User019 Napisano 29 Lipiec 2015 Share Napisano 29 Lipiec 2015 Motocykl to 125ccm 5 letni skuter z CVT z przebiegiem około 20 tyś km Badanie było przeprowadzone po tym jak skuter przyjechał na rozgrzanym silniku, postał 15 min i został odpalony na 2 minuty i pochodził na jałowym. Z tego co wiem wyniki nie są dobre. Pomiar na jałowym: CO: 2,06 HC 147 ppm, CO2 6,67 lambda 1,652 O2 - 9,81 Przy dodaniu gazu CO rosło do 5. Czy przyczyną może być to że otwor wylotowy spalin w tłumiku jest niewielki (około 13mm) i po włożeniu czujnika trochę go przytykał? Co może byc przyczyną takich wyników? Silnik jest na wtrysku a wydech jest fabryczny i wyposażony w przetwornik katalityczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 29 Lipiec 2015 Share Napisano 29 Lipiec 2015 Norny według rozporzadzenia: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
User019 Napisano 29 Lipiec 2015 Autor Share Napisano 29 Lipiec 2015 Dziekuję za obrazek. Ale to chyba normy do bani są bo skoro norma prawie taka jak w 86 roku i ją spełniam a motocykl jest z 2010 wtrysk i katalizator to chyba powinien miec 0,5 CO a nie 4,5? Co praktyka wskazuje jakie są wyniki w nowoczesnych motorkach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 29 Lipiec 2015 Share Napisano 29 Lipiec 2015 od dnia 1 maja 2004 r. Motocykl Bieg jałowy CO-4,5 Pozostałe parametry mi lotto. Dz,U poz.305,2015 załącznik 2 http://forum.osds.org.pl/viewtopic.php?t=407 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 29 Lipiec 2015 Share Napisano 29 Lipiec 2015 Co praktyka wskazuje jakie są wyniki w nowoczesnych motorkach? - hmmm, a cóż praktyka... ja bym nie kusił losu, bo jak dźwigną normy do samochodowych to większość maszyn przestanie smigać! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
User019 Napisano 29 Lipiec 2015 Autor Share Napisano 29 Lipiec 2015 Dziekuje. To zrozumialem ze normy nie sa w ogole restrykcyjne. Czyli nie pomoga w ocenie stanu silnika. zajrzalem do homologacji i CO ma byc 0,64g/km zyli 64g 100km czyli powiedzmy polowe tego co nowoczesny samochod. Zakladajac ze srednie spalanie to 3l na setke to wychodzi ze poziom CO w procentach powinien byc zblizony do samochodu. Czy dobrze kombinuje? A samochod ma norme 0,5% A co powiecie o pozostalych parametrach ze zdjeci? [ Dodano: 29-07-2015, 22:37 ] Zalaczam fragment homologacji tego skutera. moim zdaniem spaliny smierdza za badzo stad tak mnie interesuje co ta analiza wlassciwie wykazala. Czy ktos pokusi sie o jej interpretacje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 29 Lipiec 2015 Share Napisano 29 Lipiec 2015 Ale to chyba normy do bani są do bani to jest ktoś, co wymaga spełniania norm, które nie dotyczą badanego pojazdu ps. może by jeszcze sprawdzić zadymienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 29 Lipiec 2015 Share Napisano 29 Lipiec 2015 A co powiecie o pozostalych parametrach ze zdjeci? To że dla mnie jest to "żółte Seicento"(zero danych co za marka itp.),i to że nie dam brudu spod paznokcia że pomiar był przeprowadzony prawidłowo(za płytko wsadzona sonda w rurę bo głębiej się nie da) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 29 Lipiec 2015 Share Napisano 29 Lipiec 2015 moim zdaniem spaliny smierdza za badzo stad tak mnie interesuje co ta analiza wlassciwie wykazala Tak po krótce, to w samochodach montowane są konkretne instalacje dopalające wszelkiego rodzaju smrody aby z rury wydechowej się nie wydostawały. A jakby tego było mało, to kombinuje się jeszcze magistrale recylkulacji spalin z róznego rodzaju zaworami, egierami, pochłaniaczami czy tam aktywnymi węglami. Jak się nie myle to na dziś w motorku wystarczy norma Euro 3. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
User019 Napisano 29 Lipiec 2015 Autor Share Napisano 29 Lipiec 2015 To że dla mnie jest to "żółte Seicento"(zero danych co za marka itp.) Tak jak pisałem: wiek 5 lat, skuter CVT, wtrysk, katalizator, 20 tys przebiegu, 125ccm. Marka to Honda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 29 Lipiec 2015 Share Napisano 29 Lipiec 2015 Czy ktos pokusi sie o jej interpretacje? Po chłopsku to ze śliwek chcesz zrobić kompot z jabłek . Porównaj jednostki z homologacji i z rozporządzenia , procenty to nie g/km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
