Skocz do zawartości

Czujniki gazowe


Paprock
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Bo to jest teraz tzw konik, tylko chciałbym, aby ktoś uważnie przeczytał instrukcje od tych czujników.
- Jasne, "konik"!Trza było mi wcześniej powiedzieć. (Tak, wiem. Nie pytałem.)

-----------------------------------------------------------------------------

A do uważnego poczytania zapodaję takie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ty narzucasz temat, a ja mam trochę lepszą instrukcję, ale pozwolisz, że odniosę się do twojej:

 

Włączenie zasilania spowoduje załączenie się sygnalizacji alarmowej co stanowi test sprawności Czujnika
Czyli czujnik jest sprawny czy nie?

Później piszą o detektorze, pewnie to nie to samo czo czujnik :x

KONTROLA PRACY DETEKTORA

W celu sprawdzenia poprawności działania DETEKTORA, należy co najmniej raz w miesiącu sprawdzić:

(...)

czy urządzenie działa poprawnie. W tym celu, korzystając z ręcznej zapalniczki, wypuścić gaz w pobliżu sensora umieszczonego w DETEKTORA. Powinno nastąpić chwilowe załączenie się sygnalizacji alarmowej

Nie wspomnę, że nie ma tu nic o czynnościach kontrolnych serwisu, a w dodatku musisz umiejętnie wypuszczać gaz z zapalniczki bo:

Nie wypuszczać gazu bezpośrednio do sensora, gdyż grozi to jego uszkodzeniem.

Dopiero gdzieś w uwagach jest zawarta informacja:

UWAGA

Po upływie każdego roku eksploatacji należy obowiązkowo oddać DETEKTOR do serwisu Producenta w celu sprawdzenia i kalibracji jego parametrów.

Oczywiście pewnie wyssana z palca i nie ujęta w czynnościach kontrolnych.

 

U mnie to w instrukcji napisali kulturalniej:

KONSERWACJA, EKSPLOATACJA

Czynności związane z eksploatacją

Czynności związane z obsługą czujników można podzielić następująco:

a. sprawdzenie - podawanie gazu o stężeniu kontrolnym, w celu sprawdzenia poprawności reakcji czujnika,

b. wzorcowanie - podawanie gazu o stężeniu kalibracyjnym, oraz czystego powietrza, w celu skorygowania charakterystyki przetwarzania,

c. przegląd - ogólna ocena stanu technicznego czujnika,

Wszystkie wyżej wymienione czynności mogą być przeprowadzone wyłącznie przez przeszkolone służby, zgodnie ze sztuką, ogólnymi zasadami bezpieczeństwa oraz szczególnymi warunkami instalacji.

Zalecany okres pomiędzy wzorcowniami wynosi rok. Wzorcowanie wykonywane jest przez autoryzowany serwis producenta i jest odpłatne. Niewykonanie wzorcowania w zalecanym okresie czasu prowadzi do tego, iż błąd pomiarowy czujnika w pewnym momencie osiągnie wartość na tyle dużą, iż jego dalsza praca nie będzie możliwa. Skutkiem tego nastąpi zablokowanie czujnika przez znajdujący się w nim mikroprocesor.

 

[ Dodano: 25-05-2015, 20:43 ]

I znajdź obowiązek ustawowy :x:ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to w instrukcji napisali kulturalniej:
- a ja na stronie producenta znalazłem subtelną informację:
Wszystkich naszych Klientów i Konkurentów uprzejmie zawiadamiamy, że PRZEGLĄDÓW i KALIBRACJI detektorów naszej produkcji może dokonywać wyłącznie NASZ SERWIS.

 

Jako Producent jesteśmy odpowiedzialni za nasze produkty i wszelka ingerencja osób lub firm nieupoważnionych zwalnia nas z tej odpowiedzialności. 

W konsekwencji poszkodowaną stroną jest Klient, czyli UŻYTKOWNIK, który zlecając innej firmie serwis naszych produktów bierze na siebie odpowiedzialność za wszelkie działanie tej firmy, a w przypadku zatrucia ludzi gazami toksycznymi lub wybuchu w przypadku gazów palnych,  odpowiedzialność prawną za skutki tego działania.

 

Na nasze produkty udzielamy GWARANCJI, standardowo 12-miesięcznej oraz niestandardowo 24-miesięcznej i 36 miesięcznej dla naszych stałych Klientów.

