Skocz do zawartości
User019

Motocykl - wyniki badania spalin

Rekomendowane odpowiedzi

User019

Motocykl to 125ccm 5 letni skuter z CVT z przebiegiem około 20 tyś km

 

Badanie było przeprowadzone po tym jak skuter przyjechał na rozgrzanym silniku, postał 15 min i został odpalony na 2 minuty i pochodził na jałowym.

 

Z tego co wiem wyniki nie są dobre. Pomiar na jałowym:

CO: 2,06

HC 147 ppm,

CO2 6,67

lambda 1,652

O2 - 9,81

 

Przy dodaniu gazu CO rosło do 5.

Czy przyczyną może być to że otwor wylotowy spalin w tłumiku jest niewielki (około 13mm) i po włożeniu czujnika trochę go przytykał?

 

Co może byc przyczyną takich wyników? Silnik jest na wtrysku a wydech jest fabryczny i wyposażony w przetwornik katalityczny.

analizaspalin_882.jpg

analizaspalin.thumb.jpg.627b0d80bfb73b24f736d68cf2afe188.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Norny według rozporzadzenia:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
User019

Dziekuję za obrazek. Ale to chyba normy do bani są bo skoro norma prawie taka jak w 86 roku i ją spełniam a motocykl jest z 2010 wtrysk i katalizator to chyba powinien miec 0,5 CO a nie 4,5? Co praktyka wskazuje jakie są wyniki w nowoczesnych motorkach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock
Co praktyka wskazuje jakie są wyniki w nowoczesnych motorkach?
- hmmm, a cóż praktyka... ja bym nie kusił losu, bo jak dźwigną normy do samochodowych to większość maszyn przestanie smigać! :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
User019

Dziekuje. To zrozumialem ze normy nie sa w ogole restrykcyjne. Czyli nie pomoga w ocenie stanu silnika.

zajrzalem do homologacji i CO ma byc 0,64g/km zyli 64g 100km czyli powiedzmy polowe tego co nowoczesny samochod. Zakladajac ze srednie spalanie to 3l na setke to wychodzi ze poziom CO w procentach powinien byc zblizony do samochodu. Czy dobrze kombinuje? A samochod ma norme 0,5%

 

A co powiecie o pozostalych parametrach ze zdjeci?

 

[ Dodano: 29-07-2015, 22:37 ]

Zalaczam fragment homologacji tego skutera.

 

moim zdaniem spaliny smierdza za badzo stad tak mnie interesuje co ta analiza wlassciwie wykazala. Czy ktos pokusi sie o jej interpretacje?

20150729_224157.thumb.jpg.278a20a268c355a7c37fbceb36e7ac5e.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag
Ale to chyba normy do bani są

do bani to jest ktoś, co wymaga spełniania norm, które nie dotyczą badanego pojazdu

 

ps.

może by jeszcze sprawdzić zadymienie :?::evil:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
A co powiecie o pozostalych parametrach ze zdjeci?

To że dla mnie jest to "żółte Seicento"(zero danych co za marka itp.),i to że nie dam brudu spod paznokcia że pomiar był przeprowadzony prawidłowo(za płytko wsadzona sonda w rurę bo głębiej się nie da)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock
moim zdaniem spaliny smierdza za badzo stad tak mnie interesuje co ta analiza wlassciwie wykazala

Tak po krótce, to w samochodach montowane są konkretne instalacje dopalające wszelkiego rodzaju smrody aby z rury wydechowej się nie wydostawały. A jakby tego było mało, to kombinuje się jeszcze magistrale recylkulacji spalin z róznego rodzaju zaworami, egierami, pochłaniaczami czy tam aktywnymi węglami.

Jak się nie myle to na dziś w motorku wystarczy norma Euro 3.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
User019

To że dla mnie jest to "żółte Seicento"(zero danych co za marka itp.)

 

Tak jak pisałem: wiek 5 lat, skuter CVT, wtrysk, katalizator, 20 tys przebiegu, 125ccm. Marka to Honda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
Czy ktos pokusi sie o jej interpretacje?

Po chłopsku to ze śliwek chcesz zrobić kompot z jabłek . Porównaj jednostki z homologacji i z rozporządzenia , procenty to nie g/km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
User019
Porównaj jednostki z homologacji i z rozporządzenia , procenty to nie g/km.

 

OK, racja

 

% na g/km nie da się przeliczyć. Pomóc oszcować ile % powinienem mieć może doświadczenie którego ja nie mam a wy potencjalnie mozecie mieć.

