gonzo Napisano 30 Listopad 2005 Napisano 30 Listopad 2005 Witam , czy tzw hakowiec podlega dozorowi technicznemu? bo co firma to inna interpretacja pkt10 ustwy dz nr.120 Cytuj
pablo Napisano 30 Listopad 2005 Napisano 30 Listopad 2005 Dzwoniłem do TDT i powiedziano mi że podlega pod UDT. Kolejny tel. do UDT i pan poinformował mnie że "hakowiec"podega dozorowi technicznemu. Cytuj
kowal Napisano 30 Listopad 2005 Napisano 30 Listopad 2005 Hakowiec - a może ktoś wie czy koparki podlegają pod dozór Cytuj
WOJT999 Napisano 1 Grudzień 2005 Napisano 1 Grudzień 2005 koparki nie podlegaja dozorowi technicznemu,natomiast sztaplarka i gasnica wysoko cisnieniowa tak (taka co jest na stacji paliw) rozumiecie cos z tego Cytuj
jaka Napisano 1 Grudzień 2005 Napisano 1 Grudzień 2005 Hakowce (do wywozu nieczystości) podlegajęą dozorowi tech.!Podobnie jak bramowce.To też popularna "śmieciarka". Natomiast koparki nie. Cytuj
rurek777 Napisano 25 Sierpień 2009 Napisano 25 Sierpień 2009 hakowiec to ciężarowy czy specjalny ? Cytuj
darkdog Napisano 25 Sierpień 2009 Napisano 25 Sierpień 2009 ciężarowy przeznaczenie przewuz innych kontenerów Cytuj
JACEK GUZ Napisano 25 Sierpień 2009 Napisano 25 Sierpień 2009 ciężarowy inny przewóz kontenerów Cytuj
cortez76 Napisano 30 Kwiecień 2010 Napisano 30 Kwiecień 2010 Czy ktos z kolegów poda mi podstawę prawną , że przy badaniu pojazdu typu hakowiec wymagamy decyzję UDT Cytuj
waga50 Napisano 30 Kwiecień 2010 Napisano 30 Kwiecień 2010 Sprawdź tutaj: rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 28.12.2001 w sprawie warunków technicznych dozoru technicznego, jakim powinny odpowiadać dźwigniki- i- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 16.07.2002 w sprawie rodzajów urządzeń technicznych podlegających dozorowi technicznemu. Cytuj
danielg539 Napisano 30 Kwiecień 2010 Napisano 30 Kwiecień 2010 Ale jak zakfalifikować? Najbardziej pasuje chyba punkt 6e ....z wyjątkiem dźwigników stanowiących wyposażenie pojazdów... Czyli wychodzi na to, że podobnie jak wywrotka hakowiec nie podlega pod dozór techniczny. Cytuj
hugol22 Napisano 30 Kwiecień 2010 Napisano 30 Kwiecień 2010 Na podstawie art. 5 ust. 2 ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o dozorze technicznym (Dz. U. Nr 122, poz. 1321 i z 2002 r. Nr 74, poz. 676) zarządza się, co następuje: § 1. Dozorowi technicznemu podlegają następujące rodzaje urządzeń technicznych: 1) urządzenia ciśnieniowe, w których znajdują się ciecze lub gazy pod ciśnieniem różnym od atmosferycznego: a) kotły parowe o pojemności większej niż 2 dm3, przeznaczone do wytwarzania pary z cieczy z użyciem ciepła uzyskiwanego z paliwa w wyniku reakcji egzotermicznej lub z energii elektrycznej, b) szybkowary ciśnieniowe, c) kotły cieczowe o pojemności większej niż 2 dm3, przeznaczone do podgrzewania cieczy bez zmiany jej stanu skupienia z użyciem ciepła uzyskiwanego z paliwa w wyniku reakcji egzotermicznej lub z energii elektrycznej, z wyjątkiem kotłów cieczowych w instalacjach systemu otwartego, d) zbiorniki stałe, dla których iloczyn nadciśnienia i pojemności jest większy niż 50 barów x dm3, a nadciśnienie jest wyższe niż 0,5 bara, przeznaczone do magazynowania cieczy lub gazów albo prowadzenia w nich procesów technologicznych, z wyjątkiem grzejników i nagrzewnic powietrza, zbiorników w instalacjach ziębniczych o iloczynie nadciśnienia i pojemności nie większym niż 300 barów x dm3, zbiorników w instalacjach chłodniczych z rur o średnicy nie większej niż DN 25 z kolektorami i rozdzielaczami o pojemności każdego z nich nie większej niż 100 dm3 i przekroju nie większym niż 2 dm2 oraz zbiorników stanowiących obudowy urządzeń elektrycznych, przewodów energetycznych i telekomunikacyjnych, e) zbiorniki przenośne - zmieniające miejsce między napełnieniem a opróżnieniem - o pojemności większej niż 0,35 dm3 i nadciśnieniu wyższym niż 0,5 bara, przeznaczone do magazynowania lub transportowania cieczy lub gazów, z wyjątkiem pojemników aerozolowych jednorazowego użytku i pojemników przeznaczonych do transportu i dystrybucji napojów gazowanych, dla których iloczyn nadciśnienia i pojemności jest nie większy niż 500 barów x dm3, a nadciśnienie jest nie wyższe niż 7 barów, f) zbiorniki na gaz skroplony lub sprężony, służące do zasilania silników spalinowych w pojazdach, g) zbiorniki, w tym cysterny, do przewozu materiałów niezaliczonych jako niebezpieczne, które są pod ciśnieniem napełniane, opróżniane lub przewożone, dla których iloczyn nadciśnienia i pojemności jest większy niż 50 barów x dm3, a nadciśnienie jest wyższe niż 0,5 bara, h) wytwornice acetylenu, stałe i przenośne, przeznaczone do wytwarzania acetylenu w wyniku reakcji chemicznej między węglikiem wapnia a wodą oraz zasobniki węglika wapnia, zbiorniki acetylenu, przeznaczone do magazynowania, schładzania i osuszania, i rurociągi technologiczne acetylenu wraz z osprzętem, przeznaczone do transportu acetylenu w obrębie instalacji, niezależnie od średnicy nominalnej DN, i) rurociągi pary łączące kocioł z turbogeneratorem, j) rurociągi przesyłowe i technologiczne, w części stanowiącej urządzenia techniczne w rozumieniu przepisów o dozorze technicznym, do materiałów niebezpiecznych o właściwościach trujących, żrących i palnych pod nadciśnieniem wyższym niż 0,5 bara i średnicy nominalnej większej niż DN 25, wyprodukowane lub przebudowywane po dniu wejścia w życie rozporządzenia, przeznaczone do: – gazów sprężonych, gazów skroplonych, gazów rozpuszczonych pod nadciśnieniem, par oraz tych cieczy, dla których nadciśnienie pary przy najwyższej dopuszczalnej temperaturze jest wyższe niż 0,5 bara, – cieczy, których nadciśnienie pary przy najwyższej dopuszczalnej temperaturze jest niższe niż 0,5 bara i iloczyn nadciśnienia dopuszczalnego cieczy i średnicy nominalnej rurociągu DN jest większy niż 2.000 barów, 2) zbiorniki bezciśnieniowe i zbiorniki o nadciśnieniu nie wyższym niż 0,5 bara, przeznaczone do magazynowania materiałów niebezpiecznych o właściwościach trujących lub żrących oraz do magazynowania materiałów ciekłych zapalnych, których prężność pary w temperaturze 50°C nie jest większa niż 3 bary, a temperatura zapłonu nie jest wyższa niż 61°C, z wyjątkiem zbiorników w instalacjach zasilania silników spalinowych pojazdów i zbiorników o pojemności nie większej niż 1.000 dm3, 3) zbiorniki, w tym cysterny, do przewozu materiałów niebezpiecznych, dopuszczone na podstawie przepisów odrębnych, z wyłączeniem zbiorników ładunkowych, będących integralną częścią konstrukcji statku żeglugi śródlądowej i objętych nadzorem technicznym instytucji klasyfikacyjnej, 4) duże pojemniki do przewozu luzem materiałów niebezpiecznych (DPPL) określone w przepisach odrębnych, 5) urządzenia do napełniania i opróżniania zbiorników transportowych, 6) maszyny służące do przemieszczania osób lub ładunków w ograniczonym zasięgu: a) wciągarki i wciągniki, b) suwnice, c) żurawie, w tym wózki jezdniowe z wysięgnikiem, d) układnice, w tym wózki jezdniowe z osobą obsługującą podnoszoną wraz z ładunkiem, e) dźwigniki (podnośniki), w tym systemy do parkowania samochodów, z wyjątkiem dźwigników stanowiących wyposażenie pojazdów, dźwigników do pochylania stołów technologicznych i dźwigników przenośnych z napędem ręcznym, f) wyciągi towarowe, g) wyciągi statków, h) podesty ruchome, i) urządzenia dla osób niepełnosprawnych, j) schody i chodniki ruchome, k) przenośniki okrężne kabinowe i platformowe, 7) dźwigi do transportu osób lub ładunków, dźwigi budowlane i dźwigi