Skocz do zawartości
Pomóżmy Panu Grzegorzowi odbudować dom po tragicznej powodzi! ×

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Pytanie za 100 punktów.

Co jest potrzebne do rejestracji u nas w kraju.

Pojazd jest nowy, zakupiony w salonie w unii (konkretnie Niemcy).

Jeśli bym mógł poprosić z paragrafem, to nie będę musiał ryć całego rozporządzenia.

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Napisano

PoRD

Art. 72. 1. Rejestracji dokonuje się na podstawie:

1) dowodu własności pojazdu lub dokumentu potwierdzającego powierzenie pojazdu, o którym mowa w art. 73 ust. 5;

2) karty pojazdu, jeżeli była wydana;

3) wyciągu ze świadectwa homologacji albo odpisu decyzji zwalniającej pojazd z homologacji, jeżeli są wymagane;

4)146) zaświadczenia o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu, jeżeli jest wymagane albo dowodu rejestracyjnego pojazdu lub innego dokumentu wydanego przez właściwy organ państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederację Szwajcarską lub państwo członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, potwierdzającego wykonanie oraz termin ważności badania technicznego;

5) dowodu rejestracyjnego, jeżeli pojazd był zarejestrowany;

6)147) dowodu odprawy celnej przywozowej, jeżeli pojazd został sprowadzony z terytorium państwa niebędącego państwem członkowskim Unii Europejskiej i jest rejestrowany po raz pierwszy;

6a)148) dokumentu potwierdzającego zapłatę akcyzy na terytorium kraju albo dokumentu potwierdzającego brak obowiązku zapłaty akcyzy na terytorium kraju albo zaświadczenia stwierdzającego zwolnienie od akcyzy, w rozumieniu przepisów o podatku akcyzowym, jeżeli samochód osobowy lub pojazd rodzaju „samochodowy inny”, podrodzaj „cztero-kołowiec” (kategoria homologacyjna L7e) lub podrodzaj „czterokołowiec lekki” (kategoria homologacyjna L6e) został sprowadzony z terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej i jest rejestrowany po raz pierwszy;

7) (uchylony);

8 ) zaświadczenia wydanego przez właściwy organ potwierdzający:

a) uiszczenie podatku od towarów i usług od pojazdów sprowadzanych z państw członkowskich Unii Europejskiej lub

b) brak obowiązku, o którym mowa w lit. a

– jeżeli sprowadzany pojazd jest rejestrowany po raz pierwszy, z zastrzeżeniem ust. 1a;

9) dowodu wpłaty, o którym mowa w art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji, lub oświadczenia o podleganiu obowiązkowi zapewniania sieci zbierania pojazdów, o którym mowa w art. 11 ust. 4 tej ustawy, albo faktury zawierającej takie oświadczenie, jeżeli pojazd jest rejestrowany po raz pierwszy.

1a.149) W przypadku gdy sprowadzany pojazd jest przedmiotem dostawy dokonanej przez podatnika podatku od towarów i usług na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przed dokonaniem pierwszej rejestracji na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zaświadczenie:

1) o którym mowa w ust. 1 pkt 8 lit. a, może być zastąpione fakturą z wyszczególnioną kwotą podatku od towarów i usług potwierdzającą dokonanie tej dostawy przez tego podatnika,

2) o którym mowa w ust. 1 pkt 8 lit. b, może być zastąpione fakturą dokumentującą czynności, których podstawą opodatkowania jest marża, potwierdzającą dokonanie tej dostawy przez tego podatnika

– pod warunkiem że odprzedaż pojazdów stanowi przedmiot działalności tego podatnika.

 

chyba tyle ... :D

Wszystkie drogi prowadzą do . . .

... trumny

Napisano
Warszawa, dnia 5 listopada 2014 r. Poz. 1522

OBWIESZCZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY I ROZWOJU z dnia 11 lipca 2014 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów

Rozdział 2

Rejestracja pojazdów

§ 2. 6. W przypadku zgłoszenia do pierwszej rejestracji na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej nowego pojazdu do wniosku o rejestrację dołącza się jeden z dokumentów, o których mowa w art. 72 ust. 1 pkt 3 ustawy.

