Skocz do zawartości

WSK 125


Matiasq
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

na ramie w wsk nabite S0123456 na tabliczce 123456 w dowodzie 123456.

Czy te 2 znaki S0 maja być w dowodzie czy nie na ramie są na chłopski rozum być powinny.

Wszystkie dowody z wsk jakie widziałem maja tylko numery 123456 bez S0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla wszystkim motocykli rejestrowanych przed 2003r obowiązkowy był numer ramy. Nie żaden VIN ani cyfrowo literowe oznaczenie typu motocykla. SO w dowodzie nie powinno się znaleźć tylko

123456

Co więcej - uzupełnienie o SO spowoduje niezgodność z tabliczką znamionową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 months later...

Właśnie dzisiaj miałem taki przypadek

na ramie w wsk nabite S0123456 na tabliczce 123456 w dowodzie 123456.
-
Dla wszystkim motocykli rejestrowanych przed 2003r obowiązkowy był numer ramy. Nie żaden VIN ani cyfrowo literowe oznaczenie typu motocykla. SO w dowodzie nie powinno się znaleźć tylko
a jaka jest tego podstawa prawna ' date='że SO nie ma być w dowodzie
Co więcej - uzupełnienie o SO spowoduje niezgodność z tabliczką znamionową.
najpierw ta tabliczka musi być ............ :shock::shock: bo jej nie ma .......

 

[ Dodano: 14-05-2016, 18:38 ]

takie wpisy znalazłem w internecie

 

Hejka, mam podobny problem z moją wską mianowicie na ramie jest nr SO123456 a w dowodzie tylko 123456 bez tego SO

a i żeby było ciekawiej tabliczka jest nieczytelna całkowicie, normalnie bym to olał ale na ostatnim przeglądzie miałem właśnie kłopot z tym diagnosta nie chciał podbic przeglądu stwierdził ze nr na ramie nie zgadza sie z tym w dowodzie i czesc i nie wytłumaczysz kolesiowi za żadne skarby, pozatym za rok musze wymienic dowód bo koncza mi sie miejsca na pieczatki z przeglądów i zastanawiam sie co zrobic z tym fantem, nie chciał bym podczas kontroli drogowej miec kłopotów bo jakis swieży policjant nie będzie dał sie przekonac ze wszystkie wski mają to SO ps. tabliczke znamionową juz zamówiłem nową chciałem to załatwic drogą urzędową ale jak zobaczyłem jaką moge dostac tabliczke to z miejsca ochota na to mi przeszła

 

A ja znowu mam wpisany początek. Co inny urząd to inaczej wpisują a wydaje mi się że powinien być tylko numer.

W romecie mam pomylony zamiast nr ramy to mam w dowodzie nr silnika. A już o rokach produkcji nie wspomnę bo inteligenci z urzędów często wpisują datę pierwszej rejestracji zamiast roku produkcji (miałem tak w co najmniej 3 dowodach).

 

więc znowu co urząd to interpretacja ,co diagnosta to interpretacja.......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Podepnę się żeby nie zakładać nowego tematu. Pacjent: Honda mtx 125. Nr. ramy wybity na ramie i na tabliczce JD05-5011448, a w DR. z FR. 5011448. Jak to zrobić? Trzeba by uzupełnić tylko czy w pisać z tym ''-''. Z tego co wiem ''-'' jest zakazany w numerach identyfikacyjnych. Jak byście zrobili?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JD05 to prawdopodobnie oznaczenie typu i być może we Francy nie musiało się znaleźć w dokumentach. Ja w takich przypadkach wpisuję formułkę "numer odczytany z ramy" i w całości wpisuję w dokumenty. Oczywiście bez "-". W swoim motocyklu mam numer GS650GZ... (czyli Suzuki GS 650 G wariant Z), tyle tylko że cały jest wpisany w niemiecki DR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w takich przypadkach wpisuję formułkę "numer odczytany z ramy" i w całości wpisuję w dokumenty. Oczywiście bez "-". W swoim motocyklu mam numer GS650GZ...

