Skocz do zawartości

hak w pojeździe powyżej 3,5t przepisy


LOKER00

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam małego gwoździa a mianowicie, na pierwszy przegląd w kraju przyjechał mi

MAN TGM 12.250 4x2 BL

dmc 11990kg

dmc zespołu 29970kg

(dane z tabliczki znamionowej)

jaka powinna być masa przyczepy z hamulcem?

 

29970 - 11990 = 17980kg

11990 x 1,4 = 16786kg

 

sam zgłupiałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29970 - 11990 = 17980kg

To jest poprawna odpowiedź. Masy przyczep to MMC i mogą one przybierać większe wartości od mas administracyjnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29970 - 11990 = 17980kg

To jest poprawna odpowiedź. Masy przyczep to MMC i mogą one przybierać większe wartości od mas administracyjnych.

 

co to MMC ?

 

Dzwoniłem do kolegi po fachu i on powiedział mi że w pojazdach powyżej 3,5t jest przepis który mówi że maksymalna masa przyczepy nie może być większa niż DMC pojazdu x 1,40 (40% masy więcej) znalazłem na forum coś takiego, ale to chyba nie to???

 

 

 

Art. 62. 1. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciagnietej przez:

1) ......

2) samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t - nie może

przekraczać rzeczywistej masy całkowitej tego samochodu powiekszonej o 40 %;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LOKER00, Już wiesz na czym polega różnica?

Cytowany art. 62 odnosi się do masy rzeczywistej a masy przyczep podawane są jako masy maksymalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co to MMC ?

61) (17) maksymalna masa całkowita - największą masę pojazdu obciążonego osobami i ładunkiem, określoną przez producenta pojazdu;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest przepis który mówi że maksymalna masa przyczepy nie może być większa niż DMC pojazdu x 1,40

 

 

Art. 62. 1. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciagnietej przez:

1) ......

2) samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t - nie może

przekraczać rzeczywistej masy całkowitej tego samochodu powiekszonej o 40 %;

 

Rzeczywista masa to nie maksymalna masa.

 

Czyli tak jak już napisał danielg359 w DR mamy MMC czyli maksymalną masę całkowitą przyczepy, którą określa producent pojazdu i w tym wypadku jest to 17980 kg

 

Natomist przepis art.62 dotyczy rzeczywistej masy przyczepy w ruchu pojazdu i tu nie może ona przekroczyć rzeczywistej masy całkowitej powiększonej o 40%

 

czyli dla rzeczywistej masy równej DMC tego pojazdu nie może masa przyczepy przekroczyć 11990 x 1,4 = 16786kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29970 - 11990 = 17980kg

To jest poprawna odpowiedź. Masy przyczep to MMC i mogą one przybierać większe wartości od mas administracyjnych.

 

A ja myślę ,że nie.Maksymalną Masę Całkowitą przyczepy należy ustalić na podstawie danych homologacyjnych pojazdu (np.katalog ITS)

Na TZ podane są DMC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na TZ podane są MMC pojazdu oraz zestawu pojazdów określone przez producenta,DMC to mamy w Dzienniku Ustaw.

przyczepy należy ustalić na podstawie danych homologacyjnych pojazdu
a z tym się zgadzam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na TZ podane są MMC pojazdu oraz zestawu pojazdów określone przez producenta,DMC to mamy w Dzienniku Ustaw.

 

§ 2. 1. Tabliczka znamionowa powinna być trwale przymocowana w widocznym i łatwo dostępnym miejscu na części,

która nie daje się łatwo usunąć lub wymienić. Powinna ona podawać w sposób czytelny i nieścieralny informacje w następującej

kolejności:

 

4) dopuszczalna masa całkowita pojazdu, a w przypadku motocykli i motorowerów zamiast dopuszczalnej masy całkowitej

poziom hałasu zewnętrznego na postoju w dB (A) przy prędkości obrotowej wyrażonej w obr/min;

5) dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów w przypadku pojazdu samochodowego przeznaczonego do ciągnięcia

przyczepy

 

8) jeżeli wartości maksymalne mas i obciążeń są większe niż dopuszczalne, to należy podawać również te wartości; dane

powinny być wówczas podane w dwóch kolumnach: dopuszczalne – po lewej i maksymalne – po prawej stronie;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na TZ podane są DMC.

No to fajna DMC przyczepy wychodzi z tej tabliczki dla tego pojazdu.... :x

 

Maksymalną Masę Całkowitą przyczepy należy ustalić na podstawie danych homologacyjnych pojazdu (np.katalog ITS)

I klient już leci po wyciąg z homo... 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to fajna DMC przyczepy wychodzi z tej tabliczki dla tego pojazdu.... :x

A czemu ma wychodzić DMC przyczepy? My ustalamy MMC przyczepy jaką pojazd może uciągnąć.Z tabliczki to kierowca ma wiedzieć,że "zespół" (pojazd i przyczepa) nie może przekroczyć 29970kg.

Czyli zastosować się do:

3. W przypadku pojazdu uczestniczącego w ruchu drogowym podstawą sprawdzenia wymagań, o których mowa w ust. 1 i 2,

wartości rzeczywiste wymienionych mas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czemu ma wychodzić DMC przyczepy? My ustalamy MMC przyczepy jaką pojazd może uciągnąć.Z tabliczki to kierowca ma wiedzieć,że "zespół" (pojazd i przyczepa) nie może przekroczyć 29970kg.

No to moze inaczej... :)

Czyli na TZ jest to DMC zespołu pojazdów?

No to dziwne, że jest ono spełnione, dla przyczepy o masie przekraczającej ograniczenie do 40% masy pojazdu... 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sugerujesz błąd na TZ czy niezgodność rozporządzenia z ustawą? :P

Niezgodność ?, zbyt delikatnie to nazwałeś ,,,

 

[ Dodano: 10-03-2015, 08:54 ]

Bo jeśli ;

Dopuszczalna, ma być administracyjną a,

Maksymalna, techniczną ,

To dlaczego niby producent na TZ ma ustalać masy dopuszczalne w danym kraju ???

Paranoja,

Zmniejszyć ilość przepisów to Im się w głowach mniej przewracać będzie ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29970 - 11990 = 17980kg

To jest poprawna odpowiedź. Masy przyczep to MMC i mogą one przybierać większe wartości od mas administracyjnych.

 

A ja myślę ,że nie.Maksymalną Masę Całkowitą przyczepy należy ustalić na podstawie danych homologacyjnych pojazdu (np.katalog ITS)

Na TZ podane są DMC.

Literalnie masz racje, że wartość tą należało by z katalogu lub homo odczytać. Choć dla dużych ciężarówek ustalenie masy przyczepy przez odejmowanie mas z TZ okaże sie raczej zgodne z homo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle razy było wałkowane... Masy przyczep ustala producent pojazdu. Diagnosta może je wziąć z katalogu lub homo. Koniec i kropka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.