Góral81 Napisano 9 Październik 2015 Share Napisano 9 Październik 2015 Witam Sytuacja taka dowód zabrany za przekroczenie masy własnej i co teraz czy wystarczy tylko zaświadczenie z ważenia czy potrzebny np. wydruk z wagi albo np. dokument legalizacji tej wagi? Pytam bo pierwszy raz taka sytuacja u mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 9 Październik 2015 Share Napisano 9 Październik 2015 Sytuacja taka dowód zabrany za przekroczenie masy własnej i co teraz czy wystarczy tylko zaświadczenie z ważenia czy potrzebny np. wydruk z wagi albo np. dokument legalizacji tej wagi?A jak oni to stwierdzili? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 9 Październik 2015 Share Napisano 9 Październik 2015 A jak oni to stwierdzili Smart 549kg lub 6500 przerobione na 3500 G -2050 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 9 Październik 2015 Share Napisano 9 Październik 2015 Smart 549kg Zapomniałem o tych wynalazkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 9 Październik 2015 Share Napisano 9 Październik 2015 Czy pojazd został skierowany na badanie dodatkowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 9 Październik 2015 Share Napisano 9 Październik 2015 Pytam bo pierwszy raz taka sytuacja u mnie Nie masz z czym porównać chyba że przez CEPA -dokonać zważenia najlepiej jak byś przy tym był - porównać z CEPEM i wystawić werdykt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 9 Październik 2015 Share Napisano 9 Październik 2015 wystawić werdykt Ale jakie badanie wykonać? Czy pojazd był na nie skierowany? Bo nie bardzo widzę powód skierowania na DBT. Ponadto, trzeba zastanowić się czemu MW się zwiększyła. Czy kiedyś była nieprawidłowo ustalona, czy też w pojeździe dokonano zmian konstrukcyjnych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 9 Październik 2015 Share Napisano 9 Październik 2015 Pytam bo pierwszy raz taka sytuacja u mnie. tutaj dość szeroko było:http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=11489 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Góral81 Napisano 9 Październik 2015 Autor Share Napisano 9 Październik 2015 A jak oni to stwierdzili? Dowód zatrzymany przez ITD za przekroczoną mase a stwierdzili bo zważyli i jest to dokładnie bus. Jak niby mam się udać na ważenie jak jestem w pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 9 Październik 2015 Share Napisano 9 Październik 2015 Ale jakie badanie masz wykonać? Pojazdu skierowanego czy ustalenie danych? Czy może pojazdu po zmianach??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Góral81 Napisano 9 Październik 2015 Autor Share Napisano 9 Październik 2015 Pojazdu skierowanego usterka zawyżona masa własna i jest to pokwitowanie a do niego dołączony protokół ITD z ważenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 9 Październik 2015 Share Napisano 9 Październik 2015 Dowód zatrzymany przez ITD za przekroczoną mase a stwierdzili bo zważyli i jest to dokładnie bus. Według mnie przez zważenie określili masę rzeczywistą.Przypuszczam,że ten "bus" był przeładowany-czyli jego masa rzeczywista przekroczyła DMC pojazdu. Może w DR jest błąd zwiazany z ładownością (żle określona) i klient tłumaczył się że załadował tyle ile ma ładowności w DR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 9 Październik 2015 Share Napisano 9 Październik 2015 Pojazdu skierowanego usterka zawyżona masa własna i jest to pokwitowanie Jaka to usterka i z którego artykułu będzie badanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Góral81 Napisano 9 Październik 2015 Autor Share Napisano 9 Październik 2015 MW w DR 2215kg a po zważeniu 2540kg i o to chodzi ważony na pusto a z jakiego paragrafu to nie wiem bo nie mam już pokwitowania w ręce i nie chce wymyślać głupot. Bede miał pokwitowanie to się odezwe bo jednak odesłałem klienta po wydruk z wagi potwierdzony podpisem i pieczątką bo samo zaświadczenie pisane na kolanie mnie nie przekonało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 9 Październik 2015 Share Napisano 9 Październik 2015 MW w DR 2215kg a po zważeniu 2540kg i o to chodzi ważony na pusto Na bank coś próbował przemycić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crackers Napisano 9 Październik 2015 Share Napisano 9 Październik 2015 próbował przemycićuchodźców w podwójnej podłodze w ilości sztuk dwie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 9 Październik 2015 Share Napisano 9 Październik 2015 Pojazdu skierowanego usterka zawyżona masa własna i jest to pokwitowanie a do niego dołączony protokół ITD z ważenia Nie zawyżona, tylko zaniżona pod potrzebę, by uzyskać większą ładowność (ilość miejsc dla pasażerów). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 9 Październik 2015 Share Napisano 9 Październik 2015 Bede miał pokwitowanie to się odezwe bo jednak odesłałem klienta po wydruk z wagi potwierdzony podpisem i pieczątką bo samo zaświadczenie pisane na kolanie mnie nie przekonało. Dlaczego nie po opinię rzeczoznawcy? Rób zgodnie z przepisami, a nie posiłkujesz się jakimiś tam "kwitami". Skoro dla Ciebie pokwitowanie ITD jest pismem z kolana, to jak nazwać jakiś tam papierek z wagi, podpisany przez Zdziśka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 10 Październik 2015 Share Napisano 10 Październik 2015 Skoro dla Ciebie pokwitowanie ITD jest pismem z kolana, to jak nazwać jakiś tam papierek z wagi, podpisany przez Zdziśka? Zdzisiek może być kolegą właściciela - więc tak jak pisałem "NA WAGĘ OSOBIŚCIE" - porównasz z CEPEM lub zadzwonisz do WK - ładowność podzielisz przez ilość pasażerów - dajesz N i niech właściciel się martwi - przy okazji udupisz tego co to g... dopuścił do ruchu po zmianach - gdyż w takim wypadku zaczyna się drążenie "tematu" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 10 Październik 2015 Share Napisano 10 Październik 2015 więc tak jak pisałem "NA WAGĘ OSOBIŚCIE" A z jakiego artykułu lub paragrafu to wynika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 10 Październik 2015 Share Napisano 10 Październik 2015 "NA WAGĘ OSOBIŚCIE" - porównasz z CEPEM lub zadzwonisz do WK - ładowność podzielisz przez ilość pasażerów - dajesz N i niech właściciel się martwi Ale jaki rodzaj badania? Pojazd skierowany (a jeśli skierowany to z jakiego art. i jakie usterki?) czy ustalenie danych? przy okazji udupisz tego co to g... dopuścił do ruchu po zmianach - gdyż w takim wypadku zaczyna się drążenie "tematu" A skąd wiadomo, czy w międzyczasie właściciel nie dokonał jakichś zmian, które spowodowały zmianę masy własnej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jast Napisano 10 Październik 2015 Share Napisano 10 Październik 2015 ITD wie, że w 90% BUS-ów masa własna jest przekroczona przy 22 miejscach siedzących. Ja wychwytuję to na wadze, która jest w badaniu amortyzatorów. I choć jest to wynik nie idealny, bo nie legalizowany, to proszę o potwierdzenie z wagi legalizowanej (najlepiej elektronicznej) z pieczątką firmową i podpisem. Więcej już tego pojazdu nie oglądam i mojej pieczątki tam nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 10 Październik 2015 Share Napisano 10 Październik 2015 A z jakiego artykułu lub paragrafu to wynika To nie paragraf - tylko życie - ci co robili Smarty na 550 już nie pracuję Ale jaki rodzaj badania Dodatkowe - 20PLN A skąd wiadomo, czy w międzyczasie właściciel nie dokonał jakichś zmian, które spowodowały zmianę masy własnej? A to nie mój problem - mam "podejrzenie" przez ITD że coś jest nie halo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 10 Październik 2015 Share Napisano 10 Październik 2015 To nie paragraf - tylko życie Uważam,że należy postąpić tak jak Kolega adam1501, napisał ponieważ zgodnie z przepisami § 3. 1. Masę własną pojazdu ustala się: 1) przez zważenie całego pojazdu albo 2) jako sumę mas wynikających z nacisków poszczególnych osi pojazdu. I jak mamy wątpliwości 3. W razie powstania trudności w ustaleniu parametrów pojazdu, badanie techniczne może być przeprowadzone po przedstawieniu opinii rzeczoznawcy samochodowego, o którym mowa w art. 79a ustawy, lub w szczególnych przypadkach – dodatkowo odpowiednio innej specjalności mam "podejrzenie" przez ITD że coś jest nie halo Tu też podzielam zdanie Kolegi michal_k, ponieważ ITD już to stwierdził. Czyli napisał za co został zatrzymany DR.Nadal nie wiemy jaki cel badania i czy w ogóle został skierowany na badanie (czy jest to na pokwitowaniu). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 10 Październik 2015 Share Napisano 10 Październik 2015 Tu też podzielam zdanie Kolegi michal_k, ponieważ ITD już to stwierdził Jeśli do pokwitowania jest protokół z kontroli ITD to jak najbardziej - bo na samym pokwitowaniu to mało co pisze 2) jako sumę mas wynikających z nacisków poszczególnych osi pojazdu. Możemy to sprawdzić na amortyzatorach ale- nie mają uwierzytelnienia - więc kontrolnie dla siebie. Przy takim badaniu roztropności nigdy za wiele - osobiście miałem kontakt z prokuratorem w takiej sprawie. Miałem pełną dokumentację swoich czynności łącznie z oświadczeniem "wagowego" iż przy ważeniu byłem osobistycznie - odpuścili ale kolega na innej stracił przez takie g.. uprawnienia na 5 lat - za potwierdzenie nie prawdy i zawiasy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.