IVVO Napisano 1 Czerwiec 2015 Share Napisano 1 Czerwiec 2015 Jak podejść do przyczepki - kolega kupił jakiegoś Niewiadowa z jednym kółkiem - co z tym dalej - czy podlega rejestracji oraz warunki dla motoru - nie maiłem z tym nigdy do czynienia a kolega na cito potrzebuje informacji Znalazłam coś takiego: 7) motocykla, motoroweru lub roweru oraz zespołu złożonego z motocykla, motoroweru lub roweru i przyczepy - 4,00 m Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 1 Czerwiec 2015 Share Napisano 1 Czerwiec 2015 Art. 62. 1. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez:1) 2) 3) motocykl lub motorower - nie może przekraczać masy własnej motocykla lub motoroweru, jednak nie może przekraczać 100 kg. 2. 3. 4. Zespół pojazdów może składać się najwyżej z 3 pojazdów, a zespół ciągnięty przez pojazd silnikowy inny niż ciągnik rolniczy lub pojazd wolnobieżny - z 2 pojazdów. 4a. Długość zespołu 2 pojazdów nie może przekraczać 18,75 m, a 3 pojazdów - 22 m, z wyjątkiem zespołu pojazdów złożonego z: 1) 2) motocykla i przyczepy, motoroweru i przyczepy, roweru i przyczepy, wózka rowerowego i przyczepy, którego długość nie może przekraczać 4 m. Art. 71. 1. Dokumentem stwierdzającym dopuszczenie do ruchu pojazdu samochodowego, ciągnika rolniczego, pojazdu wolnobieżnego wchodzącego w skład kolejki turystycznej, motoroweru lub przyczepy jest dowód rejestracyjny albo pozwolenie czasowe. Przepis ten nie dotyczy pojazdów, o których mowa w ust. 3. 2. Pojazdy określone w ust. 1 są dopuszczone do ruchu, jeżeli odpowiadają warunkom określonym w art. 66 oraz są zarejestrowane i zaopatrzone w zalegalizowane tablice (tablicę) rejestracyjne, a w przypadku pojazdów samochodowych, z wyłączeniem motocykli, w nalepkę kontrolną. 3. Pojazd niewymieniony w ust. 1, przyczepa motocyklowa oraz przyczepa specjalna przeznaczona do ciągnięcia przez ciągnik rolniczy lub pojazd wolnobieżny jest dopuszczony do ruchu, jeżeli odpowiada warunkom określonym w art. 66. 4. Zespół pojazdów składający się z pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t i przyczepy albo autobusu i przyczepy może być dopuszczony do ruchu po uzyskaniu odpowiedniej adnotacji w dowodzie rejestracyjnym pojazdu silnikowego, dokonanej na podstawie przeprowadzonego badania technicznego. Przepis ten nie dotyczy motocykla. i jeszcze to 5.Z tyłu przyczepy motocyklowej umieszcza się tablicę rejestracyjną motocyklową przeniesioną z motocykla, który ciągnie przyczepę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 1 Czerwiec 2015 Autor Share Napisano 1 Czerwiec 2015 Dzięki - z wiekiem " organ nie używany - zanika " Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 1 Czerwiec 2015 Share Napisano 1 Czerwiec 2015 Jeszcze mamy w warunkach technicznych: 11. Motocykle, motorowery i pojazdy czterokołowe mogą ciągnąć przyczepę o masie określonej przez producenta, ale nieprzekraczającej 50% masy pojazdu nieobciążonego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 1 Czerwiec 2015 Autor Share Napisano 1 Czerwiec 2015 Bo to wszystko przez to, że poszczególne wymagania są roz....... ne po różnych dziennikach. Nie mogą to cuzamen do kupy w jednym miejscu. Może by tak Jacdiag umieścić to w jakieś temacie "pomoc na cito" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 21 Sierpień 2015 Share Napisano 21 Sierpień 2015 Jaka jest podstawa homologacji przyczep motocyklowych - pyta posłanka Do ministra infrastruktury i rozwoju z interpelacją (nr 33926) zwróciła się posłanka Alicja Olechowska, sprawa dotyczy homologacji przyczep motocyklowych ciągniętych za pojazdem. Zwracam się do Pani z prośbą o udzielenie informacji na podstawie jakich przepisów producenci przyczep motocyklowych, specjalnie przystosowanych do ciągnięcia za jednośladami z silnikiem, mogą uzyskać homologację dla swoich produktów - pyta. Zgodnie z Kodeksem Ruchu Drogowego tj. w art. 71, ust. 3 taka przyczepa jest dopuszczona do ruchu, gdy spełnia warunki określone w art. 66., a art. 70g jasno określa, że nie wolno wprowadzać do obiegu pojazdu nie posiadającego homologacji. Ponadto dyrektywa 2007/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 5 września 2007 r. wskazuje, że pojazdy samochodowe (którym jest motocykl) i ich przyczepy muszą posiadać homologację. Producenci przyczep motocyklowych wskazują, że ich produkcja jest małoseryjna (od kilku do kilkudziesięciu sztuk rocznie), często wykonywana na indywidualne zamówienie. Zazwyczaj są to przyczepy do ciągnięcia przez motocykle i skutery, a ich moc, masa i “charakter” jest odmienny - w zależności od potrzeb klienta. Trudno jest stworzyć przyczepę uniwersalną tj. samochodową, która łączy się standardowym zaczepem kulowym tak jak z samochodem. Rozwiązania konstrukcyjne przyczep motocyklowych do ciągnięcia za motocyklem są inne. Jedne przyczepy mają dwa koła, inne jedno, mogą mieć zawieszenie pompowane z amortyzatorami, sprężynowe z amortyzatorami i na wałku skrętnym gumowym, z hamulcami hydraulicznymi lub bez hamulców. Również rodzaj zaczepu jest inny kulowy i przegub cardana. Według uzyskanych przeze mnie informacji ustawodawca nakłada obowiązek homologacji, ale nie reguluje i nie ujmuje w sposób szczegółowy i precyzyjny możliwości uzyskania jej dla tego rodzaju przyczep. Regulacje przewidują jedynie łączenie przyczep z kategoriami pojazdów M i N natomiast nie odnoszą się do kategorii L. Jednak nie oznacza to, że zakazuje homologacji tego rodzaju przyczep lub zakazuje w ogóle ich wytwarzania i użytkowania - czytamy dalej. Według Kodeksu Ruchu Drogowego można w Polsce jeździć z przyczepą, pomijając fakt niejasnej homologacji. Problemem powstaje w momencie, gdy klient chce z nią poruszać się po krajach Unii Europejskiej. Osoba kupująca wraz z zakupem prosi o dokument, który dopuszcza taką przyczepę do ruchu, homologację, czy deklarację zgodności COC - podsumowuje. I stawia pytanie: czy istnieją określone procedury badawcze, akty prawne, które zezwalają, bądź zabraniają użytkowania przyczepy motocyklowej po drogach publicznych Polski i Unii Europejskiej? Jeśli tak, to proszę o wskazanie podstawy prawnej oraz w jaki sposób producenci przyczep motocyklowych mogą uzyskać świadectwa homologacji, dokumentu stwierdzającego dopuszczenie takich pojazdów do ruchu bądź zwolnienia z homologacją dzięki któremu użytkowanie przyczep motocyklowych na terenie Unii Europejskiej nie będzie budziło zastrzeżeń? http://news.prawodrogowe.pl/i537#news25572 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.