Skocz do zawartości

Nacisk na oś


mayster

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Pisałem tu kiedyś na forum o przewożeniu dwuśladów na tzw. bagażniku zamocowanym

za samochodem. Sprawuje się to dobrze i problemów jak do tej pory tak z ITD czy policją nie miałem.

Jednak ostatnio po zmianie sprzętu na bardziej słuszny (czytaj cięższy) nasuwa się pytanie czy czasem nie przekroczę dopuszczalnego nacisku na tylną oś.

Doszły mnie słuchy, że za zachodnią granicą potrafią zwłaszcza kampery przeważyć.

Zdarzyć się tak może i w naszym kraju, a nie chce obudzić się z ręką w nocniku.

Gdzie takiego pomiaru mogę dokonać? W okolicznych SKP mówią, że nie mają do tego

odpowiedniego sprzętu i mogą jedynie dokonać tego pomiaru w jakimś tam przybliżeniu,

bo samochodu nie da się na tym ustawić w poziomie.

Wygląda to tak:

5ae1a6d815635_IPHONE514800x600.thumb.JPG.d4b0d00f90a8694fafc363d1c8f15424.JPG

5ae1a6d876ce0_Image_001(2).jpg.eb2adcff8d675823f79ecd5cb8d6a0ff.jpg

5ae1a6d88559b_KamperiVespa.jpg.d275271d188e536745e34886ac9ff375.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie takiego pomiaru mogę dokonać?

Na SKP. Podjedz "załadowanym" sprzętem i poproś o sprawdzenie amortyzatorów i wydruk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki to rodzaj badania? :x
A to na SKP tylko BT można robić? A gdzie swoboda działalności gospodarczej? Ja to bym się tutaj nie bał nacisku na oś (no może z wyjątkiem tego crossa załadowanego na hak Scenica), co o nacisk na urządzenie sprzęgające. O ile w przypadku przyczepy ciężar rozkłada się na hak i jej osie, tu spory ciężar wypada na samym sprzęgu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem tu kiedyś na forum o przewożeniu dwuśladów na tzw. bagażniku

To te twoje motorowery/motocykle maje krzywą ramę i robią dwa slady? A tak na serio to zgadzam sie z przedmówcą i radziłbym zainteresować sie naciskiem na urządzenie sprzęgające, podejrzewam że nie ma więcej niż 100 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile w przypadku przyczepy ciężar rozkłada się na hak i jej osie, tu spory ciężar wypada na samym sprzęgu.

Dokładnie - siła na ramieniu - widzę to bardzo czarno - nie ważne czy tylko kiedy....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reasumując

To te twoje motorowery/motocykle maje krzywą ramę i robią dwa slady?

Sorry, późno było jak pisałem i zmęczenie dało o sobie pewnie znać ;)

a dwa ślady od czasu do czasu robię na zakręcie :)

 

Przejrzałem w necie wydruki z badań amorów i widoczny jest tam nacisk na poszczególne osie, więc chyba po problemie.

Pytani diagności najwidoczniej zbyt profesjonalnie podchodzili do zagadnienia. Czy błąd pomiaru będzie duży,

bo jakiś podobno występuje w takim przypadku?

Następna zagwozdka nacisk na urządzenie sprzęgające choć wiem o co chodzi to

nie wiem jak ten parametr sprawdzić gdzie go szukać i jaki być powinien?

Odnośnie mojego samochodu i urządzenia w nim sprzęgającego wygląda to trochę inaczej,

bo hak jest w wersji USA i dopuszczalne jego obciążenie to 616 funtów co daje około 280 kg.

Jednak nie wiem jak to się ma do tego nacisku na urządzenie sprzęgające?

Jakieś pomysły na to by to było zgodne z literą prawa?

5ae1a6d89823b_nono279kg.JPG.6abc4a0921f6d1444f205dac042eabe7.JPG

hak.JPG.07525ddc6a511b3cc75eae8837b3725e.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie mojego samochodu i urządzenia w nim sprzęgającego wygląda to trochę inaczej, bo hak jest w wersji USA
To możesz zapomnieć o montowaniu czegokolwiek na tym haku w Europie. Podstawowa sprawa to fakt, że sam hak nie spełnia europejskich wymagań. Te 280 kg to jest właśnie dopuszczalne statyczne obciążenie haka. Obawiam się, że o ile skuter z "bagażnikiem" mogą nie przekroczyć tej wartości, to już z motocyklem może być problem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczep jest produkcji niemieckiej Westfalia Gmbh więc na twoim miejscu wystąpił bym do producenta o europejską homologacje /jeśli był homologowany na Europę/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczep jest produkcji niemieckiej Westfalia Gmbh
Co nie zmienia faktu, że może mieć kulę 48 mm, bo taki standard obowiązuje w USA. W takim wypadku obawiam się, że z homologacji europejskiej bez wymiany kuli będą nici.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co nie zmienia faktu, że może mieć kulę 48 mm, bo taki standard obowiązuje w USA.

W takim wypadku obawiam się, że z homologacji europejskiej bez wymiany kuli będą nici.

O ile mnie pamięć nie myli amerykanie operują w calach i średnica ich kuli to 2" czyli 50,8 mm.

Okazuje się też, że kule, a w zasadzie cały adapter z homologacją europejską są już produkowane

w polsce i bez problemu dostępne są na Alledrogo. Jednak tak jak wcześniej pisałeś producent ograniczył

parametr "S"do 100 kg. Jednak dotyczy to samej kuli haka, odnośnie samej belki haka napiszę do firmy "Westfalia".

adapter_usa_TAB1.jpg.5db499874e91a92037d7c0a4a554fd6a.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.