Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Czasami szukamy takiego indeksu dla ustalenia nośności opony przy wypełnianiu DIP-u, dlatego jak ktoś szuka to go tu znajdzie. Jest to tabela która może posłużyć jako szybka ściąga !Pliczek spakowany w formacie "doc"

Indeks nośności.zip

Napisano

No cóż Panowie - pierwszego chętnego już mamy - czekamy na kolejne posty i kolejne materiały :D

Świat łamie każdego i potem niektórzy są jeszcze mocniejsi w miejscach złamania. Ale takich, co nie chcą się złamać, świat zabija. Zabija w równej mierze najlepszych, najdelikatniejszych i najdzielniejszych. Jeżeli nie jesteś żadnym z nich, możesz być pewien, że zabije cię także, ale bez szczególnego pośpiechu. [Ernest Hemingway, Pożegnanie z bronią (1928)]

Nie pytaj się ludzi co można, a co nie, ale zadaj sobie pytanie czy warto.
Bowiem - można wszystko, ale nie wszystko warto... [NN]

  • 3 months later...
Napisano

Skoro pojawił się temat to może ktoś ma zestawienie indeksów dla opon rolniczych czy budowlanych albo ciężarowych np. : 8PR? wiem, że jest to oznaczenie nośności. dla samochodów osobowych ile chcesz a dla tych innych nie znalazłem nawet na stronach producentów. może ktoś miał więcej szczęścia.

  • 3 weeks later...
Napisano

Bardzo ciekawe - czy nie masz może dostępu do jakiś informacji na temat wieku opon

a ich trwałości - poszukuje już dłuzszy czas i nie mogę znależć ;)

Napisano

Niestety - ale problem wieku ogumienia jest rzeczywiście ciekawy. Może ktoś z forumowiczów ma takie materiały?

Napisano

Poruszyłem ten problem w grupie o badaniach technicznych , ale na dzień dzisiejszy

konkretów nie ma :shock:

  • 4 weeks later...
Napisano

Owtorzylem plik w accrobat i nie ma zadnych opisow czym sa spowodowane te uszkodzenia, czy to wina uzytkowania czy wada fabryczna. Czy są do tych zdjec jakies opisy?

Napisano
Owtorzylem plik w accrobat i nie ma zadnych opisow czym sa spowodowane te uszkodzenia, czy to wina uzytkowania czy wada fabryczna. Czy są do tych zdjec jakies opisy?

 

Prawy przycisk myszy "zapisz element docelowy jako " ściągasz gdzie chcesz a puźniej otwierasz :D

Napisano
Owtorzylem plik w accrobat i nie ma zadnych opisow czym sa spowodowane te uszkodzenia, czy to wina uzytkowania czy wada fabryczna. Czy są do tych zdjec jakies opisy?

Jeżeli są jakieś problemy z otwarciem tego pliku w pdf, to mogę udostepnić go także w wordzie. Proszę o informację.

  • 4 weeks later...
Napisano

Bardzo dobre materiały o oponach zamieściliście.

 

Dorzucam z innego postu mateiały, które zamieściłem odnośnie liczenia nacisków na osie. W poście Darka jest bardzo czytelny rysunek opony i jej oznaczenia.

 

Aby ustalić naciski na oś oraz maksymalną prędkość przede wszystkim odczytujecie te informacje z tabliczki znamionowej producenta. Muszą tam być te informacje jak i ilość osi.

 

Aby ustalić naciski na tę oś (gdy tabliczki znamionowej brak) wykonujecie następujące czynności:

1) zaznajamiacie się z §4 ust. 1 oraz §11 ust. 5 (Dz. U. z 2003r. Nr 32, poz. 262 z późn. zm.),

2) drukujecie zalączony wyciąg z Badań Technicznych Pojazdów cz. B SKP ITS odczytując z rysunku koła B-005 ark. 4 ark-y 4 "wskaźnik nośności" i "symbol prędkości" (znajduje się obok oznaczenia rozmiaru opony) lub materiały z postu Darka (jak i pomocne zamienniki Pabla).

