Skocz do zawartości

Masa własna


Góral81
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Sytuacja taka dowód zabrany za przekroczenie masy własnej i co teraz czy wystarczy tylko zaświadczenie z ważenia czy potrzebny np. wydruk z wagi albo np. dokument legalizacji tej wagi? Pytam bo pierwszy raz taka sytuacja u mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 65
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Grzegorz Łódź

    7

  • IVVO

    8

  • michal_k

    10

  • Góral81

    5

Sytuacja taka dowód zabrany za przekroczenie masy własnej i co teraz czy wystarczy tylko zaświadczenie z ważenia czy potrzebny np. wydruk z wagi albo np. dokument legalizacji tej wagi?
A jak oni to stwierdzili? :razz:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam bo pierwszy raz taka sytuacja u mnie

Nie masz z czym porównać chyba że przez CEPA -dokonać zważenia najlepiej jak byś przy tym był - porównać z CEPEM i wystawić werdykt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wystawić werdykt

 

Ale jakie badanie wykonać? Czy pojazd był na nie skierowany? Bo nie bardzo widzę powód skierowania na DBT.

 

Ponadto, trzeba zastanowić się czemu MW się zwiększyła. Czy kiedyś była nieprawidłowo ustalona, czy też w pojeździe dokonano zmian konstrukcyjnych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak oni to stwierdzili? :razz:

Dowód zatrzymany przez ITD za przekroczoną mase a stwierdzili bo zważyli i jest to dokładnie bus. Jak niby mam się udać na ważenie jak jestem w pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dowód zatrzymany przez ITD za przekroczoną mase a stwierdzili bo zważyli i jest to dokładnie bus.

Według mnie przez zważenie określili masę rzeczywistą.Przypuszczam,że ten "bus" był przeładowany-czyli jego masa rzeczywista przekroczyła DMC pojazdu. Może w DR jest błąd zwiazany z ładownością (żle określona) i klient tłumaczył się że załadował tyle ile ma ładowności w DR :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MW w DR 2215kg a po zważeniu 2540kg i o to chodzi ważony na pusto a z jakiego paragrafu to nie wiem bo nie mam już pokwitowania w ręce i nie chce wymyślać głupot. Bede miał pokwitowanie to się odezwe bo jednak odesłałem klienta po wydruk z wagi potwierdzony podpisem i pieczątką bo samo zaświadczenie pisane na kolanie mnie nie przekonało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojazdu skierowanego usterka zawyżona masa własna i jest to pokwitowanie a do niego dołączony protokół ITD z ważenia

Nie zawyżona, tylko zaniżona pod potrzebę, by uzyskać większą ładowność (ilość miejsc dla pasażerów).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bede miał pokwitowanie to się odezwe bo jednak odesłałem klienta po wydruk z wagi potwierdzony podpisem i pieczątką bo samo zaświadczenie pisane na kolanie mnie nie przekonało.

Dlaczego nie po opinię rzeczoznawcy? Rób zgodnie z przepisami, a nie posiłkujesz się jakimiś tam "kwitami".

Skoro dla Ciebie pokwitowanie ITD jest pismem z kolana, to jak nazwać jakiś tam papierek z wagi, podpisany przez Zdziśka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro dla Ciebie pokwitowanie ITD jest pismem z kolana, to jak nazwać jakiś tam papierek z wagi, podpisany przez Zdziśka?

Zdzisiek może być kolegą właściciela - więc tak jak pisałem "NA WAGĘ OSOBIŚCIE" - porównasz z CEPEM lub zadzwonisz do WK - ładowność podzielisz przez ilość pasażerów - dajesz N i niech właściciel się martwi - przy okazji udupisz tego co to g... dopuścił do ruchu po zmianach - gdyż w takim wypadku zaczyna się drążenie "tematu"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"NA WAGĘ OSOBIŚCIE" - porównasz z CEPEM lub zadzwonisz do WK - ładowność podzielisz przez ilość pasażerów - dajesz N i niech właściciel się martwi

 

Ale jaki rodzaj badania? Pojazd skierowany (a jeśli skierowany to z jakiego art. i jakie usterki?) czy ustalenie danych?

 

przy okazji udupisz tego co to g... dopuścił do ruchu po zmianach - gdyż w takim wypadku zaczyna się drążenie "tematu"

 

A skąd wiadomo, czy w międzyczasie właściciel nie dokonał jakichś zmian, które spowodowały zmianę masy własnej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ITD wie, że w 90% BUS-ów masa własna jest przekroczona przy 22 miejscach siedzących. Ja wychwytuję to na wadze, która jest w badaniu amortyzatorów. I choć jest to wynik nie idealny, bo nie legalizowany, to proszę o potwierdzenie z wagi legalizowanej (najlepiej elektronicznej) z pieczątką firmową i podpisem. Więcej już tego pojazdu nie oglądam i mojej pieczątki tam nie ma. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z jakiego artykułu lub paragrafu to wynika

To nie paragraf - tylko życie - ci co robili Smarty na 550 już nie pracuję

Ale jaki rodzaj badania

Dodatkowe - 20PLN

A skąd wiadomo, czy w międzyczasie właściciel nie dokonał jakichś zmian, które spowodowały zmianę masy własnej?

A to nie mój problem - mam "podejrzenie" przez ITD że coś jest nie halo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie paragraf - tylko życie

Uważam,że należy postąpić tak jak Kolega adam1501, napisał ponieważ zgodnie z przepisami :)

§ 3. 1. Masę własną pojazdu ustala się:

1) przez zważenie całego pojazdu albo

2) jako sumę mas wynikających z nacisków poszczególnych osi pojazdu.

 

I jak mamy wątpliwości

 

3. W razie powstania trudności w ustaleniu parametrów pojazdu, badanie techniczne może być przeprowadzone po przedstawieniu

opinii rzeczoznawcy samochodowego, o którym mowa w art. 79a ustawy, lub w szczególnych przypadkach – dodatkowo odpowiednio

innej specjalności

 

mam "podejrzenie" przez ITD że coś jest nie halo

Tu też podzielam zdanie Kolegi michal_k, ponieważ ITD już to stwierdził. Czyli napisał za co został zatrzymany DR.Nadal nie wiemy jaki cel badania i czy w ogóle został skierowany na badanie (czy jest to na pokwitowaniu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu też podzielam zdanie Kolegi michal_k, ponieważ ITD już to stwierdził

Jeśli do pokwitowania jest protokół z kontroli ITD to jak najbardziej - bo na samym pokwitowaniu to mało co pisze

2) jako sumę mas wynikających z nacisków poszczególnych osi pojazdu.

Możemy to sprawdzić na amortyzatorach ale- nie mają uwierzytelnienia - więc kontrolnie dla siebie. Przy takim badaniu roztropności nigdy za wiele - osobiście miałem kontakt z prokuratorem w takiej sprawie. Miałem pełną dokumentację swoich czynności łącznie z oświadczeniem "wagowego" iż przy ważeniu byłem osobistycznie - odpuścili ale kolega na innej stracił przez takie g.. uprawnienia na 5 lat - za potwierdzenie nie prawdy i zawiasy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.