kirko Napisano 1 Czerwiec 2015 Share Napisano 1 Czerwiec 2015 Witam. Pytanie dla osób mających styczność z urządzeniem GTL Truck,chodzi mi o opis czynności jakie należy wykonać ,aby prawidłowo ustawić zbieżność kół przednich tym przyrządem w ciężarowym pojeździe.W dokumentacji DTR jest wzmianka o kompensacji a następnie dokonujemy odczytu z głowicy o zbieżności połówkowej(dla lewego i prawego koła). Jak dalej postępować po odczycie?Jak samemu sprawnie wyregulować zbieżność,tak żeby było ok i kierownica prosto ? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 1 Czerwiec 2015 Share Napisano 1 Czerwiec 2015 Jak samemu sprawnie wyregulować zbieżność,tak żeby było ok i kierownica prosto ? zablokować kierownice blokadą, ja mam jeszcze monitorki, które pokazują zbieżność połówkową ustaw wartości połówkowe takie same dla każdego koła a wyjdzie zbieżność całkowita np.0st i 2min dla lewego koła i 0st.i 2min dla prawego koła czyli zbieżność całkowita będzie 0st.i 4 min Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kirko Napisano 1 Czerwiec 2015 Autor Share Napisano 1 Czerwiec 2015 Ok. Tylko jak ustawić po równo zbieżność połówkowa kręcąc drążkiem poprzecznym (zmienia się jednocześnie lewa i prawa strona),chyba że żle rozumuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 1 Czerwiec 2015 Share Napisano 1 Czerwiec 2015 Dobrze rozumujesz. Do ustawiania kierownicy do jazdy na wprost służy drążek wzdłużny lub ewentualnie można przestawić koło kierownicy na wieloklinie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kirko Napisano 1 Czerwiec 2015 Autor Share Napisano 1 Czerwiec 2015 To jak dalej z tą zbieżnością połówkową? jak ustawić w miarę jednakowe wartości ,bo można ustawić zbieżność całkowitą np wg.producenta +2(połówki L=-3,P=5 ),tylko czy to dobrze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 1 Czerwiec 2015 Share Napisano 1 Czerwiec 2015 W ciężarówkach zbieżność połówkowa nie ma znaczenia bo kierownice do jazdy na wprost ustawia się innym drążkiem. Liczy sie tylko zbieżność całkowita. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 1 Czerwiec 2015 Share Napisano 1 Czerwiec 2015 ustaw wartości połówkowe takie same dla każdego koła a wyjdzie zbieżność całkowita np.0st i 2min dla lewego koła i 0st.i 2min dla prawego koła czyli zbieżność całkowita będzie 0st.i 4 min Tylko jak ustawić takie same wartości zbieżności połówkowej /zwłaszcza lewego koła ciężarówki/ jeżeli proponujesz żeby : zablokować kierownice blokadą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 1 Czerwiec 2015 Share Napisano 1 Czerwiec 2015 jeżeli proponujesz żeby :zablokować kierownice blokadą i prawidłowo Do ustawiania kierownicy do jazdy na wprost służy drążek wzdłużny ewentualnie można przestawić koło kierownicy na wieloklinie. ale to może doprowadzić do tego, że w jedną stronę pojazd zawróci np. na 8m, a w drugą 12 braknie można ustawić zbieżność całkowitą np wg.producenta +2(połówki L=-3,P=5 ),tylko czy to dobrze? i wtedy kręcisz kierownicą aby uzyskać na obu kołach wskazania "+1" , potem kierownicę "do poziomu" ustawiasz tak jak napisał danielg539 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 1 Czerwiec 2015 Share Napisano 1 Czerwiec 2015 To się nazywa przejęzyczenie i szybkość pisania do problemu, który wystąpił. On już ustawiał kierownicę drążkiem podłużnym, a wy jesteście jeszcze przy poprzecznym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 1 Czerwiec 2015 Share Napisano 1 Czerwiec 2015 i prawidłowo Kręcić drążkami przy zablokowanej kierownicy? Jeśli mówimy o ciężarówce, to zmieni się zbieżność całkowitą, ale zmiana tej wartości będzie następować tylko na prawym kole, lewe będzie ciągle miało tę wartość przy której zablokowano kierownicę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 1 Czerwiec 2015 Share Napisano 1 Czerwiec 2015 Kręcić drążkami ... kierownica zablokowana - zmieniamy długość drążka podłużnego = zmiana położenia koła lewego i prawego - zmieniamy długość drążka poprzecznego = zmiana położenia koła prawego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 2 Czerwiec 2015 Share Napisano 2 Czerwiec 2015 Widzę że niektórzy uwierzyli w blokadę kierownicy jak w święty obrazek. Bo po pokręceniu pewnie nic się nie poprzestawia . U mnie blokada porasta kurzem. Instrukcja