mayster Napisano 7 Lipiec 2015 Share Napisano 7 Lipiec 2015 Witam Pisałem tu kiedyś na forum o przewożeniu dwuśladów na tzw. bagażniku zamocowanym za samochodem. Sprawuje się to dobrze i problemów jak do tej pory tak z ITD czy policją nie miałem. Jednak ostatnio po zmianie sprzętu na bardziej słuszny (czytaj cięższy) nasuwa się pytanie czy czasem nie przekroczę dopuszczalnego nacisku na tylną oś. Doszły mnie słuchy, że za zachodnią granicą potrafią zwłaszcza kampery przeważyć. Zdarzyć się tak może i w naszym kraju, a nie chce obudzić się z ręką w nocniku. Gdzie takiego pomiaru mogę dokonać? W okolicznych SKP mówią, że nie mają do tego odpowiedniego sprzętu i mogą jedynie dokonać tego pomiaru w jakimś tam przybliżeniu, bo samochodu nie da się na tym ustawić w poziomie. Wygląda to tak: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 8 Lipiec 2015 Share Napisano 8 Lipiec 2015 Gdzie takiego pomiaru mogę dokonać? Na SKP. Podjedz "załadowanym" sprzętem i poproś o sprawdzenie amortyzatorów i wydruk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 8 Lipiec 2015 Share Napisano 8 Lipiec 2015 poproś o sprawdzenie amortyzatorów i wydruk Jaki to rodzaj badania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 8 Lipiec 2015 Share Napisano 8 Lipiec 2015 Jaki to rodzaj badania? Grzeczność Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 8 Lipiec 2015 Share Napisano 8 Lipiec 2015 To rozumiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 8 Lipiec 2015 Share Napisano 8 Lipiec 2015 Jaki to rodzaj badania? A to na SKP tylko BT można robić? A gdzie swoboda działalności gospodarczej? Ja to bym się tutaj nie bał nacisku na oś (no może z wyjątkiem tego crossa załadowanego na hak Scenica), co o nacisk na urządzenie sprzęgające. O ile w przypadku przyczepy ciężar rozkłada się na hak i jej osie, tu spory ciężar wypada na samym sprzęgu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 8 Lipiec 2015 Share Napisano 8 Lipiec 2015 Pisałem tu kiedyś na forum o przewożeniu dwuśladów na tzw. bagażniku To te twoje motorowery/motocykle maje krzywą ramę i robią dwa slady? A tak na serio to zgadzam sie z przedmówcą i radziłbym zainteresować sie naciskiem na urządzenie sprzęgające, podejrzewam że nie ma więcej niż 100 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 8 Lipiec 2015 Share Napisano 8 Lipiec 2015 O ile w przypadku przyczepy ciężar rozkłada się na hak i jej osie, tu spory ciężar wypada na samym sprzęgu. Dokładnie - siła na ramieniu - widzę to bardzo czarno - nie ważne czy tylko kiedy.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mayster Napisano 8 Lipiec 2015 Autor Share Napisano 8 Lipiec 2015 Reasumując To te twoje motorowery/motocykle maje krzywą ramę i robią dwa slady? Sorry, późno było jak pisałem i zmęczenie dało o sobie pewnie znać a dwa ślady od czasu do czasu robię na zakręcie Przejrzałem w necie wydruki z badań amorów i widoczny jest tam nacisk na poszczególne osie, więc chyba po problemie. Pytani diagności najwidoczniej zbyt profesjonalnie podchodzili do zagadnienia. Czy błąd pomiaru będzie duży, bo jakiś podobno występuje w takim przypadku? Następna zagwozdka nacisk na urządzenie sprzęgające choć wiem o co chodzi to nie wiem jak ten parametr sprawdzić gdzie go szukać i jaki być powinien? Odnośnie mojego samochodu i urządzenia w nim sprzęgającego wygląda to trochę inaczej, bo hak jest w wersji USA i dopuszczalne jego obciążenie to 616 funtów co daje około 280 kg. Jednak nie wiem jak to się ma do tego nacisku na urządzenie sprzęgające? Jakieś pomysły na to by to było zgodne z literą prawa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 8 Lipiec 2015 Share Napisano 8 Lipiec 2015 Odnośnie mojego samochodu i urządzenia w nim sprzęgającego wygląda to trochę inaczej, bo hak jest w wersji USATo możesz zapomnieć o montowaniu czegokolwiek na tym haku w Europie. Podstawowa sprawa to fakt, że sam hak nie spełnia europejskich wymagań. Te 280 kg to jest właśnie dopuszczalne statyczne obciążenie haka. Obawiam się, że o ile skuter z "bagażnikiem" mogą nie przekroczyć tej wartości, to już z motocyklem może być problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 8 Lipiec 2015 Share Napisano 8 Lipiec 2015 Zaczep jest produkcji niemieckiej Westfalia Gmbh więc na twoim miejscu wystąpił bym do producenta o europejską homologacje /jeśli był homologowany na Europę/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 8 Lipiec 2015 Share Napisano 8 Lipiec 2015 Zaczep jest produkcji niemieckiej Westfalia GmbhCo nie zmienia faktu, że może mieć kulę 48 mm, bo taki standard obowiązuje w USA. W takim wypadku obawiam się, że z homologacji europejskiej bez wymiany kuli będą nici. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mayster Napisano 8 Lipiec 2015 Autor Share Napisano 8 Lipiec 2015 Co nie zmienia faktu, że może mieć kulę 48 mm, bo taki standard obowiązuje w USA. W takim wypadku obawiam się, że z homologacji europejskiej bez wymiany kuli będą nici. O ile mnie pamięć nie myli amerykanie operują w calach i średnica ich kuli to 2" czyli 50,8 mm. Okazuje się też, że kule, a w zasadzie cały adapter z homologacją europejską są już produkowane w polsce i bez problemu dostępne są na Alledrogo. Jednak tak jak wcześniej pisałeś producent ograniczył parametr "S"do 100 kg. Jednak dotyczy to samej kuli haka, odnośnie samej belki haka napiszę do firmy "Westfalia". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.