Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

DZG

SKP - Warsztaty Szkolne

Polecane posty

DZG

Przycichła sprawa z zezwoleniami dla szkół. Jako jednostki organizacyjne nie będące przedsiębiorcami, w obecnym stanie prawnym nie moga uzyskać nowego zezwolenia. Miały być prowadzone prace legislacyjne zmierzające do uregulowania tej sytuacji i.... jak narazie nic! I co mają zrobić ci, którym się juz kończą obecne zezwolenia z dniem 31 grudnia. Czy ktoś już próbował podejść do tego problemu ??????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal

Podobna sytuacja jest ,ze stacjami branżowymi - tak jak MON - nie jesteśmy przdsiębiorcą . Sledze na bieżąco , te problemy i wiem że PISKP od dłuższego trzyma rękę na

pulsie i ma ukazać się poprawka w ustawie Prawo o ruchu drogowym - która pozwoli na kontynuację prowadzenia SKP .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj

Ale warsztaty mają osobowość prawną, mają nip, regon, tak przynajmniej jest u mojej konkurencji. Też im się kończy teraz zezwolenie, mieli się przebudowywać, żeby przejść certyfikację.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DZG

Można uznać, że Warsztaty Szkolne mają zdolność prawną, bo mają i REGON i NIP. Ale to nie jest to samo co osobowośc prawna. Ale i tak nie są przedsiębiorcą, bo o tym świadczy wpis do KRS lub do Ewidencji Działalności Gospodarczej. Nie mogą nim być, bo nie całkiem mogą działać na własny rachunek. Wiem,że niektóre starostwa sie rozpędziły i pod koniec ubiegłego roku wpisały "jak leci" wszystkich do rejestru przedsiębiorców (w tym i Warsztaty Szkolne) i wydały zaświadczenia. Rzuciłąm temat mojemu pkłądowemu radcy prawnemu czekam na opinię.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Norbert Jezierski

Wszyscy maję takie problemy - też się zastanawiam, jak to dalej będzie ...

Odzew w tym temacie jest mały jak na ilość SKP zainteresowanych tematem.

 

Nie wiem też, gdzie przyczepić ten temat. Jak będzie większa dyskusja - chciałem stworzyć osobny dział poświęcony np. szkołom itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal

szkoły a SKP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qharz

witam!

Dołączam się do sugestii odświeżenia tematu, a może nawet założenia osobnej grupy tematycznej na forum właśnie dla Warsztatów Szkolnych.

Otóż od 1 wrześnie jestem (świeżym jeszcze ;) ) kierownikiem Warsztatów Szkolnych, które posiadają Okręgową Stację Kontroli Pojazdów. We wrześniu wystąpiliśmy do TDT o certyfikację, bo ITS'owska kończy się 30 grudnia. Pod koniec listopada mieliśmy kontrolę - pozytywna :lol: . 15 grudnia otrzymaliśmy protokół, a 21 grudnia CERTYFIKAT TDT z Warszawy na 5 lat!!! Radość ogromna. Nie ukrywam że Warsztaty Szkolne utrzymują się właściwie w 95% właśnie z dochodów naszej OSKP; jednocześnie nie szczędziłem środków finansowych na doposażenie i zgodność z wymogami, aby OSKP dalej działała. 23 grudnia udałem się z decyzją TDT do Wydziału Komunikacji (bo wiadomo jak poczta działa, a i Święta nie sprzyjają terminowemu dostarczaniu wszystkich dokumentów) i tam przyszło otrzeźwienie. Otóż w WK poinformowano mnie, że wszystkie zabiegi z zeszłego roku aby "nieprzedsiębiorstwa" też mogły prowadzić SKP były tylko w stanie zawieszenia i nowi urzędnicy z nowego rządu odgrzebali je, znaleźli stan zawieszenia a nie wstrzymania i....

