Skocz do zawartości

Pytania do praktyków o sprzęt ...


mr.Robas
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Zapoznałem się ze spostrzeżeniami na forum co do różnych linii diagnostycznych, ale jeszcze raz chciał bym poznać Wasze opinie i uwagi na dzień dzisiejszy - to forum to jedyne miejsce w sieci gdzie tyle doświadczenia w jednym miejscu. Mam w firmie zaproponować i wybrać linie do podstawowej SKP. Stacja ma być zlokalizowana w dużej aglomeracji, dobra lokalizacja i przewidywany duży ruch- praktycznie wyłącznie samochody osobowe. Nacisk na bezawaryjność i ewentualnie szybką reakcje serwisu. Przeglądając oferty rynkowe skupiłem się na czterech firmach – moje wrażenia :

 

MAHA - same dobre opinie, co do starszych modeli. Obecnie nie mogę otrzymać informacji od użytkowników co do egzemplarzy z ostatnich 3 lat :( , mało instalowanych w nowych PSKP.

Czy w tej sytuacji warto tyle nadpłacać w stosunku do innych producentów ?

 

BEISSBARTH SL640 - linia nowoczesna wg zapewnień dystrybutora, ale w Niemczech podobno ich nie uwidzisz, na stacjach kontroli. Produkcja też już nie niemiecka. Ale przedstawicielstwo w Polsce prężne.

 

NUSSBAUM - robi wrażenie solidnej, ale przypuszczam, że brak wsparcia producenta w kraju, wszystko na głowie sprzedawców. W przypadku zmian przepisów, które lubi nam narzucać państwo co do wymagań sprzętu np. CEPIK2 itp. - może być brak szybkiej reakcji.

 

UNIMETAL - znany krajowy producent, (jak mogę to zawsze wolę wspierać naszych producentów). Podobno duża poprawa w estetyce i funkcjonalności. I zapewniona szybka reakcja na zmiany ustawowe.

CARTEC - ok. ale serwis trochę za daleko ode mnie.

 

A tu kilka moich pytań do tych co użytkują i mogą doradzić :

 

1. Dobrze aby dane pomiarowe były zbierane do jednej jednostki ( np. MAHA linia i analizator ).

 

2. Zależy mi na dobrych szarpakach, kiedyś bardzo chwalone były MAHy, ale słyszałem, że się w nowych liniach pogorszyły :( . Co do innych firm, nie wiem jak mają się dane katalogowe do rzeczywistości bo np. : obecne szarpaki MAHA katalogowa siła posuwu szarpaka: 11kN, a np. BEISSBARTH podaje 24kN, czy NUSSBAUM - 30kN, to ponad dwa razy tyle ! , ale czy to prawda i czy to się przekłada na rzeczywistość w badaniu ( przecież papier przyjmie wszystko).

 

3. Pomiar amortyzatorów, znowu MAHA chwali się, że jest najdokładniejsza - metoda BOGE. Na forum sporo narzekań jest na urządzenia pomiarowe amortyzatorów, że są nie wiarygodne i przekłamują. SKP ma być przy istniejącym warsztacie mechaniki, tak więc zależy nam na dokładnym badaniu, oddającym rzeczywisty stan amortyzatorów, a nie na urządzeniu dla TDTu.

 

4. Automatyczne i szybkie przełączanie się na 4x4, ze względu na wzrastającą ilość pojazdów tego typu w okolicy obiektu i ogólnie.

 

5. Szybkość linii ( rolki + amortyzatory ) czy ma znaczenie, czy jest to wartość

pomijalna ( bo wynosi np. 5 sek pomiędzy najszybszą a najwolniejszą.) Żaden producent nie podaje tych wartości lub nie znalazłem ich.

 

6. Troszkę nie w temacie linii, ale jaki podnośnik hydrauliczno-pneumatyczny polecacie- praktyczny/stabilny a jaki analizator ? - ( w przypadku MAHy wybór oczywisty)

 

Na tym etapie tyle pytań. Przypuszczam, że każda linia ma swoje plusy i nie ma złotego środka.

Mile widziane każde sugestie w temacie. Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MAHA - same dobre opinie, co do starszych modeli. Obecnie nie mogę otrzymać informacji od użytkowników co do egzemplarzy z ostatnich 3 lat , mało instalowanych w nowych PSKP.

Czy w tej sytuacji warto tyle nadpłacać w stosunku do innych producentów ?

Po roszadach z przedstawicielstwem na Polskę sprzedaż znacznie spadła a i z serwisem może być problem.

 

BEISSBARTH SL640 - linia nowoczesna wg zapewnień dystrybutora, ale w Niemczech podobno ich nie uwidzisz, na stacjach kontroli. Produkcja też już nie niemiecka. Ale przedstawicielstwo w Polsce prężne.