towarowe małe, dźwignice linotorowe, 9) przenośniki kabinowe i krzesełkowe o ruchu obrotowym, przeznaczone do celów rekreacyjno-rozrywkowych, 10) urządzenia techniczne służące do przemieszczania kontenerów przy pracach przeładunkowych, 11) urządzenia załadowcze, wyładowcze lub podające ładunki w ciągach technologicznych przeładowczych, 12) układarki do układania torów, wypornice, żurawie i korektory położenia służące do zawieszania i regulacji sieci trakcyjnej, 13) przeciągarki pojazdów szynowych, 14) osobowe i towarowe koleje linowe, 15) wyciągi do przemieszczania osób w celach turystyczno-sportowych, 16) pomosty ruchome z zespołami napędowymi w przystaniach promowych. § 2. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia. Cytuj
Tomek D Napisano 30 Kwiecień 2010 Napisano 30 Kwiecień 2010 Można gdzieś upchać hak-owca http://pl.wikipedia.org/wiki/Kategoria:D%C5%BAwignice A pod co podciągnąć autotransportery (lory)? Cytuj
wolf Napisano 30 Kwiecień 2010 Napisano 30 Kwiecień 2010 Nie wiem jak upchnąć go, ale na 100% podlega pod UDT, miałem ostatnio takiego z decyzją UDT. Cytuj
Nowicjusz Napisano 30 Kwiecień 2010 Napisano 30 Kwiecień 2010 Nie wiem jak upchnąć go, ale na 100% podlega pod UDT, miałem ostatnio takiego z decyzją UDT. A ja miałem i chyba nie był to ten sam bo twierdził że niepodlegają. Tak też mówił mi o hakowcach że też niepodlegają. Tylko z tymi hakowcami to jet tak że są dwa rodzje. Tylko muszę troszkę poszperać na czym to polegało. Cytuj
blakop Napisano 12 Kwiecień 2011 Napisano 12 Kwiecień 2011 Czy urządzenie hakowe (hydrauliczne) do przewozu kontenerów (śmieci) zamontowane na podwoziu samochodu ciężarowego wymaga dozoru? Pytanie w dwóch wariantach: 1. Duży pojazd (powyżej 12 ton DMC) 2. Mały pojazd - poniżej 3,5 DMC A może masa pojazdu nie ma w ogóle znaczenia? Za wszelkie uwagi - chętnie ze wskazaniem podstaw prawnych z góry dziękuję. Cytuj
ketiw38 Napisano 12 Kwiecień 2011 Napisano 12 Kwiecień 2011 Dźwignik hakowy oraz dźwignik bramowy (tak są nazywane przez UDT) podlegają dozorowi technicznemu wykonywanemu przez UDT Cytuj
DARIO64 Napisano 12 Kwiecień 2011 Napisano 12 Kwiecień 2011 chętnie ze wskazaniem podstaw prawnych z góry dziękuję. Podstawa prawna jest stronę wcześniej. Osobiście pytałem się pana z UDT o hakowce (pow.12t) powiedział że podlegają. Jest u nas firma złomiarska co takie hakowce ma i mają pozakładane książki i co za tym idzie protokoły. Cytuj
hugol22 Napisano 12 Kwiecień 2011 Napisano 12 Kwiecień 2011 wczoraj miałem takiego i jak najbardziej podlegają niezależnie od DMC Cytuj
blakop Napisano 12 Kwiecień 2011 Napisano 12 Kwiecień 2011 A czemu hakowiec tak, a wywrotka już nie? No i kolejne pytanie - to jest hakowiec do 3,5 DMC - myślicie, że to ma znaczenie?? Cytuj
ketiw38 Napisano 12 Kwiecień 2011 Napisano 12 Kwiecień 2011 A napęd jaki ręczny, hydrauliczny czy elektryczny [ Dodano: 12-04-2011, 14:12 ] Co to znaczy hakowiec do 3,5 DMC - czy to znaczy, że hak jest zamontowany na pojeździe do 3,5 t Cytuj
rurek777 Napisano 12 Kwiecień 2011 Napisano 12 Kwiecień 2011 a ja spytam tak ; czy diagnosta ma wiedzieć że hakowiec podlega pod dozór , czy jest to obowiazkiem kierowcy lub przewożnika , wiedzieć i na badaniu okazać dokumenty? Cytuj
ketiw38 Napisano 12 Kwiecień 2011 Napisano 12 Kwiecień 2011 Niestety to diagnosta ma wiedzieć, bo właściciel wie ale żyłuje złotówki i wychodzi z założenia - Polak potrafi. A jeżeli ktoś nie wie na czym się opierać to podaje DZU nr 120 poz 1021 z 2002 r &1 pkt 6 Cytuj
rurek777 Napisano 12 Kwiecień 2011 Napisano 12 Kwiecień 2011 pojazd mam obowiązek zidentyfikować ale dżwigu lub hakowca nie bo się na tym nie znam ,więc po co mi papiery na to ? Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.