Skocz do zawartości

Opisówka, Poznań 06.05.2015 13:30


maciejaszek
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Hey

Jako, że po raz kolejny moja wiedza została pokonana przez TDT, prosiłbym Was o pomoc w rozwiązaniu pytania opisowego, na które miałem nieprzyjemność odpowiedzieć podczas egzaminu. Nie wiem co napisałem źle, co powinienem poprawić. Oto treść pytania:

Opisz szczegółowo jak sprawdzisz skuteczności sił hamowania hamulca roboczego i postojowego pojazdu kategorii N3 układem hamulcowym pneumatycznym.

Jak sprawdzisz skuteczność sił hamowania osi przedniej i tylnej.

Opisz jak dokonasz pomiaru oporów toczenia kół oraz owalizacji bębnów (tarcz) hamulcowych.

Gabaryty pojazdu umożliwiają pomiar na urządzeniu rolkowym.

 

Pomożecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomożecie?

Tak ale

Nie wiem co napisałem źle, co powinienem poprawić.

Napisz co napisałeś.Wtedy zweryfikujemy Twoją wypowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Co do pierwszej części napisałem przebieg badania hamulców, warunki wstępne, hamulce na rolkach, opory też, aczkolwiek zapomniałem napisać o czujniku ciśnienia powietrza w układzie. A to raczej istotny błąd.

Zastanawia mnie natomiast pomiar owalizacji bębnów czy tarcz. Ogarnęła mnie totalna niewiedza w tym temacie i improwizując napisałem o badaniu na rolkach i odczuwaniu drgań na kierownicy (przód pojazdu) i na pedale hamulca (tył pojazdu). Ale wątpie w skuteczność takiego badania, gdyż odczuwa się to owszem na tych elementach pojazdu, ale przy wyższych prędkościach, a nie na rolkach.

Ktoś pomoże jak powinno się to przeprowadzić na stacji?

 

P.S. Egzamin zdany, ale dopiero dwa dni temu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
Zastanawia mnie natomiast pomiar owalizacji bębnów czy tarcz. Ogarnęła mnie totalna niewiedza w tym temacie i improwizując napisałem o badaniu na rolkach i odczuwaniu drgań na kierownicy (przód pojazdu) i na pedale hamulca (tył pojazdu). Ale wątpie w skuteczność takiego badania, gdyż odczuwa się to owszem na tych elementach pojazdu, ale przy wyższych prędkościach, a nie na rolkach.

Ktoś pomoże jak powinno się to przeprowadzić na stacji?

 

Dz U Poz 996 załącznik nr.1 dział 1 tam masz tabelkę i zobacz sobie 1.2.1. podpunkt (e). I właśnie to wahanie siły świadczy o owalizacji bębnów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.