoby żadnych wątpliwości, gdy tak samo brzmiał podany przez Ciebie zapis. W istniejącym brzmieniu dotyczy on szyb wykonanych z "tworzyw sztucznych", a nie samego oklejania szyb. Oczywiście możesz mieć inne zdanie niż moje. Co do samej sugestii oklejania folią 'wyjść awaryjnych" uwagi są jak najbardziej zasadne - Nie oklejać mimo wszystko. Sądzę, że warto byłoby uzupełnić obowiązujące zapisy w pozostałych przepisach dotyczących autobusów zgłaszając ze strony środowiska diagnostów stosowną uwagę do ministerstwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 25 Grudzień 2014 Share Napisano 25 Grudzień 2014 Wyjaśnijmy Markowi spokojnie powagę sytuacji. Witam, jestem pierwszy raz na tym forum ponieważ mam problem z diagnostą Wybacz NATASZA - ale krew mnie zalew jeżeli ktoś próbuję wymusić na diagnoście -osobie która ponosi pełną odpowiedzialność za swoją pracę - aby wykonał coś co według jego oceny jest nie do przyjęcia i może stworzyć zagrożenie życia . Moim zdaniem to forum ma pomagać diagnostom w ich pracy -a nie ludziom którzy wykorzystując swoje stanowisko starają się wymusić na diagnoście wykonanie badania - nie na tym ma to polegać.Trzeba skończyć tą patologię - diagnosta sam podejmuję decyzję i za nią bierze odpowiedzialność .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Natasza Napisano 25 Grudzień 2014 Autor Share Napisano 25 Grudzień 2014 Wybacz NATASZA - ale krew mnie zalew jeżeli ktoś próbuję wymusić na diagnoście -osobie która ponosi pełną odpowiedzialność za swoją pracę - aby wykonał coś co według jego oceny jest nie do przyjęcia i może stworzyć zagrożenie życia . Tak na pocieszenie! Nie Ciebie zresztą samego krew zalewa, gdy klient ponad wszystko próbuje wyegzekwować swoje racje na diagnoście. Często zapominając jakie niesie to za sobą konsekwencje. Moim zdaniem to forum ma pomagać diagnostom w ich pracy -a nie ludziom którzy wykorzystując swoje stanowisko starają się wymusić na diagnoście wykonanie badania - nie na tym ma to polegać. Trzeba skończyć tą patologię - diagnosta sam podejmuję decyzję i za nią bierze odpowiedzialność .... Piorytetem forum według mojej skromnej oceny powinno być udzielanie pomocy zgodnie z obowiązującymi przepisami, gdyż jak dobrze wiemy diagnosta, to też człowiek i nie jest osobą nieomylną. Co do skończenia z patologią cóż.. Dotyczyć powinno to również naszego środowiska. Nic się nie dzieje bez przyczyny. Poniższa wypowiedź Marka454 Witam, jestem pierwszy raz na tym forum ponieważ mam problem z diagnostą pozostawia wiele do życzenia. Więc nie dziwię się Twojej reakcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 25 Grudzień 2014 Share Napisano 25 Grudzień 2014 Wybacz NATASZA - ale krew mnie zalew jeżeli ktoś próbuję wymusić na diagnoście -osobie która ponosi pełną odpowiedzialność za swoją pracę - aby wykonał coś co według jego oceny kowal, krew nie woda także ... rozumiem. Trzeba skończyć tą patologię - diagnosta sam podejmuję decyzję i za nią bierze odpowiedzialność .... tutaj pełna zgoda Kowal, tylko gdy diagnosta będzie niezależny od właściciela SKP możemy liczyć na osiągnięcie efektu zamierzonego. Jak na razie musimy czekać na implementację dyrektywy do maja 2018 inaczej nie mamy żadnych szans na zmianę istniejącego stanu rzeczy. Do tego czasu, no właśnie co? Może stworzyć listę "poczt", uczciwych pracodawców? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 26 Grudzień 2014 Share Napisano 26 Grudzień 2014 Może stworzyć listę "poczt" To by tylko ułatwiło włascicielom pojazdów załatwianie lewych przeglądów, no chyba, że lista ta nie była by upubliczniona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmiodzio Napisano 26 Grudzień 2014 Share Napisano 26 Grudzień 2014 Wybacz NATASZA - ale krew mnie zalew jeżeli ktoś próbuję wymusić na diagnoście -osobie która ponosi pełną odpowiedzialność za swoją pracę - aby wykonał coś co według jego oceny jest nie do przyjęcia i może stworzyć zagrożenie życia . I to mi się podoba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 25 Luty 2016 Share Napisano 25 Luty 2016 Piotr by przeżył, gdyby szyba w autobusie nie była oklejona reklamą? Sąd pyta o to biegłego 25-latek odpowiada za zabójstwo rowerzysty 31-letni rowerzysta był wyzywany i ścigany. Na koniec dostał cios, po którym głową uderzył w szybę przejeżdżającego autobusu, a następnie w obramowanie okna i zginął. - Gdyby wpadł do środka, mógł przeżyć - powiedział podczas kolejnej rozprawy biegły sądowy. Sąd chce wiedzieć, czy historia mogłaby się skończyć inaczej, gdyby okno miejskiego autobusu nie było zaklejone reklamą. http://www.tvn24.pl/piotr-by-zyl-gdyby-nie-reklama-na-szybie,622126,s.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 25 Luty 2016 Share Napisano 25 Luty 2016 Widzicie co się w sądach dzieje. Ewidentny sprawca będzie tak kombinował aby siebie maksymalnie wybielić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 25 Luty 2016 Share Napisano 25 Luty 2016 CYTAT "Sąd chce wiedzieć, czy historia mogłaby się skończyć inaczej, gdyby okno miejskiego autobusu nie było zaklejone reklamą." Szkoda, że Wysoki Sąd nie przeprowadził eksperymentu z kolejnym rowerzystą i szybą bez reklamy,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 25 Luty 2016 Share Napisano 25 Luty 2016 eksperymentu z kolejnym rowerzystą Co ci zawinił rowerzysta, mało to sędziów jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 25 Luty 2016 Share Napisano 25 Luty 2016 Co ci zawinił rowerzysta, mało to sędziów jest? to wg. Ciebie sędzia nie może rowerzystom być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 25 Luty 2016 Share Napisano 25 Luty 2016 sprawca będzie tak kombinował aby siebie maksymalnie wybielić. i sędzia mu w tym ewidentnie pomaga w komentarzach ... 17 godzin temu Niech sędzia przeprowadzi eksperyment na własnej skórze. Biegły będzie napastnikiem - sędzia ofiarą 20 godzin temu a następnym krokiem będzie sprawdzenie, czy autobus jechał zgodnie z rozkładem. bo może powinien już przejechać ten odcinek 30 sekund wcześniej i wtedy rowerzystę wepchnięto by na pustą jezdnię. jak nic winny kierowca autobusu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.