 

Dzięki Kolego za odpowiedź tak też właśnie zrobiłem :piwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5011448
Pisz tylko końcówkę. Nie uzupełniaj całego numeru. Jak znam życie to jakimś niuansem (literą, cyfrą, myślnikiem, gwiazdką) całe oznaczenie na ramie różni się od oznaczenia na tabliczce znamionowej. Narobisz sobie i klientowi dużych problemów. Tylko i wyłącznie końcówka, zgodna z tabliczką i dokumentem źródłowym.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

markes30, w starych numerach ram motocyklowych (lata osiemdziesiąte), zwłaszcza z Japonii numer zawiera oznaczenie modelu na początku. W niektórych krajach np. Niemczech wpisywany w DR był cały numer, a w innych tylko to jest po w/w oznaczeniu. Jeśli numer na TZ i ramie jest zgodny (a tak jest w tym przypadku), to czemu go nie wpisać w całości. Podobnie rzecz się ma z przyczepkami lekkimi rejestrowanymi w latach osiemdziesiątych. DR zawierał często tylko część numeru, mimo iż na TZ i ramie był 17 znakowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli numer na TZ i ramie jest zgodny (a tak jest w tym przypadku), to czemu go nie wpisać w całości.

Sęk w tym, że bardzo rzadko tak jest. Na to nakładają się pomyłki w odczytaniu (przepisaniu). Proponuję porównać zgodność z dokumentem źródłowym i nie uzupełniać. Cztery razy już nadgorliwych diagnostów broniłem tylko 3 udało się uratować.

 

[ Dodano: 24-05-2016, 10:05 ]

Podobnie rzecz się ma z przyczepkami lekkimi rejestrowanymi w latach osiemdziesiątych. DR zawierał często tylko część numeru, mimo iż na TZ i ramie był 17 znakowy.

..a maluchy z lat 70-80 gdzie numer wybity był 17 znakowy a różnił się z tabliczką znamionową (A1). Powtarzam nie piszmy za dużo bo odbije się to czkawką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

My w takich wypadkach wpisujemy końcówkę nie wychylamy się a jak ktoś chce się ścierać i prostować świat to jego sprawa . Co nie jest zabronione jest dozwolone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisz tylko końcówkę. Nie uzupełniaj

nie zgodzę się-za chwile się okaże że z tą nawą znajdzie sie druga- to oczywiscie skrajnosć.Ja pisze co widzę. Jest oznaczenie modelu to dlaczego go nie wpisać?

 

[ Dodano: 24-05-2016, 14:29 ]

Cztery razy już nadgorliwych diagnostów broniłem tylko 3 udało się uratować.

Co ty masz do bronienia i jak nadgorliwosć? Numer odczytano w całosci i po sprawie.

 

[ Dodano: 24-05-2016, 14:31 ]

My w takich wypadkach wpisujemy końcówkę nie wychylamy się s.
Czyli przy pierwszej czesci numeru dostajesz zamroczenia?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli przy pierwszej czesci numeru dostajesz zamroczenia?

Sęk w tym, że to nie jest numer ramy tylko literowo-cyfrowe oznaczenie modelu przed właściwym numerem ramy i nie należy go przepisywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że to nie jest numer ramy tylko literowo-cyfrowe oznaczenie modelu przed właściwym numerem ramy i nie należy go przepisywać.
a jaka jest tego podstawa takiego rozumowania ......
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie obraź się -za słaby argument, nie przekonał mnie.Powtórzę się ale w ten sposób jest możliwość spotkania się 2 pojazdów jednej marki - przykład oczywiście skrajny, ale przerabialiśmy u nas podobną sytuacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Markes - w przypadku nr VIN o uporządkowanej strukturze to jeszcze rozumiem. Ale przy nr ramy - cóż... Z jednej strony Cię rozumiem - z drugiej strony faktycznie wypadałoby to rozstrzygnąć inaczej niż tylko argumentem, że "20 lat tak robię, to wiem" :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

blakop, problem jest taki, że sami nie mamy konkretnych przepisów co jest numerem, a co nim nie jest. Niemcy Francuzi itp. stosują swoje wewnętrzne ale i jednolite regulacje. A u Nas? Jak motocykl z Niemiec to ma w polskim DR nr z wyróżnikiem modelu, a jak z Francji to już tylko numer egzemplarza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 weeks later...

