Skocz do zawartości

opisówka wrocław 13.30


jkawa11

Rekomendowane odpowiedzi

Ja dzis byłem we Wrocku na 8.30 opisówka to mniej wiecej; opisz szczegółowo sposób przeprowadzenia badania analizy spalin pojazdu zarejestrowanego przed XX.XX.2009 sprowadzonego z Holandii wyposażonego w instalacje gazowa.

Samochód nie posiada obrotomierza oraz czujnika temperatury.

 

Podobno łatwe pytanie ale ja nie zaliczyłem :mrgreen: jak rowniez autobusów na 100 :D chociaz po autobusach miałem dosc duzy niesmak gdyz temat dosc prosty, a oblany!!!

Ale wynik nie najgorszy jak na mój pierwszy egzamin,gdzie na opisówke nawet sie nie przygotowywałem!

 

Wie ktoś jaka miała byc odpowiedz??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widać dochodzą nowe pytania opisowe o których nie było mowy na forum. Opisówke z korektora siły hamowania zaliczyłem ale to dzięki temu że znam temat z doświadczenia zawodowego. Koledzy którzy nie znali tematu niestety polegli. W sumie wszystkie materiały które miałem w żaden sposób nie pomogły mi w zdaniu egzaminu. Pozdrawiam wszystkich i życzę powodzenia w zdawaniu egzaminu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opisówke z korektora siły hamowania zaliczyłem ale to dzięki temu że znam temat z doświadczenia zawodowego.

Dlatego to doświadczenie i wiedza jest wymagane, a to jeden z przykładów jej weryfikacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację kolego. Zostały zmniejszone wymagania do uprawnień diagnosty.Podejrzewam że wielu ubiegających się o uprawnienia nie miało w ogóle do czynienia z mechaniką samochodową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Niestety nie znalazłem na forum odpowiedzi na pytanie z Wrocławia odnośnie korektora hamulca, a w internecie wiadomości są bardzo niespójne. Czy ktoś mógł by się w tym temacie wypowiedzieć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podaj szczegółowo budowę,zasadę działania korektora hamulca

http://autokult.pl/6529,bezpieczne-hamowanie-korektor-sily-hamowania

W korektory siły hamowania wyposażane były samochody bez układu ABS.

Obecnie wszystkie auta są standardowo wyposażone w ten układ, z którym współpracuje dodatkowo elektroniczny system EBD (Electronic Brakeforce Distribution). Odpowiedzialny jest on za rozkład siły hamowania na każdym z kół. W takiej sytuacji mechaniczny korektor siły hamowania staje się zbędny. Można jednak spotkać samochody wyposażone zarówno w ABS jak i korektor siły hamowania. Dotyczy to modeli, w których montowane były pierwsze generacje układu ABS, bez elektronicznego systemu EBD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Budowę sobie daruję bo chyba każdy kto miał jakąkolwiek styczność z mechaniką ją zna, a jeżeli nie to dalsze dywagacje nie mają sensu.

Korektor siły hamowania służy do ograniczenia ciśnienia w układzie hamulcowym, przez co jest mniejsza siła hamująca na kołach. Ma to zapobiegać blokowaniu się kół i utracie kierowalności. Koła przednie ze względu na proces hamowania są dociążane, przez co można na nich wygenerować większą siłę hamującą, dlatego też nie stosuje się korektorów na osi przedniej (bez dociekania i wzorów dlaczego tak się dzieje). Koła tylne natomiast są w tym procesie odciążane, więc nie przeniosą tak dużej siły jak koła przednie (ulegną zablokowaniu co spowoduje utratę kierowalności - patrz zachowanie się pojazdu w trakcie jazdy po zaciągnięciu hamulca ręcznego na kołach osi tylnej), dlatego też tam stosuje się korektory siły hamowania aby temu zapobiec. Na SKP jest bardzo utrudnione badanie działania korektora, zwłaszcza działających stale jak też działających bezwładnościowo, nieco łatwiej jest z korektorami działającymi ze względu na obciążenie osi, bo tu można zastosować dodatkowe obciążenie pojazdu, lub mechanicznie wymóc przemieszczenie dźwigni regulacyjnej. Niestety chcąc naprawdę zweryfikować działanie korektora trzeba wykonać kilka pomiarów na urządzeniu rolkowym. Najszybciej jest to weryfikowalne przy badaniu opóźnieniomierzem, zachowanie się pojazdu - blokowanie kół poszczególnych osi. Przy układach ABS również stosowane są korektory, choć w pierwszym odruchu brzmi to trochę głupio, to po zapoznaniu się ze strukturą i działaniem układu wszystko staje się jasne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.