Skocz do zawartości

Po corocznej kontroli TDT


jaka
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Uwaga na urządzenie kontroli złącza elektrycznego pojazd-przyczepa. Przynajmniej Typu AMX 700/R. Kwestionowanie braku złącza 13 pinowego w podstawowym zestawie. Muszę dokupić 4 złącza za 550zł! Pomimo, ze mam redukcję na 13 pin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 79
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • S.K.P-POZNAŃ

    5

  • Jacdiag

    7

  • ketiw38

    7

  • Paprock

    7

Argument-no cóż tylko producent może dostarczyć wyposażenie dodatkowe. Mało tego to jest stare urządzenie 1999r dzwoniąc do producenta Pana S okazało sie iz muszę dokonać przeróbki za 300zł!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestionowanie braku złącza 13 pinowego w podstawowym zestawie. Muszę dokupić 4 złącza za 550zł! Pomimo, ze mam redukcję na 13 pin

 

Informujemy, że w sprawie problemu dotyczącego urządzenia do kontroli złącza elektrycznego pojazd – przyczepa, o którym pisaliśmy w poprzedniej informacji Instytut Transportu Samochodowego konsultował się z Transportowym Dozorem Technicznym. Ze strony TDT otrzymaliśmy zapewnienie, że w przypadku starszych urządzeń nie posiadających możliwości sprawdzenia 13 – pinowego złącza aby spełnić wymagania w tym zakresie, należy doposażyć się w odpowiednią przejściówkę z 13 na 7 pinów (jest ogólnie dostępna w sprzedaży) oraz wykonaną we własnym zakresie „belkę oświetleniową” symulującą wszystkie tylne światła przyczepy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instytut Transportu Samochodowego konsultował się z Transportowym Dozorem Technicznym. Ze strony TDT otrzymaliśmy zapewnienie,

 

Zapewnienie ustne ,czy pisemne?

Jak pisemne to prosiłbym o maila :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Muszę dokupić 4 złącza za 550zł! Pomimo, ze mam redukcję na 13 pin

 

My też.Dostaliśmy info(e-mail) z WK o takich wymaganiach TDT.Przejściówka jest niewystarczająca :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak Psuj zapodał wyżej!

Bo Wam wpiszą mniej więcej tak:

"Przyrząd do kontroli złącza elektrycznego pojazd-przyczepa nie umożliwia pomiaru sygnałów w złączu 13 PIN, co stanowi naruszenie § 14 ust. 1 rozporządzenia (Dz. U. z 2006 r. nr 40 poz. 275).

Powyższe uchybienie oznacza, że stacja kontroli pojazdów nie gwarantuje wykonywania badań technicznych pojazdów zgodnie ze szczegółowymi warunkami przeprowadzania tych badań (art. 83 ust. 3 pkt 4 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o Ruchu Drogowym).

W związku z powyższym, zgodnie z artykułem (...) pieczątki oraz rejestr prowadzony w formie informatycznego nośnika danych przekazuje się (...)."

Koniec cytatu! :hah:

A najdroższy kabel z zestawem wtyczek i złączek wygląda tak:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli potwierdzasz zasadność decyzji TDT?

Ale jakiej -NIEdopuszczenia do wykonywania badań :?: .

To jaka instytucja u was wcześniej "odbierała" stację :?::x

:evil::evil::evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli potwierdzasz zasadność decyzji TDT?

 

Decyzja TDT powinna być taka, ze należy uzupełnić wyposażenie.

 

To jaka instytucja u was wcześniej "odbierała" stację

 

Nie ma się z czego śmiać. Kiedyś nie było potrzeby takowego posiadać, dziś to już "mus" praktycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paprock, czy możesz zapodać fotkę rozprostowanych kabli :?:

 

bo nie mogę odgadnąć, do czego są dwa dodatkowe złącza DB37;

czyżby to był "przedłużacz" :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OBWIESZCZENIE MINISTRA TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI MORSKIEJ

z dnia 6 czerwca 2013r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia

Rozdział 3 Światła

§12. 1. Pojazd, z zastrzeżeniem ust. 2, wyposaża się w następujące światła zewnętrzne:

14) (50) cofania - pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykla, i przyczepa o dopuszczalnej masie

całkowitej powyżej 750 kg; dotyczy przyczepy zarejestrowanej po raz pierwszy po dniu 1 sierpnia 2009 r.;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

§ 12. 1. Pojazd, z zastrzeżeniem ust. 2, wyposaża się w następujące światła zewnętrzne:

14) (56)* cofania - pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykla, i przyczepa o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 750 kg; dotyczy przyczepy zarejestrowanej po raz pierwszy po dniu 1 sierpnia 2009 r.;

 

*56) § 12 ust. 1 pkt 14 zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. a) tiret pierwsze rozporządzenia z dnia 4 maja 2009 r. (Dz.U.09.75.639) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 20 czerwca 2009 r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozporządzenia z dnia 4 maja 2009 r.

 

Skoro weszło w 2009 roku to dlaczego jeszcze są stacje dopuszczone z urządzeniami nie spełniającymi rozporządzenia przez TRANSPORTOWY DOZÓR TECHNICZNY.

Jak się nie mylę dopuszczenie jest co pięć lat - więc problem od 2014 roku nie powinien występować :x

 

:evil::evil::evil::evil:

::hey

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego jeszcze są

 

Jak tobie sie zdarzy, przez nieuwagę, "puścić" auto z 2000r bez zagłówków na tylnej kanapie, to znaczy, że za rok ich tez nie będziesz wymagał? Po prostu czyjeś niedopatrzenie najpewniej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że za rok ich tez nie będziesz wymagał?

Przez rok ok

przez dwa lata nich będzie

ale po sześciu latach wysoko kwalifikowanych Panów Z TDT, :?:

Wybacz, ale to świadczy o podejściu ich do swojej pracy............... :oops:

 

 

To komu zabrać uprawnienia do "certyfikacji stacji" na 5 lat Może Dyrektorowi :?:

 

To pewnie okaże się, że po tym okresie na stałe :x

 

:evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powstał obowiązek wyposażania przyczep powyżej 750 kg w światło cofania.

 

a gniazda typu 12S były "od zawsze..."

 

i co chyba najlepsze - AMX700 takie kable posiada w komplecie

5ae1a6d6e05b9_gniazdo12S.jpg.84735f8f10f0ee1e70de76ea8000292f.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodatkowe złącza DB37;

Są po dwie wtyczki do jednego gniazda,,,

Co też jest chore, bo pomimo, że złącze ma wystarczającą ilość ponów, to niby po co druga wtyczka? Tak na marginesie to i tak badanie sprawności instalacji elektrycznej "sztucznym" obciążeniem jest farsą, bo w większości pojazdów wyposażonych w mod€ł sterujący światłami przyczepy takim urządzeniem sprawdzić instalacji się nie da!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.