Skocz do zawartości

Zakres badan PSKP


krichna25
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie takie pytanie:

Ja mam pełne uprawnienia, natomiast Stacja na której pracuje: A, B,T c,e,f.

Stacja istnieje juz kilkanascie a moze i wiecej ... lat.

Pytanie:

1.Czy moge robic OBT samochodow sprowadzonych z zagranicy? Wg mnie nie bo nie ma literki "d" . Diagności ktorzy tu pracuja robia takie badania bo twierdza , że przeciez jest to badanie okresowe.

 

2.Wg mnie mogę robić zmiany konstrukcyjne bo jest literka "e" .Diagności którzy tu pracuja nie robią takich badan a maja pelne uprawnienia.

 

Kto ma rację?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 66
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • JANUSZ60

    11

  • IVVO

    7

  • biker100

    7

  • aboz

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

Do końca roku zgodnie z zakresem - Później ABT bez zmian konstrukcyjnych

 

a - autobusów, których dopuszczalna prędkość na autostradzie i drodze ekspresowej wynosi 100 km/h,

c - pojazdów przystosowanych do zasilania gazem,

d - pojazdów zarejestrowanych po raz pierwszy za granicą lub pojazdów nowego typu wyprodukowanych lub importowanych w ilości jednej sztuki rocznie,

e - pojazdów skierowanych na badania techniczne przez organ kontroli ruchu drogowego lub starostę, dla których wymagane jest specjalistyczne badanie, oraz pojazdów, w których dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym,

f - pojazdu marki "SAM" co do zgodności z warunkami technicznymi,

h - umieszczanie nadanych cech identyfikacyjnych pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diagności ktorzy tu pracuja robia takie badania bo twierdza , że przeciez jest to badanie okresowe.

Właśnie takie mamy poważanie dla przepisów, jak sami ich autorzy ,,,

jest literka "e" .Diagności którzy tu pracuja nie robią takich badan a maja pelne uprawnienia.

A tu tylko potwierdzenie znajomości tych przepisów ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego krichna - sęk w tym, że takich badań o których mowa w pkt d lub f już nie ma na SKP. Teraz są tylko badania okresowe w omawianej kwestii. Zatem w pkt 1 nie masz racji. W drugim owszem, ale tylko do końca roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosze podaj mi DU nie moge znalesc

http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20090970802

Art 5

3. Podmioty, które w dniu wejścia w życie niniejszej

ustawy prowadzą podstawową stację kontroli pojazdów

albo podstawową stacją kontroli pojazdów

wykonującą niektóre badania z zakresu okręgowej

stacji kontroli pojazdów, mogą do dnia 31 grudnia

2015 r. wykonywać badania techniczne w zakresie

określonym w posiadanym poświadczeniu, o którym

mowa w art. 83 ust. 3 pkt 5 ustawy, o której mowa

w art. 1. Podmioty te mogą uzyskiwaç z wa˝noÊcià do

tego terminu kolejne poÊwiadczenia w zakresie posiadanego

wyposa˝enia i warunków lokalowych."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to ważne, ale to przepis z 2009 :shock: - nie szykujecie się do "nowego" odbioru. Toż to ABC .... dla diagnosty a na pewno dla właściciela

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja przy okazji mam inne pytanie. Pracuję na stacji podstawowej świeżo po odbiorze już na nowych zasadach. Musimy wyrobić pieczątki oczywiście ABTE , ale właściciel che mieć także cechy identyfikacyjne, więc moje pytanie literka h powinna być na pieczątce czy nie. We wzorach oczywiście nigdzie jej nie ma. Moim zdaniem nie powinno jej być tylko decyzja starosty na tablicy informująca o tym ale może się mylę. Drugie pytanie dotyczy pieczątki diagnosty też oczywiście literki ABTE ale czy nie muszą być też małe. Pytam się ponieważ nie wszyscy diagności (ci starsi) mają pełne uprawnienia i skąd teraz będzie wiadomo czy dany diagnosta mógł wykonać badanie na przykład z gazem lub skierowany po kolizji. Pieczątkę będzie miał taką jak wszyscy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to ważne, ale to przepis z 2009 :shock: - nie szykujecie się do "nowego" odbioru. Toż to ABC .... dla diagnosty a na pewno dla właściciela
Właśnie od dwóch dni piszę wniosek, ale napisać do końca nie mogę. Zawsze coś przeszkadza.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej65, co do oznaczenia stacji, czyli popularnie zwanego szyldu (załączniki poniżej), to w przepisach stoi mniej więcej tak:

Wymagania ogólne dla stacji kontroli pojazdów

§ 1.

