Skocz do zawartości

2.0 TDI


jerryko

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Jak powszechnie wiadomo samochody z grupy VW z silnikami 2.0 TDI od 2008 roku nie spełniają normy EURO 5 ( 1,5 m-1) co w tym przypadku robicie: dopuszczacie po stwierdzeniu braku błędów w OBD (zgodnie z obowiązującymi przepisami) czy wystawiacie negatywny wynik badania po sprawdzeniu zadymienia spalin (rozsądek i informacje na temat oszustwa w oprogramowaniu nakazuje wykonanie takiego sprawdzenia).

 

Można domniemać, że prędzej czy później ktoś przyglądnie się badaniom tych pojazdów.

 

Czekam na wasze opinie.

 

Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak powszechnie wiadomo (...)

A mało to wadliwych produktów na rynek trafia i co? Jedne bardziej drugie mniej. Jedne zgłoszone inne nie. Mało to razy koncerny ogłaszały akcje serwisowe.

http://www.biznes.newseria.pl/news/uokik_przybywa_zglosze,p641676719

 

Tam podano powszechne urządzenia do wykrycia takiego oszustwa w ramach SKP: http://www.forum.norcom.pl/viewtopic.php?p=242644#242644 . Jak już mowa o powszechnych oszustwach. I tam powinien trafić temat ten.

A za jakiś czas wyjdzie szydło z wora, że to było ukartowane, by wyeliminować nie tylko ze starówek w Polsce czy w Europie kopcące Diesle, ale z całego świata wszystkie Diesle. Benzyna niech żyje! :ok

:evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o zadymienie ale o emisję NOx, której na SKP nie sprawdzamy bo tego nie da się sprawdzić w naszych, stacyjnych warunkach, więc jerryko możesz spać spokojnie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej błędne rozumowanie :?

dopuszczacie po stwierdzeniu braku błędów w OBD (zgodnie z obowiązującymi przepisami)
po sprawdzeniu zadymienia spalin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet nie wiadomo od czego zacząć odpowiedź jak w jednym zdaniu jest tyle merytorycznych błędów.

Witam.

 

Jak powszechnie wiadomo samochody z grupy VW z silnikami 2.0 TDI od 2008 roku nie spełniają normy EURO 5 ( 1,5 m-1)

Ja badałem i nie ma szans bu przekroczyły 0,5 m-1 natomiast jak słusznie kolega abcs zauważył norma euro to nie tylko zadymienie.

co w tym przypadku robicie: dopuszczacie po stwierdzeniu braku błędów w OBD (zgodnie z obowiązującymi przepisami) czy wystawiacie negatywny wynik badania po sprawdzeniu zadymienia spalin (rozsądek i informacje na temat oszustwa w oprogramowaniu nakazuje wykonanie takiego sprawdzenia).

Powinieneś przyjrzeć się dokładnie przepisom. Test OBD jest dopuszczalny przy badaniu silników z zapłonem iskrowym a nie wysokoprężnych.

Można domniemać, że prędzej czy później ktoś przyglądnie się badaniom tych pojazdów.

 

Czekam na wasze opinie.

 

Akurat diagności w tym temacie mogą spać spokojnie. Nasze normy z rozporządzeń i TZ spełnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle, że te przepisy trzeba znać,

 

Jakie? Ile ma emitować diesel syfu żeby spełnił normę euro6 albo ile gramów co2 na kilometr może lecieć? Z jakiego przepisu wynika, że mam to znać i jak to sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Psuj, przewrażliwiony jesteś :P . Mówię o tym, że trzeba widzieć jakie przepisy obowiązują diagnostę podczas badania i się do nich stosować, a nie opierać się na sensacjach z mediów i pisać

samochody z grupy VW z silnikami 2.0 TDI od 2008 roku nie spełniają normy EURO 5 ( 1,5 m-1) co w tym przypadku robicie: dopuszczacie po stwierdzeniu braku błędów w OBD (zgodnie z obowiązującymi przepisami) czy wystawiacie negatywny wynik badania po sprawdzeniu zadymienia spalin (rozsądek i informacje na temat oszustwa w oprogramowaniu nakazuje wykonanie takiego sprawdzenia).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówię o tym, że trzeba widzieć jakie przepisy obowiązują diagnostę podczas badania i się do nich stosować, a nie opierać się na sensacjach z mediów i pisać

 

Zgadzam się z Tobą, tylko odebrałem, że chcesz żebym znał przepisy szczegółowe określajace normy euro...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

A jednak temat wraca i moje obawy nie były wyssane z palca:

 

http://motoryzacja.interia.pl/raporty/raport-volkswagen-spaliny/wiadomosci/news-diagnosci-straca-prace-przez-afere-z-volkswagenem,nId,1930872#commentsZoneList

 

Jak prawnik przekona starostę lub ew. sąd, że diagnosta posiadał wiedzę (przyznanie się koncernu do oszustwa) o tym, że pojazd nie spełnia norm i dopuścił pojazd do ruchu???

 

Ja wiem Rozporządzenie Ministra Infrastruktury .... , a jednak taką wiedzę posiadamy!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już zaglądasz na forum, to poczytaj czasami, czy już dawno nie przerobiono tematu o którym mówisz...

 

A co do tematu - aż smutek bierze, że osoby z uprawnieniami diagnosty w ogóle zajmują się takimi bzdurami...

 

@jerryko - ja Ci powiem więcej... Ja myślę, że część z tych pojazdów mogła pochodzić z kradzieży... Kto wie ile osób było w to zamieszanych... Co teraz zrobisz? :P

 

Bo np. Psuj podobno na Madagaskar jedzie w razie W... A TY?

 

Przy okazji - mam troszkę starsze auto i muszę sobie dla niego określić jaką mam normę euro. Rozumiem, że w ramach OBT określisz mi tą normę? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie - przestańcie się wzajemnie straszyć tą przedszkolną "babą-jagą"!!!

 

Nikt żadnemu Diagnoście nic tu nie udowodni!! Dajcie już spokój...

 

Za chwilę ktoś podniesie larum, że mu grubości lakieru nie zbadali na OBT i jakiś PRZYGŁUPI PRAWNIK (albo wręcz przeciwnie - na tyle bystry, że wie jak zrobić wokół siebie głośno) zrobi z tego sprawę, a Wy się zaczniecie zastanawiać, czy to dobrze, że tego lakieru nie badacie na OBT :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie - przestańcie się wzajemnie straszyć tą przedszkolną "babą-jagą"!!!

Jak nie chcecie żebym zaczął bluzgać . Dorosłe chłopy a srają rzadkim gównem po piętach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najwyraźniej cel twórcy tego pisma został osiągnięty, bo zrobiło się o nim głośno a zapewne to ów prawnik chciał osiągnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.