Art. 72 ust. 1 pkt 3:

3) świadectwa zgodności WE albo świadectwa zgodności wraz z oświadczeniem zawierającym dane i informacje o pojeździe niezbędne do rejestracji i ewidencji pojazdu, dopuszczenia jednostkowego pojazdu, decyzji o uznaniu dopuszczenia jednostkowego pojazdu albo świadectwa dopuszczenia indywidualnego WE pojazdu – jeżeli są wymagane;

Warszawa, dnia 5 listopada 2014 r. Poz. 1522

OBWIESZCZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY I ROZWOJU z dnia 11 lipca 2014 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów

Rozdział 2

Rejestracja pojazdów

§ 3. 1. W przypadku zgłoszenia do:

1) pierwszej rejestracji na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej pojazdu sprowadzonego z zagranicy jego właściciel dołącza do wniosku o rejestrację, z zastrzeżeniem ust. 2–7, odpowiednie dokumenty, o których mowa w art. 72 ust. 1 pkt 1–9 ustawy;

Art. 72 ust. 1 pkt 1-9: bez sensu kopiować...
Napisano

No ok. A teraz pytanie dodatkowe - co jeśli w COC czegoś brakuje?

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Napisano

U nas Leasing sprowadzał nówki z zagranicy. W każdym razie faktura była wystawiona na towarzystwo leasingowe jako na właściciela. Mieli porobione te wszystkie tlumaczenia, opłaty, akcyzy, recyklingi, ale żadnego nie zarejestrowali na stałe bez badania dodatkowego.

Zawsze rozbijało się o PC i na SKP ustalić niezbędne dane. Prawdopodobnie szło o brak tak zwanej karty informacyjnej (oświadczenia) producenta do celów rejestracyjnych.

Nawet jak posiadali papiery od dealerów/przedstawicieli potwierdzające na przykład rok to i tak bez zaświadczenia ze stacji się nie obeszło.

Art. 72 ust. 1 pkt 3: 

3) świadectwa zgodności WE albo świadectwa zgodności wraz z oświadczeniem zawierającym dane i informacje o pojeździe niezbędne do rejestracji i ewidencji pojazdu, dopuszczenia jednostkowego pojazdu, decyzji o uznaniu dopuszczenia jednostkowego pojazdu albo świadectwa dopuszczenia indywidualnego WE pojazdu – jeżeli są wymagane;

Skoro punk 3 jest niespełniony - mamy niżej punkt 4:
4) zaświadczenia o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu, jeżeli jest wymagane albo dowodu rejestracyjnego pojazdu lub innego dokumentu wydanego przez właściwy organ państwa członkowskiego, potwierdzającego wykonanie oraz termin ważności badania technicznego;
I kółko się zamknęło.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

(Polecam wczytać się w „pozytywny wynik” tym wszystkim, którzy wiadomo co z zaświadczeń wykreślają, a raczej nie wiadomo.)

Napisano

Jak badanie było w celu ustalenia danych to termin powinien być wyznaczony na 3 lata.

Napisano

A o co Psuj zapytał? :/

Mowa jest o zarejestrowaniu pojazdu nowego sprowdzonego z Niemiec na podstawie Certyfikatu Zgodności, który jakieś braki nosi. Ten ów certyfikat braki nosi. Nie ma wszystkich wymaganych danych.

Więc skąd nagle i po co nagle wyskoczył termin badania!

Jak nawet nie padło wcześniej, nie napisano, nie wiadomo o jaki pojazd/samochód chodzi w zgłoszonym problemie.

Napisano

Liczę na wypowiedzi Olgi i Michała jeszcze :)

 

Pojazd jest nowy, kupiony w salonie, jest faktura (i tłumaczenie), jest częściowo czysty brief (i tłumaczenie), jest COC (i tłumaczenie), nie ma oświadczenia producenta o danych do rejestracji.

 

W COC jest masa pojazdu gotowego do jazdy, nie ma masy własnej. WK nie chce zarejestrować. Zrobiłem ustalenie danych na wniosek posiadacza (tablic brak, UI, wynik N, ale przy dodatkowym ustalenie danych to bez znaczenia) i czekam do poniedziałku. Zapewne w poniedziałek będę miał rozmowę z WK i chcę się merytorycznie przygotować.

 

Aha - w katalogu ITS jeszcze nie ma tego pojazdu.

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Napisano

Spotkałem się z czymś takim, ale nie "wnikałem" w temat.

Chodzi o homologacje i prawa sprzedaży przez "dilerów".

Proszę traktować moją wypowiedz jako plotkę.

Wiem, że łatwiej jest zarejestrować na jeden dzień np. w Niemczech i później zarejestrować w Polsce.

Chodzi prawdopodobnie o te oświadczenie producenta, które jest ujęte w przepisach i nie ważne, że ty ustalasz te dane, bo one mają przyjść z homologacją od sprzedającego.