Przedstawicielstwo może i pręzne, bo cena czyni cuda ale serwis to istna tragedia bo czas oczekiwania na naprawę może wynosić nawet 2-3 tygodnie :( Dobrze, że linia jest raczej bezawaryjna.

UNIMETAL - znany krajowy producent, (jak mogę to zawsze wolę wspierać naszych producentów). Podobno duża poprawa w estetyce i funkcjonalności. I zapewniona szybka reakcja na zmiany ustawowe.

CARTEC - ok. ale serwis trochę za daleko ode mnie.

 

NUSSBAUM - robi wrażenie solidnej, ale przypuszczam, że brak wsparcia producenta w kraju, wszystko na głowie sprzedawców. W przypadku zmian przepisów, które lubi nam narzucać państwo co do wymagań sprzętu np. CEPIK2 itp. - może być brak szybkiej reakcji.

 

Pracowałem na takiej linii i była bardzo przyjazna w obsłudze. Rolki i tester amortyzatorów wyglądał identycznie jak w BEISSBART-cie, z serwisem ogólnie to jest problem.

Na tych liniach nie pracowałem.

 

Odnośnie serwisu to najlepszy był serwis WSOP Gliwice. Czas przyjazdu to max. 48 godzin a potrzebne do naprawy części dostarczane były z reguły następnego dnia. Kiedy WSOP było przedstawicielem MAHA to warto było rozważać zakup tej linii.

 

Jeśli chodzi o szarpaki to siła z jaka działają zwykle jest większa niż przyczepność koła i zwłaszcza w przypadku aut osobowych nie powinna ona stanowić kryterium wyboru. Dla mnie jest ważniejsze jakie ruchy wykonują szarpaki i tu włoskie firmy oferują największe możliwości bo prócz ruchów prawo-lewo szarpaki moga jeszcze wykonywać ruch obrotowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie serwisu to najlepszy był serwis WSOP Gliwice. Czas przyjazdu to max. 48 godzin a potrzebne do naprawy części dostarczane były z reguły następnego dnia.

Prawda. Ja bym nawet napisał, że w razie awarii powodującej kłopoty z wykonywaniem badań do 24 godz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również polecam WSOP :) Zawsze błyskawiczna pomoc.Nigdy nie czekałem dłużej niż 24h od zgłoszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CARTEC - ok. ale serwis trochę za daleko ode mnie.

Pracuje od 2 lat, linia na 7 - bez awaryjnie od samego początku / z informacji kolegów/ - co pół roku smaruję tylko łańcuchy w rolkach - dużą zaletą są płytkie rolki - bardzo rzadko samochód dobije do wahaczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widzę chwalicie i polecacie obecnego CERTUSA z WSOP, była wersja 2 teraz jest już 3, zastanawiałem się nad tą linią, ale obawiałem się trochę "wieku niemowlęcego". Firma zmienia producentów podzespołów, a to rodzi pewne ryzyko stabilności produkowanych podzespołów.

Było na forum kilku co psioczyło na CERTUSA, co prawda bez podawania konkretnych argumentów *( jedyny jaki pamiętam, to że podobno podzespoły CHINA - zupełnie jak mój laptop i komórka). A pewnie na każdy produkt znajdzie się ktoś nie zadowolony. Nawet najlepsze nowe auta są naprawiane w okresie gwarancji, a obecnie jest z tym coraz gorzej :(

Jeśli już analizuję krajowych producentów, może ktoś by napisał coś o nowym UNIMETALU i jak on się ma do CERTUSA. Pewnie większość z Was pracuje na okręgówkach, a mi chodzi o do 3,5t. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli już analizuję krajowych producentów, może ktoś by napisał coś o nowym UNIMETALU i jak on się ma do CERTUSA. Pewnie większość z Was pracuje na okręgówkach, a mi chodzi o do 3,5t. :(

Części dostępne nawet do 15 letnich linii. Awaryjność jest ale niska. Stylistyką dogonili certusa. Najbardziej zaawansowani jeśli chodzi o zbieranie wyników w jeden protokół. Różnica w cenie ok 20 tyś zł na korzyść Unimetalu (dla mnie koronny argument, 2tys/rok x 10 lat. Kto ci da gwarancję na 10 lat? )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Certusie Evo2 pracuję już ponad trzy lata. Linię oceniam dobrze.

Zalety: Płytkie rolki które są bez hamulców ale bardzo dobrze działa automatyczne wspomaganie wyjazdu. Bezprzewodowy miernik nacisku na pedał. Wielka zaleta to automatyczny tryb 4X4.

Wady: płyta do pomiaru poślizgu strasznie wrażliwa na szybkość przejazdu po niej.

