Wolkow44 Napisano 30 Marzec 2015 Napisano 30 Marzec 2015 Proszę kolegów o pomoc, co jest powodem hamowania na rolkach, jednego koła przedniej osi, bez naciskania na pedał hamulca.Chodzi o Skoda Octavia. Po naciśnięciu na hamulec, obydwa koła hamują normalnie.Czyżby usterka ABS ?.Koło po podniesieniu pojazdu toczy sie normalnie Cytuj
IVVO Napisano 30 Marzec 2015 Napisano 30 Marzec 2015 Podejrzewam dwie opcje - łożysko / klocek obciera o tarczę/albo mechanizm różnicowy zatarty Cytuj
danielg539 Napisano 30 Marzec 2015 Napisano 30 Marzec 2015 co jest powodem hamowania na rolkach, jednego koła przedniej osi, bez naciskania na pedał hamulca. Gdybyś podał siłę tego hamowania to było by o wiele łatwiej. Ja obstawiam zacierające się łożysko. Cytuj
JANUSZ60 Napisano 30 Marzec 2015 Napisano 30 Marzec 2015 Nie jest to przypadkiem zasługa ESP ? Jeśli tylko na rolkach ? Cytuj
IVVO Napisano 30 Marzec 2015 Napisano 30 Marzec 2015 Nie jest to przypadkiem zasługa ESP Na ESP trochę za wolno - jeśli masz dwie prędkości rolek zobacz na wolnych wyeliminujesz ewentualne ESP Cytuj
JANUSZ60 Napisano 30 Marzec 2015 Napisano 30 Marzec 2015 Na ESP trochę za wolno Mnie się już kilka razy zdarzyło, w różnych autach ,,, Cytuj
delcik Napisano 30 Marzec 2015 Napisano 30 Marzec 2015 Przednią oś sprawdź przy wyłączonym silniku- będzie wszystko ok. Kilka razy mi się już tak robiło, najczęściej właśnie w Skodach. Cytuj
aboz Napisano 30 Marzec 2015 Napisano 30 Marzec 2015 Przednią oś sprawdź przy wyłączonym silniku- będzie wszystko okNie zawsze działa. U mnie kilka Audi A3 pierwszej generacji z silnikiem 1,9 TDI wypada z rolek non stop, mimo wyłączonego silnika. Wszystkie są srebrne Benzyniaki nie wyskakują. I uprzedzę pytanie JANUSZ60 - tak, sprawdzam opóźnieniomierzem lub dopóki nie uda się poprawnie przeprowadzić badania Cytuj
Psuj Napisano 30 Marzec 2015 Napisano 30 Marzec 2015 U mnie kilka Audi A3 pierwszej generacji z silnikiem 1,9 TDI wypada z rolek non stop, Jeśli wypada z rolek to ma napęd na cztery zapewne... i wyłączenie silnika faktycznie nic nie pomoże. Przy wariującym ESP wyłączenie kluczyka powinno pomóc. Cytuj "Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs
waga50 Napisano 31 Marzec 2015 Napisano 31 Marzec 2015 Proszę kolegów o pomoc, co jest powodem hamowania na rolkach, jednego koła przedniej osi, bez naciskania na pedał hamulca.Chodzi o Skoda Octavia. Po naciśnięciu na hamulec, obydwa koła hamują normalnie.Czyżby usterka ABS ?.Koło po podniesieniu pojazdu toczy sie normalnieMoim zdaniem to ESP. Jeśli ci się trafi taki pojazd to na włączonych rolkach rusz kierownicą w lewo i prawo. Siła hamowania powinna się zmieniać z kola na koło. Cytuj
leoWit Napisano 31 Marzec 2015 Napisano 31 Marzec 2015 puknij lekko w pedał hamulca i przestanie blokować, w octavi i toledo2 tak miałem. Cytuj
marbie Napisano 31 Marzec 2015 Napisano 31 Marzec 2015 .... na włączonych rolkach rusz kierownicą w lewo i prawo. ... I kolega w kanale wyląduje Cytuj