3) wybieracie właściwą tabelę dla samochodu osobowego lub ciężarowego i przyczep i odczytujecie właściwy wskaźnik "LI". Do tego wskaźnika przypisana jest masa w kg ją dzielimy przez 1000 by uzyskać wynik w Tonach i mnożymy razy 9,8 by uzyskać wynik w KN i mamy gotowy nacisk na oś pojedyńczą.

 

np. dla samochodu ciężarowego odczytaliśmy wskaźnik nośności LI = 100 co daje 800kg : 1000=0,8T x 9,8=7,84 KN

 

(o ile się nie mylę program STACJA 2000 po wstawieniu wskaźnika nośności w kg sam przeliczy na KN).

oznakowywanie opon_informator SKP ITS_wyciąg.rar

Pozdrawiam,

Bogusław Maćkowski

 

Wszystkie wypowiedzi mają charakter prywatny i nie mogą być traktowane jako opinia prawna lub urzędowa. Nie wyrażam zgody na kopiowanie i publikowanie moich wypowiedzi na innych forach, nośnikach, publikacjach itp.

[scroll]Wypełnij ANKIETĘ skąd jesteś ! ! !. [/scroll]

  • 3 months later...
Napisano

Oszczędniejsza generacja

 

Kupując opony letnie, warto przyjrzeć się tegorocznym nowościom. Ich konstruktorzy twierdzą, że dzięki nowym materiałom i kształtowi bieżników wydłużyli przebiegi gum i skrócili drogę hamowania

 

BF Goodrich Profiler 2

 

Wszechstronna opona do aut kompaktowych, minivanów, a nawet samochodów sportowych. Producent utrzymuje, że nowa opona zapewnia samochodom dużą przyczepność (w tym na mokrych nawierzchniach) i jednocześnie spore przebiegi. Guma, homologowana do prędkości 240 km/h, sprzedawana jest w rozmiarach od 14 do 16 cali i profilach od 70 do 55. Opona o rozmiarze 195/65 R15 91 H kosztuje 262 zł.

 

Bridgestone D110

 

 

Kolejna generacja opon do aut osobowych różnych klas i mocy silników. W stosunku do poprzednich mają lepszą przyczepność na mokrych nawierzchniach oraz mniejsze opory toczenia, co wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa. D110 oferowany jest w rozmiarach od 13 do 17 cali i profilach od 80 do 45. Ceny od 89 zł za oponę 135/80 R 13 70 T.

 

Bridgestone Dueler Sport

 

Nowa opona do dużych i szybkich SUV. Zastosowano w niej bieżnik opony sportowej i mocny karkas, wytrzymujący duże obciążenia ciężkich i mocnych samochodów. Dueler Sport przygotowano w rozmiarach od 16 do 18 cali i profilach od 65 do 50. Nowa opona 255/65 R16 100 H kosztuje 646 zł.

Continental ContiSportContact3

 

Trzecia generacja popularnych opon do aut sportowych ma - według producenta - zmniejszone opory toczenia, dzięki czemu samochód spala mniej paliwa. Producent podaje także, że udoskonalił kształt bieżnika i mieszankę gumową, co pozwoliło na skrócenie drogi hamowania zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni. Niektóre rozmiary opony przygotowano także w wersji SSR, która pozwala na jazdę bez powietrza dzięki wzmocnionym ściankom. SportContact3 oferowana jest w rozmiarach od 17 do 21 cali i profilach od 50 do 25. Największa szybkość, z jaką mogą toczyć się te opony, to 300 km/h.

 

Fulda Carat Progresso

 

Zastosowano w niej nowe materiały, które według producenta pozwalają skrócić drogę hamowania, przy dużych prędkościach zapewniają dobre własności jezdne i cichą pracę. Ta ostatnia cecha została uzyskana dzięki nieregularnemu rozmieszczeniu bloków bieżnika. Progresso dostępna jest w rozmiarach od 14 do 16 cali, profilach od 65 do 55, a maksymalna prędkość jazdy - do 270 km/h. Oponę o rozmiarze 175/65 R15 86 H wyceniono na 216 zł.

