rurek777 Napisano 7 Maj 2015 Share Napisano 7 Maj 2015 czy klient może wystąpić o odstępstwo od war .tech. pojazd jest zarejestrowany na PC. W DOW. -PC w poz F-1-33000 F-2-26000 F-3-40000 na tabliczce są tylko masy maksymalne czyli w drugim polu . 33000 60000 7500 13000 13000 jest to DAF3-osiowy najw nać. na oś w dow. jest 93.1kn. nie ma podstawy do N.a klient chce zwiększyć zespół do 60t .jak to zrobić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hugol22 Napisano 7 Maj 2015 Share Napisano 7 Maj 2015 Tak w tym przypadku tylko badanie z wynikiem negatywnym i wniosek do ministerstwa o odstępstwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 7 Maj 2015 Autor Share Napisano 7 Maj 2015 co w negacie? za co? jak to opisać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 7 Maj 2015 Share Napisano 7 Maj 2015 a klient chce zwiększyć zespół do 60t .jak to zrobić Wpisać w "adnotacje" w DR 60000kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 7 Maj 2015 Share Napisano 7 Maj 2015 Masy są zgodne z warunkami technicznymi (F2=26000kg) zatem nie widzę powodu występowania o odstępstwo. Administracyjne naciski osi 7 500, 9 500, 9 500. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 7 Maj 2015 Autor Share Napisano 7 Maj 2015 60000 to będzie mmc. wpisze to wk. na podstawie zaświadczenia z skp. ale czy może taki zestaw poruszać się bez odstępstwa ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 7 Maj 2015 Share Napisano 7 Maj 2015 ale czy może taki zestaw poruszać się bez odstępstwa A w czym problem - żaden parametr nie jest przekroczony - ale będzie miał taką możliwość w razie "W" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 7 Maj 2015 Share Napisano 7 Maj 2015 Jak masa własna jest mniejsza niż 26t, a z pewnością tak jest, to może. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 7 Maj 2015 Share Napisano 7 Maj 2015 A jak tam z tylnymi osiami 2xbliźniak czy 1x bliźniak i podnoszona - to dość ważne bo 25 lub 26 t Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 7 Maj 2015 Share Napisano 7 Maj 2015 Co jest wpisane w F1 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 7 Maj 2015 Share Napisano 7 Maj 2015 Jak podnoszona to najprawdopodobniej zawieszenie pneumatyczne i też będzie OK. Choć sądząc po masach to pewnie jest wywrotka z bliźniakami na tylnych osiach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 7 Maj 2015 Autor Share Napisano 7 Maj 2015 F-1-33000 sory nie napisałem że jest to ciągnik , tylne osie napędowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 7 Maj 2015 Share Napisano 7 Maj 2015 czy klient może wystąpić o odstępstwo od war .tech. pojazd jest zarejestrowany na PC. A tak się zapytam - Jakaś SKP ustaliła dane które są w PC - to po co klient zawitał do Ciebie - może wystarczy telefon do WK i zobaczyć co było w DIP przy pierwszej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 7 Maj 2015 Autor Share Napisano 7 Maj 2015 klient , z tego co wiem poj. zakupił , ma wielką naczepę i chce wozić duże gabaryty a poj. jest zarejestrowany 500km. ode mnie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 7 Maj 2015 Share Napisano 7 Maj 2015 Podobny temat był nie tak dawno poruszany na forum i doszliśmy do wniosku, że można wystąpić o odstępstwo lub występować do zarządcy drogi o zezwolenia na przejazd, kiedy pojazd porusza się z ładunkiem o masie powodującej przekroczenie wartości administracyjnych. [ Dodano: 07-05-2015, 14:22 ] http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=15827&highlight=naczepa+s%B3up%F3w Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 7 Maj 2015 Autor Share Napisano 7 Maj 2015 nie ma podstaw do N. więc z czym klient ma wystąpić do ministerstwa , wystarczy wniosek?zrobiłem kilka naczep na odstępstwo ale ciągnika jeszcze nie jutro mam dać odpowiedż , i co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 7 Maj 2015 Share Napisano 7 Maj 2015 więc z czym klient ma wystąpić do ministerstwa Z tym, że MMC zespołu wynosi więcej niż DMC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 7 Maj 2015 Share Napisano 7 Maj 2015 Z tym, że MMC zespołu wynosi więcej niż DMC. I co dalej? Żeby pojazd mógł mieć 60T MMC w zestawie to jego DMC musiałoby wynosić conajmniej 30T żeby mógł ciągnąć przyczepę o DMC 30T. To są parametry nie do pogodzenia bo przy takim DMC pojazd przekracza dopuszczalne naciski i przyczepa, jeśli nie jest czteroosiowa, również. Na takie przekroczenie ministerstwo napewno nie da odstępstwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 7 Maj 2015 Share Napisano 7 Maj 2015 a MIiR w odpowiedzi zacytuje z Dz.U.2013.951 §3.1.Dopuszczalna masa całkowita pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 2-13, nie może przekraczać w przypadku: ... 2.Udział masy na oś lub osie napędowe pojazdu lub zespołu pojazdów nie może być mniejszy niż 25% w przypadku ich maksymalnej masy całkowitej. 3.W przypadku pojazdu uczestniczącego w ruchu drogowym podstawą sprawdzenia wymagań, o których mowa w ust 1 i 2, są wartości rzeczywiste wymienionych mas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 8 Maj 2015 Autor Share Napisano 8 Maj 2015 ok. podpowiedzcie co napisać w N a resztę zostawmy klientowi i ministerstwu i jeszcze raz spytam czy klient do wniosku o odstępstwo musi przedstawić zaświadczenie z badania ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 8 Maj 2015 Share Napisano 8 Maj 2015 Dla ministra musi być zaświadczenie, ponieważ stacja jest jednostką do oceniania zgodności z warunkami technicznymi. Natomiast w N napisałbym to co klient chce, że F3 ma być 60 000 kg. Resztę niech motywuje w piśmie do ministra, że prowadzi działalność taką a taką i dla niego takie parametry są nie zbędne do egzystencji na tym łez padole. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hugol22 Napisano 8 Maj 2015 Share Napisano 8 Maj 2015 Podaj mi maila to ci prześlę skany zaświadczenia oraz wniosku do ministerstwa w tamtym roku robiłem takie coś ale IVECO . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 8 Maj 2015 Share Napisano 8 Maj 2015 Ja osobiście pisał bym o zwiększenie nacisku na osie /13000/ nie na DMC - bo tu może być odmowa - wykupujesz na przejazd ponadnormatywny i można jechać 60000 kg - dopilnować tylko MMC w adnotacjach w DR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 8 Maj 2015 Share Napisano 8 Maj 2015 Ja osobiście pisał bym o zwiększenie nacisku na osie /13000/ nie na DMC Tak nie da rady, bo pojazd jest trzyosiowy i jako taki ma już z góry ograniczone DMC do 26T Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 8 Maj 2015 Share Napisano 8 Maj 2015 Tak nie da rady, bo pojazd jest trzyosiowy i jako taki ma już z góry ograniczone DMC do 26T Zauważ że F.1 jest określone jako konstrukcyjne - więc o nie nie występował by gdyż jest w PC i we wniosku był by to argument do samych osi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.