instrukcją a doświadczenie swoje . Ustawiasz po równo kropki na tylnych chorągiewkach,poziomujesz zespoły ,sprawdzasz ile jest. Kręcisz poprzecznym do uzyskania zalecanych wartości , z zachowaniem równego ustawienia kropek .Trzeba parę razy wyjść z kanału . Jeżeli po ustawieniu żądanej wartości jest duża różnica na połówkowej np. lewe -30 a prawe +35,to ośki są nierównoległe . A to już inna bajka. Żeby ustawić kierownicę na wprost w zdecydowanej większości trzeba rozpinać drążek podłużny i kręcić końcówką, i tu jest mniejsze pole manewru ,bo albo obrót w lewo lub w prawo i nie zawsze wyjdzie idealnie. A jak będą ośki nierównoległe to możesz sobie ustawiać kierownicę do ....... ,i tak będzie go ciągnęło lub jedną oponę cięło od wewnątrz a drugą z zewnątrz. Tak naprawdę cały pomiar powinno zaczynać się od tyłu. http://www.precyzja.net.pl/pl/produkty/samochody-ciezarowe/item/2-gtl-truck I jeszcze jedno pytanie :Z którego roku masz Trucka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 2 Czerwiec 2015 Share Napisano 2 Czerwiec 2015 I jeszcze jedno pytanie :Z którego roku masz Trucka? No na pewno takiego zabytku jak ty to nikt nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 2 Czerwiec 2015 Share Napisano 2 Czerwiec 2015 No na pewno takiego zabytku jak ty to nikt nie ma Jak się szanuje,to się ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukasz0417 Napisano 2 Czerwiec 2015 Share Napisano 2 Czerwiec 2015 Jak się szanuje,to się ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 2 Czerwiec 2015 Share Napisano 2 Czerwiec 2015 No na pewno takiego zabytku sugerujesz, że Dario to raczej kustosz niż diagnosta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 2 Czerwiec 2015 Share Napisano 2 Czerwiec 2015 Jeśli mówimy o ciężarówce, to zmieni się zbieżność całkowitą, ale zmiana tej wartości będzie następować tylko na prawym kole, lewe będzie ciągle miało tę wartość przy której zablokowano kierownicę Bo bardzo skomplikowanym działaniem jest dodanie sobie zbieżności połówkowych (np 1' + 2') i uzyskanie całkowitej... ach ta nowoczesna technika to kaleki czyni z ludzi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 2 Czerwiec 2015 Share Napisano 2 Czerwiec 2015 Jak się szanuje,to się ma. Ja dopiszę więcej - Jak się nie używa to się ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kirko Napisano 2 Czerwiec 2015 Autor Share Napisano 2 Czerwiec 2015 Dziękuję za informacje. Czy robicie kompensacje w ciężarowym?Odnośnie regulacji zbieżności to rozumiem że kręcimy tak drążkiem aby uzyskać z połówek całkowita zbieżność przy jednakowym rozmieszczeniu punktów na chorągiewkach.Można korygować ustawienia kręcąc też kierownicą. Mój GTL jest z 2008 szkoda że instrukcja multimedialna jest trochę skąpa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 2 Czerwiec 2015 Share Napisano 2 Czerwiec 2015 Czy robicie kompensacje w ciężarowym? Nie może być inaczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 2 Czerwiec 2015 Share Napisano 2 Czerwiec 2015 uot;]ewentualnie można przestawić koło kierownicy na wieloklinie. ale to może doprowadzić do tego, że w jedną stronę pojazd zawróci np. na 8m, a w drugą 12 braknie ] Jeżeli przestawi się koło o duży kąt to faktycznie maksymalne kąty skrętu kół będą nierówne ale korekta koła kierownicy o kilka stopni jest dopuszczalna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bosma Napisano 5 Czerwiec 2015 Share Napisano 5 Czerwiec 2015 rzadko która skp ma porządna geometrie większość to tz pułkowniki niezbędne minimum a podstawach geometrii kół nie wspomnę cienienie w ogumieniu i kompensacja bicia obręczy co dopiero wypośrodkowanie układu kierowniczego a tak na marginesie rzadko któremu diagnoście się chce to robić zardzewiałe drążki itd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 5 Czerwiec 2015 Share Napisano 5 Czerwiec 2015 tak na marginesie rzadko któremu diagnoście się chce to robić zardzewiałe drążki itdA na BT się robi jakieś regulacje czy tylko sprawdza co jest... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ijm Napisano 8 Czerwiec 2015 Share Napisano 8 Czerwiec 2015 większość to tz pułkownikia czymś takim nie można dokładnie ustawić jeżeli się wie jak i "pułkownik" jest sprawny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.