No właśnie. WK poinformował mnie, że mają jedynie prawo wydania mi zgody na prowadzenie OSKP, TYLKO DO KOŃCA PIERWSZEGO KWARTAŁU 2006! Inaczej mówiąc 30 marca tracę prawo prowadzenia OSKP :cry:

Jednocześnie WK na tyle obywatelsko mnie potraktował, że zasugerował pisanie do wszystkich możliwych instytucji o nowelizację Prawa o RD, jak NAJSKUTECZNIEJSZEJ możliwości zmiany decyzji. Usłyszałem wprost:"my nie jesteśmy zainteresowani zlikwidowaniem was. Jednocześnie przyzwyczailiśmy się, że jesteśmy zaskakiwani z dnia na dzień nowelizacjami przepisów. Jak tylko podziałacie jako szkoły, Straże Pożarne, Komendy Policji, Wojsko itp na posłów, kuratoria, ministerstwa i to wszyscy niezależnie a jednocześnie razem, to z radością sami was zawiadomimy, że możecie działać dalej".

Niniejszym to czynię.

Szukam kontaktów z innymi ZAINTERESOWANYMI NIEPRZEDSIĘBIORCAMI aby wspólnie a jednocześnie każdy osobno (he he :lol: co za enigma), działać już teraz, by nie przespać marca.

 

A może ktoś już ma jakieś aktualne informacje co w trawie piszczy?

 

Do Admina:

może by faktycznie warto było założyć grupę tematyczną dla WARSZTATÓW SZKOLNYCH I "NIEPRZEDSIĘBIORCÓW"?

 

 

[ Dodano: 27-12-2005, 14:50 ]

I jeszcze jedno.

Stan prawny jest następujący:

CERTYFIKAT TDT jest wydany na ZESPÓŁ SZKÓŁ SAMOCHODOWYCH.

Warsztaty Szkolne mają status GOSPODARSTWA POMOCNICZEGO.

Mamy swój NIP, REGON.

Nie jesteśmy wpisani do KRS'u.

Nie mamy rachunku dochodów własnych, a jedynie rachunek bieżący jak wszystkie placówki edukacyjne i z tytułu dochodów odprowadzamy 50% zysków (sic! jak to się ma do ust. o swobodziedziałalności podmiotów gospodarczych?) do Urganu Prowadzącego (Wydz. Ed. U.M.). Pozostała kwota przeznaczana jest na płace, podatki, ZUS'y etc., bieżące remonty i utrzymanie Warsztatów Szkolnych. Ustawowe dofinansowanie płac dotyczy JEDYNIE Nauczycieli i jest finansowane z Budżetu. Resztę muszę pokryć z pozostałej części zysku.

Nie ukrywam, że w sytuacji gdy nie będziemy mogli prowadzić OSKP, warsztaty staną się deficytowe. Jak łatwo się domyśleć, zostaną przez U.M. zlikwidowane ( jaki sens będzie utrzymywać instytucję, do której trzeba "dokładać"), bo przecież można zlecić kształcenie praktyczne młodzieży warsztatom prywatnym, po podpisaniu z nimi umów o praktyki zawodowe (jak wygląda kształcenie w prywatnych firmach nastawionych głównie na zysk, nie muszę mówić. W wąskiej specjalizacji jest na bardzo dobrym poziomie; niejednokrotnie wyższym niż na Warsz. Szk., ale ni jak się ma do realizacji całościowego cyklu kształcenia. Prywatnych warsztatów na to po prostu "nie stać").

I być może wybiegam za bardzo w przyszłość ale... Jeżeli Szkoły zawodowe nie będą miały swojej bazy dydaktycznej w zakresie kształcenia praktycznego, to jako droższe w utrzymaniu od szkół ogólnokształcących zostaną zlikwidowane. A przyszłych mechaników samochodowych niech kształci "rynek". Na jakim poziomie i z jakim skutkiem łatwo przewidzieć.

 

Pozdrawiam wszystkich i czekam na nowe wątki w temacie.

