c64club Napisano 2 Lipiec 2015 Share Napisano 2 Lipiec 2015 Heyah Kupiłem sobie przyczepkę towarową za równowartość "flaszki". Niestety wyszły dwie wady. Pierwsza - gość ją ciągał za traktorem i skrzywił dyszel, na którym tabliczka istnieje w wersji szczątkowej, czytaj centymetr wokół nitów. Dyszel i tak trzeba by było wymienić, bo jest zrobiony z takiej rury, jaką sie udało załatwić z kopalni Drugą sprawą są burty, uczynione z grzejników panelowych. Razem z ciężkim dyszlem daje to masę własną przyczepy 300 kg przy DMC 600 i fizycznej (sprawdzonej przez gościa) ładowności 1200 kg żwiru... No przesada jak na lekką. Ponieważ rama i zawieszenie są całkiem rzetelne, chciałbym tylko wymienić burty na blaszane i dyszel na odpowiednio lżejszy i prosty. Liczylem, że po takiej zmianie wyjdzie mi masa własa 190. Czy i jak przy okazji nabijania nowych numerów można zmienić MW? Mógłbym sobie burty zmienić na lżejsze i w dowodzie zostawić masę jaką mam, ale głupio by było mieć wpisane MW 300, i żeby wioząc cztery worki cementu na pace ważyła 290. Z resztą przy tej konstrukcji spokojnie można by było zrobć jej DMC 750 - da się jeszcze po 22.06.2013? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikita_Bennet Napisano 2 Lipiec 2015 Share Napisano 2 Lipiec 2015 a jakie dane są w Dowodzie Rejestracyjny? Marka SAM? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 2 Lipiec 2015 Share Napisano 2 Lipiec 2015 Podstawowe pytanie-czemu przy okazji nabijania nowych numerów skoro na którym tabliczka istnieje w wersji szczątkowej, czytaj centymetr wokół nitów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 2 Lipiec 2015 Share Napisano 2 Lipiec 2015 Zmiany konstrukcyjne są dopuszczalne więc masa własna może ulec zmianie, dopuszczalna masa też może się zwiększyć jeżeli to SAM. Napisz nam dlaczego ma być nabity nowy numer. Nie chcę nikogo posądzać o jakieś złe zamiary ale skoro wszystko tak się zmienia to czy to jest ciągle ten sam pojazd? Zmiana DMC zmiana masy własnej brak tabliczki i jeszcze piszesz o nowym numerze. Czy rzeczoznawca będzie w stanie stwierdzić że to ciągle ta sama przyczepa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 2 Lipiec 2015 Share Napisano 2 Lipiec 2015 Czy rzeczoznawca będzie w stanie stwierdzić że to ciągle ta sama przyczepa? A raczej czy będzie w stanie wykluczyć celową ingerencję? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 2 Lipiec 2015 Share Napisano 2 Lipiec 2015 wykluczyć celową ingerencję?To ty tak potrafisz pisać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikita_Bennet Napisano 2 Lipiec 2015 Share Napisano 2 Lipiec 2015 dodam ciekawostkę. Przyczepka SAM. TZ na ramie (dół skrzyni na środku z prawej strony-nie wiem jak to opisać; przymocowana jakimś srubami czy nitami), nr ramy na dyszlu. Dyszel pewien idiota pogiął, kupiło się grubszą rurę, wycięło starą z konstrukcji i wspawało nową (ciut dłuższa pod przyczepką). Pojazd ten sam, TZZ obecnie trudna do odczytania bo dwie warstwy farby (trza by usunąć farbę). Stary urwany dyszel z numerem leży w garażu. Pomijając fakt braku nr na ramie czy to jest dalej ten sam pojazd? A nawiązując do tematu-wszystko zależy chyba od opinii rzeczoznawcy bo jak podpisze się pod tym no to jego sprawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 2 Lipiec 2015 Share Napisano 2 Lipiec 2015 bo jak podpisze się pod tym no to jego sprawa. A diagnosty tylko pieczątka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikita_Bennet Napisano 2 Lipiec 2015 Share Napisano 2 Lipiec 2015 Potem 3 rozne stacje diagnostyczne ktore klepna obt ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 2 Lipiec 2015 Share Napisano 2 Lipiec 2015 klepna obt A ja się założę o oranżadę, że nie przy DMC 600 czyli lekka = nie podlega OBT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikita_Bennet Napisano 3 Lipiec 2015 Share Napisano 3 Lipiec 2015 fakt, mi tu po głowie chodzi inna sprawa bo nie dotyczy p-py lekkiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c64club Napisano 3 Lipiec 2015 Autor Share Napisano 3 Lipiec 2015 Podstawowe pytanie-czemuprzy okazji nabijania nowych numerów skoro na którym tabliczka istnieje w wersji szczątkowej, czytaj centymetr wokół nitów Bo dyszel do wymiany (krzywy) a z TZ pozostały trzy centymetrowe skrawki wokół istniejących nitów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 3 Lipiec 2015 Share Napisano 3 Lipiec 2015 TZ i numer nadwozia to odrębne rzeczy. Czemu ma zostać nadany nowy numer. Skoro TZ uległa zniszczeniu to należy wydać nową zastępczą TZ- a nie nadawać nowy numer. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c64club Napisano 3 Lipiec 2015 Autor Share Napisano 3 Lipiec 2015 Ok, ma być ponowne nabicie numeru a nie nabicie nowego. Ale i tak go trzeba nabić od nowa, albowiem dyszel jest do wymiany, a na nim widnieje numer i przymocowana jest tabliczka. Z krzywym dyszlem i tak nie pojadę, nawet na nabicie TZZ. Co więc pozostaje - wymienić burty, wstawić nowy dyszel, zapakować stary na przyczepkę a cały zestaw na większą i z tym udać się na SKP? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 3 Lipiec 2015 Share Napisano 3 Lipiec 2015 Co więc pozostaje - wymienić burty, wstawić nowy dyszel, zapakować stary na przyczepkę a cały zestaw na większą i z tym udać się na SKP? Naprawić przyczepę (np. poprzez wymianę dyszla), uzyskać opinię rzeczoznawcy, który wykluczy celową ingerencję w celu sfałszowania, następnie do WK po decyzję na NOWY numer i tabliczkę zastępczą, a następnie na SKP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 3 Lipiec 2015 Share Napisano 3 Lipiec 2015 Czemu ma zostać nadany nowy numer. Bo będzie wymieniany dyszel, a drugi raz tego samego nadać nie można. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 3 Lipiec 2015 Share Napisano 3 Lipiec 2015 Naprawić przyczepę (np. poprzez wymianę dyszla), uzyskać opinię rzeczoznawcy Zalecam odwrotną kolejność . Ściągnąć rzeczoznawcę do tego co jest żeby później nie marudził że może to nie ta przyczepka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c64club Napisano 3 Lipiec 2015 Autor Share Napisano 3 Lipiec 2015 Dla rzeczoznawcy dobrze będzie sfocić starą z krzywym dyszlem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikita_Bennet Napisano 3 Lipiec 2015 Share Napisano 3 Lipiec 2015 najpierw zapytać ile weźmie bo jak raz przyjedzie i powie np 500 to żeby nie było że przy drugim przyjeździe powie 600 albo że 600+VAT PS: ja jestem w lepszej sytuacji bo TZ jest na ramie paki (dolna część) a nr ramy na dyszlu przy zaczepie, przy wymianie dyszla TZ zostaje na przyczepce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 3 Lipiec 2015 Share Napisano 3 Lipiec 2015 albowiem dyszel jest do wymiany, a na nim widnieje numer i przymocowana jest tabliczka. Czy w związku z powyższym rama nie uległa zniszczeniu i pojazd powinien być zutylizowany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikita_Bennet Napisano 3 Lipiec 2015 Share Napisano 3 Lipiec 2015 no bez przesady, jak wymieniam zaczep/dyszel/sprzęg np w D-47 to mam przyczepę zutylizować? Przyjęte jest że nr na samochodówce lekkiej jest bity przy zaczepie, nawet w starych niemieckich kempingach to widziałem, po prostu miejsce jest wygodne do nabicie i późniejszej kontroli w terenie. Dlaczego więc utylizować? Skorodowana podłoga w niektórych fiatach powoduje że pojazd idzie na złom czy wymiana podłogi i nabicie nr ramy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 3 Lipiec 2015 Share Napisano 3 Lipiec 2015 Czy w związku z powyższym rama nie uległa zniszczeniu i pojazd powinien być zutylizowany? Skoro rama jest elementem wymiennym, to niby dlaczego jej zniszczenie (nawet całkowite, a nie częściowe jak w tym przypadku) powodowało konieczność złomowania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 3 Lipiec 2015 Share Napisano 3 Lipiec 2015 Dla rzeczoznawcy dobrze będzie sfocić starą z krzywym dyszlem? Nawet bardzo dobrze , bo będzie monitorował proces naprawy od początku . Oczywiście dopytać za ile. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jast Napisano 3 Lipiec 2015 Share Napisano 3 Lipiec 2015 Czyli czekasz c64club na wyraźne instrukcje jak nanieść numer na dyszel i tabliczkę? To ci napiszę, że do tego są potrzebne numeratory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 3 Lipiec 2015 Share Napisano 3 Lipiec 2015 Zanim cokolwiek zrobisz to uzgodnij z rzeczoznawcą. Ja robię zdjęcia przed naprawą w trakcie i po naprawie dopiero wydaje opinię. Zdjęcia zrobione przez klienta-właściciela to raczej farsa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.