kowal Napisano 21 Listopad 2005 Napisano 21 Listopad 2005 pytanie typowe dla kolegów z stacji MON , czy prowadzicie działalność gospodarczą - wykonujecie przeglądy cywilne. Jeśli nie to podajcie jak wygląda korzystanie ze stacji przez pracowników waszej jednostki Cytuj
Psuj Napisano 21 Listopad 2005 Napisano 21 Listopad 2005 Dla nowego pytania (zagadnienia) zakładamy nowy temat Cytuj "Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs
Darek :-) Napisano 21 Listopad 2005 Napisano 21 Listopad 2005 I już koledze odpowiadam jak to u nas jest. Otóż nasza stacja była kiedyś uprawniona do przeprowadzenia badań pojazdów wojskowych i cywilnych B,C,CC,D,T,E. Stacja miała nr GA 09 a wojskowy 19. Weszło rozporządzenie o prowadzeniu działalności gospodarczej i na tym się skończyły przeglądy pojazdów cywilnych. W obecnej chwili wykonujemy tylko przeglądy pojazdów wojakowych SP.MW i WL. Co do korzystania ze stacji przez kadrę i pracowników wojska, nie ma problemu, zwłaszcza że u nas bezpieczeństwo pojazdów cywilnych jest postawione na bardzo wysokim poziomie (chwalę się) i nie ma problemu z wjazdem na stację tudzież naprawę w warsztacie samochodowym. Do tego jeszcze posiadamy UPO 16 i wyważarkę do kół co daje nam się teraz we znaki. Kadra i PW zapisują się na dzień i godzinę u mnie na przegląd bąź regulację, w zależności co im się podoba. Z natury kończy się to kompleksowym przeglądem czyli: sprawdzenie wstępnej zbieżności UNU 6A, sprawdzeniu amortyzatorów TUZ 1, sprawdzeniu hamulców BHE 5C, sprawdzeniu zawieszenia szarpaki, sprawdzeniu toksyczności spalin AI 9600, sprawdzeniu ustawienia świateł KSP 20B, sprawdzeniu płunu hamulcowego i płynu chłodniczego, jeżeli na płycie wstępnej zbieżności jest coś nie tak, a zawieszenie nie ma luzów wykonujemy geometrię GTO Laser a na koniec jak jest czas i samochód posiada komputer sprawdzamy cały system elektroniki w samochodzie w połączeniu rónoległym z komputerem ADP 186. Jak ktoś robi zakup nowego samochodu to oprócz tego jeszcze dochodzi sprawdzenie grubości lakieru. Co do przełożonych nie wcinają się ponieważ i nie mają ku temu żadnych powodów. Sami z tego często korzystają w nadmiarze. I wilk syty i owca cała. Jak przychodzą święta Bożego Narodzenia, Wielkanoc i urlopy to każdy kto ma samochód z chęcią korzysta z naszych usług, jest to wręcz nakazane przez wodza. Darek Cytuj
Norbert Jezierski Napisano 21 Listopad 2005 Napisano 21 Listopad 2005 Aś nawklejał tych fotek Cytuj Świat łamie każdego i potem niektórzy są jeszcze mocniejsi w miejscach złamania. Ale takich, co nie chcą się złamać, świat zabija. Zabija w równej mierze najlepszych, najdelikatniejszych i najdzielniejszych. Jeżeli nie jesteś żadnym z nich, możesz być pewien, że zabije cię także, ale bez szczególnego pośpiechu. [Ernest Hemingway, Pożegnanie z bronią (1928)] Nie pytaj się ludzi co można, a co nie, ale zadaj sobie pytanie czy warto. Bowiem - można wszystko, ale nie wszystko warto... [NN]
kowal Napisano 22 Listopad 2005 Autor Napisano 22 Listopad 2005 Dzieki Darek za odpowiedż , skopiowałem i jutro pokaże u siebie w pracy kolegom jak to ludzie sie szanują . Bo u nas niewiadomo dlaczego robi się kadrze i pracownikom problemy , ja też ma dobrze wyposażoną stację . Jakoś w marcu wpłyneło dziwne pismo z warszawy i od tego momentu zaczeły się przepychanki - a najgorsze jest to że jednym wolno ,a inny nie. Wyważarki takie to mam dwie nówki , jedna osobowa , druga uniwersalna , upo też mam ale coś mi szwankuje . A nazwa tematu trochę mi nie pasuje ,proszę kolegów o zmianę Cytuj
Darek :-) Napisano 22 Listopad 2005 Napisano 22 Listopad 2005 Norbert sory za fotki, ale chciałem koledze pomóc. Darek Cytuj