 

Do Admina:

Jeżeli nie można założyć Podforum dla Warsztatów Szkolnych, to czy nie byłoby sensowniej ten wątek przenieść z podforum Wydziały Komunikacji do SKP?

 

[ Dodano: 27-12-2005, 20:36 ]

Witam ponownie!

właśnie otrzymałem mail'a od Jacka Fiedorowicza z BARDZO WAŻNYM załącznikiem, który rozwiewa wiele spornych kwestiiprzedstawionych powyżej. Wynika z niego że raz nabytych praw do prowadzenia SKP przez "NIEPRZEDSIĘBIORCÓW" nie można cofnąć (stanowisko radcy prawnego PISKP). Jak tylko otrzymam zgodę na publikację (a może on sam przedstawi ją na forum) to dla większej liczby forumowiczów wiele się wyjaśni.

Jacku, jeszcze raz serdecznie dziękuję. O dalszych poczynaniach w U.M. i Wydziale Komunikacji napiszę.

 

Acha, dzięki dla Admina za przeniesienie topic'u do działu SKP.

Jest zdecydowanie lepiej.

Pozdrawiam.

 

Ps. gdyby ktoś był zainteresowany przebiegiem certyfikacji przez TDT z Katowic (jestem pod wrażeniem co do rzetelności, kompetencji, kultury osobistej a jednocześnie uczciwości i bezstronności) na OSKP, to służę informacjom na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arek1962

Również jestem zainteresowany tym podforum odnośnie Stacji Kontroli Pojazdów

prowadzonych przez Warsztaty Szkolne po reinkarnacji nowy twór gospodarczy

( Gospodarstwo Pomocnicze, przypomina mi to dawne kólko rolnicze) z którym

urzędnicy nie bardzo wiedzą co zrobić. Gdyby ktoś wiedzial coś konkretnego,

odnośnie tej formy prowadzenia Stacji proszę o podpowiedź. Pozdrawiam w nowym

2006 Roku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S.K.P-POZNAŃ

opinia prawna na nurtujący was temat-jest na stronie kodowanej PISKP.

 

 

W przypadku pytan i watpliwosci dotyczacych przedstawionej sprawy prosimy o kontakt

z prawnikiem Izby: tel: (022) 811 26 06, mail: prawnik@piskp.pl.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Norbert Jezierski
opinia prawna na nurtujący was temat-jest na stronie kodowanej PISKP.

Kilka słów w skondensowanej formie, zgodnie z zaleceniami Kolegi Prawnika PISKP, poprosimy :mrgreen:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S.K.P-POZNAŃ

obecna sytuacja prawna nie wpływa w żaden sposób na utrate nabytych uprawnień.brak jest podstaw prawnych do pozbawiania takich stacji wykonywania bad.tech .

DZ.U Z 2005 nr 25 poz 209 z póź.zm.- nie ogranicza prawa do uzyskania poświadczenia T.D.T

Istnieja przesłanki do stosowania przez organ administracji normy okreslonej

w art. 155 kpa.,-(chodzi o prawa nabyte i interes społeczny)

Wydana na powyższej podstawie prawnej nowa decyzja powinna zmienic dotychczasowe

zezwolenie uprawniajace stacje do wykonywania badan technicznych pojazdów w punkcie

okreslajacym termin jej ważnosci i okreslac badz nowy termin dopuszczajacy działanie stacji badz

okreslic jej uprawnienie do wykonywania badan bezterminowo, poprzez wykreslenie punktu

dotychczas okreslajacego termin ważnosci zezwolenia lub zastapienie okreslonych w niej terminów

wyrażeniem „bezterminowo”.

 

Tyle w formie skondensowanej HTH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arek1962

Thank yu Candyman każda podpowiedź, jest mile widziana z mojej strony, wychodzę z założenia, kto pyta ten nie błądzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bogusław Maćkowski

Domyślam się, że nie spodoba się Wam artykuł który sobie przypomniałem, gdyż zamyka on drogę jakimkolwiek interpretacją o prawach nabytych.