 

A swój wywód jak przeliczyć % na g/km przedłożyłem. Być może jest to jakieś przybliżenie

 

[ Dodano: 29-07-2015, 23:06 ]

Euro

DYREKTYWA 2002/51/WE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY

z dnia 19 lipca 2002 r.

w sprawie zmniejszenia poziomu emisji substancji zanieczyszczających środowisko z silnikowych pojazdów dwu- i trzykołowych oraz zmieniająca dyrektywę 97/24/W

http://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/PDF/?uri=CELEX:32002L0051&from=EN

 

[ Dodano: 29-07-2015, 23:11 ]

Czyli norma EURO mowi ze motocykl <150 powinien mieć CO nie więcej niż 5g/km a homologacja mojego motocykla deklaruje wynik prawie 9 krotnie niższy tj 0,638g/km

 

W g/km nie zmierzymy ale coś czuje ze za dużo mam tych % CO. Poza tym dlaczego Lambda taka wysoka?

euro.jpg.f7a8ee9eaff8b11a22160b90767911e6.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
% na g/km nie da się przeliczyć

Pewnie się da,tylko jak do tej pory nie było mądrego żeby to wytłumaczył(pisałem o tym nie raz).

A to oznacza że nie wiemy czy pomiar CO nie łapie się w danych homologacyjnych.

Jeżeli coś Ci nie pasuje ,to niestety kłania się serwis.

Jeżeli miałbym z doświadczenia porównywać wyniki pomiaru do osobówki to lambda 1,6 sugerowałaby nieszczelny wydech lub za płytko wsadzona sonda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Jak Cię tak ta analiza męczy to trza podjechać i poprosić diagnostę aby ją wykonał jeszcze raz postepując jak dla samochodu, a więc właściwa temperatura i obroty silnika. Pierwszy pomiar na podwyższonych obrotach, a po chwili na wolnych. Przeczytać jeszcze raz, które wskaźniki podlegają ocenie na biegu jałowym silnika, a które na podwyższonym.

Szczegółowe wytyczne tam :arrow: :

Warszawa, dnia 10 czerwca 2015 r.

Poz. 776

OBWIESZCZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY I ROZWOJU

z dnia 21 kwietnia 2015 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej

w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach

(Strona 53)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
User019

Dzięki chłopaki.

A powiedzcie jeszcze - jak diagnosta na stacji ma wyciągnąć wnioski i dać N lub P jak własciwie nie wiadomo jak interpretować cały ten pomiar?

 

Dlaczego mnie neipokoi? jak kupiłem ten skuter nowy to pamietam ze spaliny były czyste. Tzn wydawało mi sie ze nie smierdzą ewentualnie był taki przyjemny zapach z katalizatora. Teraz śmierdzą. Dymu nie ma ale jak pojezdze to nawet czuje to na ubraniu. Nie wiem czy tak było od początku czy moze fakt ze sie z dwusuwa przesiadłem to mi sie wydawało ze 4T taki czysty a moze na poczatku tez tak smierdział. Albo się zużył...

 

Mam jeszcze inny motocykl z nowszym konstrukcyjnie silnikiem 250ccm (rok konstrukcji silnika 2011). Ten po nagrzaniu ma spaliny tak czyste ze mozna je porownać do wylotu powietrza z suszarki. Tzn gorące niesmierdzące powietrze. Można grzać ręce w spalinach i nie beda śmierdzieć dymem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
N lub P
od dnia 1 maja 2004 r.

Motocykl

Bieg jałowy

CO-4,5

Pozostałe parametry mi lotto.

P

Teraz śmierdzą.

Tak jak pisałem , serwis się kłania lub wyspecjalizowany w danej marce mechanik.

No chyba że trafisz na diagnostę który ma to w małym palcu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
janmarek

Panowie ,może i ja się podepnę pod ten temat i tak nieskromnie zapytam,jak to jest z motorowerami?

Czy robicie w nich analizę spalin i jakie normy bierzecie za podstawę , bo normy są tylko dla motocykla a co z motorowerem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adam1501

Mierzę każdego i jeszcze żaden motorower nie przekroczył normy :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
rurek777

motorower nie jest pojazdem samochodowym i dlatego nie ma norm spalania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
motorower nie jest pojazdem samochodowym

Nie może być pojazdem samochodowym bo nie jest też pojazdem silnikowym.Tylko zaopatrzony w silnik i tłumik wydechu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
rurek777

na jedno wychodzi :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
janmarek

Sprawa jest taka że miałem kontrolę ze starostwa i wytchnięto mi błąd że nie sprawdziłem spalania w motorowerze.

Swoją droga to sonda nie wchodzi do rury wydechowej , i tak też powiedziałem ,bo już sam nie byłem pewny czy sprawdza się te spaliny w motorowerze czy się nie sprawdza? :razz:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Czyżby motorower przytrafił się na badanie akurat w trakcie kontroli???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60

Kontrolujący na nim przyjechał,,,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539

I był jednocześnie tajemniczym klientem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.