1. Stacja kontroli pojazdów powinna być oznaczona na zewnątrz, w miejscu widocznym, szyldem barwy niebieskiej z białymi napisami, zawierającym

co najmniej: kod rozpoznawczy, określenie rodzaju i godziny otwarcia stacji kontroli pojazdow.

2. Jeżeli stacja kontroli pojazdów znajduje się na zamkniętym terenie, to dojazd do niej powinien być oznaczony w sposób widoczny.

Nic o małych literkach, czy też dużych literach tu nie ma. Określenie rodzaju oznacza dla mnie Podstawową albo Okręgową stację. Wolna wola jak chcesz podać, to podaj dla przykładu ABTE/cdeh. Mi nie przeszkadza nawet samo ABTE, a nawet zaliczyłbym do poprawnej kombinację ABTE/h, bez różnicy czy to na szyldzie, pieczątce firmowej, czy identyfikacyjnej.

 

Rodzaje badań przeprowadzanych na stacjach ładnie definiuje ustawa:

Art. 83. 1. Badanie techniczne jest przeprowadzane na koszt właściciela lub posiadacza pojazdu, w:

1) podstawowej stacji kontroli pojazdów – w zakresie:

a) okresowego badania technicznego pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, z zastrzeżeniem lit. c,

b) dodatkowych badań technicznych w odniesieniu do pojazdów, o których mowa w lit. a, z zastrzeżeniem ust. 1a,

c) badań technicznych przyczep przeznaczonych do łączenia z pojazdami określonymi w lit. a, o ile stacja spełnia wymagania, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 84a ust. 1 pkt 1 ustawy w zakresie długości stanowiska kontrolnego;

2) okręgowej stacji kontroli pojazdów – w zakresie:

a) okresowego badania technicznego wszystkich pojazdów,

b) dodatkowych badań technicznych w odniesieniu do pojazdów, o których mowa w lit. a,

c) badań co do zgodności z warunkami technicznymi pojazdów zabytkowych.

1a. Badanie techniczne w zakresie badań co do zgodności z warunkami technicznymi autobusu, którego dopuszczalna prędkość na autostradzie i drodze ekspresowej wynosi 100 km/h, pojazdu przeznaczonego do przewozu towarów niebezpiecznych, pojazdu zabytkowego, pojazdu marki „SAM”, pojazdu, w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym oraz pojazdu, dla którego określono wymagania techniczne w przepisach ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych lub ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych, a także dla którego określono dodatkowe wymagania w międzynarodowych porozumieniach dotyczących międzynarodowego transportu drogowego jest przeprowadzane wyłącznie w okręgowej stacji kontroli pojazdów.

 

A tam niżej w załączniku wzory pieczatęk i kombinacje jak to można poskładać:

I powtórze jeszcze raz, że nie widzę przeciwwskazać w następujących układach:

1. [ABTE]

2. [ABTE/cdeh]

3. [ABTE/h]

(Układy gdzie duże litery, a gdzie małe we wzorach zapodane.)

 

Moim prywatnym zdaniem nie ma większego sensu małych liter dopisywanie skoro w przepisie podano, że podstawowa SKP wykonuje badania okresowe pojazdów do 3,5 t d.m.c.

Wykonuje również badania dodatkowe pojazdów do 3,5 t d.m.c.

Za to nie wykonuje badań zastrzeżonych w ustępie 1a.

Co do uprawnień wspominanych przez Ciebie kolegów diagnostów, to tak sobie myślę, że mogą mieć braki w uprawnieniech do autobusów i materiałów niebezpiecznych.

