Grzegorz Łódź Napisano 1 Sierpień 2015 Share Napisano 1 Sierpień 2015 Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 13 lipca 2015 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia Dz.u.poz.1077 z 2015r http://dziennikustaw.gov.pl/du/2015/1077/1 Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 2 lipca 2015 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach Dz.u.poz.1076 z 2015r http://dziennikustaw.gov.pl/du/2015/1076/1 I żeby było czytelniej teraz mamy: 1.W rozporządzeniu "w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia" -Dz.poz.305 z 2015r (tekst jednolity) PLUS -Dz.u.poz.1077z 2015r (zmiana) 2.W rozporządzeniu "w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach" -Dz.u.poz.776 z 2015r (tekst jednolity) PLUS -Dz.u.poz.1076 z 2015r (zmiana) Proszę moderatora o zamknięcie tego tematu.Rozmowy prowadzimy już w istniejących tematach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kryczynski A Napisano 26 Listopad 2015 Share Napisano 26 Listopad 2015 Zmiana do warunków technicznych ,bagażnik rowerowy na hak http://dokumenty.rcl.gov.pl/DU/rok/2015/pozycja/1966 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 26 Listopad 2015 Share Napisano 26 Listopad 2015 No i piwo. A cała reszta zaś dla mnie kapitalna jeżeli idzie o "urządzenie sprzęgające". A nie można było pokusić się o gwiazdeczkę, że urządzenie sprzęgające niekoniecznie musi być urządzeniem, o którym mowa w artykule 66 ustęp 3 ustawy: 3. Urządzenia służące do łączenia pojazdu ciągnącego z przyczepą powinny zapewnić bezpieczne ciągnięcie przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej przewidzianej do ciągnięcia przez ten pojazd, uniemożliwić samoczynne odłączenie się przyczepy oraz zapewnić prawidłowe działanie świateł i hamulców, o ile przyczepa jest w nie wyposażona. News[/color] Rozporządzenie § 7 ustęp 8 i 8a"]8. Pojazd przystosowany do ciągnięcia przyczepy oraz przyczepa powinny być wyposażone w odpowiednie urządzenia sprzęgające. 8a. W przypadku gdy obciążony albo nieobciążony bagażnik został zamontowany na kuli urządzenia sprzęgającego albo zintegrowany z nadwoziem pojazdu, w sposób naruszający art. 60 ust. 1 pkt 2 ustawy, bagażnik powinien być wyposażony w: (...) Jak rozumieć to "urządzenie sprzęgające" w przypadku aut nieprzystosowanych do ciągnięcia przyczep? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arizona Napisano 10 Grudzień 2015 Share Napisano 10 Grudzień 2015 I jest taki faktyczny problem, jeśli chodzi o VW Up lub Skoda Citigo. Do nowego samochodu w salonie Pani chciała bagażnik na rowery na hak. Wg salonu jest taka możliwość. Dzwonili do mnie jak to zrobić, skoro fabrycznie nie jest przystosowany pojazd do ciągnięcia przyczep i zamontowany hak będzie służył tylko na bagażnik rowerowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 10 Grudzień 2015 Share Napisano 10 Grudzień 2015 Po mojemu to jest tak, że przepisy nie precyzują HAKA jako urządzenia pod bagażnik/platformę rowerową. HAK to HAK i wiadomo, że służy do targania! Owszem można założyć bagażnik rowerowy na HAK, ale na stuprocentowy HAK, a stuprocentowy HAK montuje się do pojazdu konstrukcyjnie przystosowanego do ciągnięcia przyczep. No tak se przynajmniej myślę. A dla innych kombinacji jest opcja "zintegrowania" z nadwoziem tego cudaka. Poza tym jest jeszcze cały dach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 10 Grudzień 2015 Share Napisano 10 Grudzień 2015 Owszem można założyć bagażnik rowerowy na HAK pracowano długo nad trzecią tablicą rejestracyjną ,ale przy okazji można było pomyśleć o rozwiązaniu tego problemu - hak do przewozu roweru -nie ciąganie przyczepy .......... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arizona Napisano 10 Grudzień 2015 Share Napisano 10 Grudzień 2015 Przyjmijmy, że klient zakłada sobie coś takiego: aby nie było, że reklama proszę wpisać w google: Hak holowniczy VW Up 5D (tylko na bagażnik rowerowy) Przyjeżdża na przegląd, oczywiście w dowodzie brak wpisu HAK. jak podejść do badania? wygonić? PS. Ja u siebie chyba będę pierwszy po trzecią tablicę na bagażnik rowerowy bo irytuje mnie, że musiałem dorabiać plastikową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 10 Grudzień 2015 Share Napisano 10 Grudzień 2015 Przyjeżdża na przegląd, oczywiście w dowodzie brak wpisu HAK. jak podejść do badania?wygonić? Skoro nie jest homologowany do ciągnięcia przyczepy to, moim zdaniem, ten "hak" nie jest HAK-iem służącym do ciągnięcia przyczepy, a jedynie zaczepem (np. służącym do mocowania sztywnego holu albo mocowania bagażnika). Dlatego bym go "pominął". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diagnose Napisano 10 Grudzień 2015 Share Napisano 10 Grudzień 2015 Może być tak że, klient sprzeda auto następnemu a ten zacznie ciągać nim przyczepę bo przecież hak jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 10 Grudzień 2015 Share Napisano 10 Grudzień 2015 Z uzasadnienia do projektu jasno wynikało że bagażnik rowerowy może być montowany tylko na HAK-u pojazdów przystosowanych do ciągnięcia przyczepy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 10 Grudzień 2015 Share Napisano 10 Grudzień 2015 Może być tak że, klient sprzeda auto następnemu a ten zacznie ciągać nim przyczepę bo przecież hak jest. To powinien zaznajomić się z art. 71 ust. 4 PORD oraz opisami rubryk O.1 i O.2 w DR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 10 Grudzień 2015 Share Napisano 10 Grudzień 2015 Dario - możesz to przytoczyć? Bo to bardzo ważne i w tym układzie koncepcja Michała nie powinna być brana pod uwagę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 10 Grudzień 2015 Share Napisano 10 Grudzień 2015 No i nie może być brana. Dlatego jasno i specjalnie dopisali to do punktu ósmego jako "podpunkt 8a", z którego prosto wynika co i na czym należy zamocować. I wychodzi, że jak bagażnik zasłania tablicę rejestracyjną oraz światła to należy zamontować go na stuprocentowym HAKU podpinając się do stuprocentowej HAKOWEJ instalacji elektrycznej nie zapominając, w razie potrzeby, o dodatkowej tablicy rejestracyjnej. Natomiast jeżeli HAKA nie ma, albo pojazd jest konstrukcyjnie nieprzystosowany do ciągnięcia przyczep, to dla wszystkich innych chętnych do wożenia rowerów na rowerowe wycieczki ministra była uprzejma i zapodała kombinację integrowania konstrukcji drabinowo-szczebelkowo-patyczakowej z nadwoziem auta. Nie wspominając o pustym dachu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 10 Grudzień 2015 Share Napisano 10 Grudzień 2015 Dario - możesz to przytoczyć? Mając na uwadze kwestie zachowania bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego, intencją projektodawcy jest to aby były zachowane dotychczasowe przepisy dotyczące urządzenia sprzęgającego. Tak wiec tylko pojazd przystosowany do ciągnięcia przyczepy wyposażony w odpowiednie urządzenie sprzęgające może być doposażony w bagażnik montowany z tyłu pojazdu na kuli zaczepu.Należy zauważyć, iż urządzenie sprzęgające musi spełniać wymagania zawarte w przepisach międzynarodowych (Regulamin EKG ONZ nr 55). http://legislacja.rcl.gov.pl/docs//520/12272072/12287745/12287746/dokument161859.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 10 Grudzień 2015 Share Napisano 10 Grudzień 2015 Ale ten pojazd nie posiada urządzenia sprzęgającego (bo nie może ciągnąć przyczepy), a jedynie "mocowanie bagażnika" integrujące ten bagażnik z nadwoziem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 10 Grudzień 2015 Share Napisano 10 Grudzień 2015 jedynie "mocowanie bagażnika" integrujące ten bagażnik z nadwoziem Tyle że według ichniego tylko hak może być tym czymś integrującym . Przynajmniej ja tak rozumiem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 10 Grudzień 2015 Share Napisano 10 Grudzień 2015 "na kuli urządzenia sprzęgającego albo zintegrowany z nadwoziem" Ten w linku jest zintegrowany z nadwoziem: http://www.uchwyt.pl/produkty/uchwyty-do-montazu-na-tylnej-klapie/thule-backpac-973-8211-uchwyt-rowerowy-na-tylne-drzwi.