Jednakże jeżeli pojazd został zakupiony (nowy nierejestrowany) w innym kraju niż nasz, to żaden krajowy dealer takiego oświadczenia nie wystawi, a zagraniczny tym bardziej.

Koło się zamknęło - jest to lobby producentów i sprzedających, żebyś kupował pojazdy nowe w kraju.

Koniec plotki.

 

Jeżeli ktoś wie dokładnie o co chodzi to niech napisze konkrety.

Ja wiem, że chodzi o demokrację i pojazdy nowe (nierejestrowane) masz kupować w polsce ;)

Napisano
Zrobiłem ustalenie danych na wniosek posiadacza (tablic brak, UI, wynik N, ale przy dodatkowym ustalenie danych to bez znaczenia)

 

Dla mnie by to wystarczyło zamiast oświadczenia o danych, ale pewnie literalnie urząd może upierać się, że ma być "świadectwo zgodności wraz z oświadczeniem zawierającym dane i informacje o pojeździe niezbędne do rejestracji i ewidencji pojazdu".

 

Gdyby importer nie rejestrował na siebie to musiałby jeszcze wydać KP. A gdyby wydał KP to musiałby zapewnić sieć zbierania pojazdów.

Napisano

Oby przy wyniku z badania nie zajął podobnie zatwardziałego stanowiska. :hihi:

Napisano
A teraz pytanie dodatkowe - co jeśli w COC czegoś brakuje?

W COC zawsze czegoś brakuje :D Nie ma roku produkcji, "naszej" masy własnej.

 

Zamiast oświadczenia danych niezbędnych do rejestracji, według mnie, może być dodatkowe badanie techniczne.

 

Spójrzmy na przepis zapodany przez Paprock-a

Art. 72 ust. 1 pkt 3:

3) świadectwa zgodności WE albo świadectwa zgodności wraz z oświadczeniem zawierającym dane i informacje o pojeździe niezbędne do rejestracji i ewidencji pojazdu, dopuszczenia jednostkowego pojazdu, decyzji o uznaniu dopuszczenia jednostkowego pojazdu albo świadectwa dopuszczenia indywidualnego WE pojazdu – jeżeli są wymagane;

 

Czy tam nie jest albo... - albo...?

 

I jest to dla mnie logiczne, bo art. 70s PORD dotyczy naszych producentów. Czy w innych krajach UE też mają wprowadzony obowiązek wydawania takich oświadczeń? Tego nie wiemy przecież. :P

Zresztą po co im takie oświadczenie skoro w DR nie wpisują roku produkcji, a masa pojazdu zawarta w COC nie musi być zmieniana, tak, jak to u nas musi być - ze względu na inną definicję masy pojazdu.

 

Art. 70s. 1. Producent nowych pojazdów jest obowiązany:

1) wystawić:

a) świadectwo zgodności WE albo świadectwo zgodności - do każdego pojazdu, na którego typ wydano odpowiednio świadectwo homologacji typu WE pojazdu albo świadectwo homologacji typu pojazdu, albo

b) świadectwo zgodności - do każdego pojazdu, na którego typ wydano świadectwo homologacji typu wydane na dany typ pojazdu zgodnie z procedurą homologacji typu przez właściwy organ innego niż Rzeczpospolita Polska państwa członkowskiego Unii Europejskiej i uznanego w trybie art. 70j ust. 1 albo art. 70k ust. 1;

2) złożyć oświadczenie zawierające dane i informacje o pojeździe niezbędne do rejestracji i ewidencji pojazdu;

 

Tak ja o tym myślę :D

 

Aha - w katalogu ITS jeszcze nie ma tego pojazdu.

To w ogóle nie jest problemem - WK sam wprowadzi wszystkie dane tego pojazdu.

 

[ Dodano: 21-03-2015, 18:03 ]

Dodam tylko, że w przypadku nowych pojazdów sprowadzonych z zagranicy spotkałam się i z samym świadectwem zgodności WE, i z takowym świadectwem wraz z oświadczeniem o danych... :)

 

[ Dodano: 21-03-2015, 18:14 ]

Zrobiłem ustalenie danych na wniosek posiadacza (tablic brak, UI, wynik N, ale przy dodatkowym ustalenie danych to bez znaczenia)

Czy tak całkiem bez znaczenia? :P

Zwróć uwagę na kolejny cytowany przepis przez Kolegę Paprock-a - ma być "zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu..." :D

Napisano
ma być "zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu..." :D

 

A to można osiągnąć jedynie pobierając PC i tablice tymczasowe lub "niemieckie z żółtym paskiem" ;)

Napisano

No i teraz najprawdopodobniej pan właściciel Tablice z PC pobierze za opłatą na własne życzenie, by czym prędzej wrócić na popraweczkę też za opłatą. Brawo. :roll:

Napisano

Nie widzę takiej potrzeby jest to pojazd nowy a N było za brak tablic .