Całą resztę natomiast mogą "spoko czaskać". No ale to tylko moje gdybanie, bo tak po prawdzie to nie mam zielonego pojęcia jak się tam u Ciebie sprawa z tymi starszymi diagnostami przedstawia, a dokładniej z ichnimi uprawnieniami. ;)

 

Pytam się ponieważ nie wszyscy diagności (ci starsi) mają pełne uprawnienia i skąd teraz będzie wiadomo czy dany diagnosta mógł wykonać badanie na przykład z gazem lub skierowany po kolizji. Pieczątkę będzie miał taką jak wszyscy.
- no i niech taką jak wszyscy ma, bo mowa o pieczęci identyfikacyjnej zaiste, a w niej ma być podany wyróżnik stacji, wiadomo że w górnym wierszu. W części środkowej symbole badanych pojazdów. Można, lecz przymusu nie ma małymi literkami zapodać symbole rodzajów badań jakie podstawowa stacja przeprowadza z naciskiem na rodzaje badań jakie stacja przeprowadza. Tu nie chodzi o dawne symbole badań wynikające z imiennego uprawnienia diagnosty (patrz ostatni załącznik), a o to co stacja kontroli może badać, co może robić (patrz cytat poniżej). Natomiast w dolnym wierszu mamy wyznaczoną cząstkę gdzie należy podać zaszyfrowane dane diagnosty i dopiero pod tym szyfrem się dowiemy co rzeczony diagnosta może, a czego nie-e. Na co ma stare/nowe papiery, a co uzupełnić przydałoby się jeszcze.

 

Jako pierwszy cytat zapodam aktualne jak najbardziej „rodzaje pojazdów i rodzaje badań”.

Chodzi o rodzaje pojazdów jakie mogą wjechać na stację i rodzaje badań jakie stacja przeprowadza. Chodzi o stację, a nie o uprawnienia diagnosty.

6. Symbole rodzajów pojazdów:

A – motocykle i motorowery,

B – pojazdy samochodowe o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t, z wyłączeniem motocykli i motorowerów,

C – pojazdy samochodowe o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t do 16 t lub

CC – pojazdy samochodowe o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t,

D – autobusy o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t,

T – ciągniki rolnicze,

E – przyczepy przeznaczone do łączenia z pojazdami silnikowymi, do których jest upoważniona stacja kontroli pojazdów.

 

7. Symbole rodzajów badań:

a – autobusów, których dopuszczalna prędkość na autostradzie i drodze ekspresowej wynosi 100 km/h,

c – pojazdów przystosowanych do zasilania gazem,

d – pojazdów zarejestrowanych po raz pierwszy za granicą lub pojazdów nowego typu wyprodukowanych lub importowanych w ilości jednej sztuki rocznie,

e – pojazdów skierowanych na badania techniczne przez organ kontroli ruchu drogowego lub starostę, dla których wymagane jest specjalistyczne badanie, oraz pojazdów, w których dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym,

f – pojazdu marki „SAM” co do zgodności z warunkami technicznymi,

h – umieszczanie nadanych cech identyfikacyjnych pojazdu.

 

Jako załączniki uprawnienia diagnosty według nowego i starego wzoru. Jak widać dawne literki zamieniły się w cyferki.

Mam nadzieję, że będzie widać subtelną czerwoną linię dzielącą małe literki dotyczące badań przeprowadzanych przez SKP od cyferek określających rodzaje badań wynikające z imiennych uprawnień UDS.

SKP2.jpg.a753977be1860e9e4b76b8f7e87dc040.jpg

SKP1.jpg.d5ca86a5f0d6e08abf8a0f1f11f3dbd0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugie pytanie dotyczy pieczątki diagnosty też oczywiście literki ABTE ale czy nie muszą być też małe. Pytam się ponieważ nie wszyscy diagności (ci starsi) mają pełne uprawnienia i skąd teraz będzie wiadomo czy dany diagnosta mógł wykonać badanie na przykład z gazem lub skierowany po kolizji. Pieczątkę będzie miał taką jak wszyscy.