 

Już 1999r. mówiło się, że stację kontroli pojazdów prowadzi przedsiębiorca, i gdy przeszło to zadanie od wojewody zamiast wydawać przedsiębiorcom wszyscy bez sprawdzania papierów powydawali tym, którzy posiadali zezwolenia wojewody. Niektórzy to nawet bawili się w aneksy starosty do zezwolenia wojewody.

 

Przepisy wprowadzające ustawę o swobodzie działalniości gospodarczej założyły, że przedsiębiorcy (bo tylko tacy już wówczas powinni posiadać zezwolenia starostów) no właśnie przeczytajcie sami: (Dz. U. z 2004r. Nr 173, poz. 1808)

 

Art. 67. Przedsiębiorcy, którzy przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. Nr 173, poz. 1807) nie mieli obowiązku uzyskania wpisu do ewidencji działalności gospodarczej, są obowiązani, w terminie 6 miesięcy od dnia wejścia w życie tej ustawy, złożyć we właściwym organie ewidencyjnym zgłoszenie o dokonanie wpisu do tej ewidencji.

 

Nie ma co ludziom oczu mydlić tylko trzeba szybko przepisy ustawy zmienić i to tej, że szkoły, wordy, gospodarstwa pomocnicze nie muszą uzyskać wpisu albo powstanie pytanie za ile starości nie realizują przepisów ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, ustawy wprowadzającej ustawę o swobodzie działalności gospodarczej i ustawy prawo o ruchu drogowym. Tak naprawdę 3 ustawy określają, że stacje kontroli pojazdów może prowadzić wyłącznie PRZEDSIĘBIORCA a nie w/w czy związki zawodowe i inne organizacje (chyba że są wpisane dop rejestru przedsiębiorców).

 

Parlamentarzyści zrobili tylko 1 wyjątek umocowany ustawowo:

 

Art. 86. 1. Do pojazdów Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu i Straży Granicznej, których dotyczą warunki i tryb rejestracji określone w art. 73 ust. 3, a także do pojazdów Państwowej Straży Pożarnej, mają zastosowanie przepisy art. 83 ust. 1, z zastrzeżeniem ust. 2.

Art. 83. 2. Działalność gospodarcza w zakresie prowadzenia stacji kontroli pojazdów jest działalnością regulowaną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. Nr 173, poz. 1807 i Nr 281, poz. 2777 oraz z 2005 r. Nr 33, poz. 289 i Nr 94, poz. 788) i wymaga uzyskania wpisu do rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów.

 

Oznacza to, że stacje restortowe nie mają obowiązku wpisu do rejestru dzialalności regulowanej a tym samym nie muszą być przedsiębiorcami.

 

Z drugiej strony szkoły nie mają być nastawione na działalność gospodarczą gdyż dotowane są z miasta i wszelki dochód powinien być dochodem miasta, które utrzymuje szkołę a nie samej szkoły.

 

Wnioski nasuwają się same w jakim kierunku poszły przepisy ustawy a wręcz 3 ustaw. Także pisma i opinie to tylko mydlenie oczu. Jedyne wyjście to zmiana przepisów chyba, że ktoś miał cel by przepisy zostały w takim brzmieniu.

 

Zostały ostatnie miesiące, gdyż wspomniany obowiązek uzyskania wpisu do działalności gospodarczej minął w czerwcu 2005r. :|

:|

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal

Panie Bogusławie ,wrescie ktos się stawił po naszej stronie - przecież stacje MON działają

tylko i wyłącznie dla siebie , nie prowadzą żadnej działalności i nie pobierają żadnej kasy

:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Darek :-)
Panie Bogusławie ,wrescie ktos się stawił po naszej stronie - przecież stacje MON działają

tylko i wyłącznie dla siebie , nie prowadzą żadnej działalności i nie pobierają żadnej kasy

:D

 

A wydatki na legalizacje urządzeń mają takie same jak stacje cywilne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr Barczuk

Powstrzymywałem się długo, bo nie chciałem być posądzony o Upierdliwość, ale wkońcu i ja zabiorę głos. Koledzy powiedzcie mi proszę na jaką cholerę w procesie dydaktycznym STACJA KONTROLI POJAZDÓW ??????? Przecież to się kupy nie trzyma, jeśli młodzieniec po maturze chciałby zostać diagnostą to musi i tak 5 lat dymać w warsztacie to na jaki grom mu praktyki w szkole na SKP ?????