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 10 Grudzień 2015 Share Napisano 10 Grudzień 2015 Michał - to zdanie do Ciebie dociera w ogóle czy nie? Jest to zdanie autora przepisu, czyli należy je traktować jak wykładnię autentyczną - niezależnie od tego co Ty akurat myślisz: "Tak wiec tylko pojazd przystosowany do ciągnięcia przyczepy wyposażony w odpowiednie urządzenie sprzęgające może być doposażony w bagażnik montowany z tyłu pojazdu na kuli zaczepu." I tyle w temacie. Chce klient model bagażnika na hak - musi być przystosowany. A jak nie to musi kupić inny model bagażnika (mocowany nie na hak). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 10 Grudzień 2015 Share Napisano 10 Grudzień 2015 Ten w linku jest zintegrowany z nadwoziem: Masz rację,odniosłem się do projektu ,a finalnie dodali "albo zintegrowany z nadwoziem". A resztę roztołkował blakop, już nie muszę klikać. Chce klient model bagażnika na hak - musi być przystosowany. A jak nie to musi kupić inny model bagażnika (mocowany nie na hak). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 10 Grudzień 2015 Autor Share Napisano 10 Grudzień 2015 Moje zdanie jest takie: Przyjmijmy, że klient zakłada sobie coś takiego:aby nie było, że reklama proszę wpisać w google: Hak holowniczy VW Up 5D (tylko na bagażnik rowerowy) Zgodnie z prawem nie ma takiego określenia-"hak holowniczy tylko na bagażnik rowerowy". Jest natomiast określenie-"bagażnik zamontowany na kuli urządzenia sprzęgającego" A to jest zasadnicza różnica. I według mnie interpretację zapisu: "„8a. W przypadku gdy obciążony albo nieobciążony bagażnik został zamontowany na kuli urządzenia sprzęgającego albo zintegrowany z nadwoziem pojazdu, w sposób naruszający art. 60 ust. 1 pkt 2 ustawy, bagażnik powinien być wyposażony w:" należy zacząć od wyjaśnienia słowa "zintegrowany" Zintegrowany-połączony w całość lub będący częścią całości http://sjp.pwn.pl/sjp/zintegrowany;2546214 Czyli mamy dwie możliwości: -bagażnik zamontowany na kuli urządzenia sprzęgającego (haka) -bagażnik połączony na stałe z nadwoziem pojazdu,lub inaczej -bagażnik zamocowany do nadwozia (a nie do haka). Dalsze możliwości według mnie to "kombinowanie" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 10 Grudzień 2015 Share Napisano 10 Grudzień 2015 No! Tylko czekać, aż ktoś zacznie teorie głosić, że przyheftowany do tylnej belki/wzmocnienia kawałek haka jest pośrednim elementem integracji platformy rowerowej do nadwozia auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 10 Grudzień 2015 Share Napisano 10 Grudzień 2015 aby nie było, że reklama proszę wpisać w google: Wklepałem, jak chcecie mieć bekę to polecam. Zobaczcie opis. Maksymalna masa przyczepy aż 850 kgDoskonała konstrukcja haka holowniczego Steinhof V-160 pozwala na holowanie ciężkich przyczep o masie aż 850 kg. To oznacza, że sprosta każdemu zadaniu i nigdy Cię nie zawiedzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 10 Grudzień 2015 Autor Share Napisano 10 Grudzień 2015 Wklepałem No co-dobry bajer i sprzedaż jest.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 10 Grudzień 2015 Share Napisano 10 Grudzień 2015 Michał - to zdanie do Ciebie dociera w ogóle czy nie?Jest to zdanie autora przepisu, czyli należy je traktować jak wykładnię autentyczną - niezależnie od tego co Ty akurat myślisz: Zobacz brzmienie przepisu w projekcie oraz brzmienie opublikowane - są zupełnie różne. Projekt, a więc i uzasadnienie do niego, dotyczy wyłącznie urządzenia sprzęgającego. Natomiast finalnie dodano jeszcze "integrację z nadwoziem", która może być rozumiana bardzo szeroko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 10 Grudzień 2015 Share Napisano 10 Grudzień 2015 No ale są dwa elementy takie jak bagażnik i nadwozie. No i trzeba to zintegrować ze sobą i koniec. W przepisie nic nie stoi o konstrukcjach pomocniczo-pośredniczących w integracji. Po mojemu równa się takie coś zwykłej nadinterpretacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.