Ustawodawca dał (chyba świadomie) 5 lat na przystosowanie, zatem od 1.1.2016 nie powinno już być czynnych diagnostów, którzy posiadają uprawnienia węższe niż ich stacje ,,,

 

co do oznaczenia stacji,

Piwo za to, że Ci się chciało ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zatem od 1.1.2016 nie powinno już być czynnych diagnostów, którzy posiadają uprawnienia węższe niż ich stacje ,,,

W teorii masz całkowicie racje :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od 1.1.2016 nie powinno już być czynnych diagnostów, którzy posiadają uprawnienia węższe niż ich stacje

Jeżeli nie zmieni się ustawa, to niestety pozostaną, w której będzie czarno na białym, że diagnosta ma mieć to co stacja.

Na dzień dzisiejszy diagnosta będzie posługiwał się pieczątką identyfikacyjną stacji okręgowej nie mając pełnych uprawnień, tylko będzie (powinien) wykonywał badania w swoim zakresie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nikt niestety nie zakazuje pracować diagnoście na stacji nie mając wymaganego dla niej zakresu. Taki diagnosta powinien wykonywać badania zgodnie ze swoim zakresem ale teraz będzie to trudniej sprawdzić, tylko w czasie kontroli jeżeli kontrolującemu będzie się chciało porównywać badania z rejestru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na tablicy ogloszen pozwolenie na prowadzenie stacji wydane do pazdziernika 2015. Szef cos slabo interesuje sie przystosowanie stacji do nowych przepisów :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie zmieni się ustawa, to niestety pozostaną, w której będzie czarno na białym, że diagnosta ma mieć to co stacja.

 

Dla mnie zapis jest jasny, jednak jak widać niekoniecznie taki jest dla innych,,,

 

3. Stację kontroli pojazdów może prowadzić przedsiębiorca, który:

 

6. zatrudnia uprawnionych diagnostów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie od dwóch dni piszę wniosek

Na stronie TDT-tu jest gotowiec, trzeba tylko wypełnić.

Ja go nie tworzę od podstaw tylko wypełniam. Tzn. właśnie wypełniłem, bo to trzeba wszystkie dane wyposażenia podać (producent, nr fabr., nr certyfikatu itp.), więc przegląd dokumentacji musiałem zrobić. A wszystko jako rozrywka pomiędzy BT. Tak żebym się nie nudził :D

 

[ Dodano: 23-07-2015, 14:21 ]

JANUSZ60, ale uprawniony diagnosta to również ten, który otrzymał uprawnienia na zasadach określonych w poprzednich przepisach. A, że nie posiada wszystkich uprawnień, które posiada SKP... No cóż, tego nikt nie raczył uregulować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uprawnienia diagnosty powinno traktować się jak każde inne uprawniania np. prawo jazdy - IMHO.

Zatem, czy z prawo jazdy kat. "B" pojedziesz pojazdem kat. "C"? - wiem, wiem jest to uregulowane ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale każdy diagnosta może pracować na każdej stacji (ma uprawnienia = jest uprawniony) tyle tylko, że BT może wykonywać wyłącznie w posiadanym zakresie. To w interesie przedsiębiorcy jest zatrudnianie takich diagnostów, którzy mogą wykonywać wszystkie BT, które są w zakresie SKP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aboz, a jakie jest zadanie SKP? wykonywanie badań w swoim zakresie zatem jak wyobrażasz sobie wykonywanie zadań z pracownikiem nie posiadającym min uprawnień ja SKP, w której jest zatrudniony?

 

Czyli gdy ten diagnosta jest na zmianie musi być drugi z pełnymi uprawnieniami - bogaty to przedsiębiorca, który zatrudnia niewykwalifikowany personel ;-)

 

Co w sezonie urlopowym, w razie sytuacji losowych? Przyjedzie na badanie "100" i odmówisz? bo proszę pana nie posiadam pełnych uprawnień?

 

Dla mnie brak logiki, ale ...

 

Dlaczego większość z nas interpretuje przepisy tylko i wyłącznie na podstawie wykładnie językowej, a nie sięgnie do wykładni celowościowej? Co autor miał na myśli konstruując brzmienie zapisu, z uwzględnieniem celu, jaki cel miał zostać osiągnięty za pomocą wprowadzenia konkretnego przepisu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.