Trzeba przyznać uczciwie że SKP w szkole służy do zarabiania pieniędzy a jeśli ma zarabiać pieniadządze to na jednakowych zasadach jak reszta przedsiębiorców !!!!!

 

Co do resortowych stacji to ja jestem, za tym żeby resortowe ponosiły koszty dwa razy większe - bo przecież od pracy stacji resortowych nie zależy tylko bezpieczeństwo ruchu drogowego ale bezpieczeństwo całej RP.

 

Darek - wybacz zebyśmy byli nawet największymi przyjaciółmi i wypili skrzynke wódki mojego pogladu na WP nie zmienię :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal
Co do resortowych stacji to ja jestem, za tym żeby resortowe ponosiły koszty dwa razy większe

 

co kolega ma na myśli -jakie koszty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr Barczuk
A wydatki na legalizacje urządzeń mają takie same jak stacje cywilne.

 

Kolega żalił się, to mówię ze nie ma co żałować grosza na obronność RP :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qharz
(...) Nie ma co ludziom oczu mydlić tylko trzeba szybko przepisy ustawy zmienić i to tej, że szkoły, wordy, gospodarstwa pomocnicze nie muszą uzyskać wpisu albo powstanie pytanie za ile starości nie realizują przepisów ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, ustawy wprowadzającej ustawę o swobodzie działalności gospodarczej i ustawy prawo o ruchu drogowym. Tak naprawdę 3 ustawy określają, że stacje kontroli pojazdów może prowadzić wyłącznie PRZEDSIĘBIORCA a nie w/w czy związki zawodowe i inne organizacje (chyba że są wpisane dop rejestru przedsiębiorców). (...)

 

 

niestety jeszcze jedna "mydlinka" w załączeniu.

 

Panie Bogusławie, czy Wasze Starostwo nie dostało w czerwcu zeszłego roku takiego pisma z Departamentu Transportu Drogowego Ministerstwa Infrastruktury?

 

[ Dodano: 18-01-2006, 14:54 ]

(...) Koledzy powiedzcie mi proszę na jaką cholerę w procesie dydaktycznym STACJA KONTROLI POJAZDÓW ??????? Przecież to się kupy nie trzyma, jeśli młodzieniec po maturze chciałby zostać diagnostą to musi i tak 5 lat dymać w warsztacie to na jaki grom mu praktyki w szkole na SKP ?????

Trzeba przyznać uczciwie że SKP w szkole służy do zarabiania pieniędzy a jeśli ma zarabiać pieniadządze to na jednakowych zasadach jak reszta przedsiębiorców !!!!! (...)

 

Już odpowiadam. Wg. mnie powodów jest kilka:

 

1. "Jeśli młodzieniec po maturze chciałby zostać diagnostą (...) " Dokłądnie tak! . No bo gdzie ma zobaczyć jak nie na praktyce, jak taka praca wygląda i na czym polega? Jak ma się później zdecydować na "dymanie" 5 lat, jak nie będzie wiedział co go czeka? Czy Stażyści Lekarze też mają być niedopuszczeni do pracy zarobkowej w w szpitalu, bo i tak zeby mieli później dyplom muszą "dymać" jeszcze kilka lat? Przykładów można mnożyć.

