Lukasz0417 Napisano 4 Styczeń 2015 Share Napisano 4 Styczeń 2015 Nie wiem czy w dobrym dziale piszę (jeśli nie proszę o przesunięcie). Jak ustalacie dane do VW T4 jeśli chodzi o geometrię kół. Skąd bierzecie typ pojazdu czy też grupę np Type 1, Type 2, Type 3... Ten sam model np z rocznika 1996-03 posiada tych typów aż 4 i przeważnie dane dotyczące pochylenia kół oraz zbieżności są różne - Type 1 będzie miał zbieżność 0°20'±20', kąty 0°25'N+20'/-40', a Type 4 zbieżność 0°±20', kąty 0°45'N+20'/-40'. Wiem, że można wziąć średnią i będzie się mieścił we wszystkich tych typach, ale skądś można dany typ zidentyfikować. Pod kierownicą powinna znajdować się wklejka (jak na zdjęciu) z ta informacją, ale może nie na każdej wklejce ta informacja jest umieszczana, bądź ja nie umiem odczytać danych potrzebnych do ustalenia tego Type. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmiodzio Napisano 4 Styczeń 2015 Share Napisano 4 Styczeń 2015 W moim przypadku to pomagam sobie Tabliczką Znamionową na której w lewym dolnym rogu jest [przeważnie] type-1 lub type-2 lub type-3 lub type-4.Lub pisze samo 1-2-3-4. Lecz zdarza się ,że nie ma to wtedy szukam danych w Autodacie i porównuje ze swoimi w JOHN BEENIE . Ta wklejka o której piszesz też się przydaje ,oczywiście jak jest lub coś na niej widać to wtedy pomaga dopasować model np.1BA,1BC,BG1 itd Dodam jeszcze że w niektórych typach i modelach trzeba mierzyć długość amortyzatora.Są określone odpowiednie punkty [od- do] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukasz0417 Napisano 4 Styczeń 2015 Autor Share Napisano 4 Styczeń 2015 Ale co jeśli nie ma na TZ "Type". Według Autodaty tak się ustala "Type", ale na wklejce którą umieściłem, nie umiem określić, który to typ. Zawsze brałem średnią, jak nie można było odczytać konkretnego typu i było dobrze, więc chyba nie ma co rozpaczać . Mercedes za to się "popisał", karzą w nowszych modelach posiadać specjalny przyrząd + specjalne płytki przeznaczone do odpowiednich modeli, ale to już inny temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 4 Styczeń 2015 Share Napisano 4 Styczeń 2015 ale na wklejce którą umieściłem, nie umiem określić, który to typ. Typ 2 - T2 masz jak byk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukasz0417 Napisano 4 Styczeń 2015 Autor Share Napisano 4 Styczeń 2015 Czyli to będzie, tak jak myślałem. Różne instrukcje różnie podają, ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmiodzio Napisano 4 Styczeń 2015 Share Napisano 4 Styczeń 2015 quote="Lukasz0417" Mercedes za to się "popisał", karzą w nowszych modelach posiadać specjalny przyrząd + specjalne płytki przeznaczone do odpowiednich modeli, ale to już inny temat.- tak wiem ,tam żeby ustawić konty pochylenia kół to trzeba mieć specjalny przyrząd do odczytania stopni aby podstawić dane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukasz0417 Napisano 4 Styczeń 2015 Autor Share Napisano 4 Styczeń 2015 A czasem nawet zamienić śruby z fabrycznych na serwisowe, żeby w ogóle móc regulować, ale ta regulacja jest tylko o pewien kąt. A mimośrodem można było w starszych modelach płynnie regulować (jeśli nie był zapieczony). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmiodzio Napisano 4 Styczeń 2015 Share Napisano 4 Styczeń 2015 Dokładnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eborg Napisano 5 Styczeń 2015 Share Napisano 5 Styczeń 2015 A mimośrodem można było w starszych modelach płynnie regulować (jeśli nie był zapieczony). Czuć fachowca (nie wirtualnego)!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
idzpiotr Napisano 5 Styczeń 2015 Share Napisano 5 Styczeń 2015 koledzy jak dociążacie pojazd podczas geometrii, względem autodaty trzeba być strongman aby położyć te wszystkie ciężary w aucie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukasz0417 Napisano 5 Styczeń 2015 Autor Share Napisano 5 Styczeń 2015 Czuć fachowca (nie wirtualnego) Oj tam od razu fachowca koledzy jak dociążacie pojazd podczas geometrii Olejem w opakowaniach 20-litrowych, przynajmniej tak u mnie się praktykuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 5 Styczeń 2015 Share Napisano 5 Styczeń 2015 Olejem w opakowaniach 20-litrowych, przynajmniej tak u mnie się praktykuje. my mamy ciężarki 14 kg i 10 kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 5 Styczeń 2015 Share Napisano 5 Styczeń 2015 my mamy ciężarki Po 25kg , udało nam się kiedyś zdobyć od dużej wagi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 5 Styczeń 2015 Share Napisano 5 Styczeń 2015 10 kg a te to są typowe ciężarki do sztangi kiedyś u mnie w jednej z firm robili odlewy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 5 Styczeń 2015 Share Napisano 5 Styczeń 2015 ciężarki do sztangi kiedyś u mnie w jednej z firm robili odlewy a już myślałem dark, że na "pakiernie" chodziłeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 5 Styczeń 2015 Share Napisano 5 Styczeń 2015 że na "pakiernie" chodziłeś chodziłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mocarsky Napisano 29 Luty 2016 Share Napisano 29 Luty 2016 Panowie mam problem z ustawieniem geometrii kół. Poszukuję jakiś informacji (ciach), tak abym mógł sam spróbować rozwiązać moją usterkę. Podrzućcie jak macie jakieś filmiki instruktażowe, naprawy krok po kroku. Bo ja nic konkretnego nie mogłem znaleźć ;/ Będę wdzięczny za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 29 Luty 2016 Share Napisano 29 Luty 2016 Najlepiej na forum danej marki (modelu) poszukać (zapytać). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waw Napisano 2 Marzec 2016 Share Napisano 2 Marzec 2016 Nie wiem czy w dobrym dziale piszę (jeśli nie proszę o przesunięcie). Jak ustalacie dane do VW T4 jeśli c w serwisówkach z numeru VIN dla VW wsio się znajdzie... ja mam możliwość korzystania z partslinka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.