aboz Napisano 31 Marzec 2015 Napisano 31 Marzec 2015 Jeśli wypada z rolek to ma napęd na cztery zapewneNie ma. Mam trzy takie przypadki. W czasie badania mocno wzrastają opory toczenia kół. W czasie normalnej jazdy nic takiego nie ma miejsca. Stawiam na jakiś problem z różnicówką, ale dlaczego tylko w tych trzech A3 z tego samego rocznika? Cytuj
grzegorz70 Napisano 31 Marzec 2015 Napisano 31 Marzec 2015 dlaczego tylko w tych trzech A3 z tego samego rocznika? Podobno roznitowywały się kosze od różnicówki. Cytuj
Skobel Napisano 31 Marzec 2015 Napisano 31 Marzec 2015 Zazwyczaj problemem są zabrudzone czytniki i czujniki ABS-u.Odległość między czujnikiem a czytnikiem jest nieprawidłowa i system błędnie odczytuje to, jako blokowanie kół.Miałem takie przypadki w samochodach grupy VW.Pomaga puknięcie w hamulec, ale najlepiej wyczyścić w warsztacie czytnik oraz czujnik ABS.Często zbiera się tam dużo opiłków a pierścienie zalepiają się brudem. Cytuj
Psuj Napisano 31 Marzec 2015 Napisano 31 Marzec 2015 Odległość między czujnikiem a czytnikiem jest nieprawidłowa i system błędnie odczytuje to, jako blokowanie kół W tym przypadku to by raczej zmniejszał siłę hamowania... Cytuj "Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs
Skobel Napisano 31 Marzec 2015 Napisano 31 Marzec 2015 Sprawdziłem to w praktyce i w większości przypadków to pomogło.Mam warsztat przy stacji i sprawdzałem to po czyszczeniu Cytuj
zdz Napisano 31 Marzec 2015 Napisano 31 Marzec 2015 grupa vw ma często w ABS-ie funkcję EDC (Nie mylić z ASR czy ESP) czyli wyrównywanie prędkości kół objawia się to przyblokowaniem koła które kręci się szybciej ja wyciągam bezpieczniki te na akumulatorze i jest ok Cytuj
JANUSZ60 Napisano 31 Marzec 2015 Napisano 31 Marzec 2015 Czyli wszystkie już przypadki mamy omówione,,, [ Dodano: 31-03-2015, 12:19 ] I uprzedzę pytanie JANUSZ60 - tak, sprawdzam opóźnieniomierzem lub dopóki nie uda się poprawnie przeprowadzić badania Faktycznie uprzedziłeś, nie pomyślałem nawet by spytać, ponieważ mnie dotychczas po różnych (wymienionych przez kolegów kombinacjach) udawało się zmierzyć na rolkach,,, Cytuj
danielg539 Napisano 1 Kwiecień 2015 Napisano 1 Kwiecień 2015 Mi też jak na razie udawało się zmierzyć na rolkach. Zastanawiam się czy same rolki nie są tu bez winy, mam na myśli prędkość z jaka obraca się koło podczas pomiaru. Taka prośba do kolegów, którzy mieli problemy z pomiarami aby podali marki i modele urządzeń pomiarowych, bo to może pomóc w wyjaśnieniu problemu. Cytuj
JANUSZ60 Napisano 1 Kwiecień 2015 Napisano 1 Kwiecień 2015 Uniline 2000 Ja również ,,, Wersja z możliwością pomiaru 4x4 ,,, Cytuj
aboz Napisano 1 Kwiecień 2015 Napisano 1 Kwiecień 2015 Wersja z możliwością pomiaru 4x4u mnie również Cytuj
S.K.P-POZNAŃ Napisano 1 Kwiecień 2015 Napisano 1 Kwiecień 2015 Taka prośba do kolegów, którzy mieli problemy z pomiarami aby podali marki i modele urządzeń pomiarowych FUDIM BHE-5CLE 2 Skody Octavie. Cytuj
Psuj Napisano 1 Kwiecień 2015 Napisano 1 Kwiecień 2015 Ja mam Nussbauna i jak dotąd bez problemów. Cytuj "Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.