Norbert Jezierski Napisano 22 Listopad 2005 Napisano 22 Listopad 2005 Norbert sory za fotki, ale chciałem koledze pomóc. Możesz mi jaśniej wytłumaczyć, za co Ty mnie przepraszasz ? Ni w ząb nie rozumiem ... Cytuj Świat łamie każdego i potem niektórzy są jeszcze mocniejsi w miejscach złamania. Ale takich, co nie chcą się złamać, świat zabija. Zabija w równej mierze najlepszych, najdelikatniejszych i najdzielniejszych. Jeżeli nie jesteś żadnym z nich, możesz być pewien, że zabije cię także, ale bez szczególnego pośpiechu. [Ernest Hemingway, Pożegnanie z bronią (1928)] Nie pytaj się ludzi co można, a co nie, ale zadaj sobie pytanie czy warto. Bowiem - można wszystko, ale nie wszystko warto... [NN]
kowal Napisano 22 Listopad 2005 Autor Napisano 22 Listopad 2005 Dzięki za zmianę nazwy tematu - to jest właśnie sens tego o co nam chodzi i co mamy na myśli Cytuj
Norbert Jezierski Napisano 22 Listopad 2005 Napisano 22 Listopad 2005 Dzięki za zmianę nazwy tematu A prosze bardzo Cytuj Świat łamie każdego i potem niektórzy są jeszcze mocniejsi w miejscach złamania. Ale takich, co nie chcą się złamać, świat zabija. Zabija w równej mierze najlepszych, najdelikatniejszych i najdzielniejszych. Jeżeli nie jesteś żadnym z nich, możesz być pewien, że zabije cię także, ale bez szczególnego pośpiechu. [Ernest Hemingway, Pożegnanie z bronią (1928)] Nie pytaj się ludzi co można, a co nie, ale zadaj sobie pytanie czy warto. Bowiem - można wszystko, ale nie wszystko warto... [NN]
kowal Napisano 1 Grudzień 2006 Autor Napisano 1 Grudzień 2006 http://www.army.mil.pl/strona_pl/publicystyka/pwl/pwl12_06/log3.pdf Cytuj
Darek :-) Napisano 3 Grudzień 2006 Napisano 3 Grudzień 2006 Totalne wypociny. Widzę, że diagnosta w wojsku za niedługo wejdzie do kanału i sam będzie naprawiał. Taka prawda. Jak ma się niby spójność przepisów wojskowych do cywilnych w odniesieniu do ADR -u . Ziły (z silnikami o ZI) i Krazy (drewniane kabiny) dalej wożą materiały gr. 1. Do tahografów które nie obowiązują w WP ( tylko autobusy i poj. pojazdy przewożące osoby) i czasu pracy kierowcy. Cytuj
kowal Napisano 3 Grudzień 2006 Autor Napisano 3 Grudzień 2006 http://www.army.mil.pl/strona_pl/publicystyka/pwl/pwl11_06/log3.pdf wczytaj się w ten artykuł , jakie facet wypisuje głupoty Cytuj
Andrzej65 Napisano 3 Grudzień 2006 Napisano 3 Grudzień 2006 Gość bardzo często się udziela w Przeglądzie Wojsk Lądowych http://www.army.mil.pl/strona_pl/publicystyka/pwl/pwl07_06/log1.pdf http://www.army.mil.pl/strona_pl/publicystyka/pwl/pwl10_o6/log2.pdf chyba ma jakieś znajomości. Ciekawe czy jeżeli jest diagnostą(chociaż w to wątpię raczej ktoś z logistyki) zagląda czasami tutaj na forum, a jeżeli tak to czy się ujawni. Cytuj
kowal Napisano 3 Grudzień 2006 Autor Napisano 3 Grudzień 2006 To co on pisze nie ma nic do tematu Diagnostyka pojazdów tak jak mówi o tym ustawa PORD i rozporządzenia z tym związane . Poczytajcie o oponach ,jeżeli pisze o sprawdzaniu bieżnika i zużyciu poniżej 1,5 mm w środkowej części opony ,to jak to się ma do dz.227 \2250 . Tak jak pisze Darek nasze stacje mają robić wszystko ,nawet za serwisy -przeglądy gwarancyjne po remontach - ktoś poprostu wyznaje zasadę ,że my jesteśmy wszystko wiedzący -znaczy tak twierdzą przełożeni - a przecież ustawy określają zakres obowiąków i wiedzy na SKP .A teraz nawet mamy byc wydziałem komunikacji , bo jest maniana z dowodami rejstracyjnymi - bo ktoś w Warszawce wystawia dokument na star 266 i w rubryce nacisk na oś pisze 84 KN i my mamy prostować te absurdy - co dowód przychodzi to inna radosna twórczość Cytuj
Darek :-) Napisano 3 Grudzień 2006 Napisano 3 Grudzień 2006 Brawo Jacku masz w zupełności rację. Gość ma dobrze opanowane kopiuj i wklej , a z rzeczywistością nie ma wiele do czynienia. Treści są zerżnięte z ADR-u, ustaw i książek. Więcej takich sprytnych wojaków to nie jedną wojnę wygramy Cytuj
Psuj Napisano 3 Grudzień 2006 Napisano 3 Grudzień 2006 Gość ma dobrze opanowane kopiuj i wklej tekst miesiąca Cytuj "Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs
kowal Napisano 4 Grudzień 2006 Autor Napisano 4 Grudzień 2006 i bierze kasą ,póżnij to niektorzy czytają i wymagają od nas bo jakiś ktoś napisał w poważnym piśmie - tak jak sprawa która była poruszona wcześniej odnośnie ,że mamy wykonywać badania pojazdów konserwacyjnych na 3-5 lat ,nie mówie o nowych ,koledzy z MON wiedzą o co chodzi - ktoś napisał opinie prawną pod siebie i my teraz nawzajem się podpieramy i trzymamy zdania ,że to nie zgodnie z prawem - a nie których już chce się karać bo fax w\g przełożonych w MON ma moc prawną Cytuj
Darek :-) Napisano 5 Grudzień 2006 Napisano 5 Grudzień 2006 i bierze kasą ,póżnij to niektorzy czytają i wymagają od nas bo jakiś ktoś napisał w poważnym piśmie czytać każdy może, aby tylko tych bzdetów nie wchłaniał jak gąbka Cytuj
jaka Napisano 29 Grudzień 2006 Napisano 29 Grudzień 2006 A co mi powiecie na temat sprawdzanie pojazdów wojska, straży granicznej, urzędu celnego na cywilnych SKP. Czy takowe badania robicie. Cytuj
bohdang Napisano 29 Grudzień 2006 Napisano 29 Grudzień 2006 My takie badania wykonujemy na wniosek zinteresowanych. Wystawiamy zaświadczenia z przeprowadzanych badań. Ich "dowody rejestracyjne" są nieco inne od cywilnych, stąd właśnie wystawianie zaświadczeń. Cytuj
jaka Napisano 29 Grudzień 2006 Napisano 29 Grudzień 2006 Dzięki. Nam wk powiedział że w osobowym możemy wbijać w ten "dziwny dowód rej" pieczątkę natomiast ciężarowy tylko zaświadczenię.Oczywiście musi być wniosek zainteresowanych. Cytuj
kowal Napisano 29 Grudzień 2006 Autor Napisano 29 Grudzień 2006 No dobrze panowie wydacie zaświadczenie i co dalej ma robić klijent . Miałem ostatnio taki przypadek -Star 266M przyjechał na przegląd -wynik negatywny a że był na gwaracji pojechał do serwisu na usunięcie usterek , trochę to trwało -wykonano mu badanie z wynikiem pozytywnym ,ale tylko wydano zaświadczenie z badania i oczywiście skasowano 153 zł polskie .Pojazd wrócił do mnie od nowa badanie i wpis do dowodu . Na podstawie Dz.U.25poz.211\2005 § 8. 1. Badania techniczne pojazdów przeprowadza się w stacjach kontroli pojazdów, o których mowa w art. 83 ust. 1 ustawy, jeżeli: 1) jednostka organizacyjna Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, Policji, Agencji Wywiadu, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Straży Granicznej lub Państwowej Straży Pożarnej nie posiada stacji kontroli pojazdów upoważnionej do wykonywania badań technicznych pojazdów albo 2) wykonanie badania jest uzasadnione względami służbowymi, organizacyjnymi lub ekonomicznymi. 2. Pojazdy poddaje się badaniom technicznym w stacjach kontroli pojazdów, o których mowa w art. 83 ust. 1 ustawy, po uprzednim zdemontowaniu wyposażenia specjalnego. Jeżeli są JW które nie mają stacji i udaja się na cywilne to otrzymują tylko zaświadczenia ,chyba nie .Gdzie jest napisane ,że badanie P to bez wpisu w dowodzie ,a po drugie dowód jest dowodem i ma odpowiednią wkładke jeżeli jest starego typ ,bo nowe są już zbliżone . A przy okazji jeżeli komuś przyjdzie wykonywać badanie pojazdu MON na nowym dowodzie to nich dokladnie sprawdzi dane w nim zawarte ,bo mówie wam panowie radosna twórczość i nieraz tak jak ostatni do mnie trafił , STAR 266 nacisk na oś 84 kN ,już nie będę mówił o różności mas przyczep. Cytuj
Andrzej65 Napisano 30 Grudzień 2006 Napisano 30 Grudzień 2006 Dzięki. Nam wk powiedział że w osobowym możemy wbijać w ten "dziwny dowód rej" pieczątkę natomiast ciężarowy tylko zaświadczenię.Oczywiście musi być wniosek zainteresowanych. Jestem ciekawy czym wasz WK się kierował tak mówiąc. Dowód sam osobowego i ciężarowego niczym się nie różni, jeżeli stawiacie pieczątkę w osobowym to dlaczego nie wolno wam postawić jej w sam. ciężarowym. Niech podadzą na to jakąś podstawą prawną. Ponadto zgodnie z obowiązującymi przepisami Jeżeli pojazd przeszedł pozytywnie badanie techniczne to potwierdza się to w dowodzie rej. w przypadku braku miejsca wystawia się zaświadczenie. W nowych dowodach wojskowych jest miejsce, w starych jest wkładka której wzór jest ściśle określony. Także nie wiem w czym macie problem, ja bym wam nie zapłacił za badanie jeżeli nie wbilibyście mi pieczątki do dowodu rej. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.