Darek :-) Napisano 28 Listopad 2005 Napisano 28 Listopad 2005 TOYOTA Carolla 1.3i 16V T.C.C.S. 05/1995 -> Wtyczka diagnostyczna Wtyczka diagnostyczna A: 1 = TE1 lub T 2 = E1 Wtyczka diagnostyczna B: 3 = TE1 4 = E1 Odczyt Tryb normalny: -Włączyć zapłon. -Podłączyć końcówkę 1 do końcówki 2. -Pojawią się kody błędów na lampce kontrolnej silnika. Kilka nowych typów (od 1992) obejmuje dodatkowo tryb testowy, ten tryb testowy jest bardziej czuły i można go wykorzystywać w czasie próby drogowej. Tryb testowania: Do tego testu należy użyć wtyczki diagnostycznej B, jeśli nie ma tej wtyczki diagnostycznej, to użyć wtyczki diagnostycznej A. -Włączyć zapłon. -Podłączyć końcówkę 3 (lub 1) do końcówki 4 (lub 2). -Na lampce kontrolnej silnika pojawiają się kody błędów tak jak przy trybie normalnym. -Włączyć silnik. -Wyjąć połączenie we wtyczce diagnostycznej. -Wykonać próbę drogową, zasymulować reklamacje właściciela samochodu, jechać więcej niż 10 km/h. -Jeśli występuje jakaś usterka w systemie, to zaświeci się lampka kontrolna silnika. -Aby uzyskać kody nie należy wyłączać silnika, należy podłączyć końcówkę 3 (lub 1) do końcówki 4 (lub 2) we wtyczce diagnostycznej. -Pojawią się kody błędów na lampce kontrolnej silnika. -Resetowanie komputera i kody błędów są takie same jak w trybie normalnym. Resetowanie -Wyłączyć zapłon. -Wyjąć bezpiecznik ECU na co najmniej dziesięć sekund. -Można również odłączyć akumulator (utracone zostaną też inne dane: radio, zegar, itp.). Sygnał -Cyfra 1 (pozycja dziesiętna): Impuls świetlny o długości 0.5 sekundy, z 0.5 sekundową przerwą. - Przerwa, lampka gaśnie na 1.5 sekundy. -Cyfra 2 (pozycja jedności): Impuls świetlny o długości 0.5 sekundy, z 0.5 sekundową przerwą. - Przerwa, lampka gaśnie na 2.5 sekundy. -Po ostatnim kodzie następuje przerwa, lampka gaśnie na 4.5 sekundy. -Następnie powtarzana jest cała seria kodów błędów. Kody błędów Ciągłe migotanie lampki kontrolnej silnika: kody błędów nie są zachowywane w pamięci ECU. 11 Chwilowo otwarty obwód napięcia zasilania ECU lub przekaźnika EFI. 12 Brak sygnału obr/min. lub TDC (zwrotnego położenia odkorbowego) w czasie uruchamiania. 13 Brak sygnału obr/min. przy pracy silnika powyżej 1500 obr/min. 14 Brak sygnału potwierdzenia (IGF) z modułu zapłonu. 16 ECT sygnał sterowania (tylko typ automatyczny). 21 Niski sygnał z czujnika tlenu. 22 Brak sygnału z czujnika temperatury chłodziwa. 24 Brak sygnału z czujnika temperatury powietrza. 25 Czujnik tlenu pokazuje mieszankę ubogą. 26 Czujnik tlenu pokazuje mieszankę bogatą. 31 Brak sygnału lub brak napięcia zasilania na czujniku MAP lub masowym mierniku przepływu powietrza. 32 Brak sygnału lub brak napięcia zasilania na czujniku MAP lub masowym mierniku przepływu powietrza. 34 Ciśnienie na turbosprężarce. 35 Ciśnienie na turbosprężarce. 41 Przełącznik biegu jałowego i szerokiego otwarcia przepustnicy lub czujnik położenia przepustnicy, obwód otwarty lub zwarty. 42 Brak sygnału z czujnika prędkości pojazdu. 43 Brak sygnału rozruchu. 51 Brak sygnałów z przełącznika biegu jałowego, neutralnego i A/C do ECU w czasie odczytu kodów błędów. 52 Obwód czujnika stukania otwarty lub zwarty. 53 Regulator detonacji w ECU poza zakresem lub uszkodzony. 54 Chłodnicę międzystopniową. 71 EGR Darek Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.