 

Kleber Hydraxer

 

Gumę zaprojektowano dla mocnych i szybkich samochodów. Projektanci podają, że ich nowa opona jest bardziej odporna na poślizg, zapewnia krótszą drogę hamowania i jest bardziej komfortowa od poprzednich modeli. Trafi do sprzedaży w rozmiarach od 15 do 17 cali i profilach od 55 do 40. Najwyższy indeks prędkości to Y, pozwalający na jazdę do 300 km/h.

 

Michelin Primacy HP

 

Opona przeznaczona do mocnych i szybkich samochodów, w tym limuzyn. Przygotowano opony klasyczne (bezdętkowe), mogące pracować bez powietrza (ze wzmocnionymi ściankami, nazwane Zero Pressure - ZP) i systemu PAX (po ujściu powietrza opona nie zapada się dzięki podtrzymującej obręczy). Producent zapewnia, że nowa rzeźba bieżnika i mieszanki gumowe pozwoliły na zwiększenie przebiegu opony i przyczepności, szczególnie na mokrych nawierzchniach. Nowa guma Michelin oferowana w rozmiarach od 16 do 18 cali i profilach od 55 do 45. Opony dopuszczono do montażu na autach osiągających do 300 km/h. Guma o rozmiarze 205/55 R 16 91 V kosztuje 498 zł.

Robert Przybylski www.rzeczpospolita.pl

Napisano
Owtorzylem plik w accrobat i nie ma zadnych opisow czym sa spowodowane te uszkodzenia, czy to wina uzytkowania czy wada fabryczna. Czy są do tych zdjec jakies opisy?

 

Opisy są tylko potrzebny jest acrobat reader wersja 6.0. Starsze wersje nie otwierają opisów

Napisano

Polecam "Michelin Primacy HP" bardziej turystyczna i nie rzuca na "garbach" :D Co do reszty to sezon się zaczyna i za kilka miesięcy będzie opinia ! :D

  • 2 months later...
Napisano
Skoro pojawił się temat to może ktoś ma zestawienie indeksów dla opon rolniczych czy budowlanych albo ciężarowych np. : 8PR? wiem, że jest to oznaczenie nośności. dla samochodów osobowych ile chcesz a dla tych innych nie znalazłem nawet na stronach producentów. może ktoś miał więcej szczęścia.

 

Prosze bardzo kolego. Myśle, że tu znajdziesz wszystko

INDEKS NOŚNOŚCI.zip

  • 5 weeks later...
Napisano

mamy sprzęt do wymiany opon i świadczymy taką usługę. Na szczęście coraz wiecej społeczeństwa jest swiadomym tego,że opony nie wymieniamy wtedy jak juz widać kordy ale troszeczkę szybciej. Jest w tym temacie zasluga hipermarketów które po cenach niemalże dampingowych sprzedają opony, gwarantując do tego jeszcze bezpłatną wymianę. Najczęściej można spotkać u nich wyrób krajowy który jest lepszy od przekładania kółek z osi przednich na tylne i odwrotnie

 

[ Dodano: 19-07-2006, 14:15 ]

Ps. wiemy z własnego doświadczenia,że nawet opona o najwyższej jakości i.... wymięka przy dziurkach takich głębszych na naszych drogach.

Napisano

A ja przez wiele lat jezdziłem na oponach "SAWA" kraj Jugosławia, bardzo dobrze mi się jezdziło. Teraz ich nie ma, a szkoda :)

Napisano

Jaka u nas są. Tyko nie jugosłowiańskie a obiło mi się o uszy,że z Rosji. Jak będziesz zainteresowany mogę dowiedzieć się czegoś więcej. Podaj rozmiar odrazu spytam się o cenę i dostępność. pozdrawiam Robert

  • 5 months later...
  • 2 years later...
Napisano

SAWA kooperuje z Dębicą. Na dzień dzisiejszy mają większość tych samych bieżników.

 

 

O oponach rolniczych słów kilka.

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Napisano

tylko który :?:

w tym temacie wszystkie sprawne

Wszystkie drogi prowadzą do . . .

... trumny

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.