nunus_1972 Napisano 6 Kwiecień 2015 Share Napisano 6 Kwiecień 2015 położyć nacisk na spaliny podczas badania i problem sam się rozwiąże A jakiś realny sposób na to Obligatoryjnie wydruk z pomiaru składu mieszanki do każdego badania technicznego i po temacie. Wtedy analizatory nie będą wdychały tylko powietrza atmosferycznego na stacji kontroli pojazdów i wzorcowanie co 6 m-cy będzie miało sens Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 6 Kwiecień 2015 Share Napisano 6 Kwiecień 2015 Za kilka - kilkanaście lat problem sam zniknie wraz z rozwojem ogniw fotowoltaicznych i napędów elektrycznych. ( o ile lobby paliwowe nie zablokuje - jak do tej pory to robiło ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 7 Kwiecień 2015 Share Napisano 7 Kwiecień 2015 jak do tej pory to robiło i robi nadal ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 7 Kwiecień 2015 Share Napisano 7 Kwiecień 2015 Wprowadzanie norm ekologicznych w samej Europie raczej mija się z celem, podczas gdy w Azji, Afryce czy Ameryce maja to gdzieś. Do tego jak Psuj zauważył erupcje wulkanów skutecznie niweczą całe ECO oszczędności. Realnie podchodząc do zagadnienia to wymyślanie norm ekologicznych to w dużej mierze chwyt marketingowy wspomagający rozwój przemysłu i zwiększający zatrudnienie w swerze motoryzacji. Jak działa ekologia postaram się opisać na przykładzie Peugeota Boxera, który jak wchodził do produkcji w połowie lat '90 to miał silnik 2,5TD ze zwykłą pompą rotacyjną bez żadnej elektroniki i spalał 8-9l ON/100km i w żaden sposób czy to przez szybka jazdę czy poprzez przeładowywanie pojazdu nie dało się "przeskoczyć" zużycie 9l/100km. Kolejne generacje pojazdu miały silniki coraz bardziej ECO, bo wprowadzono wtrysk coman-rail filtry cząstek stałych, recylkulacje spalin i inne wynalazki ale zuzycie paliwa wzrosło do 10 l/100km przy spokojnej jeździe do 12 a nawet 15l przy dynamicznej jeździe z załadowanym w pełni pojazdem. Gdzie tu ekologia, skoro zużycie paliwa wzrosło prawie o 50 % nie wspominając o drastycznym wzroście kosztów napraw takiego pojazdu. To fakt, że umisja sadzy, tlenków zaotu i węglowodorów została obniżona ale nastąpiło to w wyniku bardzo dużego wzrostu zużycia paliwa. Montując do tego pojazdu silnik coman-rail ale bez żadnych wynalazków redukujących ewmisje zanieczyszczeń a stawiając za priorytet zużycie paliwa dało by się pewnie zredukować zużycie paliwa do 7-8 l/100km i to moim zdaniem było by najbardziej ECO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 7 Kwiecień 2015 Autor Share Napisano 7 Kwiecień 2015 Wystarczy przełamać mocne lobby i położyć nacisk na spaliny podczas badania i problem sam się rozwiąże Nie w tym leży problem! Stare diesle produkują zbyt dużo sadzy i tlenków NOX nawet gdy spełniają obowiązującą ich normę. [ Dodano: 07-04-2015, 10:54 ] Wprowadzanie norm ekologicznych w samej Europie raczej mija się z celem, podczas gdy w Azji, Afryce czy Ameryce maja to gdzieś. Nie tak bardzo chodzi o globalny bilans tego zatrucia. Chodzi o unikanie kumulowania się sadzy z diesli w rejonach miast gdzie przebywa dużo osób, np. centra miast. Co do przykładu większego zużycia paliwa przez ekologicznego diesla, to się zgadza dla pojazdów z systemem EGR i DPF. Jednak dla pojazdów wyposażonych w system SCR czyli adblue jest ono niższe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 7 Kwiecień 2015 Share Napisano 7 Kwiecień 2015 dla pojazdów wyposażonych w system SCR czyli adblue jest ono niższe Ale za to zakup dodatku adBlue generuje dodatkowe koszty Chodzi o unikanie kumulowania się sadzy z diesli w rejonach miast gdzie przebywa dużo osób, np. centra miast. Praktyka dowodzi, że w centrach miast największymi trucicielami są autobusy i ich wymiana na nowsze wersje z SCR-em dała by już znacząca poprawę w jakości powietrza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 7 Kwiecień 2015 Share Napisano 7 Kwiecień 2015 Praktyka dowodzi, że w centrach miast największymi trucicielami są autobusyZależy od kogo ta "praktyka" wychodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 7 Kwiecień 2015 Share Napisano 7 Kwiecień 2015 Stare diesle produkują zbyt dużo sadzy i tlenków NOX Za to wtryskiwanie oleju napędowego do DPF-a lub zwiększanie dawki paliwa, tak aby silnik nie przepalił wszystkiego i wypalanie sadzy o syfu w filtrze jest baaardzo ekologiczne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 7 Kwiecień 2015 Share Napisano 7 Kwiecień 2015 Stare diesle produkują zbyt dużo sadzy i tlenków NOX A domowe piece CO to nie ? Zwłaszcza jak ludzie palą tym co mają pod ręką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 7 Kwiecień 2015 Autor Share Napisano 7 Kwiecień 2015 Za to wtryskiwanie oleju napędowego do DPF-a lub zwiększanie dawki paliwa, tak aby silnik nie przepalił wszystkiego i wypalanie sadzy o syfu w filtrze jest baaardzo ekologiczne... Tak, jest to ekologiczne, bo całe to spalanie odbywa się bez wydzielania cząstek sadzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 7 Kwiecień 2015 Share Napisano 7 Kwiecień 2015 No teraz żeś dał czadu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 7 Kwiecień 2015 Autor Share Napisano 7 Kwiecień 2015 Mogłeś napisać; "nie przesadzaj" bo czad to nie sadza, tylko czyste CO... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunus_1972 Napisano 8 Kwiecień 2015 Share Napisano 8 Kwiecień 2015 Stare diesle produkują zbyt dużo sadzy i tlenków NOX A domowe piece CO to nie ? Zwłaszcza jak ludzie palą tym co mają pod ręką. Koledzy po fachu. Przepraszam. Temat był spalin w pojazdach a dyskusja zjeżdża na boczny tor i robi się technika ogrzewania "CO" w domowych gospodarstwach. Heh. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zdz Napisano 8 Kwiecień 2015 Share Napisano 8 Kwiecień 2015 ja uważam że najbardziej ekologiczne są DIESLE ale te z ok 2000r. paliły najmniej, robią duże przebiegi i są mało awaryjne niestety czasami kopcą (najczęściej w trasie przy ostrym przyspieszaniu- co to ma wspólnego z zapchanym centrum miast?) jeden autobus komunikacji miejskiej i tak wydala więcej sadzy niż kilka takich "starych" diesli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 8 Kwiecień 2015 Share Napisano 8 Kwiecień 2015 Wszyscy żeście się na tą sadzę uparli... mniej szkodliwa niż CO jest, toż to praktycznie prawie sam węgiel... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 8 Kwiecień 2015 Share Napisano 8 Kwiecień 2015 Problem polega na tym, że cząsteczki sadzy są tak niewielkie, że pozostają w płucach, choć nie ulega wątpliwości, że dużo groźniejsze są węglowodory aromatyczne powstające w wyniku niecałkowitego spalania bo te bez wątpienia są rakotwórcze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 8 Kwiecień 2015 Share Napisano 8 Kwiecień 2015 Węgiel jest w każdym z nas ... 4. Średnio ciało ludzkie zawiera wystarczającą ilość: siarki, aby zabić wszystkie pchły na średniej wielkości psie, węgla do wykonania 900 ołówków, tłuszczu do wykonania 7 kostek mydła, fosforu do zrobienia 2 200 główek zapałek oraz wystarczającą ilość wody do napełnienia dwóch, 20 litrowych kanistrów 34. Ludzkie ciało zawiera wystarczającą ilość żelaza do wykonania małego gwoździa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 8 Kwiecień 2015 Share Napisano 8 Kwiecień 2015 .... Koledzy po fachu. Przepraszam. Temat był spalin w pojazdach a dyskusja zjeżdża na boczny tor i robi się technika ogrzewania "CO" w domowych gospodarstwach. Heh. Temat był i jest - "Zielone strefy także w polskich miastach" - natomiast dyskusja była o spalinach pojazdów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 8 Kwiecień 2015 Share Napisano 8 Kwiecień 2015 "Zielone strefy także w polskich miastach" - natomiast dyskusja była o spalinach pojazdów. ale to się łączy z sobą Prosty sposób na filtr cząstek stałych DPF Do Sejmu wpłynął projekt zmian w ustawie Prawo ochrony środowiska, który zakłada ograniczenie wjazdu do centrów miast pojazdów niespełniających norm emisji spalin. W projekcie nie sprecyzowano pojazdów, których zakaz ten będzie