Matiasq Napisano 18 Wrzesień 2015 Share Napisano 18 Wrzesień 2015 na ramie w wsk nabite S0123456 na tabliczce 123456 w dowodzie 123456. Czy te 2 znaki S0 maja być w dowodzie czy nie na ramie są na chłopski rozum być powinny. Wszystkie dowody z wsk jakie widziałem maja tylko numery 123456 bez S0. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 18 Wrzesień 2015 Share Napisano 18 Wrzesień 2015 Dla wszystkim motocykli rejestrowanych przed 2003r obowiązkowy był numer ramy. Nie żaden VIN ani cyfrowo literowe oznaczenie typu motocykla. SO w dowodzie nie powinno się znaleźć tylko 123456 Co więcej - uzupełnienie o SO spowoduje niezgodność z tabliczką znamionową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matiasq Napisano 18 Wrzesień 2015 Autor Share Napisano 18 Wrzesień 2015 dzieki juz wszystko jasne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 14 Maj 2016 Share Napisano 14 Maj 2016 Właśnie dzisiaj miałem taki przypadek na ramie w wsk nabite S0123456 na tabliczce 123456 w dowodzie 123456. -Dla wszystkim motocykli rejestrowanych przed 2003r obowiązkowy był numer ramy. Nie żaden VIN ani cyfrowo literowe oznaczenie typu motocykla. SO w dowodzie nie powinno się znaleźć tylko a jaka jest tego podstawa prawna ' date='że SO nie ma być w dowodzie Co więcej - uzupełnienie o SO spowoduje niezgodność z tabliczką znamionową. najpierw ta tabliczka musi być ............ bo jej nie ma ....... [ Dodano: 14-05-2016, 18:38 ] takie wpisy znalazłem w internecie Hejka, mam podobny problem z moją wską mianowicie na ramie jest nr SO123456 a w dowodzie tylko 123456 bez tego SOa i żeby było ciekawiej tabliczka jest nieczytelna całkowicie, normalnie bym to olał ale na ostatnim przeglądzie miałem właśnie kłopot z tym diagnosta nie chciał podbic przeglądu stwierdził ze nr na ramie nie zgadza sie z tym w dowodzie i czesc i nie wytłumaczysz kolesiowi za żadne skarby, pozatym za rok musze wymienic dowód bo koncza mi sie miejsca na pieczatki z przeglądów i zastanawiam sie co zrobic z tym fantem, nie chciał bym podczas kontroli drogowej miec kłopotów bo jakis swieży policjant nie będzie dał sie przekonac ze wszystkie wski mają to SO ps. tabliczke znamionową juz zamówiłem nową chciałem to załatwic drogą urzędową ale jak zobaczyłem jaką moge dostac tabliczke to z miejsca ochota na to mi przeszła A ja znowu mam wpisany początek. Co inny urząd to inaczej wpisują a wydaje mi się że powinien być tylko numer.W romecie mam pomylony zamiast nr ramy to mam w dowodzie nr silnika. A już o rokach produkcji nie wspomnę bo inteligenci z urzędów często wpisują datę pierwszej rejestracji zamiast roku produkcji (miałem tak w co najmniej 3 dowodach). więc znowu co urząd to interpretacja ,co diagnosta to interpretacja....... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Demart Napisano 23 Maj 2016 Share Napisano 23 Maj 2016 Podepnę się żeby nie zakładać nowego tematu. Pacjent: Honda mtx 125. Nr. ramy wybity na ramie i na tabliczce JD05-5011448, a w DR. z FR. 5011448. Jak to zrobić? Trzeba by uzupełnić tylko czy w pisać z tym ''-''. Z tego co wiem ''-'' jest zakazany w numerach identyfikacyjnych. Jak byście zrobili? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 23 Maj 2016 Share Napisano 23 Maj 2016 JD05 to prawdopodobnie oznaczenie typu i być może we Francy nie musiało się znaleźć w dokumentach. Ja w takich przypadkach wpisuję formułkę "numer odczytany z ramy" i w całości wpisuję w dokumenty. Oczywiście bez "-". W swoim motocyklu mam numer GS650GZ... (czyli Suzuki GS 650 G wariant Z), tyle tylko że cały jest wpisany w niemiecki DR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Demart Napisano 23 Maj 2016 Share Napisano 23 Maj 2016 Ja w takich przypadkach wpisuję formułkę "numer odczytany z ramy" i w całości wpisuję w dokumenty. Oczywiście bez "-". W swoim motocyklu mam numer GS650GZ... Dzięki Kolego za odpowiedź