 

2. Praktyka zawodowa w warunkach laboratoryjnych (nieprodukcyjnych, nieusługowych, "wirtualnych", pokazowych, prezentacyjnych i.t.p.) jest NIEEFEKTYWNA!!! Nie ma co się łudzić: Jak młodzieniec nie będzie w czasie praktyki miał do czynienia z żywym klientem, z samochodem "z ulicy", to nie wyszkolimy dobrego mechanika. Ponadto cykl kształcenia obejmuje baaaaaardzo szerokie spektrum branżowe: naprawę, obsługę, DIAGNOSTYKĘ, KONTROLĘ, BADANIA, pojazdów samochodowych. Gdzie jak nie na Stacji Kontroli Pojazdów ma się nauczyć tych trzech ostatnich? Stworzyć laboratoryjne SKP? Stać nas w Polsce na to? Z jakimi ( albo sensowniej byłoby zapytać z iloma?) samochodami miałby wówczas do czynienia w czasie kształcenia?

 

3. Przyznaję Piotr CAŁKIEM UCZCIWIE, że SKP w szkole służą RÓWNIEŻ do zarabiania pieniędzy!

"A jeśli ma zarabiać pieniadządze to na jednakowych zasadach jak reszta przedsiębiorców !!!!! "

Tak!!! Jestem za!!! Nie oponuję. Tylko.... Co wtedy z Prawem Oświatowym? Co z Konstytucyjną Zasadą obowiązku utrzymania szkół przez państwo? Co z koniecznością oddawania pieniędzy wypracowanych do Organu prowadzącego (w bardzo dużym uproszczeniu mówiąc PIENIĄŻKI ZAROBIONE NIE ZOSTAJĄ W SZKOLE, ALE TRZEBA JE ODPROWADZAĆ DO KASY ORGANU PROWADZĄCEGO I DOPIERO UZYSKAĆ ZGODĘ CZY MOŻNA I W JAKIEJ ILOŚCI ZAINWESTOWAĆ JE W SZKOŁE LUB W WARSZTATY).

Tak naprawdę to nie jest problem, żeby Ustawa PoRD zezwalała "nieprzedsiębiorcom" prowadzić SKP, ale aby szkoły mogły zgodnie z prawem (niektóre Starostwa z rozpedu już to zrobiły) uzyskać wpis do KRS.

 

4. Na koniec. Ja rozumiem, że wielu właścicieli SKP chce aby zasady prowadzenia ich były dla wszystkich równe (czytaj w pełni liberalne), ale.... Czy chcielibysmy płacić większe podatki, aby Państwo dokładało do szkół zawodowych? Czy chcielibyśmy, aby szkoły były płatne, bo nie mogły by same zarabiać? Czy chcielibyśmy aby równość tak naprawdę sprowadzała się do rządów pieniądza?

Być może to zbyt patetyczne. Być może "pachnące" państwem socjalistycznym (czytaj opiekuńczym). Jednak tak naprawdę uważam, że jeżeli jest mozliwość, aby szkoła miała choć minimalną mozliwość zarabiania na równych (fikcja, bo przecież w niej są dopiero uczniowie a nie pracownicy) warunkach, to nie należy jej pozbawiać tej możliwości, bo nas (państwa, obywateli, gospodarki itp) na to nie stać.

 

Pozdrawiam

str2.thumb.jpg.9944add57569a46608ca50fdfb88786a.jpg

str1.thumb.jpg.f7a6302bb1276d4f25d137ca7ff2b42d.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arek1962

Popieram wypowiedź kolegi, z finansami w naszej szkole jest tak samo.Co do uczniów

odbywających zajęcia praktyczne na stacji kontroli pojazdów również się zgadzam,jak

uczeń nie doświadczy tego na wlasnej skórze, nie ubrudzi się, nic nie będzie umial.

Sama ,, mowa trawa " nie wystarczy . :?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj

Panowie koledzy. Możecie się na mnie dąsać ale ja uważam swoje...

