Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Pytanie dla osób mających styczność z urządzeniem GTL Truck,chodzi mi o opis czynności jakie należy wykonać ,aby prawidłowo ustawić zbieżność kół przednich tym przyrządem w ciężarowym pojeździe.W dokumentacji DTR jest wzmianka o kompensacji a następnie dokonujemy odczytu z głowicy o zbieżności połówkowej(dla lewego i prawego koła).

Jak dalej postępować po odczycie?Jak samemu sprawnie wyregulować zbieżność,tak żeby było ok i kierownica prosto ?

Pozdrawiam

Napisano
Jak samemu sprawnie wyregulować zbieżność,tak żeby było ok i kierownica prosto ?

zablokować kierownice blokadą, ja mam jeszcze monitorki, które pokazują zbieżność połówkową ustaw wartości połówkowe takie same dla każdego koła a wyjdzie zbieżność całkowita :) np.0st i 2min dla lewego koła i 0st.i 2min dla prawego koła czyli zbieżność całkowita będzie 0st.i 4 min

Napisano

Ok.

Tylko jak ustawić po równo zbieżność połówkowa kręcąc drążkiem poprzecznym (zmienia się jednocześnie lewa i prawa strona),chyba że żle rozumuję.

Napisano

Dobrze rozumujesz. Do ustawiania kierownicy do jazdy na wprost służy drążek wzdłużny lub ewentualnie można przestawić koło kierownicy na wieloklinie.

Napisano

To jak dalej z tą zbieżnością połówkową? jak ustawić w miarę jednakowe wartości ,bo można ustawić zbieżność całkowitą np wg.producenta +2(połówki L=-3,P=5 ),tylko czy to dobrze?

Napisano

W ciężarówkach zbieżność połówkowa nie ma znaczenia bo kierownice do jazdy na wprost ustawia się innym drążkiem. Liczy sie tylko zbieżność całkowita.

Napisano
ustaw wartości połówkowe takie same dla każdego koła a wyjdzie zbieżność całkowita :) np.0st i 2min dla lewego koła i 0st.i 2min dla prawego koła czyli zbieżność całkowita będzie 0st.i 4 min

Tylko jak ustawić takie same wartości zbieżności połówkowej /zwłaszcza lewego koła ciężarówki/ jeżeli proponujesz żeby :

zablokować kierownice blokadą
Napisano
jeżeli proponujesz żeby :
zablokować kierownice blokadą

i prawidłowo

Do ustawiania kierownicy do jazdy na wprost służy drążek wzdłużny
:idea::!::ok

 

ewentualnie można przestawić koło kierownicy na wieloklinie.
ale to może doprowadzić do tego, że w jedną stronę pojazd zawróci np. na 8m, a w drugą 12 braknie

 

można ustawić zbieżność całkowitą np wg.producenta +2(połówki L=-3,P=5 ),tylko czy to dobrze?

i wtedy kręcisz kierownicą aby uzyskać na obu kołach wskazania "+1" ,

potem kierownicę "do poziomu" ustawiasz tak jak napisał danielg539

Wszystkie drogi prowadzą do . . .

... trumny

Napisano

To się nazywa przejęzyczenie i szybkość pisania do problemu, który wystąpił.

On już ustawiał kierownicę drążkiem podłużnym, a wy jesteście jeszcze przy poprzecznym :evil:

Napisano
i prawidłowo

Kręcić drążkami przy zablokowanej kierownicy?

Jeśli mówimy o ciężarówce, to zmieni się zbieżność całkowitą, ale zmiana tej wartości będzie następować tylko na prawym kole, lewe będzie ciągle miało tę wartość przy której zablokowano kierownicę.

Napisano

:faint::evil:

Kręcić drążkami ...

 

kierownica zablokowana :!:

- zmieniamy długość drążka podłużnego = zmiana położenia koła lewego i prawego

- zmieniamy długość drążka poprzecznego = zmiana położenia koła prawego

Wszystkie drogi prowadzą do . . .