User019 Napisano 29 Lipiec 2015 Autor Share Napisano 29 Lipiec 2015 Porównaj jednostki z homologacji i z rozporządzenia , procenty to nie g/km. OK, racja % na g/km nie da się przeliczyć. Pomóc oszcować ile % powinienem mieć może doświadczenie którego ja nie mam a wy potencjalnie mozecie mieć. A swój wywód jak przeliczyć % na g/km przedłożyłem. Być może jest to jakieś przybliżenie [ Dodano: 29-07-2015, 23:06 ] Euro DYREKTYWA 2002/51/WE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 19 lipca 2002 r. w sprawie zmniejszenia poziomu emisji substancji zanieczyszczających środowisko z silnikowych pojazdów dwu- i trzykołowych oraz zmieniająca dyrektywę 97/24/W http://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/PDF/?uri=CELEX:32002L0051&from=EN [ Dodano: 29-07-2015, 23:11 ] Czyli norma EURO mowi ze motocykl <150 powinien mieć CO nie więcej niż 5g/km a homologacja mojego motocykla deklaruje wynik prawie 9 krotnie niższy tj 0,638g/km W g/km nie zmierzymy ale coś czuje ze za dużo mam tych % CO. Poza tym dlaczego Lambda taka wysoka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 29 Lipiec 2015 Share Napisano 29 Lipiec 2015 % na g/km nie da się przeliczyć Pewnie się da,tylko jak do tej pory nie było mądrego żeby to wytłumaczył(pisałem o tym nie raz). A to oznacza że nie wiemy czy pomiar CO nie łapie się w danych homologacyjnych. Jeżeli coś Ci nie pasuje ,to niestety kłania się serwis. Jeżeli miałbym z doświadczenia porównywać wyniki pomiaru do osobówki to lambda 1,6 sugerowałaby nieszczelny wydech lub za płytko wsadzona sonda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 29 Lipiec 2015 Share Napisano 29 Lipiec 2015 Jak Cię tak ta analiza męczy to trza podjechać i poprosić diagnostę aby ją wykonał jeszcze raz postepując jak dla samochodu, a więc właściwa temperatura i obroty silnika. Pierwszy pomiar na podwyższonych obrotach, a po chwili na wolnych. Przeczytać jeszcze raz, które wskaźniki podlegają ocenie na biegu jałowym silnika, a które na podwyższonym. Szczegółowe wytyczne tam : Warszawa, dnia 10 czerwca 2015 r.Poz. 776 OBWIESZCZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY I ROZWOJU z dnia 21 kwietnia 2015 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach (Strona 53) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
User019 Napisano 29 Lipiec 2015 Autor Share Napisano 29 Lipiec 2015 Dzięki chłopaki. A powiedzcie jeszcze - jak diagnosta na stacji ma wyciągnąć wnioski i dać N lub P jak własciwie nie wiadomo jak interpretować cały ten pomiar? Dlaczego mnie neipokoi? jak kupiłem ten skuter nowy to pamietam ze spaliny były czyste. Tzn wydawało mi sie ze nie smierdzą ewentualnie był taki przyjemny zapach z katalizatora. Teraz śmierdzą. Dymu nie ma ale jak pojezdze to nawet czuje to na ubraniu. Nie wiem czy tak było od początku czy moze fakt ze sie z dwusuwa przesiadłem to mi sie wydawało ze 4T taki czysty a moze na poczatku tez tak smierdział. Albo się zużył... Mam jeszcze inny motocykl z nowszym konstrukcyjnie silnikiem 250ccm (rok konstrukcji silnika 2011). Ten po nagrzaniu ma spaliny tak czyste ze mozna je porownać do wylotu powietrza z suszarki. Tzn gorące niesmierdzące powietrze. Można grzać ręce w spalinach i nie beda śmierdzieć dymem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 29 Lipiec 2015 Share Napisano 29 Lipiec 2015 N lub P od dnia 1 maja 2004 r.Motocykl Bieg jałowy CO-4,5 Pozostałe parametry mi lotto. P Teraz śmierdzą. Tak jak pisałem , serwis się kłania lub wyspecjalizowany w danej marce mechanik. No chyba że trafisz na diagnostę który ma to w małym palcu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janmarek Napisano 25 Wrzesień 2015 Share Napisano 25 Wrzesień 2015 Panowie ,może i ja się podepnę pod ten temat i tak nieskromnie zapytam,jak to jest z motorowerami? Czy robicie w nich analizę spalin i jakie normy bierzecie za podstawę , bo normy są tylko dla motocykla a co z motorowerem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 25 Wrzesień 2015 Share Napisano 25 Wrzesień 2015 Mierzę każdego i jeszcze żaden motorower nie przekroczył normy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 25 Wrzesień 2015 Share Napisano 25 Wrzesień 2015 motorower nie jest pojazdem samochodowym i dlatego nie ma norm spalania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 25 Wrzesień 2015 Share Napisano 25 Wrzesień 2015 motorower nie jest pojazdem samochodowym Nie może być pojazdem samochodowym bo nie jest też pojazdem silnikowym.Tylko zaopatrzony w silnik i tłumik wydechu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 25 Wrzesień 2015 Share Napisano 25 Wrzesień 2015 na jedno wychodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janmarek Napisano 26 Wrzesień 2015 Share Napisano 26 Wrzesień 2015 Sprawa jest taka że miałem kontrolę ze starostwa i wytchnięto mi błąd że nie sprawdziłem spalania w motorowerze. Swoją droga to sonda nie wchodzi do rury wydechowej , i tak też powiedziałem ,bo już sam nie byłem pewny czy sprawdza się te spaliny w motorowerze czy się nie sprawdza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 26 Wrzesień 2015 Share Napisano 26 Wrzesień 2015 Czyżby motorower przytrafił się na badanie akurat w trakcie kontroli??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 26 Wrzesień 2015 Share Napisano 26 Wrzesień 2015 Kontrolujący na nim przyjechał,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 26 Wrzesień 2015 Share Napisano 26 Wrzesień 2015 I był jednocześnie tajemniczym klientem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.