Lubi się zawieszać - oczywiście w najmniej odpowiednim momencie :) (ale może to wina komputera). Niestety jak się zesypie z pojazdem na rolkach to trzeba się pomęczyć z wypchaniem go bo inaczej nie uruchomi się linia. No chyba, że pojazd ma napęd na 4 ;)

Awarie: raz zepsuł się czujnik w testerze amortyzatorów. Serwis szybko zadziałał :)

I najważniejsze: na linię wjeżdża TYLKO diagnosta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj, ja pracuję na Unimetal, w tej chwili weszło nowe oprogramowanie, jest szybką linią, płytkie rolki z falownikami a więc płynny start i oszczędność energii, napęd 4x4 wykrywany automatycznie lub ręcznie z pilota wszystko bezprzewodowo, w ofercie mam analizator i dymomierz TEXA/UNIMETAL łączność bezprzewodowa na wózeczku bardzo poręczny, przejazd pojazdem po linii jest bardzo szybki i płynny, podnośnik nożycowy chodzi szybko ....

O szczegóły należało by do producenta, jest to produkt w tej chwili na bardzo wysokim poziomie technicznym - a czas przejazdu linii oraz dostęp do najnowszego oprogramowania jest w tycz czasach najważniejszy. Warto uwzględnić opcję DETEKCJA STUKÓW , przy warsztacie i pojazdach 4x4 bardzo pomocna ( wersja stacji z kanałem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BEISSBARTH -drogi serwis i długi czas oczekiwania ,dużo zabezpieczeń -po gwarancji też trzeba robić kalibracje lub liniowość dymomierza inaczej nie będzie działać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj, ja pracuję na Unimetal, w tej chwili weszło nowe oprogramowanie, j.......................... w ofercie mam analizator i dymomierz TEXA/UNIMETAL (...)
:oops:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... ten analizator mamy od niedawna, starszy padł a wolimy mieć sprzęt z jednego źródła ( jeden serwis) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

miałem okazje pracować na sprzęcie MAHA był b.dobry lecz stary, później na UNIMETAL, aktualnie na NUSSBAUM. wiec taksie składa ,że mogę coś powiedzieć na ten temat i Twierdze UNIMETAL jest na najwyższym poziomie jesli idzie o porównanie jakosci sprzętu, poziomu obsługi (przglady z kalibracją), niestety nie powiem nic o cenach bo ich poprostu nie znam ale zawsze jak bym miał wybierać to tylko Unimetal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem okazje pracować na sprzęcie MAHA był b.dobry lecz stary,

Dlatego wyżej stawiasz Unimetal,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
BEISSBARTH -drogi serwis i długi czas oczekiwania ,dużo zabezpieczeń -po gwarancji też trzeba robić kalibracje lub liniowość dymomierza inaczej nie będzie działać

- koledzy co do przymusowych kalibracji i tych zabezpieczeń, na jakich liniach i urządzeniach, którzy producenci uszczęśliwiają - zmuszają nas do swoich usług ?

Bo to uzależnia od jednego i firmowego serwisu - a co za tym idzie drogiego.

 

~romcio - to troszkę zabrzmiało jak autoreklama ;) ale... zainteresowałeś mnie tymi falownikami, czy ktoś miał z tym do czynienia, czy warto dopłacać do tego dodatku, czy wiecie, że inni to stosują w swoich liniach - słyszałem, że w silnikach 3fazowych stosuje się je do precyzyjnego sterowania prędkością i płynnym rozruchem i zatrzymaniem, a jakie są wasze opinie ?

a co do opcji: detekcja stuków - czy ktoś to używa w swojej pracy - choć to raczej chyba pytanie dla mechaników niż do diagnostów SKP ?

Jeszcze zapytam, a jaki szarpak proponujecie ? - bo z analizy Waszych opinii na forum to podstawowe narzędzie dla diagnosty. Na pewno hydrauliczny.

Dostawcy proponują do wyboru z płytami z blachy ryflowanej lub pokryte masą bitumiczną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na jakich liniach i urządzeniach, którzy producenci uszczęśliwiają - zmuszają nas do swoich usług ?

 

Analizatory i dymomierze Oliver. Efekt - legalizacja przeszło dwa razy droższa niż np w Haiku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Analizatory i dymomierze Oliver

Przyznasz, że dymomierz bardzo prosty w obsłudze. W analizatorze troszkę więcej czynności przed pomiarem urzędowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ktoś decyduję się na linie Mahy, to proponuję dymomierz i analizator spalin też od Mahy. Kulka lat pracowałem na tm sprzęcie i było OK. Dodatkowa zaleta, to zarówno dymomierz jak i analizator jest obsługiwany przez komputer od linii diagnostycznej co w przypadku obowiązku archiwizacji wyników pomiarów może być sporym ułatwieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years later...

Witam,

 

temat był już poruszany ale kilka lat temu. Przymierzam się do wymiany starej ścieżki diagnostycznej ( ponad 15 lat ). Nie mam za bardzo doświadczenia w tym temacie jednak rozważam obecnie Unimetal lub Certus . Cena wprawdzie ta sama, każdy przekonuje że jego produkt jest najlepszy ... Jaka jest Wasza opinia w tym temacie ? Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.