Skocz do zawartości
Pomóżmy Panu Grzegorzowi odbudować dom po tragicznej powodzi! ×

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Proszę kolegów o pomoc, co jest powodem hamowania na rolkach, jednego koła przedniej osi, bez naciskania na pedał hamulca.Chodzi o Skoda Octavia. Po naciśnięciu na hamulec, obydwa koła hamują normalnie.Czyżby usterka ABS ?.Koło po podniesieniu pojazdu toczy sie normalnie

Napisano

Podejrzewam dwie opcje - łożysko / klocek obciera o tarczę/albo mechanizm różnicowy zatarty

Napisano
co jest powodem hamowania na rolkach, jednego koła przedniej osi, bez naciskania na pedał hamulca.

Gdybyś podał siłę tego hamowania to było by o wiele łatwiej.

Ja obstawiam zacierające się łożysko.

Napisano

Nie jest to przypadkiem zasługa ESP ? Jeśli tylko na rolkach ?

Napisano
Nie jest to przypadkiem zasługa ESP

Na ESP trochę za wolno - jeśli masz dwie prędkości rolek zobacz na wolnych wyeliminujesz ewentualne ESP

Napisano
Na ESP trochę za wolno

Mnie się już kilka razy zdarzyło, w różnych autach ,,,

Napisano

Przednią oś sprawdź przy wyłączonym silniku- będzie wszystko ok. Kilka razy mi się już tak robiło, najczęściej właśnie w Skodach.

Napisano
Przednią oś sprawdź przy wyłączonym silniku- będzie wszystko ok
Nie zawsze działa. U mnie kilka Audi A3 pierwszej generacji z silnikiem 1,9 TDI wypada z rolek non stop, mimo wyłączonego silnika. Wszystkie są srebrne :evil: Benzyniaki nie wyskakują. I uprzedzę pytanie JANUSZ60 - tak, sprawdzam opóźnieniomierzem lub dopóki nie uda się poprawnie przeprowadzić badania :-P
Napisano
U mnie kilka Audi A3 pierwszej generacji z silnikiem 1,9 TDI wypada z rolek non stop,

 

Jeśli wypada z rolek to ma napęd na cztery zapewne... i wyłączenie silnika faktycznie nic nie pomoże. Przy wariującym ESP wyłączenie kluczyka powinno pomóc.

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Napisano
Proszę kolegów o pomoc, co jest powodem hamowania na rolkach, jednego koła przedniej osi, bez naciskania na pedał hamulca.Chodzi o Skoda Octavia. Po naciśnięciu na hamulec, obydwa koła hamują normalnie.Czyżby usterka ABS ?.Koło po podniesieniu pojazdu toczy sie normalnie
Moim zdaniem to ESP. Jeśli ci się trafi taki pojazd to na włączonych rolkach rusz kierownicą w lewo i prawo. Siła hamowania powinna się zmieniać z kola na koło. :)
Napisano

puknij lekko w pedał hamulca i przestanie blokować, w octavi i toledo2 tak miałem.

Napisano
.... na włączonych rolkach rusz kierownicą w lewo i prawo. ...

I kolega w kanale wyląduje :D

Napisano
Jeśli wypada z rolek to ma napęd na cztery zapewne
Nie ma. Mam trzy takie przypadki. W czasie badania mocno wzrastają opory toczenia kół. W czasie normalnej jazdy nic takiego nie ma miejsca. Stawiam na jakiś problem z różnicówką, ale dlaczego tylko w tych trzech A3 z tego samego rocznika?
Napisano
dlaczego tylko w tych trzech A3 z tego samego rocznika?

Podobno roznitowywały się kosze od różnicówki.

Napisano

Zazwyczaj problemem są zabrudzone czytniki i czujniki ABS-u.Odległość między czujnikiem a czytnikiem jest nieprawidłowa i system błędnie odczytuje to, jako blokowanie kół.Miałem takie przypadki w samochodach grupy VW.Pomaga puknięcie w hamulec, ale najlepiej wyczyścić w warsztacie czytnik oraz czujnik ABS.Często zbiera się tam dużo opiłków a pierścienie zalepiają się brudem.

Napisano
Odległość między czujnikiem a czytnikiem jest nieprawidłowa i system błędnie odczytuje to, jako blokowanie kół

 

W tym przypadku to by raczej zmniejszał siłę hamowania...

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Napisano

Sprawdziłem to w praktyce i w większości przypadków to pomogło.Mam warsztat przy stacji i sprawdzałem to po czyszczeniu :)

Napisano

grupa vw ma często w ABS-ie funkcję EDC (Nie mylić z ASR czy ESP) czyli wyrównywanie prędkości kół

objawia się to przyblokowaniem koła które kręci się szybciej

ja wyciągam bezpieczniki te na akumulatorze i jest ok

Napisano

Czyli wszystkie już przypadki mamy omówione,,,

 

[ Dodano: 31-03-2015, 12:19 ]

I uprzedzę pytanie JANUSZ60 - tak, sprawdzam opóźnieniomierzem lub dopóki nie uda się poprawnie przeprowadzić badania :-P

Faktycznie uprzedziłeś, nie pomyślałem nawet by spytać, ponieważ mnie dotychczas po różnych (wymienionych przez kolegów kombinacjach) udawało się zmierzyć na rolkach,,,

Napisano

Mi też jak na razie udawało się zmierzyć na rolkach. Zastanawiam się czy same rolki nie są tu bez winy, mam na myśli prędkość z jaka obraca się koło podczas pomiaru.

Taka prośba do kolegów, którzy mieli problemy z pomiarami aby podali marki i modele urządzeń pomiarowych, bo to może pomóc w wyjaśnieniu problemu.

Napisano
Uniline 2000

Ja również ,,,

Wersja z możliwością pomiaru 4x4 ,,,

Napisano
Taka prośba do kolegów, którzy mieli problemy z pomiarami aby podali marki i modele urządzeń pomiarowych

FUDIM

BHE-5CLE

2 Skody Octavie.

Napisano

Ja mam Nussbauna i jak dotąd bez problemów.

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.