tak też właśnie zrobiłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 24 Maj 2016 Share Napisano 24 Maj 2016 5011448 Pisz tylko końcówkę. Nie uzupełniaj całego numeru. Jak znam życie to jakimś niuansem (literą, cyfrą, myślnikiem, gwiazdką) całe oznaczenie na ramie różni się od oznaczenia na tabliczce znamionowej. Narobisz sobie i klientowi dużych problemów. Tylko i wyłącznie końcówka, zgodna z tabliczką i dokumentem źródłowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 24 Maj 2016 Share Napisano 24 Maj 2016 markes30, w starych numerach ram motocyklowych (lata osiemdziesiąte), zwłaszcza z Japonii numer zawiera oznaczenie modelu na początku. W niektórych krajach np. Niemczech wpisywany w DR był cały numer, a w innych tylko to jest po w/w oznaczeniu. Jeśli numer na TZ i ramie jest zgodny (a tak jest w tym przypadku), to czemu go nie wpisać w całości. Podobnie rzecz się ma z przyczepkami lekkimi rejestrowanymi w latach osiemdziesiątych. DR zawierał często tylko część numeru, mimo iż na TZ i ramie był 17 znakowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 24 Maj 2016 Share Napisano 24 Maj 2016 Jeśli numer na TZ i ramie jest zgodny (a tak jest w tym przypadku), to czemu go nie wpisać w całości. Sęk w tym, że bardzo rzadko tak jest. Na to nakładają się pomyłki w odczytaniu (przepisaniu). Proponuję porównać zgodność z dokumentem źródłowym i nie uzupełniać. Cztery razy już nadgorliwych diagnostów broniłem tylko 3 udało się uratować. [ Dodano: 24-05-2016, 10:05 ] Podobnie rzecz się ma z przyczepkami lekkimi rejestrowanymi w latach osiemdziesiątych. DR zawierał często tylko część numeru, mimo iż na TZ i ramie był 17 znakowy. ..a maluchy z lat 70-80 gdzie numer wybity był 17 znakowy a różnił się z tabliczką znamionową (A1). Powtarzam nie piszmy za dużo bo odbije się to czkawką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 24 Maj 2016 Share Napisano 24 Maj 2016 nie piszmy za dużo To też udawanie, że jest cacy ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzik Napisano 24 Maj 2016 Share Napisano 24 Maj 2016 My w takich wypadkach wpisujemy końcówkę nie wychylamy się a jak ktoś chce się ścierać i prostować świat to jego sprawa . Co nie jest zabronione jest dozwolone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 24 Maj 2016 Share Napisano 24 Maj 2016 Pisz tylko końcówkę. Nie uzupełniaj nie zgodzę się-za chwile się okaże że z tą nawą znajdzie sie druga- to oczywiscie skrajnosć.Ja pisze co widzę. Jest oznaczenie modelu to dlaczego go nie wpisać? [ Dodano: 24-05-2016, 14:29 ] Cztery razy już nadgorliwych diagnostów broniłem tylko 3 udało się uratować. Co ty masz do bronienia i jak nadgorliwosć? Numer odczytano w całosci i po sprawie. [ Dodano: 24-05-2016, 14:31 ] My w takich wypadkach wpisujemy końcówkę nie wychylamy się s. Czyli przy pierwszej czesci numeru dostajesz zamroczenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 24 Maj 2016 Share Napisano 24 Maj 2016 Czyli przy pierwszej czesci numeru dostajesz zamroczenia? Sęk w tym, że to nie jest numer ramy tylko literowo-cyfrowe oznaczenie modelu przed właściwym numerem ramy i nie należy go przepisywać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 24 Maj 2016 Share Napisano 24 Maj 2016 że to nie jest numer ramy tylko literowo-cyfrowe oznaczenie modelu przed właściwym numerem ramy i nie należy go przepisywać. a jaka jest tego podstawa takiego rozumowania ...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 24 Maj 2016 Share Napisano 24 Maj 2016 20 lat doświadczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 24 Maj 2016 Share Napisano 24 Maj 2016 nie obraź się -za słaby argument, nie przekonał mnie.Powtórzę się ale w ten sposób jest możliwość spotkania się 2 pojazdów jednej marki - przykład oczywiście skrajny, ale przerabialiśmy u nas podobną sytuacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 24 Maj 2016 Share Napisano 24 Maj 2016 20 lat doświadczenia. nie obraź się -za słaby argumentdla mnie również ................... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 24 Maj 2016 Share Napisano 24 Maj 2016 Markes - w przypadku nr VIN o uporządkowanej strukturze to jeszcze rozumiem. Ale przy nr ramy - cóż... Z jednej strony Cię rozumiem - z drugiej strony faktycznie wypadałoby to rozstrzygnąć inaczej niż tylko argumentem, że "20 lat tak robię, to wiem" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 25 Maj 2016 Share Napisano 25 Maj 2016 blakop, problem jest taki, że sami nie mamy konkretnych przepisów co jest numerem, a co nim nie jest. Niemcy Francuzi itp. stosują swoje wewnętrzne ale i jednolite regulacje. A u Nas? Jak motocykl z Niemiec to ma w polskim DR nr z wyróżnikiem modelu, a jak z Francji to już tylko numer egzemplarza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekacprzak Napisano 24 Czerwiec 2016 Share Napisano 24 Czerwiec 2016 Przerabiałem podobny temat z Jawą 250 ( choć tak naprawdę to Jawa CZ-353 w katalogach ITS to 250 i już ?) nr ramy jest poprzedzony trzema cyframi modelu 353 np. 353 - 12345 ( JAWA 250 ) 354 - 12345 ( Jawa 350 ) 360 - 12345 itd........... Na tabliczce i w papierach tylko numer ramy 12345 i nie ma co podstaw prawnych szukać dlaczego tak a inaczej . Trzeba czasami wiedzieć co jest po prostu numerem ramy i w jaki sposób był oznaczany konkretny model przez producenta. Jawa CZ -353 ( inaczej Jawa 250 ) z 1960 r to nie częsty widok na stacji więc zamieszczam zdjęcie numeru ramy ( nie mylić z VIN) Tak samo jest z WSK przedrostek przed numerem " NIE NALEŻY DO NUMERU RAMY !!!" choć jest na ramie wybity . Podobny temat jest z numerami ramy w samochodach ciężarowych MAN . Przed numerem VIN ( 17 cyfrowym ) jest czasami parę cyferek na temat modelu . I co od razu niezgodny numer VIN z danymi w dowodzie bo za dużo cyferek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 26 Czerwiec 2016 Share Napisano 26 Czerwiec 2016 Trzeba czasami wiedzieć co jest po prostu numerem ramy i w jaki sposób był oznaczany konkretny model przez producenta. wiedzieć to nie wszystko -nie raz trzeba się tłumaczyć................................. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiesław Napisano 28 Czerwiec 2016 Share Napisano 28 Czerwiec 2016 choć tak naprawdę to Jawa CZ-353 Jawa i CZ to dwie zupełnie inne firmy produkujące motocykle , CZ 350 na ramie ma nabite np. 472.4 lub 5 albo 6 w zależności od wyposażenia i roku produkcji ,dla przykładu 472.4 miała instalacje 6V,a 472.6 12Vizbiornik paliwa 18 litrowy i obrotomierz ,Jawa 350 ma kod bity na ramie 634.7 [starsze roczniki] 638.5 lub 0 albo 1 tak jak w CZ ,podobnie jest na silnikach 638-000 był w motocyklu 2 osobowym ,a 638-301 miała JAWA z wózkiem bocznym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekacprzak Napisano 14 Październik 2016 Share Napisano 14 Październik 2016 Jawa i CZ to dwie zupełnie inne firmy produkujące motocykle Tak jak piszesz było przed wojną . 354,... - szły na export . " Za przysłowiowej komuny "...... cytat z internetowego opracowania : "W 1954 roku w celu pełnego ujednolicenia, wszystkie części obydwu marek sprowadzono do jednej normy, aby zapewnić ich pełną wymienialność. Tak samo postąpiono również z samymi markami i od 1954 roku wszystkie motocykle produkowano z nowym logo połączonych firm „Jawa-CZ", które można było spotkać na wszystkich modelach, aż do 1960 roku." Te oznaczenia kodowe które podałeś to są modele Jawy po 1974 roku . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamos Napisano 15 Wrzesień 2022 Share Napisano 15 Wrzesień 2022 Motocykl Jawa z lat 80, na TZ i w DR "VIN", na ramie 6 cyfr. Co jest trumfem? Jest jeszcze lepiej, okazuje się, że na ramie jest wybity model 640 - 123456 ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.