Przerabiałem podobny temat z Jawą 250 ( choć tak naprawdę to Jawa CZ-353 w katalogach ITS to 250 i już ?) nr ramy jest poprzedzony trzema cyframi modelu 353

 

np. 353 - 12345 ( JAWA 250 )

354 - 12345 ( Jawa 350 )

360 - 12345

itd...........

Na tabliczce i w papierach tylko numer ramy 12345 i nie ma co podstaw prawnych szukać dlaczego tak a inaczej .

Trzeba czasami wiedzieć co jest po prostu numerem ramy i w jaki sposób był oznaczany konkretny model przez producenta.

 

Jawa CZ -353 ( inaczej Jawa 250 ) z 1960 r to nie częsty widok na stacji więc zamieszczam zdjęcie numeru ramy ( nie mylić z VIN)

 

 

 

Tak samo jest z WSK przedrostek przed numerem " NIE NALEŻY DO NUMERU RAMY !!!" choć jest na ramie wybity .

 

Podobny temat jest z numerami ramy w samochodach ciężarowych MAN . Przed numerem VIN ( 17 cyfrowym ) jest czasami parę cyferek na temat modelu . I co od razu niezgodny numer VIN z danymi w dowodzie bo za dużo cyferek :mrgreen:

DSCF3729.thumb.JPG.cbcd683930d2f744d3491d14408d6da9.JPG

5ae1a775e8cfc_napotrzebyforum.thumb.jpg.8cce8942d02852d63693021a63a446ca.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba czasami wiedzieć co jest po prostu numerem ramy i w jaki sposób był oznaczany konkretny model przez producenta.
wiedzieć to nie wszystko -nie raz trzeba się tłumaczyć................................. :shock::shock:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

choć tak naprawdę to Jawa CZ-353
Jawa i CZ to dwie zupełnie inne firmy produkujące motocykle , CZ 350 na ramie ma nabite np. 472.4 lub 5 albo 6 w zależności od wyposażenia i roku produkcji ,dla przykładu 472.4 miała instalacje 6V,a 472.6 12Vizbiornik paliwa 18 litrowy i obrotomierz ,Jawa 350 ma kod bity na ramie 634.7 [starsze roczniki] 638.5 lub 0 albo 1 tak jak w CZ ,podobnie jest na silnikach 638-000 był w motocyklu 2 osobowym ,a 638-301 miała JAWA z wózkiem bocznym
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...
Jawa i CZ to dwie zupełnie inne firmy produkujące motocykle

Tak jak piszesz było przed wojną .

 

354,... - szły na export .

 

" Za przysłowiowej komuny "...... :)

cytat z internetowego opracowania :

"W 1954 roku w celu pełnego ujednolicenia, wszystkie części obydwu marek sprowadzono do jednej normy, aby zapewnić ich pełną wymienialność. Tak samo postąpiono również z samymi markami i od 1954 roku wszystkie motocykle produkowano z nowym logo połączonych firm „Jawa-CZ", które można było spotkać na wszystkich modelach, aż do 1960 roku."

 

Te oznaczenia kodowe które podałeś to są modele Jawy po 1974 roku .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 years later...

Motocykl Jawa z lat 80, na TZ i w DR "VIN", na ramie 6 cyfr. Co jest trumfem?  

Jest jeszcze lepiej, okazuje się, że na ramie jest wybity model 640 - 123456 ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.