 

Ponadto wszystkim naszym KLIENTOM zapewniamy:

- bardzo dobrą jakość naszych wyrobów,

- bardzo dobrą jakość obsługi Klienta,

- szybki serwis gwarancyjny i pogwarancyjny,

- coroczną kalibrację naszych wyrobów zarówno w naszym zakładzie, jak również na obiektach Klientów, GRATIS dojazdy na terenie Trójmiasta,

- możliwość zawarcia UMOWY SERWISOWEJ na wykonywanie kalibracji i serwisu wyrobów. Umowa zapewnia Klientowi terminowe przeglądy i kalibracje wyrobów, obniżenie kosztów serwisu o udzielany RABAT oraz niezmienność cennika usług.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkim pojechali za te czujniki gazu :D Każdy producent ustala sobie indywidualnie, co ile należy je kalibrować.Wystarczy, że wpisze sobie w instrukcji obsługi taką informację :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwiązanie problemu:

Wymienić czujniki na takie gdzie producent zaleca a nie nakazuje wykonanie serwisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadam jeszcze raz i ostani - poproszę podstawę prawną takiego dziania :!:

 

Bo słyszałem, że na płocie napisali..............

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na płocie nie :) , ale w instrukcji CGS-2/1 1P CO 230V:

"

UWAGA

Po upływie każdego roku eksploatacji należy obowiązkowo oddać DETEKTOR do serwisu

Producenta w celu sprawdzenia i kalibracji jego parametrów"

 

A kto to wie co "TDT- owi" w głowie siedzi i jak np.ten zapis zinterpretują,a są to mistrzowie w tej dziedzinie :x:P;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówisz i masz!

- A przeglądy okresowe (czy tam olejowe, przebiegowe, serwisowe) to co?

- A siedmioletnie gwarancje pod wiadomym warunkiem to co?

To samo co z czujkami tylko ładniej text ubrano. ;)

5ae1a6c7ca325_Obsuga.jpg.c8707e4ac228ed9ae333a6809410004f.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówisz i masz!

Eee w okresie gwarancyjnym..................

A jeżeli nie chcę utrzymać gwarancji t nie muszę.

 

Mi chodzi o stwierdzenia:

Raz w roku należy kalibrować prędkościomierz u producenta lub przedstawiciela producenta pojazdu.

Rozumiesz .......... brak takiego świadectwa kwalifikował by do wyłączenia z ruchu :x

:evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Czy do czujników gazu wystarczy deklaracja zgodności , czy musi być certyfikat jakości do każdego czujnika z wpisanym numerem fabrycznym ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na te swoje czujniki to mam:

1. Deklarację Zgodności WE na Model = CGS-2/1,

2. Świadectwo Zgodności Nr SA0002 na Typ = CGS-2/1.

Raz typ robi za model, a raz model za typ.

Numeru fabrycznego ani roku produkcji nie wpisano.

Deklaracja datowana na wrzesień 2007 r.

Świadectwo datowane na marzec 2004 r.

To wszystko do jednego czujnika, do jednej sztuki.

Certyfikaty/Świadectwa (nie tak dawno zwane jeszcze oficjalnie "homologacjami") wystawiane są na grupy (partie, serie) egzemplarzy wyrobów posiadających identyczne właściwości, czy tam parametry.

Dla ułatwienia załączniki powinny zobrazować wszystko.

 

A na taki czujnik-centralkę co uruchamia nawiewowo-wywiewową instalację wystawiono samą Deklarację Zgodności WE rocznik 2009.

Ostatnio kupowalem ciśnieniomierz jako zestaw manometr plus pistolet i na całość była wypisana w języku obcym Deklaracja Zgodności WE przetłumaczona na polski bez żadnych numerów fabrycznych, seryjnych i bez roku produkcji. Urządzenie zgłoszono do TDT i wciągnięto na stan SKP.

Po prawdzie nie bardzo wiem co to "certyfikat jakości", ale myślę że nowo produkowane sprzęty mają tylko Deklarację Zgodności.

Nie przypominam sobie iteesowskich certyfikatów zgodności z numerami fabrycznymi. No może w jakichś aneksach do inszych świadectw z raz czy dwa numery fabryczne urządzeń sie trafiły.