Napisano

Jeszcze mi się nie przytrafiło, aby z wynikiem negatywnym załatwić w urzędzie coś pozytywnego.

Alle... świat do przodu przecież zmierza.

Napisano

Więc masz teraz możliwość aby Ci się to przytrafiło pierwszy raz .

Napisano

Ale chwileczkę, Panowie, czy my tu rozmawiamy o tym, jak byłoby idealnie, czy o tym, jak mówią przepisy?

 

Jest napisane, że wynik badania jakiegokolwiek potrzebnego do rejestracji ma być pozytywny? Jest.

Więc nieważne z jakiego powodu on jest taki.

Napisano

Z całym szacunkiem dla Ciebie pozostaje przy swoim zdaniu :) w tym przypadku N jest bez znaczenia

Napisano
Zrobiłem ustalenie danych na wniosek posiadacza (tablic brak, UI, wynik N, ale przy dodatkowym ustalenie danych to bez znaczenia)

Czy tak całkiem bez znaczenia? :P

Zwróć uwagę na kolejny cytowany przepis przez Kolegę Paprock-a - ma być "zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu..." :D

 

Według mnie tu mamy kolejny błąd w rozporządzeniu.Jak znowelizowano dz.u.poz 996 zapomnieli znowelizować też dz.u dotyczący rejestracji.Kiedyś tylko badanie okresowe kończyło się wynikiem.Teraz każde.

Bo czytając literalnie ten zapis w takiej formie:

"Cytat:

4) zaświadczenia o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu, jeżeli jest wymagane albo dowodu rejestracyjnego pojazdu lub innego dokumentu wydanego przez właściwy organ państwa członkowskiego, potwierdzającego wykonanie oraz termin ważności badania technicznego;"

 

wynika z niego,że każde badanie techniczne (nawet dodatkowe) musi mieć wynik i ważność (termin) :?

Napisano
Nie widzę takiej potrzeby jest to pojazd nowy a N było za brak tablic .
- ale ten przepis nie rozróżnia pojazdów starych od nowych, krzywych od prostych, żółtych od czerownych.

Jasno i dobitnie wskazuje jaki ma być w zaświadczeniu wynik badania bez względu na rodzaj badania.

Stoi czarno na białym: "zaświadczenia o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu, jeżeli jest wymagane albo"... i tam coś dalej.

Więc po co jasny przepis rozmieniać na drobne.

 

wynika z niego,że każde badanie techniczne (nawet dodatkowe) musi mieć wynik i ważność (termin)
- no i ma! Według dowodu albo WK czy tam wymienionych tych w punkcie 4 dokumentów - zawsze w uwagach można dopisać.
Napisano
Według mnie tu mamy kolejny błąd w rozporządzeniu.Jak znowelizowano dz.u.poz 996 zapomnieli znowelizować też dz.u dotyczący rejestracji.Kiedyś tylko badanie okresowe kończyło się wynikiem.

Ale to nie był przepis cytowany z rozporządzenia, tylko z PoRD.

 

W rozporządzeniu o rejestracji mamy dodatkowo wyjaśnienie, że chodzi o wszystkie badania z art. 81 PoRD.

2. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:

(...)

5) zaświadczeniu o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu - rozumie się przez to zaświadczenie z badania technicznego pojazdu wraz z wymaganymi załącznikami, określone w przepisach w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach, potwierdzające pozytywny wynik badania technicznego, o którym mowa w art. 81 ustawy;

Napisano
świadectwa zgodności WE albo świadectwa zgodności wraz z oświadczeniem zawierającym dane i informacje o pojeździe niezbędne do rejestracji

 

Czym się różni jedno od drugiego?

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Napisano

Znajdziesz to w PoRD. :)

Definicje w art. 2

73) świadectwo homologacji typu pojazdu - dokument wydany przez właściwy organ Rzeczypospolitej Polskiej stwierdzający, że typ pojazdu spełnia wymagania procedury homologacji typu pojazdu;

74) świadectwo homologacji typu WE - dokument wydany przez właściwy organ państwa członkowskiego Unii Europejskiej stwierdzający, że typ pojazdu, typ przedmiotu jego wyposażenia lub części, spełnia wymagania procedury homologacji typu WE;

 

No i to połącz z tym, co cytowałam wcześniej z art. 70s :)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.