Praktyka na skp niczego nie wnosi. Przyszły diagnosta musi zacząć od warsztatu. Każdy diagnosta wskazując klientowi usterkę (mechaniczną, nie mówię o elektronice, gdzie trzeba dużo wiedzy i lata praktyki) powinien umieć ją usunąć. Idąc tym tropem dojdziemy do momentu, że diagnosta będzie od wskazywania braków, a nie będzie miał wiedzy praktycznej odnośnie samochodów. Tak być nie może, bo widząc luz w zawieszeniu powinniśmy wskazać jego źródło a tego nauczymy się tylko na warsztacie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bogusław Maćkowski
Panie Bogusławie, czy Wasze Starostwo nie dostało w czerwcu zeszłego roku takiego pisma z Departamentu Transportu Drogowego Ministerstwa Infrastruktury?

 

Panie "qharz" mam nie tylko tę interpretacje z czasów ówczesnego rządu ale zapewnienia Ministra Pacy, Ministra Edukacji, kilku posłów. Ich już nie ma i tego rządu.

 

Bardzo proszę, że byście przeczytali drugą stronę. W jednym zdaniu napisano, że szkoły mogą prowadzić stacje, a w drugima zdaniu napisano, że przepisy obecnie nie pozwalają na to i należy je znowelizować.

 

Na skanie nie widać daty pisma i jego stanu prawnego no to przytaczam: zeskanowane pismo wydano: 14.02.2005r. A zapewnienia posłów mam z 10.01.2005r. a Minister Gospodarki i Pracy Jerzy Hausner napisał do ówczesnego Marszałka sejmu, że widzi również potrzebę by szkoły prowadziły stację kontroli pojazdów i zwrócił się do Ministra Infrastruktury o podjęcie inicjatywy umożliwiającej szkołom prowadzenie stacji. Pismo datowane jest na 10.12.2004r. Pisma senatorów są z dnia 10.01.2005r. Od tego czasu przepisy nie uległy zmianie.

 

Moi drodzy pism i interpretacji mam mnóstwo. Wszystkie one mówią jednoznacznie, że obecne przepisy pozwalają szkołom prowadzić SKP ALE przepisy muszą ulec zmianie by szkoły mogły prowadzić SKP.

 

Dobre nie.

 

Art. 67 określił ile nie przedsiębiorcy mają czasu na uzyskanie nr KRS.

 

Art. 67. Przedsiębiorcy, którzy przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. Nr 173, poz. 1807) nie mieli obowiązku uzyskania wpisu do ewidencji działalności gospodarczej, są obowiązani, w terminie 6 miesięcy od dnia wejścia w życie tej ustawy, złożyć we właściwym organie ewidencyjnym zgłoszenie o dokonanie wpisu do tej ewidencji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Darek :-)

 

Darek - wybacz zebyśmy byli nawet największymi przyjaciółmi i wypili skrzynke wódki mojego pogladu na WP nie zmienię :)

 

Trzymam Cię za słowo odnośnie skrzynki wódki. A tematy napewno zgoła nie będą dotyczyły SKP i WP. Jest tyle przecież innych ciekawszych tematów. Nie prawdaż :lol:

 

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qharz

Informacja z Departamentu Transportu MTiB jako odpowiedź na pytanie:

Czy w związku z opublikowaniem do społecznej konsultacji projektu nowego rozporządzenia dot. SKP i nie uregulowaniem w tymże projekcie statusu Warsztatów Szkolnych, istnieją jakieś uregulowania prawne lub postępują prace legislacyjne w tym zakresie?

usłyszeliśmy:

Tak, prace postępują. Na dzień dzisiejszy nadal obowiązującą jest wykładnia Dyektora Departamentu Transportu z lutego 2005. Wy przecież nie jesteście przedsiębiorstwem i was nie dotyczą obowiązujące przepisy bo one są dla przedsiębiorców którzy już prowadzą Stacje i tych podmiotów, którzy chcą je prowadzić. I właściwie w czym jest problem?

 

Z kim zatem rozmawiać?

 

Nie jest normalnie ....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Norbert Jezierski
Nie jest normalnie ....

 

I to niech posłuży za cały komentarz ... :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.