Ad.2.jpg.e3ac0baae8c05cda46eab7ce1f0e5a84.jpg

Ad.1.jpg.62f8d7b7b4fca784b4e7c94368bd813b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest jakaś lipka według mnie mówiąc delikatnie. Może do użytku domowego, ale te czujniki/detektory o które chodzi na SKP powinny mieć znak "CE" i jasno określone przeznaczenie: -> "do użytku przemysłowego", czy tam "domowo-przemysłowego", a jeszcze widziałem opis "przemysł lekki".

 

To powinno pomóc. Co prawda dotyczy ściśle przyrządów kontrolno-pomiarowych i innych wymienionych z tabeli, ale mi w zupełności te dwa punkty rozjaśniają sprawę:

5. Wyposażenie kontrolno-pomiarowe oraz inne wyposażenie stacji kontroli pojazdów, określone w tabeli stanowiącej załącznik nr 2 do rozporządzenia, może być wykorzystywane do przeprowadzania badań technicznych pojazdów, jeżeli zostało poddane ocenie zgodności, a także posiada oznakowanie CE, jeżeli jest ono wymagane przepisami o systemie oceny zgodności.

 

6. Stacja kontroli pojazdów powinna posiadać deklarację zgodności dla urządzeń i przyrządów, w stosunku do których jest to wymagane, sporządzoną w języku polskim. Dopuszcza się posiadanie deklaracji zgodności w innym języku wraz z jej tłumaczeniem na język polski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest jakaś lipka według mnie mówiąc delikatnie.

Ja mam deklarację oraz certyfikat, co nie zmienia faktu, że to wszystko jest jedna wielka lipa pod potrzebę i za kasę,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy do czujników gazu wystarczy deklaracja zgodności , czy musi być certyfikat jakości do każdego czujnika z wpisanym numerem fabrycznym ?

 

"...Wszystkie urządzenia kupowane z myślą o użyciu na skp powinny posiadać wystawioną przez producenta deklaracje CE.

Wszystkie oferowane przez nas nowe urządzenia posiadają znak CE i pochodzą od producentów zlokalizowanych na terenie Unii Europejskiej.

 

Niektóre z urządzeń powinny posiadać certyfikat zgodności z wymaganiami Ministra Transportu i Budownictwa określonymi w załączniku do w/w rozporządzenia. Certyfikat taki może wydać jednostka aredytowana przez PCA. Informacja o certyfikacji jest podawana na podstronie poszczególnych urządzeń.

 

Niektóre z urzadzeń podlegają prawnej kontroli metrologicznej i należy je nabywać wyłącznie ze świadectwem legalizacji pierwotnej....."

 

http://www.haik.pl/strony/1/i/131.php

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczególności magiczne walizeczki

 

walizeczka jest ,albo jej nie ma :) .Nie ma potrzeby mieć na SKP takiego wynalazku.

Czujnik gazu to juz obowiązkowy przyrząd na wyposażeniu SKP.

 

§ 15. Wyposażenie technologiczne stanowiska

kontrolnego powinno obejmowaç co najmniej..

....

7) alarmowy czujnik nadmiernego poziomu gazu

pΠynnego i ziemnego w stacji kontroli pojazdów

przeprowadzajàcej badania pojazdów przystosowanych

do zasilania gazem.

 

i coś tam rozporządzemie wspomina o

 

5. Wyposażenie kontrolno-pomiarowe oraz inne wyposa

żenie stacji kontroli pojazdów, określone w tabeli

stanowiàcej zaΠàcznik nr 2 do rozporzàdzenia, może byç

wykorzystywane do przeprowadzania badań technicznych

pojazdów, jeżeli zostaΠo poddane ocenie zgodności,

a także posiada oznakowanie CE, jeżeli jest ono wymagane

przepisami o systemie oceny zgodności

 

wiem ,wiem w załączniku nr.2 nie ma czujnika gazu... :P

...Interpretacje TDT bezcenne 8):lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No może i bezcenne, a może ręczniaka z pozyci numer 17 tabeli na myśli mieli. :x

 

[ Dodano: 23-11-2016, 21:00 ]

I jak Panowie Diagności, z tymi gdyńskimi czujnikami uspokoiło się coś, czy nadal ulubiony konik zespołów nadzorujących podczas odbioru i/lub kontroli?

Pytam bo licho wie czy do przeglądu/kalibracji wysyłać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.