dotyczyć. W uzasadnieniu autorzy wymieniają normę emisji spalin Euro 3 (obowiązującą od 2000 roku) oraz podkreślają fakt częstej praktyki usuwania filtrów cząstek stałych (ang. DPF, fr. FAP) przez właścicieli pojazdów z silnikami wysokoprężnymi. - Filtr cząstek stałych DPF/FAP to cześć układu wydechowego, który powszechnie został wprowadzony w 2001 roku w Citroenie C5 – mówi Rafał Kobza, starszy specjalista ds. szkoleń w firmie Liqui Moly. - Jego zadaniem jest zatrzymywanie szkodliwych dla ekosystemu cząsteczek sadzy oraz ich utlenienie w chwili, gdy zaistnieją do tego optymalne warunki. Dzieje się tak z uwagi na konieczność systematycznego czyszczenia filtra DPF, co zwiąże się z wizytą w serwisie. Zignorowanie tej czynności może doprowadzić do poważnej awarii i bardzo kosztownej naprawy. Usunięcie filtra DPF pogarsza też emisję spalin samochodu, co przy weryfikacji podczas badania technicznego może skutkować wydaniem zakazu wjazdu do centrów miast (projekt zakłada m.in. naklejki wydawane przez diagnostów). Dziś wykonania takich czynności może podjąć się każdy warsztat. Producenci chemii samochodowej przygotowali do tego specjalne zestawy czyszczące. Firma Liqui Moly oferuje taki komplet w linii Pro-Line. Składa się on zarówno z płynu do oczyszczania filtra DPF (5169) i płynu do płukania DPF (5171) oraz pistoletu do czyszczenia (7946) i sondy z zestawem pięciu ruchomych końcówek (7945). - Proces czyszczenia filtra cząstek stałych metodą Liqui Moly jest bardzo prosty i zajmuje około godziny – dodaje Rafał Kobza. Sejm zajmie się projektem zmian w ustawie w najbliższych tygodniach. Jak zakładają autorzy, wejdą one w życie pod koniec tego roku. http://www.warsztat.pl/news/5400-prosty_sposob_na_filtr_czastek_stalych_dpf#.VSVPFpMaBpk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 8 Kwiecień 2015 Autor Share Napisano 8 Kwiecień 2015 to praktycznie prawie sam węgiel... dużo groźniejsze są węglowodory aromatyczne powstające w wyniku niecałkowitego spalania bo te bez wątpienia są rakotwórcze. A najgroźniejsze jest połączenie jednego z drugim! Czysty węgiel /czyli sadza/ nasącza się rakotwórczymi węglowodorami i jest wdychana do płuc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 9 Kwiecień 2015 Share Napisano 9 Kwiecień 2015 i jest wdychana do płuc Żyć jest bardzo niezdrowo - kto żyje ten umiera... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 9 Kwiecień 2015 Share Napisano 9 Kwiecień 2015 Psuj, Ty się nie śmiej bo problem jest meeega. W Krakowie w okresie grzewczym na porządku dziennym są zapalenia płuc u dzieci. Coś czego nie było kilkanaście lat temu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 9 Kwiecień 2015 Share Napisano 9 Kwiecień 2015 Na porządku dziennym u dzieci jest siedzenie przed ekranem....... Coś czego nie było kilkanaście lat temu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 9 Kwiecień 2015 Autor Share Napisano 9 Kwiecień 2015 Jeżeli już odwołujemy się do pamięci, to przypomnę, że kiedyś powszechnie w okładzinach ciernych pojazdów stosowano azbest. Kiedy potwierdzono, że jest on rakotwórczy , dokonano pomiarów stężenia azbestu właśnie centrach miast i okazało się, że jego stężenie jest tam zbyt wysokie. Poskutkowało to tym, że azbest został zakazany i całkowicie wycofany ze skladu okładzin ciernych, pomimo, że jego właściwości były o wiele lepsze i tańsze niż stosowane dziś materiały. I nie było nt temat żadnej publicznej dyskusji czy się taka zmiana komuś podoba czy nie i jej wprowadzenie było niezależne od opinii publicznej. Sytuacja dotycząca sadzy wytwarzanej przez silniki diesla jest podobna do tej z azbestem i zakończy się podobnym rozstrzygnięciem Silniki te wytwarzają najbardziej rakotwórczy produkt, czyli nie samą sadzę ale sadzę nasączoną węglowodorami aromatycznymi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zdz Napisano 9 Kwiecień 2015 Share Napisano 9 Kwiecień 2015 ja zabroniłbym dieslom wjeżdżać na autostrady a nie do miast Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.