... trumny

Napisano

Widzę że niektórzy uwierzyli w blokadę kierownicy jak w święty obrazek. :lol:

Bo po pokręceniu pewnie nic się nie poprzestawia . U mnie blokada porasta kurzem.

Instrukcja instrukcją a doświadczenie swoje .

Ustawiasz po równo kropki na tylnych chorągiewkach,poziomujesz zespoły ,sprawdzasz ile jest.

Kręcisz poprzecznym do uzyskania zalecanych wartości , z zachowaniem równego ustawienia kropek .Trzeba parę razy wyjść z kanału . :lol:

Jeżeli po ustawieniu żądanej wartości jest duża różnica na połówkowej np. lewe -30 a prawe +35,to ośki są nierównoległe . A to już inna bajka.

Żeby ustawić kierownicę na wprost w zdecydowanej większości trzeba rozpinać drążek podłużny i kręcić końcówką, i tu jest mniejsze pole manewru ,bo albo obrót w lewo lub w prawo i nie zawsze wyjdzie idealnie.

A jak będą ośki nierównoległe to możesz sobie ustawiać kierownicę do ....... ,i tak będzie go ciągnęło lub jedną oponę cięło od wewnątrz a drugą z zewnątrz.

Tak naprawdę cały pomiar powinno zaczynać się od tyłu.

http://www.precyzja.net.pl/pl/produkty/samochody-ciezarowe/item/2-gtl-truck

I jeszcze jedno pytanie :Z którego roku masz Trucka?

Napisano
I jeszcze jedno pytanie :Z którego roku masz Trucka?

No na pewno takiego zabytku jak ty to nikt nie ma ;):evil:

Napisano
No na pewno takiego zabytku jak ty to nikt nie ma

Jak się szanuje,to się ma. :lol:

Napisano
No na pewno takiego zabytku
sugerujesz, że Dario to raczej kustosz niż diagnosta? ;-)
Napisano
Jeśli mówimy o ciężarówce, to zmieni się zbieżność całkowitą, ale zmiana tej wartości będzie następować tylko na prawym kole, lewe będzie ciągle miało tę wartość przy której zablokowano kierownicę

 

Bo bardzo skomplikowanym działaniem jest dodanie sobie zbieżności połówkowych (np 1' + 2') i uzyskanie całkowitej... ach ta nowoczesna technika to kaleki czyni z ludzi...

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Napisano
Jak się szanuje,to się ma. :lol:

Ja dopiszę więcej - Jak się nie używa to się ma :x:evil:

Napisano

Dziękuję za informacje.

Czy robicie kompensacje w ciężarowym?Odnośnie regulacji zbieżności to rozumiem że kręcimy tak drążkiem aby uzyskać z połówek całkowita zbieżność przy jednakowym rozmieszczeniu punktów na chorągiewkach.Można korygować ustawienia kręcąc też kierownicą.

Mój GTL jest z 2008 szkoda że instrukcja multimedialna jest trochę skąpa.

Napisano
Czy robicie kompensacje w ciężarowym?

Nie może być inaczej.

Napisano
uot;]ewentualnie można przestawić koło kierownicy na wieloklinie.
ale to może doprowadzić do tego, że w jedną stronę pojazd zawróci np. na 8m, a w drugą 12 braknie

 

]

Jeżeli przestawi się koło o duży kąt to faktycznie maksymalne kąty skrętu kół będą nierówne ale korekta koła kierownicy o kilka stopni jest dopuszczalna.

Napisano

rzadko która skp ma porządna geometrie większość to tz pułkowniki niezbędne minimum a podstawach geometrii kół nie wspomnę cienienie w ogumieniu i kompensacja bicia obręczy co dopiero wypośrodkowanie układu kierowniczego

a tak na marginesie rzadko któremu diagnoście się chce to robić zardzewiałe drążki itd

Napisano
tak na marginesie rzadko któremu diagnoście się chce to robić zardzewiałe drążki itd
A na BT się robi jakieś regulacje czy tylko sprawdza co jest...
Napisano
większość to tz pułkowniki
a czymś takim nie można dokładnie ustawić jeżeli się wie jak i "pułkownik" jest sprawny?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.